Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:09

Sansa is gecheckt, maar zij heeft niks. Ze komt ook verder niet buiten (alleen in de tuin aan tuigje maar ook niet dagelijks en dus al een paar weken niet meer geweest ivm wisselende weer) of in contact met andere dieren behalve Arya. Dus ik denk zelf dat Arya het heeft meegenomen en ik gok vanuit het huisje in centerparcs als ik dan een gokje moet wagen. Want verder zijn we nergens op vreemde plekken binnen geweest en heeft ze ook nagenoeg geen vreemde honden meer gezien de laatste paar weken en qua timing sluit dat inderdaad ook wel aan.

Ik heb net advantage besteld.
Sansa behandel ik wel met de bravecto die we mee gekregen hebben: dat is een pipetje en geen tablet vorm zoals dat voor de hond is wat ik mee kreeg. Bij katten hoor ik daar dan ook geen gekke dingen over. Was idd voor Arya dat ik me daar niet echt prettig bij voelde. Maar daar dus de advantage voor besteld en die komt morgen binnen.

Heb verder van de DA van virbac omgevingsspray meegekregen en ga idd nog iets zoeken voor in de stofzuigerzak - en de DA raadde ook aan om die zak na elke stofzuigerbeurt te vervangen. Verder inderdaad alles afhalen overal en wassen, behandelen met spray van dekens tot kussens en beddengoed en speeltjes en de auto aan toe. We hoeven ons niet te gaan vervelen nee -O-

fannetje

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:13

Dat kan natuurlijk maar zo, je hoeft maar 1 vlo op te pikken en zeker in die huisjes, met deze warmte gedijen ze goed natuurlijk.
Hopelijk ben je er snel weer vanaf.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 13:16

Oh crêpes, dat is wel prut zeg Curse! Hier ook flink last van gehad, wij hadden voor de katten Bolfo gold gebruikt, en gewone omgevingsspray van de Hornbach. Ook alles wat de wasmachine in kon, gewassen. Heb zowaar elke dag het meubilair ingespoten, kostte me 4 bussen, maar probleem was er uiteindelijk mee verholpen. Met daarbij ook dweilen omdat eventueel eitjes nog op de grond konden liggen. Daarna geen last meer van gehad. Hopelijk ben je er zelf ook gauw vanaf want het zijn echt rotbeesten. :(:)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 14:06

Hier zelfs Elvin die er 2 jaar achter elkaar last van kreeg in sept.
Echt hoe verzin je het vlooien op een naakthond maar goed ze zaten ook alleen in zn pruik en sokken.
Echt een ramp is het en ben toen ook echt flink bezig geweest om ze weg te krijgen.
Ons grootste nadeel is laminaat,eitjes kunnen enorm lang blijven zitten om dan vervolgens ineens uit te komen bij beweging oid.
Sinds in bravecto geef geen last meer van gehad.
Maar hij krijgt er maar 1 per jaar en dat is meestal rond deze tijd.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 14:31

Thanks voor de tips dames!
Ik had idd gehoopt dat ons de ellende bespaard zou blijven, en leef altijd mee met anderen als ze een vlooien uitbraak hebbem, maar zo ineens zit je er dan toch zelf mee haha.

Redelijk strak plan van aanpak nu, dus nu even doorbikkelen.
Rotte timing wel met dat we volgende week naar Frankrijk gaan, dus echt even proberen hardnekkig alles aan te pakken nu en hopelijk dat we daar al ver mee komen - dus ook even kijken hoe we ervoor gaan zorgen dat we vlo vrij aankomen in het huis in Frankrijk want ik wil het niet doorspelen naar anderen haha. Maar goed, komt wel goed aangezien dat nog een week verder is en ze morgen als het goed is al de advantage op krijgt. Gelukkig is schoonmams wel dagelijks hier voor Sansa als we weg zijn (en heb haar al gezegd uit voorzorg bij thuiskomst haar kleren dan meteen te wassen ook voor d'r eigen hond het nog heeft haha), dus dan kan die bv wel het stofzuigen/dweilen en sprayen voor ons bij houden als we weg zijn.

