Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 12:16

Piuni schreef:
Nou hij is binnen! Zelf twijfel ik over de voorkant, of dat nog te groot is of dat de stof nog moet gaan vormen. Wat denken jullie? Bij de rug en achter haar pootjes zit hij volgens mij wel goed!

Edit: even een foto op internet gezocht, volgens mij zit hij voor alles behalve goed :')
[ [url=m/sPVcg7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/TchkJB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/UMgFQd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/1YI2fP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nee die past niet maar dat had ik je al van te voren kunnen bestellen. De Ramble zou WELLICHT wel kunnen want die is volledig verstelbaar. Maar dat de flagline niet zou passen is eigenlijk geen verrassing. :=

Wel een slechte service van ze, ben ik niet van hun gewend hoor!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 12:32

Dat tuigje zit niet best nee := Je hebt voor zover ik weet ook wel speciale teckel tuigjes? Van de Ramble denk ik ook dat de stof zelf gewoon te breed is. Dat probleem had ik met Dexter ook met de DC tuigjes, dat heeft gewoon zoveel stof en padding dat de hond erin verzuipt.

Als jullie even willen lachen, Dundy had terwijl ik even weg was zijn voorraadbak voer gevonden en ongeveer 2-3kg uitgevreten. Daarna leek ie zwanger _O- Super veel gepoept en nu lijkt het weer wat beter := Uiteraard wel even goed in de gaten gehouden. Vanaf nu gaat het voer weer achter twee deuren met slot erop. Monster is het _-:(

Afbeelding

Afbeelding

Zo is hij normaal _O-
Afbeelding

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 12:38

Erfhonden die niet erfvast zijn… vreselijk! Ik zou inderdaad ook melding maken.

Hier vanochtend weer fijn “getraind” op puppycursus. Hij is zo gefocust op mij! Heel fijn. We kennen inmiddels zit, af, niet doen, hoog en laag. Ook rust snapt hij goed. Ik kende dat niet, maar vind het heel fijn! Enkel irritant dat mensen toch hun honden naar ons toe laten komen aan de lijn, terwijl duidelijk gezegd is dat dit niet de bedoeling is tijdens de curus. Ik wil daarnaast gewoon dat hij mij focust aan de riem. Zeker als hij straks volgroeit is. Als hij dan naar iedere andere hond wil die hij ziet ben ik mooi de Sjaak… hij wordt nu al zo’n buffel… iemand nog tips voor het leren negeren van anderen? Tot nu toe werkt leuker zijn dan de hond, doormiddel van afleiding met Smac of rookworst erg goed :o maar ik weet niet of dat zo blijft.

Moe maar voldaan :D
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 12:49

kaus
Vond je bij het Air model van DC dan ook al dat het teveel padding was?
Met het Comfort pro snap ik dat inderdaad en die zou ik zelf ook niet snel kiezen voor de smaller gebouwde honden of kleine hondjes etc zoals bij Keetje, maar de Air zie ik zelden niet passen of niet lekker liggen - ken bv meerdere teckel eigenaren of eigenaren met honden die net iets anders gebouwd zijn, die met de Air heel tevreden zijn. Maar in het geval van Keetje is het idd ook wat onhandig nog omdat ze nog zo jong en niet volgroeid is. Wat heb je voor Dexter nu? Ik heb zelf toen - voor de keus op DC viel - ook nog gekeken naar Hurtta en Ruffwear bv. Nu gebruiken we dan DC (ik heb de padded variant, maar toen arya pup was en vrij schriel en fragiel was haha had ze de Air) en NonStop.

En ooomygod hahahaha die buikkk. Wat een verschil met normaal ja. Die heeft zich idd goed rond gevreten, lol.

Dubbel Edit:

Hoe is het met Dexter en de nagels nu? Wat rustiger?

