Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:01

Jaaaa ik heb je gehoord!

Ik had een keer een foto van Sap en Sok gestuurd en erbij gezet dat ze fan zijn van 3FM. Werd ik genoemd en hebben ze de foto op twitter geplaatst :P

Macs

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:12

Aaah wat leuk :D Ik was stikzenuwachtig haha _O- (en dat wordt docent :roll: )

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:42

Haha ik ben een kesr gebeld en moest bijna huilen := Maar als ik op stage voor een grote groep mensen moet praten, vind ik t niet erg :P

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 00:34

Ik heb denk ik advies nodig. Ik heb een rat die eigenlijk niet samen gaat met mijn andere 2 ratten. Ze zitten al een jaar met zijn 3e maar sinds de 3de rat erbij is gekomen maakt ze ruzie, ze hapt de hele dag door in de wangen van de andere 2 en vecht steeds met ze. Daarnaast heeft ze mij en mijn vriend ookal eens gebeten tot bloedens toe, ze bijt heel erg snel. En mijn laatste punt is dat ze eigenlijk niet meer los kan lopen, mijn kamer is helemaal ratproof voor mijn andere 2 ratten. Maar deze rat springt en klimt echt overal op, hoe hoog en hoe ver ook...hierdoor ben ik als ze los loopt alleen maar bezig om haar serieus elke 3 seconden ergens vanaf te halen.
Ik merk gewoon dat ze ontzettend gefrustreeerd en bijterig hierdoor wordt, daarnaast maakt ze mij ook nog eens ontzettend gefrustreerd.

Ze mag hier uiteraard blijven tot haar dood, maar toch merk ik dat de rat en ik steeds meer gefrustreerd worden door elkaar. Eigenlijk ben ik dus een beetje hopeloos. Ik wil haar gewoon houden maar weet gewoon even niet hoe ik dit moet aanpakken...

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 09:42

Hum lastig vevina. Snap dat je haar wilt houden, maar als zij vervelend is voor de andere ratjes en jij er niets mee hebt is het wellicjt voor haar ook eerlijker bij iemand te zijn wat beter overeenkomt?
Maar wellicht hebben anderen nog tips, ik heb dit nooit aan de hand gehad.

Gisteren Lizzy in laten slapen. Ze was in eens suf en had erg moeite met ademen, was flink aan het pompen en piepen. Gelijk DA gebeld en kon er smiddags terecht maar kon helaas niets voor haar doen. Ze had onder temperatuur en kreeg de lucht niet binnen met inademen. Daarom moest ze er zo hard voor werken te ademen. Ze denkt aan iets van binnenuit wat voor blokkade zorgt zoals een tumor.
Ik kon proberen nog antibiotica te geven maar ze dacht niet dat het zou helpen en ze vandaag of morgen alsnog dood zou liggen. Dus er voor gekozen om inderdaad vredig in te slapen en niet nog een tijd te laten 'creperen'. Was echt zo sneu... 'Gelukkig' werd ze bijna 3 en heeft ze het fijn gehad.. Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 12:10

Sterkte, ik denk dat je de beste keuze gemaakt!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 13:17

Heel veel sterkte ;(

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 14:43

heel veel sterkte toegewenst!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 14:50

Sterkte Kletskoekje!

Hier ook weer twee dames met tumoren ;( waarvan de tumor bij eentje echt heel hard groeit.. 'Gelukkig' zijn beide dames al behoorlijk op leeftijd.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 21:11

een vraagje: wat hebben jullie ls strooisel in jullie ratten toiletten? ik ben erg onzeker met wat ik kan gebruiken en wat niet.

