[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:35

Amandavd schreef:
Zucht. Ik vind het nog niet eens zo erg dat het kapot is. Ik ben eerder bang dat ze het opeet.

[ [url=m/68Qvr7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omgg deze had ik nog niet gezien. Hahaha

Amandavd

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:50

Hahaha Zonnetje, mooie foto he?

Klopt maar voorheen waren de koekjes en het eten ook geen probleem. Ik denk dat de maaltijd van vanmorgen haar dwars heeft gezeten tijdens de cursus, er waren hele brokken uitgekomen, dat ze dus gras heeft lopen eten op de cursus en toen we terug kwamen kreeg ze weer eten dus denk ook dat het een opsomming is geweest van alles.

Als ze nu dus de komende drie uur haar eten binnenhoudt krijgt ze straks nog een keer dertig gram. Maar geen hele maaltijd en geen kauwbot meer vanavond.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:54

Amandavd schreef:
Hahaha Zonnetje, mooie foto he?

Klopt maar voorheen waren de koekjes en het eten ook geen probleem. Ik denk dat de maaltijd van vanmorgen haar dwars heeft gezeten tijdens de cursus, er waren hele brokken uitgekomen, dat ze dus gras heeft lopen eten op de cursus en toen we terug kwamen kreeg ze weer eten dus denk ook dat het een opsomming is geweest van alles.

Als ze nu dus de komende drie uur haar eten binnenhoudt krijgt ze straks nog een keer dertig gram. Maar geen hele maaltijd en geen kauwbot meer vanavond.

Hahaha ja grappige foto en die kop. Luistert ze goed op de cursus? Eva is van de week geslaagd voor gg1 maar ik ga stoppen. Ik zie de toegevoegde waarde van gg2 niet en is duur en ze vindt er geen hol aan. En ik eerlijk gezegd ook niet. De week is zo snel om en dan denk ik van....oh ja had moeten oefenen.

Ik ga kijken voor als het beter weer is naar iets van hooper of behendigheid.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:59

Neela doet het op cursus echt fantastisch! Wij zitten momenteel in een soort van doorstroom cursus. Wij kwamen van de puppycursus af bij een andere hondenschool en wij waren voor de volgende cursus te laat eigenlijk. Maar samen met twee andere mochten we dan in een doorstroom groepje om zo toch het volgende diploma te behalen. Bij hun heet dat de basiscursus. Nu begonnen er vandaag 5 nieuwe mensen bij ons in het groepje omdat ze die eigenlijk nergens anders kwijt konden. De instructeur bepaalt bij ons eigenlijk wie er op examen mag, om teleurstelling voor jezelf en je hond te besparen. Dus waarschijnlijk gaan die andere straks door en kunnen ik en mijn twee cursusgenootjes die op dezelfde tijd begonnen als ik straks door naar de volgende cursus.

Maar het leuke was dat Neela en ik een aantal oefeningen voor mocht doen en dat deed ze echt keigoed. Volgen, tandjes laten zien, kom voor deed ze allemaal probleemloos dus dat was echt tof. Die instructeur zei dat ook nog tegen de rest, 'des echt geen mekkelijk hondje heur die Beagle, die doet het echt verrekes goed. :D Dus ik ben megatrots op haar.

Nu hebben mijn 2 cursusgenootjes en ik met de instructeur afgesproken dat als hij bezig is met de 5 nieuwe met een oefening die wij al beheersen wij eventueel de andere oefeningen mogen doen of elkaar helpen. Een van mijn cursusgenootjes heeft een jonge reu uit het buitenland, echt een spring in het veld met adhd en zij zelf is soms wat te zacht dus ik heb haar vanmorgen nog wat geholpen.

