Ja haha, voor die paar cent vind ik het echt het proberen waard!
Bedankt, stuk voller zo! Maar absoluut niet tevreden. Misschien nog even wennen..
Ik moet het echt kwijt haha. Ik lees hier op bokt zo vaak; 'ik wist dat dit mijn paard moest worden', of 'ik was op slag verliefd', of 'wauw! Dit is hem/haar!'.
Ik snapte dat nooit. Kon me niet voorstellen dat je zo'n gevoel kon hebben bij een paard, zo'n gevoel dat het bij je past. Dat je het niet meer uit je hoofd kwijt. Nou, ik kan jullie vertellen; ik ken het gevoel nu! Helaas op het meest slechte moment, met een paard waar niemand eigenlijk wat van weet.. Paard is op de manege gestald, na 2 weken nooit meer iemand gezien, paard stond daar maar. Alles uitgezocht, kast open gebroken, geen paspoort te vinden dus is niks bekend van het paard. Zo groen als wat dus kon de lessen nog niet in. Vorige week leerde ik haar voor het eerst kennen. Ze is wat doorgereden en mag zich langzaam terug verdienen in de lessen. Ze is nog schots en scheef maar WAT een paard. Ik krijg het ook gewoon niet uit mijn hoofd. Ik heb haar nu 2x gereden, ze is echt nog erg groen maar ze doet ALLES voor je. Ze doet ontzettend haar best, is enorm nieuwsgierig, zet geen stap verkeerd, alleen wat hard maar wauw wauw wauw! Ontzettend lief in de omgang, peeskapjes omdoen en mevrouw komt met haar lippen over de kappen heen om te kijken wat je aan het doen bent. Je cap is niet veilig want daar gaat ze met haar neus overheen om er vervolgens tegenaan te flamen. Sta je stil draait ze haar hoofd naar je toe om even te kijken en aan je voeten te snuffelen. Wat een geweldig paard. Ik ben verliefd. Ik kan niet meer ontkennen dat mensen zouden overdrijven. Maar in een perfecte situatie, zou dit mijn paard zijn.
Ik snap je gevoel helemaal hoor. Ik had dit ook nog nooit gehad, totdat ik in mei galaxy tegen kwam. Toen ik hem voor de eerste keer aankeek, leek het net alsof ik in de ogen van mijn opa keek.. heel eng. Iets waar ik altijd van gehouden heb, iemand die ik al kende.. zou voor iedereen wel anders voelen maar dat was het voor mij!
Mooie bak hierboven. Is die ondertussen al meer naar wens?
Hier dunt mijn bestand langszaam uit... eerst de 2 cory's toen een neon en vandaag Herman de gup. Hij bleef sinds gisteravond drijven met zijn kopn boven en lijf liet hij hangen. Vanmiddag apart gezet met klein laagje water maar hij was net zo aan het vechten dat we hem uit zijn lijden hebben verlost
Weet iemand wat t zou kunnen zijn? Zal dit waterzucht zijn?
Zodra je planten groeien zal het vast mooier worden!
Gelukkig heb ik een stalgenoot gesproken vanmiddag die een overvloed aan guppen heeft. Ze wacht tot de babys groter worden en als daar blauwe mannen guppen tussen zitten houdt ze die voor mij apart. Dus dat vind ik fijn! Moet wel nog een laar cory's erbij nemen want 3 is te weinig.
LoveUggs
Geplaatst: 11-01-17 20:25
Ik heb gister een valisnera gigantica weten te scoren! Happy me! Is precies wat ik nodig heb!!
En vraag me niet hoe het komt maar mijn bak is kraak, en dan bedoel ik ook echt kraakhelder!
En mijn kuhlii's zijn ineens te zien. Ik heb kuhlii's met obesitas
Wat grappig die zaatjes, vind zulke dingen kweken heel leuk maar alles wat plant heet eten mijn vissen op hihi.
Het gaat gelukkig heel goed met ze, 2 babys groeien goed dus hopelijk zie ik ze groot worden!
Als blijft een probleem, lampen maar 5 uur per dag aan.. 4 tot 9 uur en voer ze niet teveel, ze eten alles netjes op..
Weekend eens kijken of de winkel nog wat mooie vissen heeft
Esther_r20
Geplaatst: 11-01-17 22:26
Lekkere dikke visjes die slangetjes
hier zijn mn garnalen bijna allemaal dood gegaan Waarschijnlijk is het nieuwe plantje de oorzaak. Ik vermoed dat er slakkengif op heeft gezeten. Pas na zoeken op Google waarom mn garnalen verdwenen kwam ik erachter. Had ik het maar eerder geweten, dan Had ik misschien nog wat kunnen redden. Baal zo erg.... arme diertjes
Vuurtjes. Kan inderdaad via marktplaats wel weer aan andere komen, maar blijft zo sneu voor degene die het nu niet hebben gered. Heb er gewoon nooit over nagedacht dat het een probleem zou kunnen zijn.
Albion
Geplaatst: 13-01-17 20:26
Tijdje niks meer gepost maar lees nog altijd trouw mee hier wat foto's van mijn bakje: loopt erg goed, stabiel en helder water, gezonde diertjes en plantjes heb alleen last gehad van planaria maar de kuur is net achter de rug en zo te zien is het weer helemaal goed haha.
Dat is snel, na 3 dagen al mini plantjes! Misschien een stomme vraag maar dit zijn toch aquarium planten? Moeten ze dan nu niet onder water zitten?
Hoeveel en hoe vaak voeren jullie trouwens? Ik heb het gevoel dat mijn guppen te dik zijn, hebben een best buikje als man zijnde. Ik voer ze 1 corytablet pd voor 3 cory's en beetje tropical voer(wat is een beetje... 1/2 tikjes?) voor de neons en guppen maar de guppen eten het meeste op. Is dit te veel?
