Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

floorsil

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 23:21

Dank jullie wel voor de linken en tips! Ben bij beide groepen lid geworden. Ga als ik het zo lees toch maar bij een binnenhok houden met een losse ren waar ze overdag dan in mogen als ik thuis ben
Deze ren wordt dan wel vrij groen. Bedankt voor de tips ik ga weer onder mijn meelees-steen. Ik plaats wel een foto als het zo ver is.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 14:48

Ik denk dat je in elke groep wel fanatiekelingen hebt. Je hebt ook een Duitse groep en daar mag je geen foto's posten van je cavia op de bank of in bed. Nu vind ik dat niet zo erg, want ik heb niks met foto's op Facebook met mensen die een cavia op hun schouders hebben en dat je dan zes onderkinnen ziet :-).

Ik lees wat mee in de groepen en in het Duits reageer ik eigenlijk naast niet, behalve met een like ofzo. Het is leuk om ideeën op te doen.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:15

Merry wordt al een hele dame <3
Afbeelding

Meeko en Nyko zijn weer zo goed als nieuw :):)

Gaby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:30

Wat een heerlijk koppie heeft Merida!

Fijn dat het weer goed gaat met Meeko en Nyko! Zijn het eigenlijk zusjes, gezien hun namen?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 22:43

Hihi ja we vinden Merida echt een lekker ding <3

Meeko en Nyko komen beide ergens anders vandaan. Maar we vermoeden dat ze bij dezelfde fokker gefokt kunnen zijn omdat ze zo op elkaar lijken. Maar dat is een vermoeden.
We hebben ze zo genoemd omdat we ze op elkaar vinden lijken. We noemen ze ook gewoon "de zusjes" :+:

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-20 07:50

Merry heeft een wit voetje! Wat een leuk ding blijf het. Fijn dat de zusjes weer opgeknapt zijn :-)

Hier is mijn beer ook opgeknapt, nadat zijn broer was overleden. In het begin schoot het niet echt op en was ik bang dat hij erachteraan zou gaan. Maar twee weken medicatie en hij lijkt het nu weer goed te doen.

Inmiddels is de groep nu compleet met twee jonge mannetjes erbij, dan heb ik er acht en dat is echt mijn absolute maximum. Ik ging eigenlijk voor eentje erbij, maar toen liep ik tegen een tweede aan.. dat gebeurt helaas als je cavia's hebt ;-)

Ik heb een pikzwarte us-teddy en een chocolade borstel met rode ogen. Ik wilde al heel lang een choco borstel en deze zag ik in een advertentie staan. Dus gereageerd en leuk contact, maar later pas zag ik dat hij rode oogjes had ipv zwarte (al hebben choco's vaak al een rode gloed erin). Maar ja, ik kan een klein prulletje moeilijk dan nog afwijzen op de kleur van zijn oogjes.

Beide kereltjes zijn meteen opgenomen in de groep en lopen al lekker met de rest mee. Ik heb nog geen goede foto's gemaakt, omdat ik ze de eerste dagen even met rust laat. Maar hier zie je ze ertussen zitten:
Afbeelding

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 09:02

Wat fijn beert! Heerlijk spul heb je <3 ik kan ook altijd heel moeilijk een caaf laten zitten, maar hier is 5 echt de max :=

Merry heeft naast een wit voetje ook een klein wit vlekje onderaan haar buikje, zo schattig <3
Maar Merry wordt groot! :oo die groeit denk ik de zusjes straks voorbij :))

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 09:49

Wat een schatjes Beert!

Merida is ook een knappe rode dame, is ze pittig?

Hier de langharige mannen een zomer coupe gegeven. Vandaag de andere twee Darwin en Pepper de tessel. Vooral Darwin is een schreeuwer met knippen zal wel borstel in zitten haha

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-20 10:16

Dank. De kleine chocovriend heb ik Netflix genoemd :D . Mijn choco-bont borstel heet Nesquik (naam van de fokker) en mijn zoon noemde hem per ongeluk Netflix *D . Dus nu heb ik Netflix en Nesquik.

Netflix is choco sable. Sable is schijnbaar een verdunning (is dat bij paarden ook zo?). Je hebt sable in zwart en choco en bij zwart is het dus "slecht zwart". Maar er schijnt ook nog wat te verkleuren als ze ouder worden, dus ik ben benieuwd. Kon er weinig over vinden.
Ik probeer vandaag foto's te maken van mijn grote en kleine chocootjes.

