Katten!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimvicious
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:28

Dat is denk ik per kat verschillend. Arya vind tweedehands spul niks :P heel lief een krabpaal van de buren te leen gekregen zodat ik wat meer tijd had om er een te zoeken die ik echt wilde. Is misschien drie keer aan gekrabt ondanks veel catnip. Nu twee nieuwe palen en die zijn in korte tijd al tien keer meer gebruikt :P hallo verwend monster
Afbeelding
Iemand trouwens een idee hoelang het duurt voor dr buik weer behaard is? Ziet er niet uit nu arm ding haha

Marcella

Berichten: 37016
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 17:31

Ja dat met geuren zou voor mij onder andere reden zijn om niet te doen. Zit nog te bedenken waar neer zetten, maar denk dat die super zou zijn voor kleine kamertje in het hoekje naast raam in de buurt van verwarmingsbuizen. Uitkijk galerij en warmte van de buizen.

Moet alleen vloer nog leggen daar dus zal nog niet gelijk opgebouwd worden dus luchten zou een optie zijn. Mooiste is op een mistige dag en daarna laten drogen.

Marocje
Berichten: 5637
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 19:09

Mijne was flink afgeleefd, maar katten waren er meteen gek op. Moet wel een nieuwe nu want hij is niet zo stabiel meer. Maar weet nu wel dat de interesse in een krabpaal er is..

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 19:24

Ik neem niks meer tweedehands over sinds ik eens met een gigantische vlooienplaag zat.
Oftewel; let ff goed op en als je de mogelijkheid hebt ff goed insprayen met vlooienspray en stofzuigen vóór je hem in huis zet. :)

xoranlover

Berichten: 6682
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 19:26

Ik neem zelf niks 2e hands over ivm kittens en eventuele vlooien of ziektes.
Mijn krabpalen gaan als ze aan vervanging toe zijn naar het kattenpension van mijn vriendin. Alle mandjes gaan eerst de was of diepvries in en de palen worden buiten gelegd voor een paar weken.

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:05

Even een vraagje. Hoe houden jullie de binnenkatten goed op gewicht? Die van ons zijn in september gecastreerd en ze zijn nu flink bijgekomen ondanks dat we echt opletten met het voer. Ze krijgen nu sochtends per kat 20 gram fokker optigrow en savonds beide een blikje almo nature. Voor dat we gaan slapen geef ik ze vaak ook nog een paar brokjes maar dat is echt heel weinig. We spelen sochtends en savonds met ze (laserlampje op met de hengel. Al is de hengel geen succes) en tussendoor spelen ze samen nog veel. Dan zijn ze achter elkaar aan het jagen.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:18

_lauraaa_ schreef:
Even een vraagje. Hoe houden jullie de binnenkatten goed op gewicht? Die van ons zijn in september gecastreerd en ze zijn nu flink bijgekomen ondanks dat we echt opletten met het voer. Ze krijgen nu sochtends per kat 20 gram fokker optigrow en savonds beide een blikje almo nature. Voor dat we gaan slapen geef ik ze vaak ook nog een paar brokjes maar dat is echt heel weinig. We spelen sochtends en savonds met ze (laserlampje op met de hengel. Al is de hengel geen succes) en tussendoor spelen ze samen nog veel. Dan zijn ze achter elkaar aan het jagen.


Is dat spul nog kittenvoer/ voor onder de 1 jaar? Daar zit namelijk meer in omdat kittens nog moeten groeien. Wij moesten van de DA na castratie gewoon volwassen voer gaan geven omdat ze van dat kittenvoer alleen maar dik zouden worden. Die van ons zijn altijd rond een netjes gewicht geweest. De ene DA vind Jessie wat te zwaar en de ander vind hem hartstikke netjes op gewicht dus we zitten hoe dan ook safe. Die van ons krijgen 30 gram brokjes in de ochtend en 30 in de avond (per kat uiteraard) wat over blijft gaat gewoon met de volgende verbeurt mee. (Dus stel ze eten 15 gram uit 1 bakje, krijgen ze daar de volgende ronde maar 15 gram bij) Daarnaast krijgen ze rond het avond eten wat natvoer.

