Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:46

Ik zag ergens een hele mooi tabel langskomen van dat de snuit minstens 50% moet zijn. Maar ik had geen tijd om te kijken / lezen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 13:50

Dit ding? :P Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:01

an dit alleen maar toejuichen *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 14:02

xLaraaj schreef:
an dit alleen maar toejuichen *\o/*

ja toch! :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:34

Ik ook, ze zijn verschrikkelijk lelijk :') Maar goed zo zijn er meer rassen waarvan ik denk wie heeft dat überhaupt kunnen bedenken :+

Een buitenverblijf wil ik ooit wel weer. Ideaal en honden vinden het ook fijn in mijn ogen. (ligt er ook aan welk ras je hebt natuurlijk)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:38

Lelijk ja maar dat is smaak natuurlijk. Bij mij is het meer door alle gezondheidsproblemen etc

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:44

Lelijk is inderdaad smaak, 90% van onze vrienden vind Dana ook afschuwelijk, voor mij is ze perfect. :')

Maar die tabel inderdaad!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 14:54

ik zag deze op facebook, dat verschil is zo groot...

Afbeelding

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:12

Kimvicious schreef:
xDenies schreef:
En een applausje voor iedere honden eigenaar in dit topic. Ieder doet zijn of haar best voor hun trouwe viervoeters :D <3

Amennnn *\o/*

Jeeeeej! *\o/*

XxDiandraxX

Pfoe.. Ik heb me even afzijdig gehouden. Vond de sfeer de laatste pagina(s) niet heel prettig maar kan zijn dat ik dst verkeerd oppak.

Die kortsnuiten ben ik voorstander van om dat anders aan te gaan pakken maar ik vraag me af hoe ze dat gaan doen.

Ik ben gisteren met de dames naar de oogarts geweest. Elin is weer mooi vrij verklaard maar Prim heeft helaas distichiasis, officieel zou ik er nog mee mogen fokken maar dat doe ik niet. Zodra ze loops is geweest zal ze dus gecastreerd gaan worden. Erg balen want haar ouders etc zijn allemaal vrij... Gelukkig heeft ze er zelf (nog) geen last van en we gaan ons best doen dat zo te houden!

Afbeelding
Edit: op de foto zijn de oogjes net gedruppeld dus dames kijken alsof ze stoned zijn.. :o
Laatst bijgewerkt door XxDiandraxX op 28-05-19 15:14, in het totaal 2 keer bewerkt

xDenies

Delete :)
Laatst bijgewerkt door xDenies op 28-05-19 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:13

Goede zaak! Al die platneuzen mogen ze wel eens aanpakken..
Las op facebook ook weer een discussie waarin iemand iets zei van ''mopshondjes zijn wel leuk, maar jammer dat ze zon korte neus hebben''. Alsof de mopshondjes daar zelf wat aan kunnnen doen :)*

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:16

Wat balen diandra! hopelijk komt het niet verder tot uiting

ja dat snap ik ook niet nynkster, super leuke foto trouwens eerder :D

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:21

Oh wat balen ! En had je zelf al iets gemerkt of dacht je dat alles in orde zou zijn? :(:)

Edit: Wordt er geen oogtest gedaan op pups in frankrijk?
Laatst bijgewerkt door xLaraaj op 28-05-19 15:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 15:22

Dankje KC!

Diandra wat balen zeg.... Wel goede keuze om er sowieso niet meer mee te fokken! Hoe zonde het ook is, maar wel beter om de gezondheid goed te houden in t ras natuurlijk.. Hoop dat ze er niet teveel last van krijgt!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 15:22

XxDiandraxX schreef:
Pfoe.. Ik heb me even afzijdig gehouden. Vond de sfeer de laatste pagina(s) niet heel prettig maar kan zijn dat ik dst verkeerd oppak.

Die kortsnuiten ben ik voorstander van om dat anders aan te gaan pakken maar ik vraag me af hoe ze dat gaan doen.

