Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 16:38

In Deventer zit een teckel winkel
Wellicht kan je daar slagen of hebben ze een webshop

Heet hashteckel dacht ik

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 16:51

Ik denk dat ze de dog copenhagen air wel goed kan hebben.
Maar deze zit echt vreselijk..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:19

Jeanine heeft volgens mij ook een DC tuigje voor haar teckel.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:39

Ja daar willen we eventueel inderdaad een kijkje gaan nemen bij de Teckelwinkel!

Deze zit inderdaad vreselijk, ook bij de borst, maar ik wil geen halsbandje om omdat ze wel eens trekt. Daar is een tuigje absoluut niet de oplossing voor en goede training wel, maar met halsband lijkt het nog een stukje erger te zijn

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:40

Weet niet waar je woont?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-21 17:43

Piuni schreef:
Ja daar willen we eventueel inderdaad een kijkje gaan nemen bij de Teckelwinkel!

Deze zit inderdaad vreselijk, ook bij de borst, maar ik wil geen halsbandje om omdat ze wel eens trekt. Daar is een tuigje absoluut niet de oplossing voor en goede training wel, maar met halsband lijkt het nog een stukje erger te zijn

[BB] Het perfecte tuigje voor een teckel

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:45

Een tuig voor een teckel kan ik je helaas niet mee helpen. Hopelijk kan je wat met de tips van anderen :)

Kom ik weer met een fotospam :+ Wij hebben de middag doorgebracht op het hondenstrand in Noordwijk, echt heerlijk! :) Cody gedraagde zich uitstekend. Hij heeft heerlijk met anderen gespeeld en zijn ding gedaan en kwam tussendoor steeds netjes terug :o
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:48

Nayomie schreef:
Jeanine heeft volgens mij ook een DC tuigje voor haar teckel.

Jups indd. Een DC voor d'r fiets :)
Ben nog aan het kijken of ik de air ergens kan passen voor op het water :)

Afbeelding
Afbeelding

Maar zo loopt erbijna niet mee. Het is thuis om, gelijk in de fietsmand. Fietsmand uit en aan een halsband.

Ik kwam super schattige pups tegen en een vrolijke Cody op het honden strand :D

Wij hebben lekker gesupt. Xanty van 14 weken voor de 2de keer stukje mee. Was alleen zwemvestje vergeten, dus lekker bij de kant gebleven.
Afbeelding

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 17:57

Oh super dank jullie wel! Wij komen uit omgeving Nijmegen!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 18:03

Ik vind de pro van DC bij Yoshi wel veel tuig voor weinig hond :+
Maar dat is mijn mening.

Jip heeft puppy oppas gespeeld vanmiddag. Ik wist niet dat mijn lompe grote sloef zo lief en rustig kon doen met pups _O-

Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 18:08

Klopt. Heb ook een heel mooi tuigje gepast wat heel goed zat. Alleen mocht ze dan uit de fietsmand vallen en ik wil d'r op takelen dan 'snijd' het :)
En ik ben, net zoals m'n schoonouders, geen voorstander van tuigjes, alleen op het water of in de fietsmand :o
Maar ieder z'n mening :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 18:16

Ik denk dat voor (vrijwel) alles geldt, mits goed gebruikt, is er weinig mis mee. :P

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 18:48

x_Jeanine_x schreef:
Klopt. Heb ook een heel mooi tuigje gepast wat heel goed zat. Alleen mocht ze dan uit de fietsmand vallen en ik wil d'r op takelen dan 'snijd' het :)
En ik ben, net zoals m'n schoonouders, geen voorstander van tuigjes, alleen op het water of in de fietsmand :o