Edit. Ik ontdek nu dat sable ook bij honden en konijnen voorkomt, hier op het forum :-).

Oh en lekker dat ze een zomerkapsel hebben! Grappig als ze zo dramatisch doen.
Laatst bijgewerkt door beert op 13-06-20 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:31

Haha ja Mira, Merry is een onwijs pittig ding. Precies wat we wilden. Maakt haar nog leuker <3 vurige rooie :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 11:32

Nientsje schreef:
Haha ja Mira, Merry is een onwijs pittig ding. Precies wat we wilden. Maakt haar nog leuker <3 vurige rooie :D

Geweldig, heb hier een teddy zitten lilac goud. Die is enorm pittig en dominant zal wel aan de kleur liggen mijn gekke rooie (soort zoekt soort mijn rode kater en hij zijn altijd aan het klieren haha)

Mijn rooie Oliver
Afbeelding

@Beert wat een leuke namen!

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 11:57

Met dank aan jullie tips, komen deze twee dames over twee weken bij mij wonen!
Moeder en dochter <3

Afbeelding

Naam suggesties zijn welkom, ik hou van oer-Hollandse namen :D

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 12:36

Trien en Toos... Hollandser kun je het niet hebben :D

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:00

Saar(tje), Cato, Bregtje, Jozine kwamen in mij op, wat een schatjes trouwens

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-20 14:09

Ach wat een leukies!!! Mia, Ria en Pia is wel heel Nederlands :-).

Ik moest net zo lachen. Ik ging foto's maken van mijn cavia's in het speeltuisje van de kinderen. Ging één cavia er vandoor via de glijbaan :-D. Hij was zelf ook een beetje verbaasd volgens mij, haha!

En help Melody! Hoe maak je foto's van een pikzwarte cavia? Ik snap nu waarom jij die niet hebt :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:26

Wat een leukerds Elise!

Ik heb wel Wikkie met een zwarte kop :D Ik ben lui, dus ik gebruik meestal de sportstand. Bij haar zet ik de belichting wat lager (meestal op -0,3), bij de lichte koppies wat hoger. Het blijft wel een lastige kleur, zeker als de zon schijnt.
Afbeelding

Jouw nieuwe cavia's zijn ook leuk Beert!

Wat toevallig, wij krijgen over een paar weken een Sable puppy <3 Haar moeder is ook Sable (grey), dat is een super mooi beestje. Het zijn echt toverballen, ze verkleuren heel veel. De moeder is van bijna zwart naar licht grijs met blond gegaan, onze pup lijkt nu veel op hoe de moeder vroeger was dus de verwachting is dat zij ook zoiets wordt.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 14:35

Meeks is geloof ik ook sable?

Afbeelding

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-20 14:55

@Melody, dank! Ik heb nu foto's met RAW gemaakt, zodat ik achteraf wat met de belichting kan doen. Zeker omdat de teddy nog zo jong is, wil ik daar niet te lang mee bezig zijn.

Krijg je een sable hond of cavia trouwens?

@Nien, wow dat is inderdaad een toverbal! Is zij dan sable zwart of sable choco?

Ik ben nu de foto's aan het uitzoeken, maar dit zijn Nesquik en Netflix naast elkaar. Nesquik is echt veel dieper choco van kleur:
Afbeelding

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 15:11

Ik doe wel altijd JPEG, maar ik gebruik ook Lightroom. Photoshop ben ik niet zo handig mee.
Ze zijn allebei heel mooi!

Wat een verschil zeg Nientsje :wow:

Een hond :D (foto is van de fokker)
Afbeelding

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-20 16:17

Wow Melody, wat een geweldig schattig puppekoppie <3

Ik heb vandaag wat foto's gemaakt van mijn mannen. Ik had het hok weer even schoongemaakt en dan controleer ik altijd even de mannen. Ik pak ze niet dagelijks op :o . Dus meteen ook even gewogen en nageltjes gecontroleerd.