De meeste planten worden boven water geplant en moet je daarna omzetten naar onderwater.
Voor mij is dit ook echt nog even experimenteren hoe ik het straks moet omzetten haha. Wil ze eerst voldoende laten groeien.
Qua voeren.. Ik voer met een automatische voeder op de hoogste stand en merk dat het best weinig is Het zijn net uitgehongerde haaien hier zodra ze de voeder horen. De ene keer voer ik alleen dat voer, de andere keer varieer ik door bijv diepvries voer te voeren of een stuk komkommer. Tabletten worden hier ook bijgevoerd.
Vergeet niet dat je cory's het overgebleven zinken voer ook opeten, en je andere vissen ook mee eten van de tabletten. Ik denk dat je als combi te veel voert dan. Ik zou je vlokvoer dan halveren en daarnaast het tabletje. Moeilijk te zeggen zo.
Ik heb mezelf altijd aangeleerd voor mn gevoel te weinig te voeren. Dan zit ik goed haha.
En op de manier hoe ik nu voer zien mn vissen er echt toppie uit!
Ik heb mn golden nugget weer gespot vandaag! Kon zelfs een foto maken!!
PanamaD
Geplaatst: 14-01-17 23:41
Beste buikies... wel meest slechte foto die je kan maken haha Dan voer ik idd teveel. Ze gaan op dieet vanaf nu!
Wij voeren om de dag. De ene dag vlok de andere dag korrels/tabletjes.
Nadat we een dikke week op vakantie waren zonder te voeren (bewust) en daarna nog steeds kern gezonde (stevige) vissen hadden, wisten we dat we best wat konden minderen. (hiervoor elke dag zowel vlok als korrels)
We hebben planten in de bak, dus naast de korrels is er eigenlijk altijd wel "groenafval" te vinden. En eigenlijk eten alle vissen overal aan mee.
De korrels voeren we eigenlijk altijd als het donker is omdat we ook enkele cory's hebben die zich overdag niet laten zien.
We hebben sinds dit weekend led-verlichting. Eigenlijk wilden we een volspectrum lichtbalk. Maar in onze maat koste dat een fortuin (schijnbaar wordt die wat minder verkocht)
Nu heb ik 2 lichtbalken, een rode "planten" balk en een blauw/witte. Het geeft toch minder licht dan een tl-balk. En we moeten echt wennen aan de "2 kleuren" in de bak. Maar ben wel blij met de zonsopgang en ondergang. Zag de vissen soms echt even stressen als het licht plotseling aan of uit ging.
We hebben ook een buitenpomp besteld, deze komt hopelijk deze week binnen.
Heb je een foto van je bak + verlichting zoals hij nu is Riddershow?
Mijn plantjes gaan goed! Zit alleen totaal nog geen verschil in haha. Nu ongeveer een cm of 3 lang.
_KiMmi_
Geplaatst: 17-01-17 23:29
Hier een stille meelezer... En kom heel aso binnen vallen mijn excuses. Maar zit met een aquarium vraag.
Heb vorige week een 2e hands juwel rio 240 aquarium gekocht. (120x40x50). Er zit voor de rest niks bij. Nu ben ik op zoek naar een goed binnen filter. Hebben jullie goede ervaringen met bepaalde pompen?
Ik zal een foto maken met de nieuwe verlichting. We hebben nu ook de buitenpomp geïnstalleerd. Hij staat op 1/3 vermogen en nu blaast hij al een beetje alle vissen weg. Morgen even kijken of ik de stand van de spray-bar nog ga veranderen. Maar men, wat een jukel zeg. Eheim 4+360... Maar vind het wel stom dat de accessoires niet goed passen bij mijn eheim aquarium... Of ze hebben het aquarium echt voor een binnen-filter gebouwd. (je zou toch denken dat eheim producten ook onderling enigszins passen... )
LoveUggs
Geplaatst: 18-01-17 12:14
KiMmi, ik heb eigenlijk geen goede ervaringen met de binnenpompen haha. De meeste moet je vast kitten (nemen heel veel ruimte in vind ik zelf) of je moet er een zien te vinden die jou aantal liters aan kan en dan zit je automatisch ook weer vast aan een ding dat behoorlijk wat ruimte vreet denk ik.
DiscoDipp, ik ook haha, ik ga het wel merken! Daarna moet ik ze nog om zien te zetten naar onder water
Riddershow, ik ben erg benieuwd! Was je geen vermogen kwijt aan een pomp die zo sterk is?? Heb je een linkje waar je hem besteld/gekocht hebt?
Ebay is my best friend en dan vooral ebay duitsland (maar amazon trouwens ook). Je kunt er nog wel eens voordelig iets op de kop tikken. Het heeft wel een rib gekost. Maar nu moesten we bijna elke week onze binnenpomp reinigen anders pompte hij niet meer. En we wilden wel voor een buitenfilter een goede kopen, dus zijn we bij EHEIM gebleven. En ik had ook geen zin een pomp te licht te kopen en dan nog steeds met vermogen te zitten. Nu als hij wat minder pomp kan ik hem gewoon een tandje harder zetten. Pomp heeft me 165 euro gekost incl filtermateriaal en verzendkosten.
Oeh dat valt echt ontzettend mee, ik ga eens zoeken. Ik ben toch niet helemaal tevreden over die van mij namelijk. Pomp doet het goed, maar ik denk wel dat mijn bak net te veel liters heeft voor mijn pomp. Ik heb toch echt rekening gehouden met 3x aantal liters van de bak in een uur, maar wil toch rustig kijken voor een groter vermogen zegmaar.