Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:37

Let er op dat je dat eten weigeren ook even generaliseerd, anders heb je op cursus nog niks :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:42

Hhilde schreef:
Let er op dat je dat eten weigeren ook even generaliseerd, anders heb je op cursus nog niks :=

Hoe bedoel je? Hij moest een kunstje kennen voor de afsluitles.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:44

dat het niet alleen thuis moet bedoel je Hhilde?

even een vraagje. op het moment dat ik emt mijn hond wat ga doen wordt ze overactief, om maar te zoeken naar de oplossing van wa tik wil en bedoel. ik denk dat dit uit onzekerheid komt, en het feit dat ze té raag werkt en het goed wilt doen. Nu wil ik dit graag in wat rustigere banen gaan leiden, kleinere stapjes, minder ruimte om te moeten zoeken, zodat ze weet waar ze aan toe is, maar hoe pak ik dit aan?

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 12:44

Pas op met het aanleren van blaffen aan een jpnge hond, dit heeft niet altijd het gewenste effect.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:00

Ohh ik oefen overal met Blaz. Als paps boodschappen gaat doen. Dan ga ik mee en oefen ik buiten bij de uitgang. Maakt hem allemaal weinig uit. Moet alleen een plek zoeken waar veel konijnenkeutels liggen. Want dan is hij wel afgeleid :\

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:07

hafjelinger schreef:
Hallo bokkers :)

Wat leuk om te lezen hoeveel plezier jullie met je hond hebben :) Ik wordt zelf altijd enthousiast van zulke verhalen.
Ik heb een vraag voor jullie :P Ik heb een Australian Shepherd die in januari 2 jaar wordt. Het is een reu en hij luistert naar de naam Broome. Foto's kun je in mijn profiel vinden. Het is een vrolijke hond die graag speelt en bezig is, maar een dagje luieren vindt hij ook niet erg :)

Ik heb met Broome een basis gehoorzaamheidscursus gevolgd en een gevorderde gehoorzaamheidscursus. Deze hebben we allebei succesvol afgerond. Broome luistert goed en kan in principe overal los. Maar nu wil ik graag weer iets actiefs gaan trainen met hem, zodat we iets hebben om op de focussen (nu herhalen we eigenlijk alleen maar een beetje de gehoorzaamheid en hebben we allerlei variaties bedacht als meneer een bal moet halen, maar dat wordt saai :P ) Broome is een Aussie, maar drijven doet hij niet echt. Ik merk wel dat hij zoekspelletjes helemaal geweldig vindt. Zijn staart maakt dan overuren door het kwispelen :P

Daarom dacht ik dat speuren misschien wel leuk voor hem zou zijn. Ik hoef geen wedstrijdspeuren te doen ofzo, maar gewoon een vorm waarbij we allebei lekker bezig kunnen zijn. Hier in de omgeving wordt helaas geen speuren gegeven, dus bij een club gaan of een cursus volgen valt af. Wel heb ik op bol.com een boek gevonden, 'Iedere hond kan speuren' (http://www.bol.com/nl/p/iedere-hond-kan ... 011363419/) Ik denk erover om dat boek aan te schaffen. Verder vroeg ik me af of jullie misschien tips hebben hoe ik dit het beste aan kan pakken. Broome is een hond die makkelijk en snel leert, dus dat komt wel goed :)

Nou, het is een heel verhaal geworden... :P Bedankt voor het lezen :)

niemand die een tip heeft? :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:12

Seni schreef:
@Neej: wat grappig, volgens mij zit jij met Ollie op dezelfde behendigheidstraining als ik met Bodhi :p

Bij het HOC ja? Wat grappig!

@hafjelinger, ik zie dat je in Helmond woont? Zou ik toch eens hier gaan kijken: http://www.hondenspeurtraining.nl/ Zij trainen in het Stiphoutse bos, das volgens mij vlak bij Helmond ;) Dat zou mijn tip zijn, ik ben zelf niet zo heel erg van het zomaar ergens mee beginnen zonder iemand met verstand van zaken :P

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:14

@hafjelinger
speuren is heel erg leuk, je kunt het boek kopen, een interessant en leuk boek. maar je moet dan wel altijd met 2 of 3 mensen zijn en dat maakt het wel eens lastig.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:16

BertinaBvd schreef:
JesdaPower schreef:
Ik wil Jesda nog wel veel meer leren, maar het moet lichamelijk niet te belastend zijn ivm ongeluk. Dat 'zware' werk kan misschien later nog wel

Gaat het revalideren wel goed nu met haar ?