Ik ben gisteren met de dames naar de oogarts geweest. Elin is weer mooi vrij verklaard maar Prim heeft helaas distichiasis, officieel zou ik er nog mee mogen fokken maar dat doe ik niet. Zodra ze loops is geweest zal ze dus gecastreerd gaan worden. Erg balen want haar ouders etc zijn allemaal vrij... Gelukkig heeft ze er zelf (nog) geen last van en we gaan ons best doen dat zo te houden!

[ [url=m/PZo9MS.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edit: op de foto zijn de oogjes net gedruppeld dus dames kijken alsof ze stoned zijn.. :o

Of dat ze stoned zijn _O-

Ik ben er verder niet bekend mee maar kan het zijn dat je bij een volgende test niets ziet?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:04

Ik heb zelf nooit iets aan haar gemerkt, wat dus extra hard bij me aankwam maar voor haar natuurlijk goed nieuws is want dan heeft ze er ook minimaal last van.

Kim, ja dat kan zeker. Daarom is deze uutslag ook voor het leven zelfs al zou ik volgend jaar weer gaan en is er dan niks te zien. Het zijn eigenlijk een soort wimpers en die vallen soms uit en er kunnen dan ook weer nieuwe groeien.

Lara, nee in frankrijk is deze test niet verplicht en doen ze dus niet standaard bij pups al laat haar fokker haar honden wel testen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 16:15

XxDiandraxX schreef:
Ik heb zelf nooit iets aan haar gemerkt, wat dus extra hard bij me aankwam maar voor haar natuurlijk goed nieuws is want dan heeft ze er ook minimaal last van.

Kim, ja dat kan zeker. Daarom is deze uutslag ook voor het leven zelfs al zou ik volgend jaar weer gaan en is er dan niks te zien. Het zijn eigenlijk een soort wimpers en die vallen soms uit en er kunnen dan ook weer nieuwe groeien.

Lara, nee in frankrijk is deze test niet verplicht en doen ze dus niet standaard bij pups al laat haar fokker haar honden wel testen!

Ja vind heel die ecvo nog uhm apart en lastig zullen we maar zeggen :')

Maar wat zuur zeg!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:20

kiwiwitje schreef:
XxDiandraxX schreef:

Ja vind heel die ecvo nog uhm apart en lastig zullen we maar zeggen :')

Maar wat zuur zeg!

Waarom vind je het apart en lastig? Ik ben juist groot voorstander juist vanwege deze dingen. Je ziet en niet altijd aan ze en je wil toch met een gezonde ouder dieren beginnen aan het hele avontuur..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:22

Wat naar diandra!
Wat zei de fokker ervan?
Gelukkig heeft ze er geen last van!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:23

Zoe_97 schreef:
Wat naar diandra!
Wat zei de fokker ervan?
Gelukkig heeft ze er geen last van!

Ja die baalt er net zo hard van als ik. Ze heeft haar honden netjes getest en die zijn vrij dus was voor haar ook een verrasing..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:24

Tuurlijk. Als fokker helemaal niet leuk ook!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:33

Diandra neeee dat is balen zeg! Wel goed van je dat je besloten heb niet te fokken met dr!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 16:36

XxDiandraxX schreef:
Waarom vind je het apart en lastig? Ik ben juist groot voorstander juist vanwege deze dingen. Je ziet en niet altijd aan ze en je wil toch met een gezonde ouder dieren beginnen aan het hele avontuur..

In ons ras is deze test niet heel gebruikelijk. Ze doen wel zoiets in engeland en de fokkers die veel in engeland zitten/verkopen testen wel.

Maar zoals je zegt ouders vrij, pup met “ellende” en wat als ze nu vrij geweest was, maar over 1 of 2 jaar ineens dit gezien was. Dan heb je er bijvoorbeeld al 2 nestjes uitgefokt en is de hond ineens niet meer vrij.
Want die onderzoeken zijn maar 1 jaar geldig..
dat het een keer niet gezien is betekend niet dat t ineens niet meer erfelijk is of andersom.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 16:39

Ja maar dat risico heb je natuurlijk met veel meer aandoeningen.. 100% zekerheid heb je nergens mee, het blijven honden. Maar stel dat ik het niet had gedaan, dan waren er straks misschien wel 6 tot 10 pups met "problemen"..