Qua spray heb ik nu eentje van Virbac meegekregen vanuit de DA. Die zou dan inderdaad goed zijn voor de omgeving. Dus even kijken hoe die werkt en anders kan ik inderdaad nog even op zoek naar een ander. Als je idd bedenkt dat het gewoon overal zal zitten nu, van slaapkamer tot hier onder; bank, dekens, kussens, speeltjes, bench matras etc en de auto. Maar goed, de auto is vooral even dekens/badcape eruit halen en dan stofzuigen en sprayen en hopelijk gaat dat genoeg zijn daar als we dat herhalen. Ik heb dus ook echt de hele tijd kriebels nu. Het gaat niet wegggg :') Naast stofzuigen inderdaad ook elke dag even goed dweilen en kreeg net nog een tip van Kim om borden met dreft neer te zetten en ze te vangen - dus dat gaan we ook vanaf vannacht al gelijk proberen.

Haha ja dat is inderdaad ook wat op een naakthond. Je ziet ze dan wel weer goed wat misschien weer handig is met behandelen? Vind het bij Arya maar lastig nu met de langere vacht, maar blijf wel dagelijks kammen met de vlooienkam, vanaf nu, zodat ik daar ook alweer wat eitjes enz mee eruit kan halen. Heb ook net nog nieuwe STOP shampoo besteld waar ik d'r nog mee ga wassen - en vooral hopen dat de behandeling bij sansa preventief werkt want haar wassen met shampoo e.d. zie ik niet zo zitten dus dat blijft ons hopelijk bespaard :')

Arya zelf heeft gelukkig verder niet echt ergens last van en ligt lekker diep te slapen momenteel terwijl ik me elke 10seconden zit te krabben overal :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 14:42

Ik krab gezellig mee hoor. :') Heb echt met je te doen! Vlooien is mijn ergste nachtmerrie hier. Ik zou bijna zeggen dat de Caddy 'gelukkig' naar de garage moet waardoor onze honden er de komende week niet in mogen / kunnen. Alhoewel ik de kans heel klein acht dat ze iets heeft overgedragen gaat er morgen even alles uit en de kussentjes in de vriezer.

De advantage komt morgen ook binnen, nogmaals, ik verwacht niet dat Arya 'ons' besmet heeft maar better safe than sorry!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 14:50

Ohja, bakje Dreft is ook een goeie! Maar poeh hè, super vervelend. En die jeuk, ja, dat is echt rot. Dat je even lekker op de bank wil hangen en je opeens allemaal jeuk voelt. Brrrrrrrrrr.

Gefeliciteerd Kim! *\o/* En, wat betreft de inhoud van je bericht, inderdaad better safe than sorry.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 14:57

Hahahaha ja leuk nieuwtje op je verjaardag Kim -O-. Kun je naast vlaai voor bezoek ook nog vlooienspul gaan kopen pff... Ik hoop echt dat het niet nodig gaat zijn bij jullie. Ook echt typisch dat ze idd net zaterdag in de bus heeft gezeten. Ik acht de kans idd ook klein, maar snap wel dat je preventief toch wat besteld - waar ik me dan wel banketstaaf over voel dat dat door ons moest :o. Het is so far ook niet over gesprongen op Sansa bv. Dus laten we bij jullie idd maar van het positieve uitgaan.

Nayo
Die kriebels gaan gewoon niet weg meer :') *zit zich alweer te krabben*
Heb echt zo'n grafhekel aan die parasieten allemaal. bah bah bahhhhh. :')
Maar we gaan idd dat bakje dreft vannacht al meteen proberen, ben benieuwd!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 15:00

Hou maar weer op, ik hoef alleen maar het idee te hebben dat er vlooien zijn en ik begin al spontaan jeuk te krijgen :') Maar we hadden destijds echt een plaag, kwam ze op de bank tegen en was het zo zat hè. Maar je bent goed bezig en mooie plannen dus dan moet het straks helemaal goedkomen. *\o/*

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 15:38

Ohh alleen bij het woord vlo krijg ik al jeuk :')

Op aanraden van jullie naar het tuigje van dog copenhagen gekeken, helaas is ze hier nog te klein voor dus heb ik in overleg met de website en nadat ik hier ook een reactie over gezien heb, een non stop line harnas besteld. Ik ben benieuwd! Als hij binnen is zal ik zeker even een fototje sturen zodat jullie mee kunnen kijken, ik ben niet zo'n heldin met tuigjes :o

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 18:22

Wij hadden het vorig jaar bijna... Waarschijnlijk vlooien overgesprongen van een egel, maar heeft zich niet kunnen ontwikkelen tot een plaag. Beer had ze wel en ik kwam ze toevallig tegen omdat hij in kleefkruid had gezeten en ik echt overal van die plak bolletjes moest weg halen. Waren er nog niet zoveel, maar wel meteen preventief alles gewassen.