No offense. Maar àls ze er al uit zou vallen dan stop je toch gelijk? En 'takel' je haar toch niet terug op? :Y)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 18:49

piuni
Wat rot van het auto ritje. Had ze ervoor gegeten of nog niet? Veel bochten/heuvels kan ook zeker een oorzaak zijn als ze dat normaal niet veel meemaakt. En veel jonge honden hebben hier wel last van maar groeien er ook overheen. Benieuwd of het inderdaad nog aanwezig is als je op de platte weg rijdt. Had ze dit eerder nog niet? Fijn dat ze weer goed loopt :)

Ik moet zeggen dat ik het treponti tuig (die hebben wij bv voor de poes hier, waar ik 'm wel echt ideaal voor vind) inderdaad ook niet echt goed vind zitten op oa. de schouder, dus goed dat je inderdaad gaat kijken naar iets anders, maar wel ook bij een tuigje wilt blijven; hier dus pro-tuigje inderdaad, en zeker bij jonge honden in de groei zoveel fijner als halsband. Ik zou zeggen: kijk in ieder geval naar een Y of H tuig en zoek eens wat informatie op over hoe je zelf kunt opmeten en hoe je kunt zien en navoelen of een tuigje wat je past goed zit. Hier fan van Y-tuig zoals oa Dog Copenhagen en dan zou ik voor Keetje kijken naar het Air model van dit merk - ik vind het comfort pro model zelf veel te grof voor kleinere/smallere gebouwde hondjes - maar er zijn ook vergelijkbare merken zoals Ruffwear, Hurta die mooi zittende tuigen hebben. Maar die teckel winkel is inderdaad ook zeker een optie om eens contact mee te leggen en te vragen naar wat ze daar te zeggen hebben.

Kiimm
Leuke foto’s!

CC
Haha ik zie Jip echt als zo’n lief ‘oompje’ wat dat betreft! Brave knul!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 18:57

Curse heeft gelijk, die treponti zitten sowieso vreselijk. Die heb ik nog op geen enkele hond fatsoenlijk zien zitten. :n Ik ben echt fan van het Non Stop Ramble tuig, heb ik ook gebruikt voor Maze toen ze groeide en omdat hij zo verstelbaar is past ze er nog steeds in. Maar ik zou sowieso kijken naar een Y of H-tuig en met voorkeur een Y-tuig voor pups. Sowieso is een tuig aan te raden tot minimaal 18 maanden in verband met het groeien en de belasting van het lichaam en zeker nek en schouder.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:06

KimD schreef:
Curse heeft gelijk, die treponti zitten sowieso vreselijk. Die heb ik nog op geen enkele hond fatsoenlijk zien zitten. :n Ik ben echt fan van het Non Stop Ramble tuig, heb ik ook gebruikt voor Maze toen ze groeide en omdat hij zo verstelbaar is past ze er nog steeds in. Maar ik zou sowieso kijken naar een Y of H-tuig en met voorkeur een Y-tuig voor pups. Sowieso is een tuig aan te raden tot minimaal 18 maanden in verband met het groeien en de belasting van het lichaam en zeker nek en schouder.

Die Ramble van Non-stop zat/zit inderdaad echt heel mooi bij Maze.
Non-stop is inderdaad ook zeker een goede optie ja wat Y-tuig betreft.
Verder ook eens met de rest xD

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:46

cursebreaker, ja ze had daarvoor gegeten, maar dat heeft ze wel vaker voor dat we de auto in moeten. Dit is echt de eerste keer dat ze over moest geven.

Ik heb contact opgenomen met actievehonden.com (ivm passen en retourneren) ik moest Keetje haar omvang en gewicht doorgeven zodat zij mij kunnen helpen, maar als ik bij de tuigjes kijk, gaat dat volgens mij niet passen... Mochten zij geen oplossing hebben dan gaan we inderdaad naar de teckelwinkel!
Wel "grappig" dat treponti qua pasvorm niks is, ik zie heel veel honden hier mee lopen dus ze zullen het bij de dierenwinkel wel goed verkopen. Ik had zelf inderdaad ook door dat hij niet goed zit qua pasvorm bij Keetje, maar letterlijk niks anders past 8)7

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 19:49

Piuni schreef:
cursebreaker, ja ze had daarvoor gegeten, maar dat heeft ze wel vaker voor dat we de auto in moeten. Dit is echt de eerste keer dat ze over moest geven.

