Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:12

Dan zou hij allang moeten kunnen vliegen, of het is een kruipertje... Die kunnen vaak ook niet vliegen.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:14

Hij probeert wel echt te vliegen. Hij klimt naar boven op z'n kooi en probeert zich dan af te zetten maar ondanks dat hij fladdert beland hij gewoon op de grond. Daar komt hij ook niet meer vanaf zonder dat ik hem op mijn hand zet en naar boven toe til (op de tafel bijvoorbeeld)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:15

Heb je een foto van zijn vleugels?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:15

Heb je een foto van zijn vleugels gespreid? Het kan ook heel goed een kruiper zijn.. die kunnen niet vliegen. Alleen wat fladderen en klimmen :)
Die hebben wij ook wel gehad

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:16

Nee nog niet gemaakt, zal eens kijken of dat lukt. Dan moet ik alleen even mijn broertje erbij hebben aangezien ik niet zelf zijn vleugels kan spreiden en een foto maken :+

Edit: zal dan vanavond worden

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:17

Toch vind ik hem er op de foto's die je hier hebt geplaatst niet als een kruipertje uit zien.
In mijn beleving zitten die altijd wat verfrommeld in de veren, maar misschien is dat niet altijd zo. Ik heb gelukkig zelf nog nooit een kruipertje gehad want bij valkparkieten komt het niet vaak voor.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:19

Dit zijn de meest recente foto's van hem toen hij bovenop zijn kooi zat
Afbeelding
Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:27

Ohh het is een Engelse.. Maar Engelse zijn over het algemeen geen goede vliegers :=
Ik zou hem gewoon even wat tijd geven, kwam hij uit een kweek kooi?

Enne wij hebben hier kruipers gehad,harstikke mooie vogels, compleet in de veren en inclusief staart en vleugel pennen maar vliegen konden ze niet ;)

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 11:40

De kweker heeft verschillende 'hokken'. Allemaal 'kleine' waarin er gekweekt word, daar zat hij ook nog in zodat ze hem apart konden laten. De overige parkieten (die ouder zijn) zaten in een grote volière. Links zaten nu de vogels die opgekocht zouden worden en rechts waarmee er verder gekweekt gaat worden.

Edit: krijg net bericht terug dat diegene op het filmpje zag dat de pennen beginnen te groeien en dat er wel een kans is dat hij straks gewoon kan vliegen

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 12:01

Dan komt het waarschijnlijk ook doordat hij gewoon nog moet leren vliegen omdat hij altijd in een kleinere ruimte heeft gezeten :)
Maar Engelse zijn meestal geen ster vliegers en ook niet hele actieve vliegers. Komt vast goed! :j

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 13:06

Dat zou dan goed kunnen inderdaad! Hij mag vanavond weer lekker z'n kooi uit en ik houd jullie op de hoogte :D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 18:58

Afbeelding
Kirby is een beetje... emm... hitsig. Hij is een partij aan het flirten met me! Als ik niet naar hem kijk gaat hij aan mijn lippen hangen :S

Afbeelding
Op het moment een duifje erbij. Gevonden door een vriendin. Omdat de dierenambulance na 2 uur wachten er nog niet was om s'avonds 10 uur heeft ze hem naar mij gebracht. Bleek later dat de meldkamer het was vergeten door te geven aan de ambulance... dus. Maar goed! Henk is hier ook, duifjes zijn super makkelijk groot te brengen. Erg leuk... nu zit echt alles vol hier

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 19:24

Ahhh, dat bonte boertje <3 Daar heb ik ook nog lang over nagedacht!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 19:27

Ze zijn erg leuk Chayenne. Zit er wel eens aan te denken een pop erbij te halen. Maar of ik echt wil kweken?... weet niet. Moet ik ook weer een goed huis voor ze vinden.

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 08:53

Hee, wat leuk!! Ben dit topig nog nooit eerder tegengekomen, maar zou hier ook graag meelezen! :D

Zelf heb ik 2 Pyrrhura's en 2 grasparkieten

Mario is helaas een verenplukker, maar wel de liefste van de 2
Luigi heeft vaak zn dag niet, dan kan hij echt gemeen zijn en aanvallen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En sinds gister 2 grasparkietjes van 6 weken erbij

Afbeelding

Heeft er iemand ervaring mee om deze 2 soorten bij elkaar te plaatsen?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 09:35

Hopelijk gaat je parkiet nog vliegen veertje. Meestal vliegen ze idd wel rond die leeftijd.. wellicht zit hij in de rui en is het tijdelijk :).