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:31

De fokker optigrow is inderdaad tot 1 jaar. Onze katten zijn nu 10 maanden. Over overstappen op voer voor volwassen katten hebben ze bij ons niks gezegd. Wel dat we moesten opletten. Maar dat is dan misschien inderdaad een goede tip om al over te stappen op volwassen voer.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 11:18

Ik voer rauw, 3x per dag. Simba vindt dat dat 6x moet :+

Voordeel daarvan is dat ik precies kan bepalen hoeveel hij eet. Verder idd spelen.
Hij is netjes op gewicht.

DideH
Berichten: 7033
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 12:35

Avalanche81 schreef:
Ik voer rauw, 3x per dag. Simba vindt dat dat 6x moet :+

Voordeel daarvan is dat ik precies kan bepalen hoeveel hij eet. Verder idd spelen.
Hij is netjes op gewicht.


De hele dag door toch? Tenminste volgens Milo wel :j 6x lijkt Milo nog wat aan de magere kant :=

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 15:07

De hele dag door idd :j

Laat Milo alsjeblieft niet met Simba praten :')

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 16:41

Marcella schreef:
https://myalbum.com/photo/ynyk2TowkNGC/360.jpg
Als die in dezelfde staat is van de foto wil ik wel halen voor 30 euro namelijk.

Heb het ook aan Blue gevraagd of die de toren wil hebben, maar die was er een beetje onderste boven van geloof ik. :')
[ Afbeelding ]
Of is dit gewoon stuk. :=

Ik heb deze paal nu 3 jaar, omdat mijn kater een gewone paal omtrok en hij in gruzelementen viel. Ik wilde dus een sterke, dat is dit. Onze 2 katers van bijna 8 kilo raggen er elke dag in naar boven, je ziet uiteraard dat hij gebruikt wordt maar hij blijft tot nog toe goed heel. Als deze het nu zou begeven kocht ik hem weer. Maar zoals hij er nu uitziet kan hij nog heel wat jaren mee.

Lisette0

Berichten: 1909
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:01

Na castratie kan je inderdaad meestal beter stoppen met kitten voer.
Ik zou de zak gewoon op maken en rustig overstappen op wat anders. :)

Hier krijgt Toby per dag 25-30 gram brokjes en als ik ga slapen 66 gram natvoer. Ja, 66 is een raar getal haha, maar op die manier haal ik zes porties uit een 400 gram blik. :P Met twee katten is dat dus drie dagen.

soloro

Berichten: 2305
Geregistreerd: 18-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:23

Ik zal mijn kat ook even voorstellen

Hidde, 18 jaar (wordt dit jaar 19). Hij komt uit het asiel, dus leeftijd is geschat, in februari heb ik hem alweer 6 jaar.


Afbeelding

Helaas gaat het niet goed met Hidde, er is vandaag een tumor in zijn buik ontdekt, met mogelijk uitzaaiingen in de lymfen. Hij gaat komende 2 weken aan de prednison, werkt dat dan gaan we daarmee verder. Werkt het niet, dan gaan we hem over 2 weken in laten slapen ;(

Marcella

Berichten: 37016
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:42

Sterkte met Hidde.

Paal zal wel niet meer doorgaan ze reageert niet meer op mijn vragen. Dan wachten we wel tot ik geld heb voor een nieuwe.

lor1_1984

Berichten: 12111
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 23:03

Aife heeft onbeperkt brokken van Alexis (senior) en 1-2x daags 2 royale eetlepels Animonda carny geblenderd met warm water.
Momenteel is ze wat aan de stevige kant maar wanneer de temperaturen weer omhoog gaan en ze actiever is zit ze in no time weer strak in haar velletje. :)
Klein beetje reserve mag er ook wel opzitten van mij, als ze dan weer zo'n bui heeft dat ze stopt met eten is ze tenminste niet gelijk compleet uitgeteerd.

