Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Dagahra schreef:Hier was Rush gelijk dag 1, al uur alleen. Moet toch melken 2 x daags. En kon hem ook niet met alle werkzaamheden bij mij hebben.
Zo zal het met volgende pup ook gaan. Had wel camera aan, maar na kwartiertje sliep ie lekker telkens.
KimD schreef:Dagahra schreef:Hier was Rush gelijk dag 1, al uur alleen. Moet toch melken 2 x daags. En kon hem ook niet met alle werkzaamheden bij mij hebben.
Zo zal het met volgende pup ook gaan. Had wel camera aan, maar na kwartiertje sliep ie lekker telkens.
Maar jij bent dan niet verder weg, meestal is het huis/stal gelegen aan de (melk)stal. Bij de boer waar ik gemolken heb ging dat ook zo met puppen, maar die liepen over het algemeen de rest van de dag te scharrelen dus die tijd in de bench was ook hun rusttijd. Die sliepen dan ook muurvast. Als dat niet het geval was, dan was één van ons zo binnen om even te kijken wat er aan de hand was.
---
Ik ben ook wel benieuwd of je geen vakantie hebt voor Jeppe? Hij is er sinds vorige week?
StalMelyn schreef:En volgens mij hebben eloya haar ouders ook nog een hond. Dus alleen alleen is Jeppe dan volgens mij ook niet.
Toch zal het mijn keuze niet zijn om zo snel een pup al een uur alleen te laten. Ik had drie weken vrij na ophalen Bonne en vond dat eigenlijk al kort. Opbouwen van alleen zijn begon bij Bonne achteraf wel wat laat, dat zal ik bij een volgende pup eerder gaan oefenen. Gelukkig kan hij nu heel goed alleen zijn dus wat dat betreft heeft het niks uitgemaakt.
Maartje_M schreef:Hier ook geen vakantie als Tommy straks komt, maar ik werk op 1 dag na altijd thuis en die ene dag gaat mijn man voorlopig doen, dus dan zit hij toch niet alleen
fjordjes schreef:Hoe staan jullie tegenover een kauwsnack in de bench? Mijn pup sloopt soms z'n kussen als ie in de bench zit en ik wil hem dan een kauwsnack geven zodat ie wat te doen heeft. Maar als ik dan bijv met boodschappen doen er niet bij ben weet ik niet of dat zo'n goed idee is, of kan het wel zonder toezicht? Wat doen jullie?
Flux schreef:Ves is een anderhalve week thuis geweest met mijn vriend maar eerlijk gezegd was dat puur omdat ze erg wagenziek was en daarom niet mee kon met mij naar werk. Mijn vriend is chronisch ziek en heeft het super opgepakt, maar was eigenlijk niet de bedoeling. Toen dat wel (soort van) ging kon ze op werk natuurlijk ook nog niet de hele dag in de weer zijn en heeft ze ook best wel veel tijd in de kantine geslapen waar ik lang niet altijd bij was. Ik was wel in de buurt, op hetzelfde terrein, maar had haar lang niet altijd in het oog. Het was an sich geen issue want alle prilkkels maakten haar toch dondersmoe . Ze heeft vast ook wel een uurtje alleen geslapen. Heb ik niet zo'n moeite mee gehad.
Thuiswerken gaat lastig haha. Maargoed, ik heb een baan in de honden, dus ze paste er prima bij (behalve dat wij geen klanthonden aannemen jonger dan 12, liever nog 15 weken.)
Oh en kauwsnacks krijgt ze alleen in het zicht, met uitzondering van zo'n olijfstok waar ze prima op mag knagen. Ik heb al eens een lamskophuid uit haar keel gevist ondanks haar nette knagen/kauwen. Ik neem geen risico. Ze eet voornamelijk Barf en krijgt ook wel botten, maar ook daar ben ik altijd bij. Een gevulde toppl zou ze alleen mogen hebben, dat is vooral eruit likken.
---
In ander nieuws: zondag ben ik met Vesper naar een poedershoot event geweest en heeft ze zich superbraaf gedragen en zijn er volgens mij erg gave foto's gemaakt! Ben zoo benieuwd naar de resultaten! Heb nu wel een hond met rode ondertonen in der vacht maar ok