Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Skippy01

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:10

@mvdende daarover verschillen wij dan van mening. Ik ga sowieso niet boos worden op een hond die bang is voor stemverheffing overigens, dus ik zet eten gewoon niet op de salontafel als ik er niet bij ben. Dat is de enige plek waar Toby het vanaf pakt. Simpele oplossing voor een nauwelijks bestaand probleem hè ;)

Wat esplendido ook zegt dus: sommige rassen zijn erom berucht, beagles ook.
En sommige honden hebben moeten overleven in het begin van hun leven, zoals Toby. Overlevingsinstinct zit diep , en daarom pikt hij ook zo subtiel waarschijnlijk, wat mensen niet merken, levert ook geen schoppen, slaan of gegooide stenen op... ;)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:21

RoosvanBlue schreef:
Neejoh sommige honden lachen je echt in je gezicht uit hoor als je ze een preek geeft. Dat wat ze hebben is zoveel belangrijker dan jouw gewauwel op dat moment :D

Maar wel relaxed dat Skip het meteen oppakte.
Geeft toch wat extra rust in huis
.

Het maffe is dat Skip die boterham vorige zomer pikte, op dat moment woonde hij al ruim 1 jaar bij mij en daarvoor nog nooit wat gepikt.

Dus waarom die dag wel blijft een raadsel? Ik was in de wc mijn handen aan het wassen trouwens, dus niet eens lang weg ofzo.

Ik moest van binnen heel hard lachen op het moment dat ik de wc uit kwam en precies op dat moment kwam Skip langs, en trok een blik zo van oliebol, ze ziet me _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 09:22

Chick jat ook makkelijk. Dat deed ze al vanaf t moment dat ze hier kwam. Hoe dat er zo ingekropen is weten we niet. Inmiddels kan ik wel wat laten staan maar t hangt vooral van de situatie en haar ''mood'' af.

Dus gewoon niks laten staan is t beste.

Ik heb hier bijzondere katten. sommige eten rustig 2 dagen niet als t ze niet zint.. Meestal na 2 dagen begin ik met van die zakjes natvoer door t vlees heen als ze nog niet willen eten.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:37

Senna pikt eigenlijk ook geen eten. Maar krijg veel toegestopt door de kleine. Terwijl beidevweten dat dat de bedoeling niet is. :+

Hier werd ook gezegd geen hond op de bank. Ze liggen nu elke avond samen erop.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:39

Naya pikt ook. En we krijgen het er niet uit. Wel alleen op de lage salontafel. Het is niet dat ze op het aanrechts springt ofz. En bij onze vorige mocht je alles laten staan ...

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:11

mvdende schreef:
Hier geen hekjes in huis.

Wel opvoeding.

Zo deze opmerking is kort door de bocht. Wat denk je dat ik aan het doen ben? Ze een beetje aan laat klooien?

Ze worden hier zeker opgevoed. En we proberen ze zoveel mogelijk op heterdaad te betrappen. Maar je bent er niet altijd bij he. En als ik ‘s nachts slaap kan ik ze niet corrigeren als ze de trap op komen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:21

De meesten weten ook dondersgoed dat het niet mag maar het is sterker dan henzelf.. even langslopen.. even ruiken.. klein beetje proeven en weg..

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:44

Mulan pikt ook hoor als ik even niet kijk, ze weet het echt wel en houdt me ook in de gaten tot ik even niet oplet. Als ik even de kamer uit loop zet ik, als ik eten op m'n bijzettafel heb staan, het ook gewoon weg. Hoeft ook niet aangemoedigd te worden door het te laten staan als ik er niet bij ben :D Ben wel bezig met voedsel weigeren etc dus wie weet krijg ik het er nog uit maar ook Mulan is straathond geweest en het zit er toch in... :)

Romy ik heb een hekje van Zooplus, ben er heel tevreden over en ze kan hem niet zelf open maken. https://www.zooplus.nl/shop/honden/hondenhok_hondenluik/hekken/239128

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 10:50

Ooh wat heerlijk! *\o/* Mera doet weer normaal, Bodhi kan weer rustig ademhalen, we hebben het overleefd :Y)

Afbeelding
Ik neem het kleedje wel zelf mee naar buiten zodat ik daar heerlijk op kan liggen kluiven.