996981
Mijn tip zou zijn om na de pup cursus gehoorzaamheid 1 te gaan doen. Daar ben je onwijs veel bezig met volgen aan de riem en negeren van andere honden waar je zelf langsloopt of die langs jou aflopen. Denk dat dat een toegevoegde waarde kan zijn voor jullie. Daar kun je nu ook al een basis mee leggen. Heb je een onwijs lekkere beloning waar goed op gereageerd wordt? Je zou de 'let op' kunnen beginnen erin te krijgen bv. Dat je beloont als de aandacht/focus bij jou ligt en dat linken aan een commando. Bij ons werd dat de 'let op' maar daar kun je natuurlijk elk commando aan linken dat je handig vind, zoals een 'kijk (hier)' ofzo. Dat kun je ook thuis al oefenen en dan zo integreren naar het wandelen aan de lijn waar je dan andere honden ziet. Jammer dat er idd op cursus geen rekening mee gehouden wordt, want dan zit je er idd ineens middenin en dan is het lastig de hond daar snel uit te halen. Mocht dat gebeuren zou ik kijken om eens wat Extra lekkers mee te nemen ook. Op het moment dat je hond afgeleid raakt, dat Extra lekkere snoepje voor de snuit houden even en kijken of je daarmee afgeleid krijgt. Zo ja, dan meteen even een stukje doorlopen en de hond verder proberen af te leiden. Kun je combineren met de 'let op' als die er eenmaal wat beter in zit.

EDIT:

Zo'n tuigje als KimmeL laat zien zou ik dan idd eens voor kijken piuni. Zoiets vind je in de meeste dierenwinkels wel. Is voor nu denk ik een mooie oplossing :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:05

Oh wat balen, tuigje oogt inderdaad niet helemaal goed nog. Ik ga mee met de rest, wellicht even mee nemen naar de dierenwinkel en daar kijken. Daar hadden wij onze tussenoplossing voor tuigje ook gehaald. Niet mooi, wel handig en het pastte. :j

Oshaa, jeetje wat heftig. Dit zou ik ook zeker aangeven, voor het nogmaals gebeurt bij jou of bij iemand anders. Wat een laks gedoe zeg. Hoe voelt Beer zich nu? :(:)

Zo, die buik van Dexter _O-

Kaus

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:15

CB, die bestond volgens mij nog niet toen ik een tuig zocht voor Dexter. Kwam die laatst wel tegen ja en ziet er niet verkeerd uit maar zou voor mij persoonlijk niet de voorkeur hebben. Ik hou niet zo van al die klipjes en schuifjes die eraan zitten en het grootste deel is van plastic. Ik vind sowieso veel van hun assortiment extreem over-priced voor simpele dingen van niet altijd even goede kwaliteit. Dan ben ik mijn vertrouwen in dat soort merken snel kwijt.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 13:15

cursebreaker schreef:
kaus
Vond je bij het Air model van DC dan ook al dat het teveel padding was?
Met het Comfort pro snap ik dat inderdaad en die zou ik zelf ook niet snel kiezen voor de smaller gebouwde honden of kleine hondjes etc zoals bij Keetje, maar de Air zie ik zelden niet passen of niet lekker liggen - ken bv meerdere teckel eigenaren of eigenaren met honden die net iets anders gebouwd zijn, die met de Air heel tevreden zijn. Maar in het geval van Keetje is het idd ook wat onhandig nog omdat ze nog zo jong en niet volgroeid is. Wat heb je voor Dexter nu? Ik heb zelf toen - voor de keus op DC viel - ook nog gekeken naar Hurtta en Ruffwear bv. Nu gebruiken we dan DC (ik heb de padded variant, maar toen arya pup was en vrij schriel en fragiel was haha had ze de Air) en NonStop.

En ooomygod hahahaha die buikkk. Wat een verschil met normaal ja. Die heeft zich idd goed rond gevreten, lol.

Dubbel Edit:

Hoe is het met Dexter en de nagels nu? Wat rustiger?

