Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hafjelinger schreef:Hallo bokkers
Wat leuk om te lezen hoeveel plezier jullie met je hond hebbenIk wordt zelf altijd enthousiast van zulke verhalen.
Ik heb een vraag voor jullieIk heb een Australian Shepherd die in januari 2 jaar wordt. Het is een reu en hij luistert naar de naam Broome. Foto's kun je in mijn profiel vinden. Het is een vrolijke hond die graag speelt en bezig is, maar een dagje luieren vindt hij ook niet erg
Ik heb met Broome een basis gehoorzaamheidscursus gevolgd en een gevorderde gehoorzaamheidscursus. Deze hebben we allebei succesvol afgerond. Broome luistert goed en kan in principe overal los. Maar nu wil ik graag weer iets actiefs gaan trainen met hem, zodat we iets hebben om op de focussen (nu herhalen we eigenlijk alleen maar een beetje de gehoorzaamheid en hebben we allerlei variaties bedacht als meneer een bal moet halen, maar dat wordt saai) Broome is een Aussie, maar drijven doet hij niet echt. Ik merk wel dat hij zoekspelletjes helemaal geweldig vindt. Zijn staart maakt dan overuren door het kwispelen
Daarom dacht ik dat speuren misschien wel leuk voor hem zou zijn. Ik hoef geen wedstrijdspeuren te doen ofzo, maar gewoon een vorm waarbij we allebei lekker bezig kunnen zijn. Hier in de omgeving wordt helaas geen speuren gegeven, dus bij een club gaan of een cursus volgen valt af. Wel heb ik op bol.com een boek gevonden, 'Iedere hond kan speuren' (http://www.bol.com/nl/p/iedere-hond-kan ... 011363419/) Ik denk erover om dat boek aan te schaffen. Verder vroeg ik me af of jullie misschien tips hebben hoe ik dit het beste aan kan pakken. Broome is een hond die makkelijk en snel leert, dus dat komt wel goed![]()
Nou, het is een heel verhaal geworden...Bedankt voor het lezen
Seni schreef:@Neej: wat grappig, volgens mij zit jij met Ollie op dezelfde behendigheidstraining als ik met Bodhi :p
BertinaBvd schreef:JesdaPower schreef:Ik wil Jesda nog wel veel meer leren, maar het moet lichamelijk niet te belastend zijn ivm ongeluk. Dat 'zware' werk kan misschien later nog wel
Gaat het revalideren wel goed nu met haar ?
essiesilly schreef:@hafjelinger
speuren is heel erg leuk, je kunt het boek kopen, een interessant en leuk boek. maar je moet dan wel altijd met 2 of 3 mensen zijn en dat maakt het wel eens lastig.
EmptyWords schreef:ik train het hele jaar door behedingheid. officiele wedstrijden geven 18 mnd als beginleeftijd. met 18 mnd mag je dus wedstrijden lopen.