Mijn lunkies en George in het midden
Afbeelding

De borstels en Google Kidney in het midden. Niet helemaal ontspannen, maar ze staan er wel allemaal op :D
Afbeelding

Mijn chocolaatjes :P
Afbeelding

Borstels kunnen zo leuk op de foto staan. Zowel in het rood als in het wit *D
Afbeelding

Afbeelding

Met zijn neus in de chocola gevallen {:}
Afbeelding

En tenslotte kleine Google Kidney die dus onmogelijk op de foto te zetten is. De naam heeft hij te danken aan het 'niet kunnen kiezen" *D . Ik noem ze toch nooit bij naam...
Afbeelding

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 17:03

Ja leuk is ze he! Ik kan echt niet wachten tot we haar op mogen halen <3 Ik ben wel benieuwd of de cavia's er snel aan wennen. Op zich zitten ze in een ruimte waar de hond niet kan komen, maar buiten zullen ze haar wel zien.

Je hebt echt een leuke gemengde groep! Je kunt het jezelf met een zwarte iets makkelijker maken door een achtergrond te nemen die wat donkerder is, zodat je voorgrond niet zwart is en de achtergrond belicht. (Dat vind ik zelf makkelijker, meestal fotografeer ik buiten als het een beetje bewolkt is. Dan is het wel licht, maar niet moeilijk met schaduwen.) De plekken van de 1e, 2e en 5e zouden waarschijnlijk al makkelijker zijn :D

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-20 17:36

Je hebt gelijk inderdaad met de achtergrond, ga ik een volgende keer proberen. Ik ben alleen bij die prulletjes bang dat ze ergens tussendoor schieten waar een kiloknaller (volwassen cavia :-)) niet door kan. Al lijkt dit ventje niet al te schieterig te zijn.

Het was nu eigenlijk ook te zonnig voor foto's. Ik heb al een tijd weet geen foto's gemaakt met mijn spiegelreflex en dat is dan weer even zoeken :-).

Ben ook benieuwd hoe de pup straks op de cavia's reageert! Vaak als ze ermee opgroeien, gaat het wel goed toch? Tenzij je echt een instinctieve hond hebt zeg maar, zoals een husky ofzo.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:07

Ja snap ik! Veiligheid staat voorop :j

Watvoor camera heb jij? Ik heb de Nikon D7200, daar ben ik nog steeds super blij mee <3 Zeker het filmen doet deze aanzienlijk beter dan mijn vorige (D3200).

Ja ik ben ook heel benieuwd! Ik denk dat de hond wel zal leren dat ze normaal zijn, mijn vrees is meer dat de cavia's bang blijven := Ik hoop dus maar dat ze er snel aan wennen. Ze zitten wel overal veilig (de buitenren heeft tegenwoordig ook een 'dak' van gaas.) dus er kan niets gebeuren, maar het zou wel fijn zijn als ik ze nog steeds mee naar de woonkamer kan nemen zonder dat ze bang worden.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 18:09

melody7 schreef:
Een hond :D (foto is van de fokker)
[ [url=m/bnxQeR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Een snoeppiieee!!! Wat een lief koppie! <3

beert schreef:
Wow Melody, wat een geweldig schattig puppekoppie <3

Ik heb vandaag wat foto's gemaakt van mijn mannen. Ik had het hok weer even schoongemaakt en dan controleer ik altijd even de mannen. Ik pak ze niet dagelijks op :o . Dus meteen ook even gewogen en nageltjes gecontroleerd.

Mijn lunkies en George in het midden
[ [url=m/Sz0wQW.jpg]Afbeelding[/url] ]

De borstels en Google Kidney in het midden. Niet helemaal ontspannen, maar ze staan er wel allemaal op :D
[ [url=m/fUgQe7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn chocolaatjes :P
[ [url=m/Mq6D6e.jpg]Afbeelding[/url] ]

Borstels kunnen zo leuk op de foto staan. Zowel in het rood als in het wit *D
[ [url=m/b6bP7n.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OEg2lv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met zijn neus in de chocola gevallen {:}
[ [url=m/uFsROq.jpg]Afbeelding[/url] ]

En tenslotte kleine Google Kidney die dus onmogelijk op de foto te zetten is. De naam heeft hij te danken aan het 'niet kunnen kiezen" *D . Ik noem ze toch nooit bij naam...
[ [url=m/x7Spne.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige fotootjes zeg. Ik vind George echt wel een knappie haha.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:47

Wat een leukies allemaal <3

En die puppy!! Aawh :+:

Euh Meeks zwart of choco... geen idee heb niet zoveel verstand van kleurtjes. Maar in mijn ogen is ze in ieder geval perfect <3

Even een paardjefoto sorry :o
Morgen laatste dag medicijn, vindt het enorm spannend, maar hij lijkt goed te gaan :+:
Afbeelding