Als Eva het echt niet leuk vindt zou ik het ook niet doen. Daar wordt jij alleen maar gefrustreerd van en haar levert het ook niks op. Dan is behendigheid misschien wel leuk om samen te doen!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:08

Eva luistert goed en doet braaf haar dingen. Ze kan:
- Zit
- Lig en blijf
- Voorkomen
- Aan de voet
- Blijven liggen en ik uit het zicht. 3 minuten lukt niet want dat oefen ik te weinig. Maar een halve tot hele minuut kan ze thuis wel.
- Volgen kan ze op de cursus wel zonder echt op kijken maar buiten op straat NIET. Hahaha. Veelste veel leuke mensen.

We zijn met 12 weken daarmee gestart en ze is nu 20 weken. Ik ben super trots want eerlijk had ik aan het begin niet gedacht dat ze het zou gaan doen. Het is en blijft een jack russell.

Maar op hand commando’s op 20 meter afstand liggen enzo dan denk ik wat moet ik daarmee? Misschien handig in het bos maar als ze denkt dikke middelvinger doet ze dat toch niet. Dan leer ik haar liever op afstand gaan zitten zodat ik haar kan ophalen.

Hoe oud is Neela nu?

Ik denk dat als ze ouder is het ook beter zal gaan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:14

wat leuk dat ze het goed doet. :) ik ben instructeur en in mijn ervaring doen beagles het net heel erg goed tot aan de pubertijd, lijkt wel of ze met hun kop in de puberteit blijven stekken en al het goede gedrag van ervoor vergeten hahaha. maar (bij ons is het systeem van klassen iets anders) in de puppyklas, a-las en vaak ook nog B klas zijn de beagletjes vaak even goed als de borders (3 stuks momenteel op onze school), maar bij de c-klas krijgen ze een terugval en blijven vaak steken.

Daeva is een debutant ondertussen, hopelijk in de zomer enkele wedstrijden spelen en met een beetje geluk de punten verzamelen om naar programma 1 over te gaan. (ik wil haar leifst zo hoog mogelijk hebbne voor ik mijn nieuwe pup krijg en daar meer tijd in gaat zitten)
Kenai zit in de C-klas en is bijna klaar om in het voorjaar brevet te spelen. Hij traint met mijn moeder, die vind de overgangen minder belangrijk, maar omdat hij een dekreu is zou ik hem toch graag enkele keren op wedstrijd uitgebracht willen zien om de toekomst, om naar toekomstige dekkingen toe resultaten te kunnen voorleggen :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:14

Nou dat is toch al heel wat!! Zeker als ze pas 20 weken is. De GG cursussen zijn natuurlijk wel echt voor de mensen die iets met gehoorzaamheid willen doen. Als je dat zelf niet echt leuk vindt of niet boeiend dan moet je het ook niet doen. Het moet voornamelijk leuk blijven voor jullie allebei!

Neela is nu 7 maanden, en bij haar duurde sommige oefeningen wel wat langer om te snappen maar inmiddels gaat het best rap. Ze wil het ook graag doen, voornamelijk voor dat koekje maar ze wil mij ook echt blij maken haha, dat wordt door meerdere instructeurs ook al benoemd.

Ik ga binnenkort met ringtraining starten, ik heb besloten in mei de eerste show met haar te gaan lopen. Die is dichtbij en in Nederland dus een goede oefening voor ons.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:16

Het zou mij niks verbazen als dat ook zo bij Neela is Zoe. Ze zit al een beetje in de pubertijd maar tot nu toe gaat het goed!