Afbeelding
Al zit de tuinstoel toch iets beter, ik mis alleen een kleedje.

Afbeelding
Heerlijk gespeeld met Zayan de Basenji. Bodhi vind hem overigens niet leuk :P En iedere ochtend als ik met Mera onze examen-onderdelen wil oefenen dan komen we wel honden tegen, gaat goed zo. Maar we komen er wel :P

Afbeelding
En nadat ze met Bodhi gespeeld had (stel gestoordelingen) wachtend tot ze eten kregen.

En nu kan ik eten :')

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:03

Jeetje wat gaan jullie hard! Ik zag nog een hele leuke doodle-pup voorbij komen, wat een schatje.

De beide honden eten hier ook Edgard & Cooper brokken. We zijn daarmee begonnen voor ons oudje (x terriër van bijna 11), dat is een vreselijk lastige eter. De meeste brokken laat ze staan maar E&C eet ze meestal goed. Zij krijgt nu de senior, Pomme de puppybrok. Hoewel ze elkaars eten nog weleens opeten haha.

Over het pikken van eten: ons oudje pikt nooit iets. Dat ze dus zo weinig lust kon er weleens mee te maken hebben :+ Pomme heeft er wel een handje van, dus dat proberen we haar af te leren. Maar gister jatte ze nog een half bevroren frikandel dus er is nog werk aan de winkel haha.

Edit: Pomme is trouwens vooral gek op fruit, misschien ligt dat aan haar naam :)) Als ik een appel of banaan eet moet ik echt uitkijken dat ze niet stiekem een stukje steelt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 11:08

Fruit vinden Chicka en Djessey ook lekker. Boellie is wat kieskeuriger.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 11:21

Hihi Jackie vreet echt ALLES (inclusief STRONT). Had ik totaal niet van een beardie verwacht :Y) En ze is ook echt een viezerik, ze rolt in poep en dooie beesten en daar geniet ze zichtbaar van. Ik had een meisjes-beardie gekocht zodat ze roze strikjes in kon en een mooi schoon prinsesje kon zijn -O- Ik zweer het je, Jones is nog meer een prinses dan zij >;)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:12

RoosvanBleu moet nu heel hard om je lachen. Misschien helpen blauwe strikjes. _O-

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:13

punjab schreef:
RoosvanBleu moet nu heel hard om je lachen. Misschien helpen blauwe strikjes. _O-

:') :')

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:18

Roos _O-

Proficiat punjab Y)(^)

Jip is gewoon heerlijk aan het puberen. Blij als die fase voorbij is _O-

Afbeelding
Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:27

Dank je wel :D

Leuke foto's met de tuggie. Vind ze echt grappig.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:42

Grappig dat je zegt dat je elke hond kan afleren dingen in huis op te eten MvdEnde, terwijl jouw hond volgens mij zelf de nodige opvoedkundige problemen heeft. Dundy laat alles staan zolang ik thuis ben. Volledige rollades op de grond zouden zelfs veilig zijn. Maar als ik weg ben is niks veilig. Het is nu gelukkig bijna voorbij maar toen ik hem net had at hij alles. En dan ook echt alles. Hij heeft de oude BlackBerry van mn zus kapot gemaakt en deels gegeten. Scheermesjes kapot gemaakt (die in een la lagen). Potten chocopasta en pindakaas open gemaakt en leeggelikt. Mijn dekbedovertrek heb ik ook weleens in stukjes in zn poep aangetroffen of uit zijn kont moeten trekken. Hij heeft een keer zijn hele dosis antibiotica in één keer opgegeten incl folie (uiteraard elke keer contact gehad met de DA en hij is drie keer langs geweest om over te geven). In de bench zetten werkte niet want daar vrat hij zich net zo goed doorheen. Uiteindelijk dus +-een jaar niet alleen thuis gelaten en nu is hij over het grootste probleem heen. Maar voor zijn veiligheid sluit ik de keuken nog steeds af ja, hij zal maar iets te pakken krijgen waar hij dood aan gaat.