996981
Mijn tip zou zijn om na de pup cursus gehoorzaamheid 1 te gaan doen. Daar ben je onwijs veel bezig met volgen aan de riem en negeren van andere honden waar je zelf langsloopt of die langs jou aflopen. Denk dat dat een toegevoegde waarde kan zijn voor jullie. Daar kun je nu ook al een basis mee leggen. Heb je een onwijs lekkere beloning waar goed op gereageerd wordt? Je zou de 'let op' kunnen beginnen erin te krijgen bv. Dat je beloont als de aandacht/focus bij jou ligt en dat linken aan een commando. Bij ons werd dat de 'let op' maar daar kun je natuurlijk elk commando aan linken dat je handig vind, zoals een 'kijk (hier)' ofzo. Dat kun je ook thuis al oefenen en dan zo integreren naar het wandelen aan de lijn waar je dan andere honden ziet. Jammer dat er idd op cursus geen rekening mee gehouden wordt, want dan zit je er idd ineens middenin en dan is het lastig de hond daar snel uit te halen. Mocht dat gebeuren zou ik kijken om eens wat Extra lekkers mee te nemen ook. Op het moment dat je hond afgeleid raakt, dat Extra lekkere snoepje voor de snuit houden even en kijken of je daarmee afgeleid krijgt. Zo ja, dan meteen even een stukje doorlopen en de hond verder proberen af te leiden. Kun je combineren met de 'let op' als die er eenmaal wat beter in zit.

EDIT:

Zo'n tuigje als KimmeL laat zien zou ik dan idd eens voor kijken piuni. Zoiets vind je in de meeste dierenwinkels wel. Is voor nu denk ik een mooie oplossing :j

Bedankt voor de tips! Ik was inderdaad van plan met hem te blijven trainen :) we vinden het beide erg leuk! Voor hem even een momentje van individuele aandacht, voor mij ook een momentje voor mezelf :)

Ik heb nu inderdaad voor de normale oefeningen gewone brokjes/gedroogd vlees. Als het echt heel
moeilijk is heb ik Smac of rookworst :j daar doet hij net even meer zijn best voor! Hij is heel lief met anderen en ook snel weer gefocust als ik zijn naam zeg. Misschien inderdaad een commando voor verzinnen :)

Die dikke buik :+ hier een keer gehad met de Jack en een pizza. Korst was als enige nog over :))

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 16:02

Welkom thuis Maggie <3
Afbeelding
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 16:09

Awh zo lief. <3 Gefeliciteerd!

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 16:10

Lieffff <3

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 16:23

Cute. Leuk dat jullie pup er is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 18:16

Aawh! <3

Over tuigjes gesproken, kreeg vandaag deze binnen, weet nog niet wat ik ervan vind, de kleur is sowieso afschuwelijk maar ben er nog niet over uit of ze blijven of niet.

Op de eerste foto heb ik de tuigen niet goed afgesteld nog, dat werd ook terecht opgemerkt op IG.

Afbeelding

Afbeelding

Opnieuw afgesteld
Afbeelding

Afbeelding

Het tweede tuig afgesteld op Dana, Harvey had toch geen tijd. :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:19

Ik zag weer een pup voorbij komen <3

Kim, Ik vind de kleur wel tof! Maar ik ben al gauw van de fellere kleuren ipv zwart :+
Maar ga je het ook echt gebruiken is misschien meer de vraag?

Wij zijn vandaag naar Reeuwijk geweest om sporttuigen te passen. Daar bleek dat ons inmiddels verkochte sporttuig eigenlijk gewoon goed zat _O-
Ik heb nu de Dragråttan X back harnass gekocht. Ook maat 8. Kleinere maten zaten echt niet goed.

Afbeelding

Daarna heeft het monster zich heerlijk uit kunnen leven in alle sloten in het losloopgebied wat daar dichtbij zat. Hij rook niet naar bloemetjes. :+

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 19:27

CupCakes_ schreef:
Ik zag weer een pup voorbij komen <3

Kim, Ik vind de kleur wel tof! Maar ik ben al gauw van de fellere kleuren ipv zwart :+
Maar ga je het ook echt gebruiken is misschien meer de vraag?

Wij zijn vandaag naar Reeuwijk geweest om sporttuigen te passen. Daar bleek dat ons inmiddels verkochte sporttuig eigenlijk gewoon goed zat _O-
Ik heb nu de Dragråttan X back harnass gekocht. Ook maat 8. Kleinere maten zaten echt niet goed.