Wat tof dat het zo goed gaat met hun allebei Zoe. Hoe is het met Kenai? Hij had toen toch dat spierverschil in de achterpoten?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:17

Ik ben ook voor ringtraining aan het kijken. Ze gaat 3 feb naar de show in eindhoven en misschien schrijf ik utrecht en venray ook in. Alleen tandjes kijken hoe kan ik dat op een positieve manier aanleren? Vindt ze echt niet grappig. Gaat ze wurmen en van de week werd ik boos toen was het klaar maar dat is niet de bedoeling.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:23

Alles goed hier. Na die ene keurmeester heeft nooit nog iemand wat opgemerkt. Bij het nemen van heupfoto’s (2weken na die keuring) heeft de Da met zijn computer het uitgemeten en het verschil was 3 mm dus verwaarloosbaar. waarschijnlijk dus gewoon een slechte dag. Hij is ook erg mooi aan het uitzwaren. Hij is nu bijna 14 maanden maar Brazilianen staan erom bekend tot 3 jaar uit te groeien. Dus nog even geduld hebben. Hij heeft B heupen gekregen in België en 0 ed :D
Laatste show ook 1U, JCAC en BOB jeugd verkregen met toch een 10tal jeugdhonden aanwezig :D

Ik heb dus niets te klagen :D

Volgende show in mouscroen. Stiekem hoop ik op 1U en daarbij de kwalificatie voor CRufts maar logischerwijs weet ik ook dat op zo’n kwalificatie er erg veel mooie honden zullen zijn. Dan haal ik het niet met mijn bruine border

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:26

Tandjes kijken positief leren kan je doen met smeerpate op je vingers. Maar ikzelf train ook positief en merk dat veel honden gaan klieren met tandjes kijken terwijl ze het dondersgoed kunnen. Dan zou ik gewoon eens wat strenger gedaan zeggen. (Niet als ze het nog niet kennen natuurlijk)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:28

Klinkt super allemaal, fijn dat het verschil dus niet zo erg was als in eerste instantie misschien gedacht. Mooie score voor de heupen!
Ik ga in ieder geval voor je duimen! Zou toch super zijn voor de Crufts!

Zonnetje, wat ik deed was Neela laten zitten, dan kreeg ze een koekje en dan zei ik: tandjes, en dan deed ik een lip omhoog om te kijken. Dat heb ik uiteindelijk uitgebouwd naar allebei de kanten apart kijken en dan tegelijkertijd. Maar ik heb bij Neela ook wel eens boos moeten worden, gewoon om te laten weten dat het klaar is. Als ik haar poten wil afdrogen of aanraken wil ze nog wel eens naar je hand happen, niet echt bijten maar meer speels. Als ik dan even boos: klaar nu! zeg dan weet ze ook meteen dat het klaar is.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:09

Over cursussen geen ervaring met deze twee. Ik denk dat Chick het nog wel leuk zou vinden, al merk ik wel dat als ze het al kent (en dat is vrij vlug) ze dan wel de interesse verliest en gewoon een hele trukendoos(schrijf je dat zo? :P ) aan ''commando's'' open haalt. Dus of het een succes zou zijn weet ik niet.

Boellie vind de meeste dingen al snel niet meer interessant. Gelukkig heeft ie weinig interesse in andere honden, dus dat zou wel makkelijk zijn.

Show's ook hier niet aan de orde.. :P Maar wat goed dat alles toch goed afgelopen is Zoe! Das wel heel fijn!

Hier inmiddels een hoop spannends gehad, ook mijn honden zijn op de foto geweest en een patella onderzoek gehad. (HD A, ED vrij, PL vrij) en morgen horen/zien we hopelijk dat mijn teefje haar eerste nestje verwacht! Dus,ik ben 1 brok hyper.. :')

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:11

Amandavd schreef:
Klinkt super allemaal, fijn dat het verschil dus niet zo erg was als in eerste instantie misschien gedacht. Mooie score voor de heupen!
Ik ga in ieder geval voor je duimen! Zou toch super zijn voor de Crufts!

Zonnetje, wat ik deed was Neela laten zitten, dan kreeg ze een koekje en dan zei ik: tandjes, en dan deed ik een lip omhoog om te kijken. Dat heb ik uiteindelijk uitgebouwd naar allebei de kanten apart kijken en dan tegelijkertijd. Maar ik heb bij Neela ook wel eens boos moeten worden, gewoon om te laten weten dat het klaar is. Als ik haar poten wil afdrogen of aanraken wil ze nog wel eens naar je hand happen, niet echt bijten maar meer speels. Als ik dan even boos: klaar nu! zeg dan weet ze ook meteen dat het klaar is.