Nathalie__

Berichten: 373
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:36

Afbeelding
Gisteren even heerlijk naar buiten geweest met Noa, ze vond het prachtig!
Nu nog aan het tuigje, maar ze mag in principe wel los buiten nu ze gesteriliseerd is. Maar ik vind het lastig. Iets met loslaten en hopen dat ze weer veilig thuis komt. Hoe hebben jullie dat gedaan/ervaren?

Moon_light94

Berichten: 3429
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:48

Ik woon in een appartement, dus ze kunnen hier niet zelf naar buiten. We hebben wel een mooie binnentuin, waar ik regelmatig met ze ga wandelen (aan een tuigje). :)

Ik snap je zorgen helemaal, ik vind het doodeng met alle auto's e.d. Ikzelf zou daarom als ik een huis met tuin had, de tuin afzetten en dan wrs ook nog af en toe met tuigje wandelen.
Maar als je een kat hebt die erg graag naar buiten wil, is dat al iets lastiger natuurlijk.

Marcella

Berichten: 37016
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:55

Woon 4 hoog dus alleen balkon of tuigje. Zou ze trouwens niet zo los buiten willen hebben tenzij het een afgesloten tuin is.

Nathalie__

Berichten: 373
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Damwâld

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:00

Het liefst houd ik haar inderdaad het liefst gewoon in de tuin. Alles is omheind met schutting, maar gok dat zij daar zo overheen gaat..

Needje

Berichten: 19216
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:06

Daar zijn aanpassingen aan te doen, zodat ze er niet overheen kunnen. :j
Moet je alleen wel investeren.
Ik wil mijn tuin tzt ook afschermen. Wil ze niet vrij buiten.
M'n HTK katten deden dat wel. Een heb ik nooit meer gezien. En de ander was bij gods gratie thuis toen ie een bloedprop kreeg. Anders had ik die misschien ook nooit meer gevonden. Dat wil ik echt niet. Plus risico op aanrijdingen, vergiftiging enz.
Kater uit de buurt sproeit alles in m'n tuin onder. Wil niet dat mijn katten zulke dingen doen.
(Streven is dus ook andere katten buíten mijn tuin te houden :D)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 14:04

stroom dr op! Werkt gegarandeerd.. en ones they get in, they never get out.. alleen dat al zorgde hier voor een dusdanige paniek bij de buurtkat, dat ie nooit meer (door ons) gezien is in/op/om de tuin..

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 22:50

Sterkte soloro :(:) Hopelijk slaat het aan.. maar hij heeft natuurlijk al wel een behoorlijke leeftijd, dus eerlijk dat jullie er zo instaan.


Zag dat het even over voer ging, ik ben zelf voorstander van rauw/vers vlees(terwijl ik zelf vega/bijna vegan ben). Merk onwijs veel verschil alleen al tussen goed blikvoer(animonda carny of bozita bijv) en KVV.
Helaas heeft Ruben de afgelopen maanden moeite met het vlees wat hij eerder kreeg en zjn er weinig andere kvv's dus probeer nu uit te zoeken waar het wegkomt, hij heeft dus wel even op blikvoer gestaan maar probeer nu weer over te schakelen.

's Ochtends krijgen ze hier dan wel wat brokjes(Purizon) in een voertoren, zodat ze ook even wat moeten doen voor hun eten. 's avonds dan kvv(barfmenu cattery of kivo).
Geen kvv is hier meer poep en stank en toch wat doffere vacht.

Aangezien ze binnenkatten zijn en Ruben gecastreerd is voer ik ook minder dan de normale richtlijnen, anders wordt hij ook te dik. Olav wordt eind januari gecastreerd dus dat is even in de gaten houden.

soloro

Berichten: 2305
Geregistreerd: 18-07-12

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:17

We zijn nu 5 dagen aan de prednison en het lijkt aan te slaan! Hij eet weer, geeft niet over, geen diaree meer!! En hij geeft weer heel goed aan dat hij eten wil! En maakt weer salto's als je gekookte kipfilet gooit.. Dus wel positief!

DideH
Berichten: 7033
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 23:43

Fijn Soloro! Goed om te horen! :D