Ik heb Bo en Nova vandaag voor het eerst zelf gewogen, de andere twee keren de dierenarts.
Bo: 23-2: 100 gr.
6-3: 129 gr.
18-3: 173 gr. :wow:

Nova: 23-2: 77 gr.
6-3: 96 gr.
18-3: 134 gr. :wow:

Is het normaal dat deze meiden zo snel groeien? ze zijn eerst 10 weken oud, of ben ik ze onbewust aan het vetmesten :')

Hun 'droge' voer krijgen ze onbeperkt, bakje is altijd gevuld maar niet te overdreven.
Ze krijgen iedere dag een beetje verse groenten (in kleine stukjes en alleen een beetje van wat ze mogen hebben, gedroogde pasta ook een stukje, soms gekookt)
ik geef ze af en toe een paar extra meelwormen, en 1 keer in 2 week een klein stukje ei (geen hele ei, vind ik teveel van het goede)

Bewegen toen ze lekker veel en ze komen er iedere dag lekker uit, ik speel ook iedere dag met ze. moet altijd lachen als ze beginnen te springen :') (voorzichtig aanraken, ze kijken om, springen hun rondje en komen weer naar mij toe. je ziet dat ze het duidelijk als een spelletje zien, ik kan ze normaal aaien en in mijn handen nemen zonder dat ze gaan springen)

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 22:29

Nee hoor alleen maar goed dat ze lekker groeien :) Onbeperkt brokjes is het beste voor dat jonge spul, die eten als bouwvakkers, hebben ze gewoon nodig in de groei. Lekker zo doorgaan +:)+

Sterkte Kletskoekje!! :(

Jax is gelukkig al een heel eind vooruit gegaan met zijn pootje! Nog niet 100% hersteld, maar dat heeft gewoon wat langer tijd nodig. Dierenarts was positief, heb hem gisteren nog even meegenomen toen ik met Flynn op nacontrole ging van de castratie. Kans bestaat dat het een wat zwakker punt blijft en het nooit meer 100% zal worden, maar zou wel kunnen. Tijd zal het leren maar in ieder geval gaat hij wel vooruit gelukkig! Was zo bang vorige week dat ik hem kwijt zou zijn!

Alles zit nog wel apart.. Erg sneu maar als ik ze nu bij elkaar doe ben ik terug bij af, dan knokken ze elkaar de dood in waarschijnlijk. Dus nog even een poosje apart totdat bij Flynn echt de hormonen eruit zijn, en dat Jax nog wat meer genezen is en dan maar weer een poging tot ze terug bij elkaar te koppelen.. Fingers crossed want voorlopig worden ze al helemaal gek als ze elkaar zien door de tralies heen. :=

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 23:42

dankje wel voor jou antwoord! ja ik moet toegeven dat ze als bouwvakkers eten.. maar liever zo dan ander :)
ben ik nu wel wat gerust gesteld! :')

ik ben blij dat het met Jax beter gaat, hopen dat het kompleet beter wordt :)

en vertrouw jij het nog wel om ze ooit nog bij elkaar te zetten? ik ben eerlijk gezegd bang dat Jax dan helemaal kapot wordt gebeten..

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 00:03

Nouja, ik ga ze dan gewoon proberen te koppelen alsof het 3 onbekenden van elkaar zijn. Dus gewoon een intro alsof ik een totaal nieuwe groep 'creëer'. Mocht dat niets worden kan ik altijd nog de volgende laten castreren eventueel.. Maar ik wil het nog wel voorzichtig een kans geven ja. Uiteraard heel langzaam en onder toezicht zodat ik gelijk zou kunnen ingrijpen. En pas wanneer bij alle 3 de 'rust' is teruggekeerd.
Jax was eerst de dominantste/de baas en daarna Flynn dominant maar niet de baas, delfde het onderspit maar had wel een grote waffel. En dat Jax nu gewond is komt weer door Rakni. Lekker logisch dus allemaal.. :+ Gaan het zien, voorlopig duurt het nog wel een week of 4-5 voordat sowieso die hormonen bij Flynn er helemaal uit zijn. Gelukkig zien/ruiken ze elkaar wel dus helemaal alleen zijn ze gelukkig niet, een rat alleen is geen rat namelijk, vind ik.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 00:08

Sterkte KletsKoekje! Onze Lizzy's hadden geen geluk dus. :( Hoewel wij er nu goed vanaf zijn gekomen.