Die filmpjes van Mango, geweldig <3

Ik blijf het fascinerend vinden al die vogels van jou benfan :)).

Welkom bubbleee, leuke vogels heb je. Ik heb geen idee of het slim is om deze twee soorten bij elkaar te plaatsen. Grasparkieten zijn niet altijd aardig, maar ik weet niet hoe jouw andere vogels zijn naar elkaar..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:00

Wat ik op internet lees is de pyrrhura niet de meest geschikte vogel om bij andere vogels te plaatsen.
Ze zijn nogal dominant naar andere vogels.

Slapen jouw pyrrhura’s in een hol?
Laatst bijgewerkt door tienus63 op 22-08-20 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:02

Erg leuke vogels bubbleee! Aparte groene/gele kleur heeft het grasje! Heb die nog niet eerder gezien :)

Ik had dus een leuk touw voor Fynn gekocht alleen nu heb ik een probleem. Als ik hem opgang en bevestig aan mijn kooi en je zet er iets gewicht op schiet die zo tussen de tralies door. Hoe hebben jullie zo'n touw vast gezet? Bij mij blijft die niet hangen jammer genoeg.
Afbeelding

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 10:05

Welkom bubble! Jij hebt dezelfde kleurencombinatie pyrrhuras als ik :D
Mooi parkietje ook!

Hier zit een koppel pyrrs, een koppel grasjes en een trio valken bij elkaar in de vogelkamer waarbij ze een kooi als thuishonk delen.

De pyrrs zijn onbetwist de baas en de rest heeft daar respect voor. Het gaat dus goed, maar ik zou ze nooit samen in 1 kooi plaatsen. Daar zijn pyrs te dominant voor.

Afbeelding

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 12:07

veertje99 schreef:
Erg leuke vogels bubbleee! Aparte groene/gele kleur heeft het grasje! Heb die nog niet eerder gezien :)

Ik had dus een leuk touw voor Fynn gekocht alleen nu heb ik een probleem. Als ik hem opgang en bevestig aan mijn kooi en je zet er iets gewicht op schiet die zo tussen de tralies door. Hoe hebben jullie zo'n touw vast gezet? Bij mij blijft die niet hangen jammer genoeg.
[ [url=m/jOwIjn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je hem opendraaid, zie je een spleet in de emm.. schroefdraad. Die zet je nwt als een stok in de tralie, en dan draai je hem vast met de dop.

Onduidelijk genoeg? Want uitleggen is niet mijn ding

Bubbleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 12:40

Tienus63, ze slapen in een hangmat.
Ze hebben ook een neskast waar ze regelmatig ingaan.

Veertje99, ik heb ook geen idee of ze nog bijkleuren! Ouders zijn beide felgeel.

Wat een mooi koppel zo bij elkaar stichtlover! Vind valkjes ook echt geweldig! Zijn ze allemaal tam?

Hoop de parkietjes ook tam te krijgen

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 12:49

Benfan schreef:
veertje99 schreef:

[ [url=m/jOwIjn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Als je hem opendraaid, zie je een spleet in de emm.. schroefdraad. Die zet je nwt als een stok in de tralie, en dan draai je hem vast met de dop.

Onduidelijk genoeg? Want uitleggen is niet mijn ding

Ja dat weet ik, en dan draai ik hem vast en als er dan druk op komt vliegt die weer door de tralies heen :+ Hij blijft niet vast zitten zeg maar

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 13:29

Egopost, nieuw hoogtepunt van de valk, ze klom bij mijn moeder op de schouder. Ze zat op de leuning van de bank en plots loopt ze richting mijn moeder die in de stoel vlakbij de bank zat, en klimt bij haar op de schouder.

Ze wordt steeds vrijer.
Ze kijkt de kunst ook wel van de pyrrhura af.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 14:40

Dus de dop vliegt eraf?! Anders kan hij niet los.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 17:27

Welkom Bubble!
Met Pyrhurra's en grasparkieten samen heb ik geen ervaring, maar het zijn beiden territoriale rassen dus ik zou zelf het risico niet durven nemen :P

Wat goed, Tienus!

Mango's hoodie is binnen. Hij staat al toe dat ik het om zijn nekje doe.
Dat doe ik maar heel kort omdat ik niet wil dat hij in paniek raakt.
Ik ben supertrots op hem <3

Afbeelding