Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 17:57

Banjer schreef:
Wat een schatjes EF!
Sterkte Z!

Dank je, Banjer.

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:48

hier Bo en Nova nog een keer, dit keer mooiere foto's. en een foto van hun kooi, die ik langzaam aan aan het inrichten ben. :)

Bo en Nova komen er iedere dag lekker uit hun kooi :)

Ik hoop alleen niet dat de foto's te groot zijn... ik kan ze nu niet veranderen..

Kleine Nova:
Afbeelding

Bo: Ze wou er heel graag uit, en had geen geduld om op haar trappetje te wachten. na deze foto had ik haar op mijn hand laten lopen.
Afbeelding

Samen: Bo is links en Nova is rechts

Afbeelding

en hun kooi, die langzaam aan ingericht word :) alles wat met doeken en stof erin hangt heb ik zelf gemaakt.

Afbeelding

en nog een foto van Bo die mijn spiegelreflex wel heel raaar vond :')

Afbeelding

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 00:01

Zomaar was dit topic ontstipt! Dacht al, wat is het stil :+
Arashah wat een mooie kooi en wat een lieve schattige kleine koppies!!

Mijn jongens zijn alweer een half jaar oud. Ze zijn wel iets minder knuffelig maar wel nog ernstig needy in aandacht :')
Jack (die kleine witte met chronische bronchitis) wordt ineens groter, heel gek. Maar still going strong! :D

Voor school moet ik nu een dier trainen met een (zeer ingewikkeld) officieel trainingsplan. Dus dat is Alfred geworden, want hij is de meest extraverte en sociale van de 3 :j
Ik werk dmv operante conditionering (clicker met voerbeloning) en wil uiteindelijk dat hij een voorwerp pakt, ergens in kan leggen en weer terug kan geven op commando.
Met 2x15 minuten trainen heb ik al voor elkaar dat hij een voorwerp kan oppakken! Slimme diertjes :)

Maar nu! Zijn beloning is hapklare stukjes pinda. Dus in één sessie krijgt hij zo'n 6 pinda's. Dit vind hij super lekker maar hij wordt er natuurlijk heel dik van als ik het elke dag geef :+
Rijstwafel is ook een succes dus die blijft, maar wil graag afwisselen in beloningen om hem alerter te houden.
Wat vinden jullie ratjes helemaal het einde qua voer? Ik wil wel iets wat makkelijk klein te snijden is en waar ze niet zo vet van worden..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 00:39

@ Arasha, wat een schattige ukkies zijn ze op die bovenste foto's! <3

(Niet dat ze op de andere foto's niet lief zijn hoor.)

Macs

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 00:45

Zoolgangster sterkte trouwens met het verlies :(:)

Yinthee hoe gaat het nu met Flynn?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 00:50

Dank je, Macs. :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 09:40

Leuk,dat je clickert Macs! :)
Hier lusten ze letterlijk alles, niet speciale voorkeur... al is witlof wel bijzonder lekker... en daar kan je ook leuk mee spelen :))

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 11:17

Leuk Macs! Hier is komkommer favoriet en daar worden ze natuurlijk niet dik van.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 13:37

Ik heb net wat lekkere dingen gekocht.. :D thanks voor jullie suggesties.

Nog een vraag :+ welke dingen hebben jullie nog meer in de kooi? Ik vind de mijne zo saai.
Ze hebben dan ook een enorme kooi.
Hangmatje hebben ze maar daar liggen ze niet in. Eerst wel, maar ik denk dat hij niet lekker hangt.. maar ik kom er niet achter hoe die wel goed hangt..

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 15:13

Dank jullie wel :)

Ik heb een buigbare dikke vogelstang erin, kun je heel gemakkelijk aan beide kanten van kooi vastmaken.
Ik heb het dan een beetje in vorm gebogen, ze vinden dat een heerlijk klimding:)
Er komt dan nog 1 erin.
Je kunt ook een oude fleesedeken in lange strepen scheuren, deze in vlecht samen maken en dat als 'klimstang' gebruiken

Zelfgemaakte hangzakjes waar ze zich verstoppen kunnen vinden ze leuk.

Ik raadpleeg de youtube hoe ik leuke dingetjes zelf kan maken.

Mijn kooi vind ik nog leeg, daar komt langzaam meer uitdagingen erin.
De inrichting probeer ik dan ook na een paar weken anders in te delen, gelijke spulletjes blijven maar doordat er anders ingericht is. Blijft het een leuke afwisseling voor de beestjes.
Slaapplaatsjes laat ik natuurlijk wel zo hoe ze nu zijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 22:19

Sputniks vinden bijna alle ratten geweldig

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:08

Met Flynn gaat het gelukkig erg goed, leuk dat je het vraagt Macs :) Die hobbelt alweer vrolijk rond (uiteraard nog wel even apart van de rest).

Maar helaas kwam ik vanmiddag thuis van mijn werk en ging na het avondeten (kon direct aanschuiven) bij m'n monstertjes kijken, lag Jax heel zielig in de kooi op de grond opgerold, daar ligt hij sowieso nooit. Ik voorzichtig kijken, hij begon gelijk heel hard te piepen toen ik hem aanraakte maar bewoog zich bijna niet... Voorzichtig opgepakt, zit hij helemaal onder de wondjes en kan zijn achterpootjes niet gebruiken.. Dus gelijk ingepakt en naar de dierenarts geracet, uitgaande van het ergste, dat ik hem niet meer mee terug kon nemen... Gelukkig is hij nog niet gelijk opgegeven maar het is wel even heel erg spannend nog.. Waarschijnlijk heeft hij met Rakni gevochten en die heeft hem op zijn rug gebeten, vermoedelijk een zenuw oid geraakt waardoor hij nu verlammingsverschijnselen heeft. Hij reageerde wel op pijnprikkels, links is slapper dan rechts, maar nog niet helemaal verloren dus. Nu antibiotica, pijnstilling en ontstekingsremmer en heel hard duimen dat er binnen 48 enige verbetering optreed.. ;( ;(

Hij is echt heel zielig..