Jaren geleden op reis had mijn reisgenootje (een mens, geen hond die was er niet bij) waarschijnlijk ergens zandvlooien (of een ander type vlo) opgepikt. Drama al om, die zaten echt overal. Wel alleen bij haar wat vreemd was. Zij heeft alle spullen (backpackers, dus zoveel was het niet) in een vriezer gestopt... Toch ook nog een flinke tijd mee bezig geweest.
Sterkte in ieder geval! Hopelijk zijn jullie er snel vanaf!

-----------------------------------------------------------

Was vanochtend echt zo kwaad / geschrokken. Beer is aangevallen door een hond die van het erf van een manage kwam afstuiven. Echt in zijn keel gegrepen en tegen de grond gewerkt. Ons wandelpad loopt langs de ingang en we waren er nog zo'n 5 meter vandaan. Er kwam net een wagen uit dus Beer zat braaf naast me te wachten. Auto komt eruit (maar blijft na 2m stilstaan) en opeens kwam die hond van het erf af. "Gelukkig" maakten ze een soort salto (terwijl hij Beer zijn keel vast had) waardoor die eraf schoof. Beer kwam meteen tegen me staan en ik tegen die hond schreeuwen. Is die tegen mij gesprongen (niet gebeten, wel hard tegen mijn knie), om bij Beer te komen. Ik die hond met het uiteinde van de lijn een klap gegeven en toen ging die achteruit. Op dat moment riep de eigenaar hem van het erf (die daar dus de hele tijd stond te praten, ze kon het wel niet zien want de afscheiding is een dichte heg). Hond rent terug op het erf op en komt echt 2 seconden later weer terug. Ik meteen voor Beer staan en schreeuwen, hond weer weg. Ik probeer Beer mee te krijgen, maar die wilde niet mee lopen (denk omdat hij welke kant we ook op gingen met zijn rug naar de ingang zou zijn gekomen). Uiteindelijk gaat hij zowat achteruit mee. Komt die hond voor de 3de keer (en nog steeds hoor ik die eigenaar gewoon praten met iemand op het erf). Dit keer gelukkig niet te dichtbij.

Heb de eigenaar op dat moment niet aangesproken, omdat ze Franstalig zijn (de manage is 1 straat verder) en ik totaal geen Frans spreek. Meteen naar huis gegaan en mijn partner erop afgestuurd (hij spreekt wel Frans). Die heeft contact opgenomen en het blijft dat de volwassen dochter vd eigenaar in de auto zat en het allemaal heeft gezien (waarom ze niet is uitgestapt geen idee). Die zei dat het een foutje was van de andere hond, dat die meteen zijn fout in zag en weg is gelopen (ze heeft duidelijk de 2de en 3de keer gemist) en dat ik hem ook niet aan de lange lijn moet laten lopen want dan lok je het ook uit (hij zat naast me omdat ze er met de auto uitkwam). Wat moet je daar nou mee?

Beer lijkt verder helemaal oké te zijn. Denk dat zijn dikke vacht heeft geholpen. Hij lijkt ook niet nerveuzer dan anders. Het is ondertussen echt al de 4de keer dat er een hond van een erf afrent en hem aanvalt. Het zal het gevaar van het platteland wel zijn, maar toch... Ben bang dat het een keer teveel gaat zijn en dat hij of echt gewond raakt of agressief gaat worden.. Het gebeurd ook steeds zo snel dat ik steeds te laat ben om er tussen te springen...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 18:43

Haha Nayo, die jeuk is idd hier ook echt niet meer weg te krijgen, lol. Maar oh wat een horror als je een plaag hebt! Dat idee heb ik zelf overigens niet. Bedoel, die beestjes zijn idd zo ini mini dat je ze idd slecht ziet, maar ik heb echt alles al nagekeken op de stoffen hier en zie zo gelukkig niks springen ergens ofzo dus dat is al iets. Hopelijk valt het allemaal mee en is het goed uit te roeien.