Ik ga het ook proberen ook al mogen ze niet zitten op de show. Staand krijg ik haar al helemaal niet in bedwang :+ nu nog de discipline om het elje dag te oefenen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:22

Kiko vindt de cursus geweldig. Voor een dalmaat doet ze het goed maar het blijft een eigenwijze clown. Liggen doet ze in de winter niet, veels te koud. :)) Onze school doet niet aan examens trouwens.
Vrijdag begonnen met dpeuren, deed ze goed en ze vond dat helemaal geweldig. Ze gaan op tabak speuren en ze was de eerste van de groep die de geur herkende.

Show in Eindhoven? Hmm, ben dat weekend vrij, misschien eens gaan kijken, wellicht dat papa en mama van Kiko er ook zijn, of zusjes en broertjes. De 4de heb ik weer een fotomeeting.
En vorige week zijn er heel veel foto’s gemaakt maar heb ze nog niet allemaal. Wil een topic maken als ik ze binnen heb. Waren 7 fotografen en minimaal 5 foto's per fotograaf dus zal er genoeg krijgen. :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:26

Ik weet niet of de dalmaten op zaterdag zijn het is meerdere dagen.

Ik wil ook wel een keer een fotomeeting voor eva. Want in mn uppie foto’s maken schiet niet op. Ze werkt niet mee.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:43

Als je eens in de buurt bent help ik je graag zonnetje ;) Wij zitten in veel in veghel! Dus dat is volgens mij best te doen! :)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 19:59

Ik was vandaag ook bij nieuwe training.. Ff kijken naar training ervoor en daarna alleen met trainer, ging ze even kijken wat die al kan. is meer training met ook tricks, dogdance oefeningen enzo. Alleen saai zit, blijf is niets voor mij. Dat weet ik na al die honden wel. Ging zij ook zelf wat dingen met hem doen, en ja hoor, daar ging die. Deed alles voor haar en ze was zo verbaasd hoe snel die dingen oppikt. Is ook echt de slimste hond die ik tot nu toe gehad heb haha. Apporteren en dan netjes voorkomen, zittend afgeven, kon die in 2 dagen met heel kort oefenen. Maar gaan we daar dus om de week heen en verder focus op de jachtproeven, in april heeft die een test waarvoor we trainen. Dan gaat ook iemand anders hem voorjagen, dus wel ideaal dat die zo makkelijk samenwerkt met andere mensen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:06

Eindhoven ga ik niet heen. Eert vollop op jeugdpunten in België concentreren. Dan mag Kenai lekker uitgroeien. En dan ga ik een gooi door naar 4 ib’s in 3 landen (plan is 2 in Frankrijk, 1 België en 1 Nederland, Duitsland of Gibraltar). Als hij dan de internationale titel heeft via de kampioenschap een hoon doen naar de nationale titels :D maar alles op zijn tijd :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:41

Zonnetje, ik weet niet hoe ver je wil gaan voor een fotomeeting eventueel, maar houd anders eens [FM] [P/M/H/O] Mini-fotomeetings Limburg in de gaten. 4 februari is er een fotomeeting omgeving Eindhoven, maar daar zijn de modellen al gekozen en de reservelijst is groot.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:23

Ohhh knappe Kiko!! Echt een mooie foto <3

Jessica, wat een leuk ukje is Milo! Knap hoor al zo goed als zindelijk.

Ahhh en Eva is ook een knapperd.

Zoe, oh ben jij instructeur!? Leuk! Wat zijn je ervaringen over het algemeen met labradors O:) ? Niet de field trial, maar echt de gezinslab zeg maar. Wij starten binnenkort met puppycursus. Ik wil daarna gehoorzaamheid gaan doen en misschien jachttraining (doen ze daar ook op de hondenclub).