@Arasha bij de kleintjes zou ik er niet te moeilijk over doen, die eten idd als bouwvakkers. Als ze dik worden kun je dat wel zien. :j

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 00:26

Simoonzel schreef:
Sterkte KletsKoekje! Onze Lizzy's hadden geen geluk dus. :( Hoewel wij er nu goed vanaf zijn gekomen.

@Arasha bij de kleintjes zou ik er niet te moeilijk over doen, die eten idd als bouwvakkers. Als ze dik worden kun je dat wel zien. :j

ze zijn ook de eerte ratten bij mij, voor mij alles nieuw. ik vaag liever een beetje vaker dat ik mij zeker ben. ik dank jou voor de antwoord :)

Bo heef sinds vandaag door dat ze niet op haar kleedje moet blijven maar lekker rondrennen kan, geeft een leuk gezicht als ze door de woonkamer rent :') Nova is daar nog iets te verlegen, maar dat komt ook wel :)

hun kooi is nu lekker vol, heb al 1 keer de inrichting verandert. uiteraard slaapplaatsjes laat ik zo hangen, vonden ze wel heel interessant die verandering :)

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:47

Nadat ik anderhalve maand geleden mijn laatste meisje heb moeten laten inslapen, vond ik het toch wel erg stil in huis en heb ik de stoute schoenen aangetrokken. Op de tamme ratten pagina een oproep gezet dat ik opzoek ben naar 2 rittens.
Binnen een half uur contact met een rattery en vanaf vrijdag komen deze twee cuties bij mij wonen <3

Afbeelding

Afbeelding

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 10:25

Bedankt allemaal..
Ik zit erg in dubio wat te doen. Mitzy zit nu alleen. Weet niet goed wat te doen, koppelen met ouder of jong ratje of zo laten. Ze word bijna 3 en lijkt het opzich wel prima te vindem alleen (en krijgt nu extra aandacht van mij natuurlijk).
Een ritten erbij wellicht druk zijn, en een als ik een ouder ratke van bijv een opvang ga koppelen blijf je wel aan de gang natuurlijk..
Ik denk dat ik het nog even aankijk en als ze het prima vind kan ik in de toekomst weer beginnen met rittens, en als ze zich eenzaam gaat voelen toch maar kijken om te koppelen ofzo.

Wat een knapperds milo :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 11:40

Kletskoekje: ik raad je 2 jongere ratjes aan... rittens zou kunnen, maar ik zou meer neigen naar 2 ratjes van 1 jaar ongeveer :)
Een rat alleen is niet gelukkig.. ze kunnen zich neerleggen bij het alleen zijn, maar hoeveel extra aandacht je ze ook geeft, wij kunnen nooit een soortgenoot vervangen..

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 17:54

wat zijn die kleintjes leuk!! :D

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 22:54

Kletskoekje
Ik heb toentertijd twee rittens bij mijn bejaarde man gezet. Ging helemaal prima! Die zijn ondertussen ook alweer 2 jaar oud :J
Heb je én weer gezelschap voor je oude rat én rittens.

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:28

Ik zou inderdaad ook voor twee rittens gaan kletskoekje. Als de ritten wil spelen dan kan hij dat met een leeftijdsgenootje ipv je oudere ratje te terroriseren :p

Vandaag is het zover! Om 12u mag ik de guppies ophalen :D ik ben wel compleet inspiratie loos voor namen :') dus als jullie nog ideeën hebben graag xD

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:35

Oe spannend! Ik vernoem mijn ratten altijd naar personages. Misschien iets van een film of serie die je leuk vindt? :D

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 09:49

Haha ja, maar die namen zijn niet meer zo origineel :p tegenwoordig heeten bijna iedereen hun dieren katniss en primm :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 16:36

Mijn ratten verzin ik altijd maar :') De muizen heten wel naar dieren uit hp :')

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 17:01

Daar zijn ze dan <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding