gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eoweyn_x

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 16:56

Ja,het past goed bij haar. Happy omdat ze nu happy kan zijn, en niet geslacht wordt ivm haar verkeerde kleur.

Mooie foto's allemaal <3

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:33

Ik zag net vliegen op mijn jong vlaamse reus zitten(die 2 dagen geleden nog ingespoten is met no myiasis)gelijk konijn gepakt en ja hoor,vliegeneitjes.
gelukkig nog maar op 1 plekje en nog geen maden.ik hab gelijk haar achterkant gewassen en zoveel mogelijk overtollig haar weggeknipt.
daarna flink ingespoten met anti myiasis,nou maar hopen dat het goed gaat.
ik baal als een stekker,3 weken terug een volwassen franse hangoor dood door myiasis.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:04

Heeft ze last van plakpoep oid?

Janey1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:09

colunder schreef:
Ik zag net vliegen op mijn jong vlaamse reus zitten(die 2 dagen geleden nog ingespoten is met no myiasis)gelijk konijn gepakt en ja hoor,vliegeneitjes.
gelukkig nog maar op 1 plekje en nog geen maden.ik hab gelijk haar achterkant gewassen en zoveel mogelijk overtollig haar weggeknipt.
ik baal als een stekker,3 weken terug een volwassen franse hangoor dood door myiasis.

Ik heb een paar maanden geleden een jong konijntje gevonden en inmiddels is hij gecastreert en heeft een vriendinnetje. Nu las ik hier dus af en toe mee en wilde mijzelf en mijn konijntjes dus binnekort als de koppeling 100% geslaagd is even voorstellen.

Maar nu heb ik een misschien een stomme vraag. Ik had vroeger een koppeltje konijnen waarvan 1 vaak diarree had en daardoor ook een vies kontje. Hierdoor kreeg ze dus maden en daarna hebben we haar vaak in bad moeten doen.

Ik was dus in de veronderstelling dat ze alleen maden kregen als ze zelf al viezig/nattig waren of al verzwakt. Maar begrijp ik het goed dat vliegen dus sowieso eitjes kunnen leggen op een gezond konijn en dat ze zo maden op kunnen lopen? Want dat is wat myasis is toch?

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:29

Dit konijntje had een klein beetje plakpoep,ik geef ze expres maar heel weinig brokjes(2 keer per dag een klein handje)het zijn konijntjes die volop in de groei zijn ,durf ze niet zo goed nog minder te geven.
ze hebben non stop hooi waar ze heel goed van eten.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 20:03

Nee, op gezonde konijnen worden normaliter geen eitjes gelegd..

Balen zeg! Misschien andere biks proberen? Wat krijgen ze verder? Ze hebben ook geen coccidiose?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 22:05

Ooh jongens ik ben verliefd <3
Afbeelding

Zit in de opvang :=

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 23:29

colunder schreef:

Bahh vorig jaar werd ons konijntje ook ingeslapen door maden. Wij kwamen terug van vakantie en zijn hele hok was nat door de regen (de buren verzorgden hem maar het zeil is open gewaaid en het is in het hok ingeregend) en zijn huid bij zijn kont was helemaal kapot. Zalfje gekregen van de dierenarts (geen maden toen) en na 4 dagen gingen we hem even goed bekijken voordat we het zalfje gingen smeren en zijn balletjes waren helemaal opgezwollen dus m'n vader heeft er tussen gekeken en allemaal maden dus zijn meteen naar de dierenarts gegaan en hebben het beestje laten inslapen. Zo sneu :(

Noa28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:38

LisaXLoll schreef:
Dit is Lola:

[ [url=m/yAz2Q9.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dit is haar hok, mijn vader heeft hem zelf gemaakt :)

[ [url=m/TRPFaA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk konijntje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 16:26

Myasis is buitengewoon k*t , kan er geen ander woord voor vinden :o

Tarzan <3 , dat koppie

Afbeelding

Na een week de poepbak waar Kerst in overleden is weer neergezet , de andere tijdelijke was te klein dus even slikken en deze bak weer neergezet. Hij was al schoongemaakt :) , Nynke hing er alweer lekker in

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:57

Kontje van mijn konijntje is nog mooi schoon;ben er gelukkig op tijd bij geweest,klote vliegen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 20:54

Hmm Lilly doet raar.. De hele tijd wegsprinten als Puk of Ollie in de buurt komen? Alsof ze ergens bang voor is .. Er is wel een festival gaande hier in de buurt waarvan we hier de muziek goed horen, zou het daar aan kunnen liggen?

