Oshaa schreef:Wij hadden het vorig jaar bijna... Waarschijnlijk vlooien overgesprongen van een egel, maar heeft zich niet kunnen ontwikkelen tot een plaag. Beer had ze wel en ik kwam ze toevallig tegen omdat hij in kleefkruid had gezeten en ik echt overal van die plak bolletjes moest weg halen. Waren er nog niet zoveel, maar wel meteen preventief alles gewassen.
Jaren geleden op reis had mijn reisgenootje (een mens, geen hond die was er niet bij) waarschijnlijk ergens zandvlooien (of een ander type vlo) opgepikt. Drama al om, die zaten echt overal. Wel alleen bij haar wat vreemd was. Zij heeft alle spullen (backpackers, dus zoveel was het niet) in een vriezer gestopt... Toch ook nog een flinke tijd mee bezig geweest.
Sterkte in ieder geval! Hopelijk zijn jullie er snel vanaf!
-----------------------------------------------------------
Was vanochtend echt zo kwaad / geschrokken. Beer is aangevallen door een hond die van het erf van een manage kwam afstuiven. Echt in zijn keel gegrepen en tegen de grond gewerkt. Ons wandelpad loopt langs de ingang en we waren er nog zo'n 5 meter vandaan. Er kwam net een wagen uit dus Beer zat braaf naast me te wachten. Auto komt eruit (maar blijft na 2m stilstaan) en opeens kwam die hond van het erf af. "Gelukkig" maakten ze een soort salto (terwijl hij Beer zijn keel vast had) waardoor die eraf schoof. Beer kwam meteen tegen me staan en ik tegen die hond schreeuwen. Is die tegen mij gesprongen (niet gebeten, wel hard tegen mijn knie), om bij Beer te komen. Ik die hond met het uiteinde van de lijn een klap gegeven en toen ging die achteruit. Op dat moment riep de eigenaar hem van het erf (die daar dus de hele tijd stond te praten, ze kon het wel niet zien want de afscheiding is een dichte heg). Hond rent terug op het erf op en komt echt 2 seconden later weer terug. Ik meteen voor Beer staan en schreeuwen, hond weer weg. Ik probeer Beer mee te krijgen, maar die wilde niet mee lopen (denk omdat hij welke kant we ook op gingen met zijn rug naar de ingang zou zijn gekomen). Uiteindelijk gaat hij zowat achteruit mee. Komt die hond voor de 3de keer (en nog steeds hoor ik die eigenaar gewoon praten met iemand op het erf). Dit keer gelukkig niet te dichtbij.
Heb de eigenaar op dat moment niet aangesproken, omdat ze Franstalig zijn (de manage is 1 straat verder) en ik totaal geen Frans spreek. Meteen naar huis gegaan en mijn partner erop afgestuurd (hij spreekt wel Frans). Die heeft contact opgenomen en het blijft dat de volwassen dochter vd eigenaar in de auto zat en het allemaal heeft gezien (waarom ze niet is uitgestapt geen idee). Die zei dat het een foutje was van de andere hond, dat die meteen zijn fout in zag en weg is gelopen (ze heeft duidelijk de 2de en 3de keer gemist) en dat ik hem ook niet aan de lange lijn moet laten lopen want dan lok je het ook uit (hij zat naast me omdat ze er met de auto uitkwam). Wat moet je daar nou mee?
Beer lijkt verder helemaal oké te zijn. Denk dat zijn dikke vacht heeft geholpen. Hij lijkt ook niet nerveuzer dan anders. Het is ondertussen echt al de 4de keer dat er een hond van een erf afrent en hem aanvalt. Het zal het gevaar van het platteland wel zijn, maar toch... Ben bang dat het een keer teveel gaat zijn en dat hij of echt gewond raakt of agressief gaat worden.. Het gebeurd ook steeds zo snel dat ik steeds te laat ben om er tussen te springen...
Klote is dat. Heb zoiets in het voorjaar ook een aantal keer meegemaakt dat erfhonden het erf af komen zeilen terwijl Skip en ik langs kwamen wandelen. Skip had zn Approach pack op en liep aan de lijn. Gelukkig waren dat vriendelijke honden, maar het is echt onhandig als 2 honden met elkaar willen stoeien terwijl er één aan een heupgordel vast zit en minder wendbaar is door zn backpack.
Ben dan ook niet heel vriendelijk gebleven naar de eigenaar van de loslopers. Die horen op het eigen erf te blijven.
In de periode dat Skip puppy was, had de manege waar ik jaren gestaan had met mijn pony in het verleden óók een pup. Lief beest, maar ik werd het wél zat dat ik meerdere keren per week die pup terug naar stal kon brengen omdat ie gezellig met Skip en mij het bos in wilde.
Op een gegeven moment heb ik hem gewoon laten gaan, na een kwartier ofzo was ie maar omgedraaid en terug naar stal gelopen.
Bos in vond ik niet zo erg, maar die stal ligt óók aan een drukke weg en als ik richting huis ging moest ik die weg over. En dan is het erg irritant om iedere keer éérst de stalpup naar binnen te moeten brengen om zélf veilig over te kunnen steken, zonder dat de stalpup achter ons aan zou komen en onder een auto zou belanden... uiteindelijk is de pup gecastreerd en blijft hij nu wel op eigen terrein geloof ik, ik ben verhuisd, dus wandel daar niet meer zo vaak.