Hier is puck inmiddels 11 weken en 5 dagen. Hij groeit echt hard, staat alweer zoveel hoger op zijn pootjes. Hij zit mooi in zijn vacht, glanst echt als een spiegeltje. Het is een schatje, maar wel erg ondeugend.

Binnenkort starten we met puppycursus. Had het liefst ongeveer nu gestart, maar er moet nog een groep opstarten. Als het goed is rond 3 febr.
Zelf ben ik ook al wat bezig met hem. Hij kan al ''zit'' en ''af'' en ''hier'' kan hij ook al goed als hij los loopt. Wij hebben een afgezette wei van ongeveer 650 m2. Daar laat ik hem los lopen en zelf loop ik rondjes en zo nu en dan laat ik hem voorkomen en zitten en dat gaat eigenlijk al erg goed. Ook als hij op het moment van commando aan het snuffelen is.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:11

Jachttraining van gewoon een hondenschool stelt meestal niets voor ;) Als je echt jachttraining wil doen is er wel wat beters te vinden. De gewone lab is meestal niet zo fanatiek natuurlijk als de field trial of mixjes daarvan, maar kan dat ook prima doen hoor. Die gooien er gewoon wat meer humor in;) Weet niet waar je woont, maar anders kan ik wel kijken of er een goede training bij je in de buurt zit.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:12

Puppy jachttraining is trouwens nog leuker;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:26

Delphi schreef:
Ohhh knappe Kiko!! Echt een mooie foto <3

Jessica, wat een leuk ukje is Milo! Knap hoor al zo goed als zindelijk.

Ahhh en Eva is ook een knapperd.

Zoe, oh ben jij instructeur!? Leuk! Wat zijn je ervaringen over het algemeen met labradors O:) ? Niet de field trial, maar echt de gezinslab zeg maar. Wij starten binnenkort met puppycursus. Ik wil daarna gehoorzaamheid gaan doen en misschien jachttraining (doen ze daar ook op de hondenclub).

Hier is puck inmiddels 11 weken en 5 dagen. Hij groeit echt hard, staat alweer zoveel hoger op zijn pootjes. Hij zit mooi in zijn vacht, glanst echt als een spiegeltje. Het is een schatje, maar wel erg ondeugend.

Binnenkort starten we met puppycursus. Had het liefst ongeveer nu gestart, maar er moet nog een groep opstarten. Als het goed is rond 3 febr.
Zelf ben ik ook al wat bezig met hem. Hij kan al ''zit'' en ''af'' en ''hier'' kan hij ook al goed als hij los loopt. Wij hebben een afgezette wei van ongeveer 650 m2. Daar laat ik hem los lopen en zelf loop ik rondjes en zo nu en dan laat ik hem voorkomen en zitten en dat gaat eigenlijk al erg goed. Ook als hij op het moment van commando aan het snuffelen is.

Hoi. Jup in opleiding toch Hihi. Maar ik loop al een hele tijd mee en ken alle leden gezien ik secretaris ben op de hondenschool. Een labrador hebben we momenteel niet op onze hondenschool. Ik denk eerder dat dit komt omdat mensen met labs die gewoon als couch patatos zien ofzo :p een tijdje terug wel 1tje gehad, in de puppyklas deed ie het goed. Mensen zijn na de puppyklas gestopt omdat hij genoeg bevelen kenden Voor hen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:43

Ik ben begonnen met de puppycursus met heel veel labradors. Deden alles heel braaf, zat weinig actie in in verhouding met wat andere eigenwijze rassen die er ook nog waren. Maar ze zijn allemaal gestopt na de puppycursus want ze kenden het wel. Sommige komen we nog wel ooit tegen, maar die luisteren toch niet zo heel goed nu.