kausVond je bij het Air model van DC dan ook al dat het teveel padding was?
Met het Comfort pro snap ik dat inderdaad en die zou ik zelf ook niet snel kiezen voor de smaller gebouwde honden of kleine hondjes etc zoals bij Keetje, maar de Air zie ik zelden niet passen of niet lekker liggen - ken bv meerdere teckel eigenaren of eigenaren met honden die net iets anders gebouwd zijn, die met de Air heel tevreden zijn. Maar in het geval van Keetje is het idd ook wat onhandig nog omdat ze nog zo jong en niet volgroeid is. Wat heb je voor Dexter nu? Ik heb zelf toen - voor de keus op DC viel - ook nog gekeken naar Hurtta en Ruffwear bv. Nu gebruiken we dan DC (ik heb de padded variant, maar toen arya pup was en vrij schriel en fragiel was haha had ze de Air) en NonStop.
En ooomygod hahahaha die buikkk. Wat een verschil met normaal ja. Die heeft zich idd goed rond gevreten, lol.
Dubbel Edit:
Hoe is het met Dexter en de nagels nu? Wat rustiger?
996981Mijn tip zou zijn om na de pup cursus gehoorzaamheid 1 te gaan doen. Daar ben je onwijs veel bezig met volgen aan de riem en negeren van andere honden waar je zelf langsloopt of die langs jou aflopen. Denk dat dat een toegevoegde waarde kan zijn voor jullie. Daar kun je nu ook al een basis mee leggen. Heb je een onwijs lekkere beloning waar goed op gereageerd wordt? Je zou de 'let op' kunnen beginnen erin te krijgen bv. Dat je beloont als de aandacht/focus bij jou ligt en dat linken aan een commando. Bij ons werd dat de 'let op' maar daar kun je natuurlijk elk commando aan linken dat je handig vind, zoals een 'kijk (hier)' ofzo. Dat kun je ook thuis al oefenen en dan zo integreren naar het wandelen aan de lijn waar je dan andere honden ziet. Jammer dat er idd op cursus geen rekening mee gehouden wordt, want dan zit je er idd ineens middenin en dan is het lastig de hond daar snel uit te halen. Mocht dat gebeuren zou ik kijken om eens wat Extra lekkers mee te nemen ook. Op het moment dat je hond afgeleid raakt, dat Extra lekkere snoepje voor de snuit houden even en kijken of je daarmee afgeleid krijgt. Zo ja, dan meteen even een stukje doorlopen en de hond verder proberen af te leiden. Kun je combineren met de 'let op' als die er eenmaal wat beter in zit.
EDIT:
Zo'n tuigje als KimmeL laat zien zou ik dan idd eens voor kijken piuni. Zoiets vind je in de meeste dierenwinkels wel. Is voor nu denk ik een mooie oplossing