[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:13

De boef!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:13

Heel bekend plaatje. Op het laatst kocht ik alleen nog maar goedkope dekbedden van ikea voor in de bench. Het gaat over. Echt!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:04

Jessica, wat fijn, ook dat je zo goed kon slapen!

Het gaat ooit over inderdaad haha. Ik denk dat ik het bij dunne vetbedden hou, die heeft ze tot nu toe niet gesloopt. Het duurdere kussen wat ze tot 3 keer toe gesloopt heeft heb ik gemaakt en aan de poezen gedoneerd. Deze gaat de prullenbak in.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 18:11

Hier 1 van mijn honden die beetje sloopte in begin maar nu niet meer. Pup nu sloopt niets eigenlijk, die is zo braaf. Ik ben echt zo verbaasd over die hond. Ben paar dagen geleden begonnen met apporteren oefenen, omdat toen ik hem kreeg begon die net met wisselen.. dus kon nu pas beginnen. Hij kan gewoon al zittend afgeven, jeetje:o Vandaag erbij gedaan dat die moet wachten als ik apport gooi en ook dat snapt die gelijk. Ik heb nog nooit zo´n slimme pup gehad haha. Echt bizar. Hij werkt zooo graag...maar weet ook prima dat als het afgelopen is die lekker kan relaxen. Heerlijke combinatie;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 02:53

Hier ook een commando als ze moet poepen of plassen. Ze geeft het duidelijk aan. Maar houdt snachts niks op. Poept snachts nog ooit twee keer. Ik heb haar op het bakje leren gaan maar had de hoop dat ze vanzelf poep ging ophouden. Toen ze in de kleine bench zat kakte ze vrolijk in dr mandje. Dus dat is niet echt een oplossing. Nu zit ze wel lange nachten alleen maar al zit ze korter als ze moet moet ze.

Ze heeft haar eerste nacht in de keuken achter het hekje gehad. Perfect in dr bakje gepoept. Dat was mijn grote zorg of ze niet gewoon ergens zou gaan zitten.

Jessica fijn dat het goed gegaan is.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 08:20

Vannacht weer goed geslapen! Rond 12 uur de bench in. Toen ik boven was begon hij even te piepen. Toen dacht ik ik zal is tegen hem praten door de Wi-Fi camera. Dat leek wel te helpen en kort erna stopte hij! Dus in totaal maar zo'n kleine 10 minuutjes gepiept. Toen geslapen en hij werd pas wakker toen mn moeder eruit ging voor werk. Dus top! Alleen mn moeder dacht ik kleed me nog even aan (toen hoorde ze m nog niet) maar toen ze bijna klaar was begon hij te piepen en ging ze zo snel mogelijk naar beneden maar toen zat er al een klein plasje in de bench. Ga morgen mn wekker is zetten om 6 uur en proberen dat ik beneden ben voor hij wakker is. Want piepen is direct plassen!

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:09

Fijn Jessica!

Mika is vandaag 1 geworden, wat vliegt de tijd toch!
Afbeelding
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 10:15

*\o/* voor Mika!

Wat fijn dat het nu zo goed gaat Jessica!

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:43

Gefeliciteerd Mika!

Wij zijn bij de DA voor de tweede enting ;) Milo ligt lekker op schoot te pitten :+
Afbeelding

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:08

Oh die kleine mika haha die blik zie je al terug bij hem als puppy. Geweldig.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:33

Milo is helemaal zielig van zn prikje! DA deed het wel goed met m. Beetje paaien met brokjes :+ maar met het prikje zelf gilde hij het uit :'( maar uiteindelijk durfde hij ook na afloop weer een brokje te eten die hij gaf :')

Hij vroeg ook nog naar voer. Ik vertelde dat ik 5 dagen brok en 2 dagen kvv voerde. Daar reageerde hij een beetje bijzonder op -O- Zo van: ooh wat bijzonder, heb je dat zelf verzonnen of heeft de fokker je dat verteld? Dus ik uitgelegd dat ik het doe vanwege de ondersteuning van de darmflora enz. Maar dat was volgens hem onzin en ik kon het maar beter bij alleen brok laten want volgens onderzoek was dat veel beter. Want dat hele kvv gebeuren was maar een hype volgens hem >;)

Afijn laten we het erop houden dat het er een van de oude stempel is :') Milo doet t er prima op dus blijf het lekker voeren. Daarnaast vindt hij het ook nog super lekker!

We liggen nu al heel de middag te luilakken op de bank. Net even een plasje gedaan en meteen terug. Arm ding :(
Afbeelding

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 17:49

Gefeliciteerd Mika!

Eerlijk gezegd snap ik de logica ook niet om 5 dagen brok en 2 kvv te voeren. Niet omdat ik tegen vlees ben maar de verhouding zo raar vind. Maar dat kan aan mij liggen.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:21

Een gezonde darmflora is één van de belangrijkste pijlers onder de totale gezondheid van uw hond. Is de darmflora uit evenwicht of te schraal dan zijn gezondheidsproblemen voorgeprogrammeerd. Huidproblemen, vachtproblemen, darmproblemen of voedsel allergieën bij honden vinden heel vaak hun oorsprong in een verstoring van de darmflora.

Vandaar dat wij "Farm Food hondenvoeding", vanaf het begin van Farm Food HE in 1982, altijd hebben geadviseerd om naast elke droogvoeding (dus óók Farm Food HE) zogenaamde "versvleesdagen" op basis van vuile groene pens in te lassen aangezien vuile groene pens veel natuurlijk probioticum bevat.

Bovendien hebben wij nóóit onder stoelen of banken gestoken dat het voeren van een kwalitatief hoogwaardig Kompleet rauw Vers Vlees product (kvv) een goede en gezonde manier van voeren is.

