Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

punjab

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:56

Detroit welkom hoe lang moet je nog wachten?

Oh Kaus die maakte het bij jou echt bont. Nu durf Senna hier ook op tafel. Vooral buiten op de tuintafel en dan op gemakje het veld bekijken.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:05

Skippy01 schreef:
Detroit schreef:
We zijn voor een Duitse Herder gegaan. Daar heb ik al vroeg liefde voor opgebouwd <3

Leuk! :j
Puur als gezinshond of hebben jullie ook sport-plannen?

Ik wil ermee gaan praktijkspeuren. :j maar daarnaast mag ie ook gewoon gezinshond zijn.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:10

Dan denk ik dat ik in mijn handjes mag klappen met Skip.

Het is mijn eerste hond en dat gaat soms niet helemaal zonder slag of stoot, maar wat betreft eten is Skip wel echt braaf.

Haal heel vaak in de ochtend mijn (En zijn) vlees eruit en laat dat op het aanrecht ontdooien.

Ben vaak zat dan ff een uurtje of 2 van huis met Skip los in woonkamer en keuken.

Dundy maakt het inderdaad wel erg bont Kaus -O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:25

Fijne Moederdag trouwens met al jullie hondenkindjes :P

Gulz (logeerhond) stal nooit eten. Remus heeft een keer een stuk quiche van het aanrecht gepakt toen hij bij ons was. Ik baalde zo erg want ik had toen avonddienst en de quiche bewaard voor daarna. M’n vriend was thuis, die was even 5 minuten wat pakken en weg was m’n quiche :') |( wist niet eens dat hij bij het aanrecht kon _O-

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:35

Haha wat een boeven allemaal.
Gioia steeld alleen als ik niet kijk :')
Mayonaise stiekem van het bord likken is favoriet.
Ik wil nog wel eens een bakje niet opruimen en dat vind ik de volgende ochtend dan ook helemaal schoon terug.
1 keer een blok kaas laten liggen. Was ook op. Het plastic was mooi afgeschraapt.
Maar van het aanrecht jat ze niet. Alleen van de tafels.
En als ik dan in de ochtend of na de daad binnenkom, dan kijkt ze zoooo schuldig _O- echt helemaal in mekaar duiken
Vaak moet ik dan gaan zoeken wat er is :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 14:36

van t aanrecht jatten alleen de katten hier :P
dus braaf de keukendeur dicht. die maken ze gelukkig niet open.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:48

mvdende schreef:
Dan denk ik dat ik in mijn handjes mag klappen met Skip.

Het is mijn eerste hond en dat gaat soms niet helemaal zonder slag of stoot, maar wat betreft eten is Skip wel echt braaf.

Haal heel vaak in de ochtend mijn (En zijn) vlees eruit en laat dat op het aanrecht ontdooien.

Ben vaak zat dan ff een uurtje of 2 van huis met Skip los in woonkamer en keuken.

Dundy maakt het inderdaad wel erg bont Kaus -O-

Haha bereid je dan maar voor. Mijn eerste is nog nooit de trap opgelopen in die 11 jaar. En hij kan prima trappenlopen want als we naar een hotel gaat doet hij het gewoon. De drie die we erna hebben gekocht zijn een stuk ondeugender.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:52

@mvdende van het aanrecht stelen, waar de meeste honden best wat moeite voor moeten doen, vind ik ook nog wel anders dan vd salontafel op ooghoogte voor veel honden. Aanrecht (of eettafel) kan ik ook gerust eten op laten staan, geen probleem. Daar staat ook geregeld vlees te ontdooien :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:55

Hier vanmorgen nog een zak nibbits van de overloop gehaald, samen met onze hond en kat. Ik liep de trap op en vond chipje na chipje op de tredes en op de overloop zat de kat met dr kop in de zak te vissen naar chips en Arya stond ernaast de restanten op te vreten. Sansa had de zak uit de vuilniszak geplukt die we op de grond hadden staan in de keuken en is daarmee naar boven gerend, waarna Arya er achteraan is gelopen kwamen we achter toen de tussendeur open stond en beiden nergens te bekennen waren. Goed? Nee, want zowel het vreten pikken mag niet en de trap pp mag Arya eigenlijk al helemaal niet... Maar dingen gebeuren wel eens in een onbewaakt moment. Normaal gaat Arya niet zomaar de trap op dus we hebben idd geen trap hekje, maar ik kan me dus heel goed voorstellen dat een trap hekje gewoon een geweldige uitkomst is voor velen! Net als dat mensen het ook voor kinderen gebruiken. Ik vind het altijd zo vreemd als er gezegd wordt dat het idd wel even allemaal opgelost wordt door 'op te voeden'. Net als dat je geen slot op een keukenkastje zet waar poetsmiddelen in staan en je nieuwsgierige peuter gewoon lekker z'n gang laat gaan omdat je 'm toch op voed en hij/zij wel moet leren snappen dat ze er niet aan mogen? Ik zou dat risico gewoon liever uitsluiten dan. Als ik wist dat Arya gewoon echt met regelmaat naar boven zou gaan als per ongeluk toch een tussendeur openstaat, ging er ook een hekje voor de trap :j

