Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 21:12

Wat een verhaal van Paco zeg, hoe komt die nou in vredesnaam in een BSO in een bak speelgoed terecht? En als ie daar gedumpt is, hoe verzin je het om dat dáár te doen. Gelukkig zit ie nu bij jou! Heeft ie geen gekke fratsen meer uitgehaald sinds je hem weer hebt teruggevonden? :+

Vandaag lag mijn glimworm een beetje mooi te wezen terwijl ik z'n bak aan het schoonmaken was. Het is maar goed dat ie zo mooi is want heel aardig is ie niet :Y)

Afbeelding

Gekregen als mini wormpje net uit het ei, inmiddels schat ik hem op ongeveer 1m20.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 21:35

Geweldig wat een beauty! En ze staan inderdaad bekend om hun minder aantrekkelijke karakter }>
Maar die regenboogshine maakt alles goed :#

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 21:37

Ik kom me hier ook melden.

Ik heb twee rattenslangen die eigenlijk wel weg mogen. Maar ik wil wel een goed huisje voor ze.
Dus aanbieden op mp ga ik niet doen.
Hebben jullie nog ideeën waar of hoe ik ze het beste kan aanbieden?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-25 22:09

Desty schreef:
Geweldig wat een beauty! En ze staan inderdaad bekend om hun minder aantrekkelijke karakter }>
Maar die regenboogshine maakt alles goed :#

Vaak valt het met captive bred regenbogen wel mee, als kleine wurm kunnen ze wel defensief zijn maar vaak ontgroeien ze dat als ze minder kwetsbaar zijn. Die memo heeft de mijne nooit gehad >;)

Jokonootje schreef:
Ik kom me hier ook melden.

Ik heb twee rattenslangen die eigenlijk wel weg mogen. Maar ik wil wel een goed huisje voor ze.
Dus aanbieden op mp ga ik niet doen.
Hebben jullie nog ideeën waar of hoe ik ze het beste kan aanbieden?

Rattenslangen zijn buiten marktplaats om best lastig te herplaatsen denk ik, of ze moeten een heel apart kleurtje hebben waardoor ze interessant zijn voor kwekers. Als je ze binnen je kennissenkring niet kwijt kunt ben ik bang dat je toch op iets als marktplaats of een whatsapp groep voor verkoop van reptielen aangewezen bent.

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-25 11:00

black_kelpie schreef:
Wat een verhaal van Paco zeg, hoe komt die nou in vredesnaam in een BSO in een bak speelgoed terecht? En als ie daar gedumpt is, hoe verzin je het om dat dáár te doen. Gelukkig zit ie nu bij jou! Heeft ie geen gekke fratsen meer uitgehaald sinds je hem weer hebt teruggevonden? :+

Vandaag lag mijn glimworm een beetje mooi te wezen terwijl ik z'n bak aan het schoonmaken was. Het is maar goed dat ie zo mooi is want heel aardig is ie niet :Y)

[ Afbeelding ]

Gekregen als mini wormpje net uit het ei, inmiddels schat ik hem op ongeveer 1m20.

Iemand die daar werkt had hem al op straat zien lopen en blijkbaar is hij toen daar naar binnen gewandeld :')
Ondertussen is de meneer content is zijn nieuwe huis en blijft hij netjes op zijn plek 8-)
Ik denk dat hij wel door heeft dat hij hier alles heeft wat hij wenst :D

Wat een prachtige glimworm heb je trouwens!! Ik wist niet dat ze bekend stonden om hun gedrag.. Altijd jammer als ze zo doen! En dan is het idd maar goed dat hij zo mooi is :’)

J0anieke

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-25 20:01

Ik heb net m'n GGB verhuisd naar een nieuw huis. Ik vond t dood eng maar gelukkig wilde m'n man helpen. _O-
Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-25 18:32

Wel een mooie <3

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 09:12

Wat is het hier al een lange tijd stil!
Daar gaan we dus even verandering in brengen :D
Afgelopen weekend ben ik met mijn zusje naar de reptielenbeurs in Hamm geweest! Dit was voor ons beide een bucket list ding en dit jaar was het zo ver :)
De reis was lang,het regende non stop,25 minuten wachten tot je naar binnen mag, contant moeten betalen aan de deur >;) , Mega druk!!! Dat vat het een beetje samen.. Er waren wel ongelooflijk veel standhouders met dieren die je in nederland niet zomaar ziet! Het was niet perse de bedoeling om dieren te kopen maar we gingen natuurlijk toch naar huis met een tas vol :’)
Ik ging naar huis met een GBB sling, OBT grote sling, Phidippus regius soroa en een Hyllus diardi baby(echt super klein nog!) :D
Mijn zusje ging naar huis met 3 vogelspinnen, 1 luipaardgekko en een miljoenpoot.
Geslaagde dag maar voor ons niet voor herhaling vatbaar :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 09:26

Oooh leuk nog een GBB! En die Hyllus diardi, heel leuk!

Mij niet bellen voor die miljoenpoot. 8 poten vind ik genoeg _O-

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 10:10

Leuke aanwinsten! Hamm is de hel :')

Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 12:21

black_kelpie schreef:
Leuke aanwinsten! Hamm is de hel :')

Nou zeg dat wel!
Het is vooral de drukte die mij erg stoort :o
Wij zijn zo gewend aan Houten en dat je daar op je gemakje kan kijken. In Hamm is het gewoon ook chaos :D en mensen lopen je gewoon om ver!
Leuk om een keer gezien en gedaan te hebben maar niet nog eens :')

J0anieke schreef:
Oooh leuk nog een GBB! En die Hyllus diardi, heel leuk!

Mij niet bellen voor die miljoenpoot. 8 poten vind ik genoeg _O-

Ja deze wilde ik al een tijdje hebben! Nadat mijn Caribena versicolor sling ineens dood is gegaan wilde ik nu voor de GBB gaan,is een wat sterkere soort ook. Die miljoenpoten zijn echt leuk hoor! :D

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 12:31

Mocht je het nog een keer willen proberen met een versicolor, ik heb op dit moment slings zitten van ongeveer 2 cm body, dat is al een stuk sterker dan het heel kleine spul :j

Evelyne

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 19:36

Jij bent toch de wederhelft van Matthijs?
Ik had mijn versicolor iig bij hem vandaan :)
Wat moeten ze kostten trouwens? Altijd interessant om te weten :)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-26 21:47

Ja klopt! Ik stuur je een berichtje :j