[ [url=m/vYfzjR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daarna heeft het monster zich heerlijk uit kunnen leven in alle sloten in het losloopgebied wat daar dichtbij zat. Hij rook niet naar bloemetjes. :+

[ [url=m/IOYjBc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat wel, kunnen ze hun eigen zooi slepen. :')

Wat jij hebt is echt een fijn tuig! Wij hebben er ook één van. :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 08:38

Gefeliciteerd met Maggie!
Kaus, pff dat is idd echt een dikke buik ja :oo
En weer van alles over tuigjes voorbij zien komen.
Jip heerlijk in de blub gelegen bij Reeuwwijk, daarna nog schoongespoeld bij het strandje? Roetjs heeft daar eens vastgezeten in de blub, toen moest ik haar eruit trekken. Toen zag ik er een beetje uit zoals Jip :+ Roetsj daarna schoongespoeld, maar voelde er zelf weinig voor om toen het water in te gaan ( 10graden of zo ;) )

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 08:49

Wij hebben nu een halsbandje, weet niet of we uiteindelijk over gaan op een tuigje.

De eerste nacht is eigenlijk super goed verlopen! Rond uur of 11 naar bed en in de bench naast ons bed gedaan. Heel even piepen, maar dat ging al snel over. Tot 6 uur doorgeslapen! Naar buiten even spelen en wat eten en toen nog you 8 uur geslapen.

Eten (zowel brok als vlees) wil ze nog niet zo goed, maar dat komt vast met de tijd wel goed.

En ik kan natuurlijk niet een bericht plaatsen zonder foto's :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 14:04

Die 1e foto, heerlijk als ze zo liggen te slapen.
Nee aan dat je dezelfde voeding hebt, als die ze bij de fokker kreeg?
En hoe at ze daar?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 15:49

fannetje schreef:
Gefeliciteerd met Maggie!
Kaus, pff dat is idd echt een dikke buik ja :oo
En weer van alles over tuigjes voorbij zien komen.
Jip heerlijk in de blub gelegen bij Reeuwwijk, daarna nog schoongespoeld bij het strandje? Roetjs heeft daar eens vastgezeten in de blub, toen moest ik haar eruit trekken. Toen zag ik er een beetje uit zoals Jip :+ Roetsj daarna schoongespoeld, maar voelde er zelf weinig voor om toen het water in te gaan ( 10graden of zo ;) )

Ja, die mocht absoluut niet zo mee de auto in. :+

Eefsel, wat een dropje <3

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 16:32

KimD, ziet er wel heel handig uit dat tuig! Het staat ze stuk voor stuk ook allemaal wel heel stoer, alsof ze ieder moment kunnen vertrekken op een lange wandelreis met z'n allen :=

Eefsel2109, wat een lieverd is Maggie zeg! Eten deed Keetje in het begin ook wat minder, dat is denk gewenning, komt vast helemaal goed. Die bijtring van de action heeft Keetje hier ook, dat is echt een topding! Ik moet zeggen dat de action regelmatig leuke dingentjes heeft voor de hond. Cranenbroek zijn we hier thuis ook fan van!