Piuni
Na bijna 15 jaar honden hebben, zat het er denk ik gewoon een keer aan te komen, lol. Altijd geluk gehad met Rex; 13,5 jaar niks gehad. En met Arya 2 jaar ook niks. Morgen ook met advantage behandelen dus als het goed is zijn we na behandeling van het huis/auto wel ook weer even klaar ermee, lol.

En ik ben eens benieuwd hoe het NS tuig gaat zitten. Jammer dat het DC te groot is; gold dat voor beide modellen?

Oshaa
Kim kwam idd ook met de tip om in te vriezen. Ik heb momenteel alleen de vriezers bom vol zitten- vorige week 52kg kvv in gekocht - dus even kijken wat ik hiermee kan doen.

Wat een nare ervaring weer met Beer - die zich zo te zien wel enorm goed/braaf opstelt. Maar wat een bizarre reactie dan ook van de andere partij. Ik snap echt niet dat zoveel mensen zo laconiek ermee omgaan als hun hond zo van een erf af vliegt tot 3x toe ook en dan gewoon door blijft staan kletsen. Die zou je toch zo van het erf af willen sleuren en met het hoofd tegen een lantaarn paal willen rammen ofzo. Gelukkig dat het vooralsnog op Beer geen trauma achterlaat, ondanks dat het 4x is gebeurd pff :(

---

Arya zegt hoiiii.
Dit snoetje maakt dan wel weer even dat ik die schijt vlooien vergeet - bijna dan :')

Afbeelding

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 18:53

Oshaa, jeetje wat schrikken... vooral als de hond meerdere keren terug komt. In ieder geval fijn dat Beer niks heeft! Het is ook lastig om dit natuurlijk te voorkomen omdat er een andere hond bij betrokken is.

cursebreaker, wat een prachtige hond is ze toch! Hopelijk gaat het behandelen goed, ook van je huis, dat is misschien nog wel het moeilijkst.
Nee de webshop gaf in het contact aan dat ze voor beide modellen van DC echt nog te klein is, jammer want de tuigjes zien er wel top uit!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 19:36

Aah beetje vlooien plaag, dat is echt crack. Hopelijk zijn jullie er snel vanaf, krijg vanaf hier de kriebels al.

Hier de chihuahua een x echt gigantisch onder, krioelde met wassen via ze kop omhoog. Was bij dierenarts geweest en wss daar opgelopen, andere beesten nergens last van gehad God zij dank.

Nu ben ik elke x als we dierenarts moeten en dat is nogal vaak bang voor vlooien, vorige x hoorde ik in de wachtkamer ja we hebben hem wel een vlooien pipet gegeven omdat die vlooien had (tegen iemand anders) kreeg gelijk de kriebels en was gelijk alweer bang ervoor haha.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 21:52

Oshaa schreef:
Wij hadden het vorig jaar bijna... Waarschijnlijk vlooien overgesprongen van een egel, maar heeft zich niet kunnen ontwikkelen tot een plaag. Beer had ze wel en ik kwam ze toevallig tegen omdat hij in kleefkruid had gezeten en ik echt overal van die plak bolletjes moest weg halen. Waren er nog niet zoveel, maar wel meteen preventief alles gewassen.

Jaren geleden op reis had mijn reisgenootje (een mens, geen hond die was er niet bij) waarschijnlijk ergens zandvlooien (of een ander type vlo) opgepikt. Drama al om, die zaten echt overal. Wel alleen bij haar wat vreemd was. Zij heeft alle spullen (backpackers, dus zoveel was het niet) in een vriezer gestopt... Toch ook nog een flinke tijd mee bezig geweest.