Colunder, wat fijn dat het kontje weer schoon is! Er is niks ergers als myasis :(

Rebecca, wat fijn dat het goed gaat met je andere konijntje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 21:10

Hmm ik blijf hikken of ze blijven kan ><

[BB] Pech na pech

Even topic , even de zaken op een rij waarom ik er tegen aan hik

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:11

Voel me zo schuldig tegenover de konijnen.. ben heel het weekend al erg ziek en ze krijgen dus ook de nodige aandacht niet. Mijn vriend heeft ze wel eten gegeven dus daar ontbreekt het ze niet aan.. Maar meer kan ik niet voor ze doen :(

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:38

Ivy, die van mij hebben gisteren ook geen aandacht gehad, heb ook de hele dag ziek in bed gelegen .. Maar ze hebben toch elkaar? Ik heb daar niet zo'n probleem mee als ze elkaar maar hebben .. M'n vriend is ze smiddags nog brood gaan voeren, vind ie leuk om te doen :')

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:42

Tuurlijk hebben ze elkaar, maar mocht er eentje ziek zijn oid dan zie ik dat dus ook niet gauw genoeg.. hopen maar dat ik snel beter ben.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 14:46

Ik lees hier toch geregeld over myiasis. Ik heb vroeger redelijk wat konijnen buiten gehad en we hebben er echt nooit last van gehad. We haalden echt niet elke dag het poephoekje leeg en wisten niet eens dat zoiets bestond.

Nu ik een Franse hangoor heb met een redelijk fluffy vacht ga ik er wel extra goed op letten als ze straks weer buiten zit.

Donderdag krijgt Sproet het hele rataplan aan entingen en met het rennetje zijn we nog altijd bezig al gaat dat niet zo snel ivm de regen.

Een vriendje heb ik ook al op het oog, een witte teddy/angora van 10 maanden uit een opvang. Maar het is nog even wachten op de ren en de entingen. Hopen dat hij er dan nog zit!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 15:16

Ik had er vroeger ook nooit last van,heb al 35 jaar konijnen,maar pas de laatste jaren bekend met myiasis

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:23

Vreemd, het is tegenwoordig een stuk moeilijker lijkt het wel om konijnen te houden. Ik dacht juist; oh een konijn er bij dat is toch niet zo veel werk als ze eenmaal een goede huisvesting hebben.. Niet meer dus! Agressieve ziektes en vliegen maken het een stuk lastiger..

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 16:55

Het is hetzelfde, maar er is gewoon meer kennis

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:05

Dat ook, maar we hebben de laatste jaren ook steeds meer zachte winters waardoor vliegen en muggen makkelijker overleven en er dus meer van zijn.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:39

Dat is ook weer waar marloez.. Ik heb vroeger helaas 2 konijntjes eraan verloren :(

Net gebeld voor de inentingen, wilde even de prijs weten ... Ik kom in totaal voor 6 konijnen uit op €225,50 8)7 halleluja, snap meteen waarom zo veel mensen niet laten enten

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:42

_Tarzan schreef:
Dat is ook weer waar marloez.. Ik heb vroeger helaas 2 konijntjes eraan verloren :(

Net gebeld voor de inentingen, wilde even de prijs weten ... Ik kom in totaal voor 6 konijnen uit op €225,50 8)7 halleluja, snap meteen waarom zo veel mensen niet laten enten

Oefff, ik zou als ik jou was even verder kijken. Hier kunnen de konijnen geënt worden voor € 25,- per konijn. Dus het moet dan ook zeker voor jou iets goedkoper kunnen.

heb je iets aan deze link???

http://www.entenvooreenprikkie.nl/
Laatst bijgewerkt door bridgetF op 22-08-16 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:43

Ik heb ook een konijntje! Genaamd; Nijntje :o
Het is een dametje van 3 jaar, ze leeft in een buitenhok maar als het regent of koud is, in een binnenhok in de schuur.
Hierbij een foto in de ren, heb geen betere sorry! Afbeelding

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:47

Ik betaal hier ook 37 euro voor t inenten.. En verder zitten hier weinig dierenartsen volgens mij.. er hangt echt een prijskaartje aan, zeker met 6 konijnen zeg!