Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Piuni schreef:Ja daar willen we eventueel inderdaad een kijkje gaan nemen bij de Teckelwinkel!
Deze zit inderdaad vreselijk, ook bij de borst, maar ik wil geen halsbandje om omdat ze wel eens trekt. Daar is een tuigje absoluut niet de oplossing voor en goede training wel, maar met halsband lijkt het nog een stukje erger te zijn
Nayomie schreef:Jeanine heeft volgens mij ook een DC tuigje voor haar teckel.
x_Jeanine_x schreef:Klopt. Heb ook een heel mooi tuigje gepast wat heel goed zat. Alleen mocht ze dan uit de fietsmand vallen en ik wil d'r op takelen dan 'snijd' het![]()
En ik ben, net zoals m'n schoonouders, geen voorstander van tuigjes, alleen op het water of in de fietsmand![]()
Maar ieder z'n mening
KimD schreef:Curse heeft gelijk, die treponti zitten sowieso vreselijk. Die heb ik nog op geen enkele hond fatsoenlijk zien zitten.Ik ben echt fan van het Non Stop Ramble tuig, heb ik ook gebruikt voor Maze toen ze groeide en omdat hij zo verstelbaar is past ze er nog steeds in. Maar ik zou sowieso kijken naar een Y of H-tuig en met voorkeur een Y-tuig voor pups. Sowieso is een tuig aan te raden tot minimaal 18 maanden in verband met het groeien en de belasting van het lichaam en zeker nek en schouder.
Piuni schreef:cursebreaker, ja ze had daarvoor gegeten, maar dat heeft ze wel vaker voor dat we de auto in moeten. Dit is echt de eerste keer dat ze over moest geven.
Ik heb contact opgenomen met actievehonden.com (ivm passen en retourneren) ik moest Keetje haar omvang en gewicht doorgeven zodat zij mij kunnen helpen, maar als ik bij de tuigjes kijk, gaat dat volgens mij niet passen... Mochten zij geen oplossing hebben dan gaan we inderdaad naar de teckelwinkel!
Wel "grappig" dat treponti qua pasvorm niks is, ik zie heel veel honden hier mee lopen dus ze zullen het bij de dierenwinkel wel goed verkopen. Ik had zelf inderdaad ook door dat hij niet goed zit qua pasvorm bij Keetje, maar letterlijk niks anders past
CupCakes_ schreef:x_Jeanine_x schreef:Klopt. Heb ook een heel mooi tuigje gepast wat heel goed zat. Alleen mocht ze dan uit de fietsmand vallen en ik wil d'r op takelen dan 'snijd' het![]()
En ik ben, net zoals m'n schoonouders, geen voorstander van tuigjes, alleen op het water of in de fietsmand![]()
Maar ieder z'n mening
No offense. Maar àls ze er al uit zou vallen dan stop je toch gelijk? En 'takel' je haar toch niet terug op?
x_Jeanine_x schreef:CupCakes_ schreef:
No offense. Maar àls ze er al uit zou vallen dan stop je toch gelijk? En 'takel' je haar toch niet terug op?
Tuurlijk doe ik dat.
Maar aan een tuigje kan ik d'r eventueel makkelijker pakken dan aan een halsband.
Net zoals ik met suppen geleerd heb dat je een hond nooit aan de halsband uit het water mag trekken...