Ik heb contact opgenomen met actievehonden.com (ivm passen en retourneren) ik moest Keetje haar omvang en gewicht doorgeven zodat zij mij kunnen helpen, maar als ik bij de tuigjes kijk, gaat dat volgens mij niet passen... Mochten zij geen oplossing hebben dan gaan we inderdaad naar de teckelwinkel!
Wel "grappig" dat treponti qua pasvorm niks is, ik zie heel veel honden hier mee lopen dus ze zullen het bij de dierenwinkel wel goed verkopen. Ik had zelf inderdaad ook door dat hij niet goed zit qua pasvorm bij Keetje, maar letterlijk niks anders past 8)7

Ik kan je ook vertellen waarom dierenwinkels ze zo goed verkopen, er zit heel veel marge op. :D Is overigens ook van toepassing op de Julius tuigen. Weinig inkoop, veel winst.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 20:08

Ik zou ook gaan voor een y tuig ik heb er eentje die je evt zou kunnen passen die paste Mila toen ze klein was en ik wil hem straks ook gebruiken voor de meiden. Dan weet je evt of het model iets voor je is?
Mijn rottweiler heeft ook een fase gehad dat ze wagen ziek werd ze ging dagelijks mee en zo een op de andere moment kreeg ze er last van ik ben op aanraden van de dierenarts reis tabletjes gaan geven tegen de misselijkheid en ze is er helemaal overheen gegroeid maar mss heeft ze gewoon even wat last van haar maagje gehad.

Hoe gaat het met Jip is hij helemaal hersteld? Die lompe Aussies kunnen wel lief zijn (soms) }:)

Ik ben benieuwd hoe ze straks uit groeit kiwiwitje ze heeft al flink body!

Ik heb vorige week de wandelset van de doggyride besteld dus kunnen we binnenkort aan de wandel met de meisjes!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 20:11

Candalisa, het is dat het op dit moment niet uit komt eentje erbij, maar die pups <3

Jip die loopt weer flierefluitend rond na de castratie. Het duurt wel lang voordat het haar is terug gegroeid op de plek waar het infuus zat. Of ik ben gewoon vrij ongeduldig. :Y)
Maar dat had de lompe olifant gisteren met spelen opengehaald, alles onder het bloed. Bleek het maar een inimini wondje te zijn _O-

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 20:33

Cupcakes ja klopt duurt echt hee lang bij Mila begint het nu wat minder te worden maar ik zie het nog wel die is nu 6 weken geleden geprikt voor het laatst. Oei dat is schrikken maar dat is al snel met die witte vachten he! Soms zijn ze echt zo lomp Mila kan echt heel lief speen met de pups dan hebben ze een hele kop in haar bek en doet ze zo zachtjes alleen als ze met haar poten begint rollen er pups door de kamer :roll:

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 21:31

CupCakes_ schreef:
x_Jeanine_x schreef:

No offense. Maar àls ze er al uit zou vallen dan stop je toch gelijk? En 'takel' je haar toch niet terug op? :Y)

Tuurlijk doe ik dat.
Maar aan een tuigje kan ik d'r eventueel makkelijker pakken dan aan een halsband.
Net zoals ik met suppen geleerd heb dat je een hond nooit aan de halsband uit het water mag trekken...

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 21:46

x_Jeanine_x schreef:
CupCakes_ schreef:

Tuurlijk doe ik dat.
Maar aan een tuigje kan ik d'r eventueel makkelijker pakken dan aan een halsband.
Net zoals ik met suppen geleerd heb dat je een hond nooit aan de halsband uit het water mag trekken...