Was vanochtend echt zo kwaad / geschrokken. Beer is aangevallen door een hond die van het erf van een manage kwam afstuiven. Echt in zijn keel gegrepen en tegen de grond gewerkt. Ons wandelpad loopt langs de ingang en we waren er nog zo'n 5 meter vandaan. Er kwam net een wagen uit dus Beer zat braaf naast me te wachten. Auto komt eruit (maar blijft na 2m stilstaan) en opeens kwam die hond van het erf af. "Gelukkig" maakten ze een soort salto (terwijl hij Beer zijn keel vast had) waardoor die eraf schoof. Beer kwam meteen tegen me staan en ik tegen die hond schreeuwen. Is die tegen mij gesprongen (niet gebeten, wel hard tegen mijn knie), om bij Beer te komen. Ik die hond met het uiteinde van de lijn een klap gegeven en toen ging die achteruit. Op dat moment riep de eigenaar hem van het erf (die daar dus de hele tijd stond te praten, ze kon het wel niet zien want de afscheiding is een dichte heg). Hond rent terug op het erf op en komt echt 2 seconden later weer terug. Ik meteen voor Beer staan en schreeuwen, hond weer weg. Ik probeer Beer mee te krijgen, maar die wilde niet mee lopen (denk omdat hij welke kant we ook op gingen met zijn rug naar de ingang zou zijn gekomen). Uiteindelijk gaat hij zowat achteruit mee. Komt die hond voor de 3de keer (en nog steeds hoor ik die eigenaar gewoon praten met iemand op het erf). Dit keer gelukkig niet te dichtbij.

Heb de eigenaar op dat moment niet aangesproken, omdat ze Franstalig zijn (de manage is 1 straat verder) en ik totaal geen Frans spreek. Meteen naar huis gegaan en mijn partner erop afgestuurd (hij spreekt wel Frans). Die heeft contact opgenomen en het blijft dat de volwassen dochter vd eigenaar in de auto zat en het allemaal heeft gezien (waarom ze niet is uitgestapt geen idee). Die zei dat het een foutje was van de andere hond, dat die meteen zijn fout in zag en weg is gelopen (ze heeft duidelijk de 2de en 3de keer gemist) en dat ik hem ook niet aan de lange lijn moet laten lopen want dan lok je het ook uit (hij zat naast me omdat ze er met de auto uitkwam). Wat moet je daar nou mee?

Beer lijkt verder helemaal oké te zijn. Denk dat zijn dikke vacht heeft geholpen. Hij lijkt ook niet nerveuzer dan anders. Het is ondertussen echt al de 4de keer dat er een hond van een erf afrent en hem aanvalt. Het zal het gevaar van het platteland wel zijn, maar toch... Ben bang dat het een keer teveel gaat zijn en dat hij of echt gewond raakt of agressief gaat worden.. Het gebeurd ook steeds zo snel dat ik steeds te laat ben om er tussen te springen...

Klote is dat. Heb zoiets in het voorjaar ook een aantal keer meegemaakt dat erfhonden het erf af komen zeilen terwijl Skip en ik langs kwamen wandelen. Skip had zn Approach pack op en liep aan de lijn. Gelukkig waren dat vriendelijke honden, maar het is echt onhandig als 2 honden met elkaar willen stoeien terwijl er één aan een heupgordel vast zit en minder wendbaar is door zn backpack.

Ben dan ook niet heel vriendelijk gebleven naar de eigenaar van de loslopers. Die horen op het eigen erf te blijven.

In de periode dat Skip puppy was, had de manege waar ik jaren gestaan had met mijn pony in het verleden óók een pup. Lief beest, maar ik werd het wél zat dat ik meerdere keren per week die pup terug naar stal kon brengen omdat ie gezellig met Skip en mij het bos in wilde.

Op een gegeven moment heb ik hem gewoon laten gaan, na een kwartier ofzo was ie maar omgedraaid en terug naar stal gelopen.

Bos in vond ik niet zo erg, maar die stal ligt óók aan een drukke weg en als ik richting huis ging moest ik die weg over. En dan is het erg irritant om iedere keer éérst de stalpup naar binnen te moeten brengen om zélf veilig over te kunnen steken, zonder dat de stalpup achter ons aan zou komen en onder een auto zou belanden... uiteindelijk is de pup gecastreerd en blijft hij nu wel op eigen terrein geloof ik, ik ben verhuisd, dus wandel daar niet meer zo vaak.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 23:29

Curse oe bah ! :roll: ik heb het een aantal jaar geleden gehad… mijn honden hebben er nooit last van ik gebruik ook geen vlooien middelen en zelfs dan heb ik geen last maar ik kreeg toen een 11 week oude pup in huis om te socialiseren ja raad het al vol met vlooien en dan echt vol ze liepen gewoon over mijn hand toen ik hem over z’n buik kriebelde bah heb hem echt 5-6 keer moeten wassen met vloeien shampo tot ze weg waren