Bij onze honden, zowel jong als oud, is daarom het regelmatig bijvoeren van rauwe en ongewassen (diepvries) pens, een zeer goed en gezond middel om de darmflora te onderhouden. U kunt dit doen door eens per week een zogenaamde versvleesdag in te plannen met Farm Food Fresh Pens en Hart Compleet of door een paar keer per week 20% (1/5e deel) van een Farm Food HE maaltijd te vervangen door Farm Food Fresh Pens en Hart Compleet.

Ik voer Farmfood en dit adviseren zij. Vandaar dat ik daarvoor gekozen heb. Zal vast ook wel een deel eigen belang van het bedrijf (en de verkoop van hun producten) in zitten. Maargoed hij doet het er prima op!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:35

Maar je voert dan dus alleen pens? Geen enkele ander soort?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 18:35

Moet toegeven dat ik eigenlijk nog maar erg weinig dierenartsen gezien heb die vers vlees een succes vinden hoor!
Vind ik ook wel jammer. Maar ook begrijpelijk, een van de dierenartsen heeft uitgelegd waarom en dat is omdat er veel verschil in kwaliteit is, en het daarom niet perse gezonder is. Ook kunnen die scheve verhoudingen behoorlijk wat problemen opleveren.
Dus ik snap de terughoudendheid van veel dierenartsen wel.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:16

Ik snap de redenen ook niet en ben zelf niet pro vers vlees op renske na. En ik ken geen een da die pro kvv is. Ik zou zelf brok of renske voeren maar dat is met een grote hond niet te doen.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 19:57

Nagini schreef:

Hij heeft nu pens/hart compleet. Maar variëren kan natuurlijk gewoon ;) die pens is advies van farmfood maar ze hebben ook een rundvlees versie. Kvv van andere merken kan natuurlijk ook gewoon!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:03

Zonnetje81 schreef:
Ik snap de redenen ook niet en ben zelf niet pro vers vlees op renske na. En ik ken geen een da die pro kvv is. Ik zou zelf brok of renske voeren maar dat is met een grote hond niet te doen.

Als we uitleggen hoe we voeren en waarom op die manier horen we maar van weinig dierenartsen iets negatiefs.
Wat dan wel weer leuk is dat als je diezelfde dierenartsen serieuze vragen stelt over voer ze een zak van Hill's of RC pakken en daar opzoek gaan naar het antwoord. :) Dat vind ik persoonlijk veel slechter. Niet omdat Hill's of RC slechte merken zijn, maar omdat ze tegen een bepaalde manier van voeren is omdat het door onkunde nog al eens slecht uit pakt, maar dat ze vervolgens zelf net zo goed over die onkunde beschikken.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:44

Aahh arme Milo! Wat een droppie is het trouwens. <3

En gefeliciteerd met Mika!

Hier is de DA heel positief over het voeren van vers vlees. Moet zeggen dat het ook wel een jonge meid is, dus misschien iets meer van 'nu'. Ze was erg te spreken over hoe Evy eruit ziet. Haar volle zusje komt in dezelfde praktijk, krijgt alleen premium brok en ze zag duidelijk verschil.

Wij wilden ook graag Farm Food proberen, maar nog geen variant gevonden in de winkel waar niet allerlei granen in zitten. Zijn nu over op adult voer van Wolf of Wilderness en dan de zalmvariant. Bevalt prima en ze eet het graag.

Ze wordt groot trouwens, 18,5 kg al. :D

Afbeelding

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:42

@Julia, klopt er zitten wel granen in (er is wel een gluten vrije versie maar die bevat wel andere soort granen). Het verschil met (veel) andere brokken met granen is dat ze bij Farmfood "ontsloten" zijn. Daardoor zijn ze goed te verteren.

Milo is weer een beetje boven jan. Ligt nu in de bench en nog niks gehoord! +:)+

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 08:07

Jessica_R schreef:
Nagini schreef:

Hij heeft nu pens/hart compleet. Maar variëren kan natuurlijk gewoon ;) die pens is advies van farmfood maar ze hebben ook een rundvlees versie. Kvv van andere merken kan natuurlijk ook gewoon!

Hmm ik heb gelezen dat je met orgaan vlees juist beter even kunt wachten. Dat voeren wij nu pas op 5 maanden.
Wat voor dier krijgt hij nu dan? Want hart en pens kan vanalles zijn.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 09:42

Het is vandaag 43 graden in australie..het is dus proberen koel te blijven.

Lenyx vind dat de "kattenbak" van de konijnen daarvoor de beste plek is. Hahaha vind hem prachtig.

Afbeelding

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 10:06

Haha wat grappig Nagini! Maar wel ergggg heet! :oo

@Amanda, dit krijgt Hij!

Afbeelding

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:19

Pensrijk kvv wordt hier juist aan pups gegeven vanaf 5-6 maanden is dit vaal te rijk.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 11:49

Wiebe krijgt altijd kvv. Behalve als hij bij de oppas is, dan bestaat zijn lunch uit applaws brokken. Soms, als we vergeten zijn vlees eruit te halen, wat niet zo vaak voor komt, krijgt hij wolf of wildernis blik, renske gestoomd of applaws brokken en altijd laat hij dan meer scheten. We houden hem dus graag op vlees. Hij groeit goed, eet met smaak en heeft nette ontlasting. Overigens eet hij zijn brokken ook graag.

Soms krijg ie wat groente van ons erbij, soms wat carnix groentemix (geloof ik, uit mijn hoofd), die ik moet aanmaken met water en dan door het vlees geef. Verder regelmatig een eendenek, zalmrug of kippenkarkas. :9k