Ze gaat nu 3 keer per week op de trampoline en dan rondjes lopen. 2.30 links om en dan ook nog 2.30 rechtsom. Totaal dus 5 minuten. Dit gaat erg goed, ze is daarna wel erg moe maar ze kan daarna de hele dag liggen :)

Ook doe ik balkjes draven met haar :)

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:28

Hafjelinger, ik heb geen ervaring met speuren helaas. Doen ze ook niet aan bij ons op de kc.
ik doe enkel GG momenteel bij prive trainers. ( ik loop nu met 1 van hun honden om er in te blijven tot de pup er is haha. Want Bella vertikt het om mee te gaan :p)

Overigens wel nog een ander vraagje.
Ik ga met mijn nieuwe hond iig GG trainingen doen , maar als de hond daar behoefte aan heeft wil ik er nog iets bij gaan doen. Agility is echter niet echt een optie omdat ik dan mee moet rennen, en rennen kan ik niet door medische problemen. ook niet een paar passen := heeft iemand nog andere suggesties? Het gaat om een sheltie trouwens. ( en ben niet in bezit van een auto dus het moet bereikbaar zijn met ov of met snorfiets)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:34

essiesilly schreef:
@hafjelinger
speuren is heel erg leuk, je kunt het boek kopen, een interessant en leuk boek. maar je moet dan wel altijd met 2 of 3 mensen zijn en dat maakt het wel eens lastig.

Welk boek is dit? Wil ook graag speuren met Blaz. Maar helaas nu niet de mogelijkheden. Aangezien ik afhankelijk ben van vervoer.

Ik ga in januari starten met de basiscursus met Blaz. Wel weer bij dezelfde club, aangezien mijn vader niet verder wil rijden. Maar krijg nu ook andere trainers. Dus misschien scheelt dat een stuk.

Daarna is Blaz al bijna een jaar, dus wil kijken voor behendigheid, samenspel en verdere gehoorzaamheidscursussen. Maar verwacht rond de najaar/winter ook een mechelaar in huis te hebben. Aangezien ik dan klaar ben met mijn opleiding.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:38

jilleroo, flyball misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:41

Hmm lees net dat ze de KC club waar ik train pas behendigheid doen, als je hond 18 maand is. Tenminste geld voor grote honden. Terwijl ik ook vaak lees dat er aan puppybehendigheid word gedaan.

Is het bij jullie ook telkens 10 lessen met behendigheid? Want ik wil graag in de toekomst het hele jaar door trainen.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:42

love western hier boven staat een link van hafjelinger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:44

Oh haha, dan heb ik daar overheen gelezen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:53

ik train het hele jaar door behedingheid. officiele wedstrijden geven 18 mnd als beginleeftijd. met 18 mnd mag je dus wedstrijden lopen.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:55

Flyball is een optie mits hij van ballen houd haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:10

EmptyWords schreef:
ik train het hele jaar door behedingheid. officiele wedstrijden geven 18 mnd als beginleeftijd. met 18 mnd mag je dus wedstrijden lopen.

Ah oke, hier is per 10 lessen (42.50) of per seizoen (42.50) dus eigenlijk ook rond de 10 lessen. Aangezien ze ook elk jaar enkele weken dicht zijn.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:40

Hier bij de KC ook twee keer per jaar een tussenstop van ongeveer twee en een halve maand.. Baal ik onwijs van. Wil het hele jaar doortrainen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:42

geen tussenstop, deze tijd van het jaar gaan er regelmatig geen trainingen door vanwege de conditie vna eht veld. donderdag kan ik dan wel weer binnen trainen, dus dat scheelt een hoop.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:53

Bij ons gaan we ook het hele jaar door.
Of het moet wel zo slecht zijn, maar eigenlijk gaan we altijd wel door en in de winter natuurlijk wel wat voorzichtiger enzo

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:57

in de winter word wel veel technischer getraind... 5 hindernissen neerzetten en bepaalde bochten oefenen bijvoorbeeld, of een tafel met plank om de raakvlakken ook te oefenen

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:58

Met dit weer ben ik zo blij dat de hondenschool binnen is. Op dit moment gaat de pup niet mee en train ik met Abby op de club en thuis met de pup.
Dat heeft ook te maken met houding. Met Abby kan ik nu werken aan mijn eigen houding en voetenwerk.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:38

ik ben gestopt met cursussen bij mijn KC omdat ze enkel in voor en najaar trainen, in de winter is er een stop en in de zomer, begrijpelijk maar Bella houd niet van koud en nat weer, dus de eerste helft of de laatste helft van de cursus kan ik dan niet meedoen. Dus heb ik nu zelfstandige trainers waarbij ik train en in de zomer door kan trainen , of eigenlijk het hele jaar door als ik dat wil.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:58

Ollie, ben je boos?