Nog bedankt voor de tips over de tuigjes! Ik was graag naar de teckelwinkel gereden nadat zij via een dm op instagram aangaven genoeg tuigjes voor kaninchens te hebben, maar we hebben helaas niet zo veel geluk.
We zijn even een (langer) rondje wezen rijden, i.v.m. het uittesten van wagenziekte. Zo'n 1.5 uur van ten voren niet gegeten en platte wegen gepakt. Ik zag wel dat ze bijna de hele rit (rit van 1 uur) met haar hoofdje op de rand van het mandje lag, wat ze voorheen nooit deed, maar verder niks anders wat kon duiden op misselijkheid. Ze heeft een groot deel van de rit geslapen en is er tussendoor 10 minuten uit geweest omdat ik ook wilde uitsluiten dat het eventueel geen stress uit enthousiasme is en dat ze daarom misselijk is. Ik rijd letterlijk bij ons de straat in en toen begon ze over te geven. Toch wagenziek dus... Voordat het hele gedoe met het overgeven begon, lag ze altijd rustig in de auto te slapen, wat ze nu ook probeerde maar niet elke keer lekker lukte. Ik vind het voor haar ook zo sneu omdat ze, ook al lopen we langs de auto om te gaan wandelen door de wijk, stil gaat staan omdat ze graag de auto in wilt, daarom denk ik niet aan stress.
Ze heeft er vanaf 9 weken tot nu (18 weken) geen last van gehad. Het probleem is, is dat korte ritjes van ongeveer 20 minuten noodzakelijk zijn omdat ze twee dagen in de week mee gaat naar kantoor en ik zou het vervelend vinden, dat ondanks ze bij zo'n kort ritje waarschijnlijk niet over zal geven, zich misselijk voelt en straks nare ervaringen krijgt. Ook wil ik, mocht het nodig zijn, ook gewoon een lange rit comfortabel voor haar kunnen maken.
Hebben jullie tips wat ik hier aan kan doen?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-21 17:19

Daar kan ik je mee helpen aangezien Mazikeen van de een op de andere dag dusdanig wagenziek werd dat ze bij het zien van onze auto al begon te schuimbekken en overgeven.

Wij hebben er tabletten voor genaamd Metoclopramide, 15 minuten voordat ze in de auto moest kreeg ze deze. Een kwart tablet werkt ruim een halve dag. Ze ging nog steeds schuimbekken en slijmen maar niet meer overgeven. Sinds twee weken hebben wij geen tabletten meer gegeven en lijkt het ver over te zijn.

Inmiddels is ze ook al een paar keer zelf naar de auto gegaan en erin gesprongen op het commando 'in de auto'. Ook heel belangrijk in het proces dat ze zelf realiseren dat de auto leuk is.

Wij zijn overigens nooit thuis gebleven omdat ze ziek werd, ze ging gewoon minimaal vier keer per week in de auto en op dinsdag zitten ze er altijd veel en lang in.

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:30

Oei Kaus, er zijn ook veel mensen die ons onbeperkt voeren aanraadde, maar die van ons zou ook gewoon blijven eten tot die ontploft :roll:.

Even een bruggetje naar schrokken, hoe doen jullie dit met gedroogde snacks, halen jullie het laatste stukje weg (en dan op commando of ruilen/afleiden)?. Ik ben er altijd bij, maar meestal denk ik dat het nog wel even duurt en een minuut later is het al 'slik', wat dus idd te ambitieus was en dan komt het weer eruit en probeert die het opnieuw. De ezel :+.

Eefsel, wat een schattige foto's van Maggie, die voelt zich al thuis.

Wij zijn gisteren nog even naar het water geweest met onze kooikerpup. De staart groeit al flink, maar de eenden zijn nog niet onder de indruk van z'n witte mini pluimpje :P.

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 10:44

KimmeL, dar zou hier ook absoluut niet goed gaan _O- Met Dexter wel, die is heel rustig met eten. Die laat ook snackjes gewoon voor later liggen wanneer Dundy niet hier is en dus niet de kans krijgt ze op te vreten. Maar dan nog vind ik onbeperkt eten onzin.

Wat voor snackjes geef je? Dundy is dus ook zo'n schrokker met snackjes zoals je wel verwacht := Maar bij hem hou ik gewoon rekening met het type dat snackje dat ik geef.

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:24

Kaus, we zijn met zachtere snacks begonnen (kippennek, runderpens, runderhuidstaafjes, kabeljauw/zalmhuid etc). Maar dat was allemaal ook maar max 15min. Nu overgestapt op wat hardere snacks. De oren zijn ook zo weg, maar bullestaart en runderkophuid doet die flink langer mee. Eenzelfde stuk geef ik nu 2 á 3 dagen, als ik het niet weg pak blijft die knagen tot het op is maar dat lijkt me wat lang (+2uur).