Arya heeft wel al eens een broodje uit m'n mans handen getrokken terwijl die zat te eten, dus hier is het eten helaas ook nog wel eens een dingetje :'). Vooral omdat ze vaak succes heeft gehad en het dus zelfbelonend gedrag is. Hier wordt er dus nog veel gebruik gemaakt van de bench als we rustig willen eten (en gaan we dit naderhand uitbreiden met op de 'plaats' zetten met deurtje open, maar daar heb ik momenteel gewoon de mentale energie niet voor om daar aan te werken dus > bench met deur dicht) en proberen we gewoon alles zsm op te ruimen om de situatie gewoon te voorkomen. Het is voor mij wel echt een dingetje want Rex was hier heel braaf in normaal, als er eten op tafel stond enz (al kon hij wel de prullenbak helemaal uithollen en door de kamer en keuken 'smeren' tot in zijn mand, als we die te vol hadden en dan lieten staan als we weg waren... Ik geloof dat wij hier ook echt wel goed bezig zijn met opvoeding met veel dingen, maar Toch gebeuren er dingen die we graag anders zouden willen zien. Het zijn geen robots en wij zijn als opvoeders ook niet perfect, maar doen onze best :j. Maar het is vaak wel makkelijker gezegd als gedaan om het maar af te doen als 'dat is een kwestie van opvoeden'

edit:
Hier ligt Arya ook op de bank. De eerste maanden niet, omdat ik niet wilde dat ze zelf zou op en afspringen. Ondertussen is ze zo groot dat ze geen moeite hoeft te doen om erop/eraf te komen. Heerlijk om lekker samen te knuffelen en die warmte en dat gezelschap te hebben naast je op de bank <3 Rex lag ook altijd bij me en die sliep ook bij ons zelfs, meestal aan het voeteneinde en soms gewoon echt letterlijk bij mij op hetzelfde kussen :') .

Detroit
Welkom! En straks lekker puppy foto's spammen want wat zijn ze toch schattig als pupsel zijnde <3
Heb je een foto van de ouder combinatie? Ben wel nieuwsgierig naar de ouders hihi. Hier ook echt gek van Herders, met name de Duitser.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 10-05-20 15:02, in het totaal 6 keer bewerkt

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 14:58

Ja geen eten laten liggen oid is wel een vereiste als je weggaat _O- hoop de puppy ook niet etenjattend of bedelend op te voeden. :=

Als ik fotos heb komen die uiteraard!

Dit zijn de ouders Cursebreaker.

Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 15:21

Welkom Detroit, je moet inderdaad nog even een tijdje wachten!
Benieuwd naar puppy foto’s tzt! <3

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 15:35

Oh Kaus :=

Welkom Detroit. Ik ben ook nieuw en ook in afwachting van onze pup.
En wachten duurt lang, ik krijg er nesteldrang van.. koop puppiespeelgoed enzo :D

Nog 10 dagen. Dan mogen wij hem halen!

Wij hebben voor de katten een kastje gekocht waarop ze vandaag nu eten en waar de kattenbak in verstopt zit. Ze moeten er nog even aan wennen. Maar ik ben bang dat de hond hun voer anders opvreet of met zijn kop in de kattenbak gaat..

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 15:40

IMJ schreef:
Oh Kaus :=

Welkom Detroit. Ik ben ook nieuw en ook in afwachting van onze pup.
En wachten duurt lang, ik krijg er nesteldrang van.. koop puppiespeelgoed enzo :D

Nog 10 dagen. Dan mogen wij hem halen!

Wij hebben voor de katten een kastje gekocht waarop ze vandaag nu eten en waar de kattenbak in verstopt zit. Ze moeten er nog even aan wennen. Maar ik ben bang dat de hond hun voer anders opvreet of met zijn kop in de kattenbak gaat..

Leuk! Heb even teruggekeken; jullie krijgen een labradoodle? Al een naam enzo verzonnen?

Netseldrang had ik al toen de aankondiging van t nestje was :j speelgoed enzo is allemaal ingekocht. En sluit niet uit dat het meer word haha. Ik ben ook heel slecht met geduld hebben :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 15:46

Ik heb ook al best veel ingekocht maar moet volgende week nog wel even wat dingen halen voor ze echt komt.