Die bak met rattenvoer stond in die witte kast die met een schuifslot dicht zit. Trok hij gewoon op. Dat koffieblik dat nog in de kast stond was ook geen uitdaging.
Afbeelding

De keuken afsluiten met een hek van 80cm werkte wel even. Totdat meneer door had dat je ook gewoon via de tafel naar de keuken kon komen.
Afbeelding

En dan was dit het gevolg.
Afbeelding

Nu hebben we dus een hek van 120cm maar ook dat moet strategisch neer gezet worden (we wonen nu ergens anders). Voorheen stond de bench er tegenaan maar dan sprong meneer gewoon op de bench en hup over het hek.

Dus leuk en aardig, gewoon opvoeden. Maar bij sommige honden ligt het niet zo simpel.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 12:49

Mag ik mij melden?

8 mei zijn er puppys geboren bij de fokker en wij hebben net de aanbetaling betaald. Maw, wij krijgen een puppy thuis **\O/** nog wel geduld hebben, maar heb er onwijs veel zin in!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-20 12:50

Spannend Detroit! :D

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:09

Detroit schreef:
Mag ik mij melden?

8 mei zijn er puppys geboren bij de fokker en wij hebben net de aanbetaling betaald. Maw, wij krijgen een puppy thuis **\O/** nog wel geduld hebben, maar heb er onwijs veel zin in!

Leuk arianne!! Wat gaat het worden?

Blij dat er meer mensen zijn die vinden dat het niet zomaar een opvoedkundig kunstje is.

Sharon ik ga even kijken naar dat hekje!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:11

RoosvanBlue schreef:
Hihi Jackie vreet echt ALLES (inclusief STRONT). Had ik totaal niet van een beardie verwacht :Y) En ze is ook echt een viezerik, ze rolt in poep en dooie beesten en daar geniet ze zichtbaar van. Ik had een meisjes-beardie gekocht zodat ze roze strikjes in kon en een mooi schoon prinsesje kon zijn -O- Ik zweer het je, Jones is nog meer een prinses dan zij >;)

_O- _O-

Detroit schreef:
Mag ik mij melden?

Leuk! Wat voor iets?

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:14

We zijn voor een Duitse Herder gegaan. Daar heb ik al vroeg liefde voor opgebouwd <3

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:20

Galaika schreef:
Warboel schreef:
Otje kan nu al zelf op de bank klimmen _O- als enige van het nest haha.
Hier mag ze ook gewoon op de bank straks.

Otje is (deels) whippet, windhonden horen op de bank. Staat in de rasstandaard, weet ik zeker O:) :j

Ja klopt, windhonden liggen het liefst op de bank en dan nog onder een dekentje als het kan.

Afbeelding[/quote]

Jup, of op bed _O-

Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:41

Kaus schreef:
Grappig dat je zegt dat je elke hond kan afleren dingen in huis op te eten MvdEnde, terwijl jouw hond volgens mij zelf de nodige opvoedkundige problemen heeft.

Jij zegt het is dacht het :')

Als we er bij zijn wordt hier niet gepikt. Maar als er op een lage tafel eten staat garandeer ik dat niet voor al mijn honden dat als ik ze alleen laat ze er af zullen blijven.

Leuk nog een nieuwe pup, welk ras wordt het?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 13:46

Detroit schreef:
We zijn voor een Duitse Herder gegaan. Daar heb ik al vroeg liefde voor opgebouwd <3

Leuk! :j
Puur als gezinshond of hebben jullie ook sport-plannen?