Hij is wel echt dol op kluiven, vooral nu met het tandjes wisselen zie je dat het hem echt goed doet, dus ik wil wel in die behoefte voorzien maar hij moet natuurlijk niet erin stikken :=. Alle tips zijn dus welkom! :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:19

Hier geef ik Arya wel altijd het hele ding, maar ze eet in de regel best netjes. Heb een enkele keer gehad dat ze inderdaad ook met een snack niet goed weg kwam, en dan geef ik die niet meer - er is gelukkig meer als genoeg keus wat snacks betreft. Als ze de neiging hebben tot schrokken, grotere stukken te slikken zou ik het laatste stukje inderdaad wegnemen. Wel fijn dat hij tijdens het wisselen nu lekker gebruik maakt van het knagen op de snacks enz. dus dat zou ik idd ook zeker blijven aanbieden. Enige tip wat ik heb is dus idd het laatste stukje wegpakken en eventueel een alternatief zoeken en die specifieke snack dan even niet meer geven.

Leuke foto bij het water trouwens <3

Ik zie weer toffe tuigjes voorbij komen! Ben benieuwd wat je van Jip's nieuwe tuig gaat vinden als jullie 'm in gebruik gaan nemen @Willemijn! En @Kim, ik vind die tuigjes waar je de honden inderdaad zelf spul mee kunt laat meeslepen zo tof! Iets waar ik misschien in de toekomst ook nog wel wat mee wil doen. Dus ik zeg; lekker houden en dan kan ik bij jou zien hoe het gaat hihi. Is dus ook niet in een andere kleur te krijgen? Aangezien dat zo'n afknapper voor je is? lol.

Ahh wat leuk dat Maggie er is! Veel plezier gewenst met d'r. Wat is het toch een schatje om te zien - heb zo'n zwak voor dat ras haha. Hoe gaat het met 't eten ondertussen? Ze heeft inderdaad een hele goede eerste nacht gehad zeg, wat fijn!

---

Hier nog druk bezig elke dag met wassen en poetsen. Geloof dat de uiteindelijke besmetting wel mee viel, want we vinden zo geen vlooien, ze krabt/jeukt niet (al is ze ondertussen ook behandeld dus dat zal ook meehelpen maar ook daarvoor al niet echt op die ene wond na die ze beet), dus hopelijk hebben we het nu gewoon goed in de kiem gesmoord. Deze week, voor we vrijdag naar Frankrijk vertrekken, Arya zelf nog een keer wassen ook en dan kunnen we het hopelijk snel achter ons laten haha - voorlopig blijven we dus wel doorgaan met extra poetsen/sprayen e.d. en ook Arya nog een aantal maanden behandelen met Advantage - Sansa heeft een pipetje dat voor 3 maanden goed is maar die van Arya is maar voor 4 weken zoiets.

Was bezig met de foto camera (wilde de spiegelreflex nog eens ontstoffen en meenemen) en GoPro klaar te maken voor vakantie en kwam deze kliekjes nog tegen van een aantal maanden terug. Dropje van me <3 - bokt upload is echt zo killing voor de kwaliteit jammer genoeg. Ze zijn een stuk scherper/beter van kwaliteit.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:28

Wat is Arya toch een knappe dame he ! <3
Heb tamelijk veel nieuwe pups gezien maar ik ben super slecht in namen. Post vaak genoeg samen met een foto en dan lukt het wel na een tijdje .. :+

Verder nog wat gelezen over misselijkheid in de auto. Vind dat altijd zo sneu maar heb er geen tips voor. Charlie was in het begin ook was misselijk (veel kwijlen, heel lichtjes overgeven) maar na een paar keer meenemen was dat over. Vind de tip van KimD ook wel heel goed. Charlie had hierdoor ook een afkeer van auto's. Wou zelf niet meer in de buurt komen van de auto. Dus heb inderdaad soms er naar toe gegaan en met beloning steeds dichter. Dan koffer open en ik ging in de koffer zitten, als hij dan bij mij kwam beloning. Ging hij erin was het feest + beloning en er weer uit. In de auto betekende niet altijd rijden.

Gisteren heb ik met Naya en Charlie onze allereerste professionele fotoshoot gehad. Nog nooit gedaan en was echt zenuwachtig maar het was echt fijn. Nu geduldig wachten .... :')