Op het moment heb ik 3 halsbandjes + riemen in verschillende lengtes en 2 tuigjes aan de kapstok hangen... voor nu nog precies 0 honden _O-

Speeltjes heeft ze er ook al wel aardig wat van.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 15:51

Ja tuigje willen wij ook. Maar die ga ik met hem in de winkel passen! Kijken wat fijn zit en gelijk een mooie oefening :D

Hebben de meesten hier halsbanden of tuigjes en welke? Y- tuig klinkt me het meest fijn.. maar mogelijk zijn er andere meningen?

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 15:59

Vanuit de fokker van onze pup wordt een x- of ytuigje aangeraden, met voorkeur voor de y variant.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:14

Welkom Detroit! Het laaaange wachten op jullie pup kan beginnen :D Wordt het jullie eerste hond?

Hier een H-tuigje, bevalt ons (en Pomme) goed. Nu nog eentje die je aan alle kanten kunt verstellen omdat ze natuurlijk nog groeit, als ze is uitgegroeid kijken we weer verder. Maar ook dat zal denk ik een Y- of H-tuig worden.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:17

Sinds ik op mijzelf woon wordt het wel de eerste hond. Maar toen ik nog thuis woonde hebben wij altijd een hond gehad. Dus helemaal nieuw is het voor mij niet. Voor mijn vriend is t wel echt eerste keer.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:22

Hier hebben ze allemaal 24/7 een halsband om (met naam en telefoonnummer erop).
En buddy heeft een ytuig (maar niet goed passend).
Kyara heeft sinds kort een ytuig en gioia krijgt een nieuw ytuig maar heeft een k9-achtig tuig en een ytuig.

Senna heeft geen tuigje, dan klit haar haar teveel. Ook trekt zij helemaal niet of is goed te corrigeren als ze het wel doet.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:29

Ik heb een tuig overgenomen van een andere Windsprite eigenaar... zijn moeilijk te vinden in de juiste maat (SXL meestal). Zij had ‘m op maat laten maken voor haar pup maar hij was eruit gegroeid met 11 maanden. Dus heb ik ‘m overgenomen, super blij mee!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 16:46

*D
xDenies schreef:
Ooh wat heerlijk! *\o/* Mera doet weer normaal, Bodhi kan weer rustig ademhalen, we hebben het overleefd :Y)

[ [url=m/ZiseKj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik neem het kleedje wel zelf mee naar buiten zodat ik daar heerlijk op kan liggen kluiven.

[ [url=m/egRTi5.jpg]Afbeelding[/url] ]
Al zit de tuinstoel toch iets beter, ik mis alleen een kleedje.

[ [url=m/Utzg92.jpg]Afbeelding[/url] ]
Heerlijk gespeeld met Zayan de Basenji. Bodhi vind hem overigens niet leuk :P En iedere ochtend als ik met Mera onze examen-onderdelen wil oefenen dan komen we wel honden tegen, gaat goed zo. Maar we komen er wel :P

[ [url=m/sXT0OM.jpg]Afbeelding[/url] ]
En nadat ze met Bodhi gespeeld had (stel gestoordelingen) wachtend tot ze eten kregen.

En nu kan ik eten :')

Jeeej weer rust! Wat een figuur is ze toch!

Ach hier 2 op een julius en 1 op een ytuig.
Overigens heeft julius nu ook y tuigen. Alleen die zijn met neopreen. En ik ben daar zwaar allergisch voor :')

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:49

Thuis hebben ze nooit een halsband om. Ik vind dat met spelen te gevaarlijk. Met wandelen hebben ze wel altijd een halsband om. Jonge pups doe ik wel een tuigje om.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:53

Hier ook enkel om te wandelen en op show. Heb al 2x mogen lopen achter haar tussen 1000man :+

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:53

Hier ook tuigjes. Eigenlijk heel simpel: Toby is zó uit een halsband. Hij loopt goed aan de riem mee, trekt niet of nauwelijks, maar ja, een keer achteruit trekken en hij is weg.
Dus een tuig. Hij had eerst zo'n Norwegian tuig, maar dat gaf te weinig ruimte aan de schouder. Nu zowel een y als een h tuig. Gaat beide wel ok, maar qua pasvorm is Toby heel lastig. Iets dat het midden houdt tussen een terriër en een windhondje qua bouw. Alles is te wijd aan de hals of komt te dicht op de oksel. Eeuwige zoektocht dus ;) ik neig ook wel naar een martingale halsband soms dus.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:55

Voor Jip heb ik beide, halsband en tuig. Maar hij is nu uit zijn tuig gegroeid dus dat staat weer te koop :D