En waar komt dat ineens vandaan? Dat heeft hier toch niets mee te maken?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:00

Piuni
Actieve Honden is inderdaad heel fijn qua service en hebben ook verstand van wat ze doen qua tuigjes aanmeten. Benieuwd of ze inderdaad wat kunnen betekenen voor je, en anders inderdaad misschien via de teckel winkel.

cancalisa
Leuk vooruitzicht om met de wandelset op pad te gaan.
Heerlijke snoetjes hebben ze toch!

---

Mag ik even huilen?

Arya heeft vlooien. Ik baal dat het me zelf niet opgevallen is, of beter gezegd; zelf die diagnose niet al eerder heb gesteld. Ze had sinds zo'n 1,5 week last van rode bultjes-leken op puistjes- in de liezen en buik. Eerst dachten we: misschien met hurken of door het hoge gras lopen ergens op gereageerd dus wacht even af. Toen dacht ik; maar we zijn een seresto band gaan gebruiken? Wie weet reageert ze daar op, dus die weer af gedaan en aankijken. En gister was het nog niet echt verminderd en had ze zich opeens ook bij de linker achterpoot gebeten en dat was zelfs al wond. Dus daar maar meteen vetramil op gedaan omdat ik dan weer als de dood ben dat het uitmondt in een hotspot.

Vanochtend was dat rustiger, maar we hebben wel gelijk de praktijk gebeld om te laten checken. Konden gelukkig ook al heel snel terecht: om 11u - chapeau voor de praktijk, waar we echt altijd mega snel geholpen worden. De DA zag dan toch al snel dat het vlooien waren, wat met kammen bevestigd werd. Ze heeft zalf meegekregen om de rode plekken mee in te smeren, prikje gehad om de eventuele jeuk te verlichten en nu moeten we dus aan de slag om Arya en Sansa te behandelen (bij onze praktijk zijn ze fan van bravecto dus dat heb ik meegekregen, maar ik weet nog even niet goed wat ik daarmee moet doen want gevoelsmatig sta ik niet zo achter dit product na genoeg horror verhalen < al ken ik dan ook weer genoeg mensen die het product naar volle tevredenheid geven) en dan de rest van het huis en de auto. Ik gruwel gruwel gruuuuuwel van dit soort dingen, dus ik wordt echt helemaal gek hier - yes, ik ben echt een drama queen wat dat betreft := Zie echt zo op tegen alles wat er nu moet gebeuren en dan is het maar te hopen dat we het snel onder controle hebben. Volgende week staat onze trip naar Frankrijk op de planning waar ook nog genoeg voor moet gebeuren qua voorbereiden, dus mij kun je nu al weg brengen naar het gesticht.

Arya heeft verder niet echt veel jeuk ofzo, en dat zal met 't prikje wat ze gekregen heeft sowieso wel weg blijven. Bij Sansa zien we zo niks geks, maar die zullen we ook moeten behandelen - zeker omdat ze veel samen liggen en spelen en Sansa echt door het hele huis gaat en bij ons op bed ligt ook enz.

Ok, dat was het weer. :wave: Wish us luck ;(

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 12:46

Curse, het zijn ook meestal kattenvlooien hoor, dus idd Sanza goed behandelen.
Alles zuigen (evt als je een stofzuigerzak hebt, kun je daar een goedkoop vlooienbandje in doen), kleedjes heet wassen, omgevingsspray (indorex) gebruiken, etc. Hier ook geen fan van Bravecto. De vorige hond van mijn moeder is aan een soortgelijk middel (simparica) met grote waarschijnlijkheid aan overleden, dus ik zal dat en soortgelijke middelen nooit meer geven. Ik geef zelf advantix/tage, als ik iets gebruik.
Succes in ieder geval, want het is altijd een hoop werk dat soort dingen.

Piuni, net een beetje ver weg, anders had je mijn maatje S wel mogen lenen/passen.

Candalisa, wat een schatjes. Vooral die rooie <3