Oshaa ik zou aangifte doen klinkt mss heftig maar ik werk met de gemeente met zulke aanklachten en als er vaker wordt gerapporteerd dan sta jij sterker might er de komende keer wel evt een verwonding vallen if hun hond loopt een verwonding op dan kan jij aangeven dat je al melding heb gemaakt …

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:25

Piuni, verwachte ik al bij het DC tuig. Wij hebben de kleinste maat, en deze past ook pas vanaf +/_ 3maanden. Keetje is nog een flink stuk kleiner. Je kunt nog naar Rogz kijken, wij hadden hiervoor het Y tuigje en die worden ook vaker al in het nest gebruikt bij kleinere rassen. Prima tuigje, maar moet wel over het hoofd, dat paste bij ons dus niet op maat gemaakt ivm meneer z'n dikke kop :+.

Cursebreaker, oh nee wat een ellende. Hopelijk snel onder controle!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:32

Kim nog gefeliciteerd!
Hier ook spontaan weer jeuk als ik over vlooien lees :P
Osha, wat vervelend zeg! wat hierboven al gezegd wordt, misschien aangifte doen of wijkagent raadplegen/informeren Vooral zo'n lakse houding is niet fijn.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 09:49

Oshaa schreef:

Mijn god wat een verhaal! Dat vind ik wel heel heftig, ik zou er zéér zeker een melding van maken! Ik denk dat je goed gehandeld hebt waardoor Beer het ook goed oppakt. :j

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 11:24

Nou hij is binnen! Zelf twijfel ik over de voorkant, of dat nog te groot is of dat de stof nog moet gaan vormen. Wat denken jullie? Bij de rug en achter haar pootjes zit hij volgens mij wel goed!

Edit: even een foto op internet gezocht, volgens mij zit hij voor alles behalve goed :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 11:44

Oeh nee die zit idd alles behalve goed haha.
Had je bij de hals goed opgemeten? Hij is daar inderdaad echt veel te ruim jammer genoeg :(
Ik was er stiekem al een beetje bang voor aangezien die van DC ook al niet geschikt waren.
Ik denk dat Keetje nog even moet groeien := Het tussenstuk tussen hals en rug is ook echt nog wat te groot wat ik zo van foto kan beoordelen.

Die oogjes van d'r op de 2e foto ook; ze kijkt zo zielig hahaha
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 14-08-21 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 11:45

Dat tuig zit voor erg ruim, niet goed. Ik zou eens bij een dierenwinkel gewoon bij de simpele tuigjes kijken, een simpel Y tuig heb je heel klein al, zelfs voor konijnen. Daar zou ik het tijdelijk gewoon even mee doen tot ze groter wordt. Die zitten heus prima voor zo’n klein beestje.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 11:48

Ik zou voor nu inderdaad dan ook even bij een winkel in de buurt voor een goedkoper/simpel Y-tuigje gaan zoeken totdat ze groot genoeg is voor de DC of non-stop - ik denk zelf dat de DC Air voor Keetje uiteindelijk de fijnste optie gaat zijn, kijkend naar hoe dat materiaal valt tov het non stop line materiaal, maar dat is afgaand op wat ik zelf zie bij Arya. Bij Arya vind ik de Non Stop echt heel fijn, maar de DC Air zal qua materiaal bij een klein, smaller gebouwd hondje denk ik veel beter vallen.

In de winkel kun je dan ook gelijk passen normaal, dus dat is misschien ook wat handiger voor je bezig blijft online. Wel jammer.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 11:50

Ja ik heb de opmetingen doorgestuurd en op aanraden van de webshop dit tuigje besteld. Inderdaad jammer, maar helaas, ik ga eens kijken bij de dierenwinkel :)

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 12:06

Piuni schreef:
Ja ik heb de opmetingen doorgestuurd en op aanraden van de webshop dit tuigje besteld. Inderdaad jammer, maar helaas, ik ga eens kijken bij de dierenwinkel :)

Piuni, dit is het tuigje wat ik een paar berichten hierboven noemde. Op deze maat zijn we overgestapt naar het DC tuig, zoals je ziet kan die nog heel mini. Zijn wel meerdere van zo'n kleine y tuigjes in de dierenzaak, maar ik wilde perce met reflectie en bleef deze over.

Afbeelding