Afbeelding

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 23:11

Pfft, dat is schrikken Yinthee, hopelijk komt het weer goed met Jax! :(:)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 08:09

Jeetje wat rot. :( Ik hoop dat het verbetert.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:24

Sterkte met Jax ;(

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 11:30

Sterkte :'(

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 13:57

Sterkte met Jax!

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 14:54

Bedankt allemaal. Helaas op dit moment nog niet echt verbetering. Hij wil ook niet eten en ligt maar zielig in een hoekje de hele dag. Soms sleept hij zich naar een ander hoekje maar dat was het dan. Ik hoop zo hard dat hij beter wordt ;( m'n arme ventje..

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:12

Ach arme Jax... is naar als ze zo zielig zijn Yinthee, hopelijk werken de pijnstiller en de ontstekingsremmer voldoende.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 15:58

Zo, net weer het hok verschoond. Lilly en Sap zijn nu druk met oud papier verscheuren :P Ik had nog allemaal oud kaftpapier liggen, maar dat is allemaal gekreukeld en niet meer te gebruiken. Nou, Sap en Lilly vinden van wel!

Hoe is het met jax?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:31

Gisteravond ook naar de spoed geweest met Lizzie. Ze kwam de sputnik uit en kon ineens bijna niet meer lopen. Sleepte met haar achterpoten en leek erg veel rugpijn te hebben. At niet, was totaal apathisch en lag er verkrampt bij. Bij de DA leek ze door de stress een stuk beter te lopen. Prednisoninjectie gehad en pijnstilling mee. Thuis wilde ze niks eten behalve zoetigheid dus daar maar zo veel mogelijk van naar binnen gestopt zodat ze iig geen suikertekort zou krijgen. Vanochtend doet ze het weer als een zonnetje! Het ziet er dus op zich positief uit, maar de onderliggende oorzaak weten we nog niet echt.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:08

Wat leuk dat ze zo enthousiast waren met het papier eclair! Mooi hè, hoe ze zich met zulke simpele dingen zo kunnen vermaken :)

Jeetje Simoonzel, dat is ook even schrikken! Gelukkig dat ze vandaag gewoon weer helemaal de oude was! Hopelijk komt het niet terug. Wel vreemd zeg zo ineens!

Jax gaat helaas maar met minuscule stapjes vooruit.. maar goed het is gelukkig wel vooruitgang.. Zijn rechter achterpootje lijkt oké, maar links heeft hij het echt wel moeilijk mee. Soms sleept hij er nog plat achteraan maar hij probeert hem nu toch wel steeds ietsjes meer te gebruiken en er gewoon mee te 'lopen', dat hij zijn voetje voor zich zet ipv achter zich meesleept. Eten gaat nog niet van harte, hij heeft Almo voorgeschoteld staan en daar eet hij wel van. Brokjes nagenoeg niet, af en toe een paar hapjes. Al pakte (en at) hij gisteren wel een complete crock aan en vandaag een stukje kruidnoot. Ik probeer hem maar gewoon zoveel mogelijk lekkers aan te bieden, zodat hij tenminste iets binnen krijgt, ook al is het dan misschien niet het meest gezonde ;)

Flynn daarentegen gaat heel goed, hij lijkt echt totaal geen last te hebben van zijn castratie, gelukkig! Helaas nog wel van de hormonen, Rakni zit nu boven en Flynn beneden (in de royal suite) en als Rakni dan op het trappetje zit wat de delen scheidt, poging tot socializen met Flynn, dan zit Flynn hem gewoon in zijn pootjes te bijten vanaf onder :') Hoop gepiep en gebonk van het trappetje. En die knurft blijft dan gewoon zitten met zijn neusje door de tralies van het trapje heen. En had ze daarnet even samen los op bed maar dat werd toch onenigheid. Dus die blijven mooi nog een poosje uit elkaar, totdat Flynn zijn hormoontjes ook bedaard zijn :) En aangezien Rakni nu dit van Jax op zijn geweten heeft, kijk ik wel dubbel uit met ze weer terug bij elkaar plaatsen. Samen los, oké dat wil ik heus wel doen onder toezicht, zodat ze toch nog wat met elkaar kunnen keutelen en (fysiek) contact hebben, maar niet in het hok zodat ik niet direct kan ingrijpen mocht het fout gaan (en ik ben gewoon zeker dat dat op dit moment gewoon nog gegarandeerd gigantisch fout gaat). :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 01:20

Alfred had in zijn eerste week ook lomp gedaan en een pootje verlamd. Gek genoeg was het met 2 dagen af en toe masseren bijna weer goed. Terwijl hij niet eens op pijnprikkels reageerde. Misschien helpt dat nog een beetje voor Jax. Wel fijn dat hij met kleine stapjes vooruit gaat! :)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 01:36

Mooi dat het toch vooruit gaat met Jax. :)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:01

Ik was net op de radio :)) bij 3fm!
Verteld over het trainen van Alfred! Straks krijgt hij nog sterallures _O-