[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:56

Hij is gaaf he! <3

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:08

Iemand hier nog behoefte aan grote zwaardplanten? Ze worden mij echt te groot, en vind het zonde om zulke mooie planten te kortwieken om ze weer passend te maken...

Afbeelding

Afbeelding

En in overig nieuws: Ik heb op Aliexpress een zak met 1000 aquariumplanten zaadjes besteld, ik ben heel benieuwd wat daar uit gaat komen wanneer ik het thuis heb en kan zaaien. :P Ook een flesje met een bodembedekker die ik wel ken, die is al thuis dus die kan ik vanmiddag zaaien. :D

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:18

Hier zijn planten zeer welkom! Nog geen tijd gehad om te kopen rn heb dus alleen nog maar grind in mn bak staan xD
Stuur je wel even een pb ^^

En wat spannend!
Hoe kweek je zo iets? Lijkt mij zelf ook erg leuk om eens te proberen!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 16:21

Haha die heb ik ook besteld!
Ze zijn als het goed is verzonden!

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:59

*\%/* ik zie zomaar ineens eitjes liggen...ik denk van m'n anstricus want die ligt het meest in het potje...ga snel ff googelen heb nog nooit eitjes gehad zou het leuk vinden als ik ze uit kan laten komen

Afbeelding
Die oranje bolletjes

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:22

Die bolletjes zijn inderdaad van de ancistrus. Leuk joh! Als pappa er niet meer bij ligt zou ik ze als ik jou was gauw in een apart bakje doen, anders word het waarschijnlijk gewoon opgegeten. :)

@Kanji: Ik denk dat ik de zaadjes gewoon in hele natte grond leg met een lamp er boven, of in een aquarium met een heel klein laagje water ofzo. Ik heb echt geen idee wat het voor zaadjes zullen zijn dus dat is echt een gok qua manier van zaaien/opkweken. :P
En leuk Loveuggs, hoe ga jij ze opkweken?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:40

Ik wacht eerst eens even tot ik het binnen heb in de hoop dat er een (engels talige) uitleg bij zit haha.

Ik heb van die plastic bakken (die ze in de winkel dus ook verkopen als aquariumpjes), heb ze eigenlijk als bijvoorbeeld quarantaine bakjes, maar dit kan ik denk ik goed gebruiken voor de plantjes.
Wat ik begrepen heb is dat veel aquariumplanten niet onder water gekweekt worden maar boven water. Als ik daar vanuit ga gok ik dat je ze gewoon moet zaaien zoals alle andere plantjes boven water.
Maar moet het maar even afwachten. Wij hebben grote ramen met een brede vensterbank dus gok dat ik het daar wel kwijt kan haha.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 19:56

Ik heb eindelijk ander licht! Veel mooier zo.

Wel heb ik weer die k*t kaamlaag en niet zoon beetje ook!! Ik kom er gewoon niet vanaf...

Je ziet ook die regenboog achtige olie gloed.
Afbeelding

Weet werkelijk niet wat er mis is waardoor ik het hou...

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:06

Mooi licht zo!.

Die olielaag had ik ook! Wat houd dat eigenlijk in?
Kreeg het nadat ik het grind erin gedaan had.

En over t grind ook nog een vraagje
Hij is nog steeds aan het indraaien maar er zit een soort wittige laag over. Is dat normaal? Zoja hoelang blijft dat ongeveer en zo nee wat moet ik er aan doen?
Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:14

PanamaD schreef:
Ik heb eindelijk ander licht! Veel mooier zo.

Wel heb ik weer die k*t kaamlaag en niet zoon beetje ook!! Ik kom er gewoon niet vanaf...

Je ziet ook die regenboog achtige olie gloed.
[ [url=m/iiPYSl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weet werkelijk niet wat er mis is waardoor ik het hou...

Quote even mijzelf. Licht gaat terug. Knippert gigantisch en valt steeds aan en uit.

Als ik weet waardoor die olie laag er zat, dan had ik het allang opgelost :D

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 00:05

Kanji91 schreef:
Mooi licht zo!.

Die olielaag had ik ook! Wat houd dat eigenlijk in?
Kreeg het nadat ik het grind erin gedaan had.

En over t grind ook nog een vraagje
Hij is nog steeds aan het indraaien maar er zit een soort wittige laag over. Is dat normaal? Zoja hoelang blijft dat ongeveer en zo nee wat moet ik er aan doen?
[ [url=m/THqAut.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die laag is redelijk normaal, soort schimmel. Kan geen kwaad en verdwijnt vanzelf. Vooral niet weghalen want dan start je alles opnieuw haha!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 01:23

Ooohh eigen planten kweken, dat lijkt mij best leuk! Wel fotos plaatsen als je het krijgt hoor, inclusief de gegarandeerd chinese beschrijving :+

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 08:59

Oke das waar xD maar kunnen denk ik meerdere redens zijn voor die olielaag? Mijne lijkt nu weg..

En gelukkig dat het normaal is maakte me al zorgen xD maa rdat is dus niet nodig. Van t weekend maar even goedkope plantjes erin doen ga zo weer naar mn ouders ivm stage.. dus kan eind februarie pas visjes kopen :')
Hij is dan iig wel erg goed ingedraaid... :+

En zelf plantjes laten groeien trekt mij ook erg aan. Ben benieuwd naar jullie updates over hoe het gaat en hoe jullie het doen. Wie weet ga ik het ooit ook proberen ^^

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 20:48

Heb net voor t eerst in mn leven een vis vermoord :x

Een blauwe neon lag op zn rug op de bodem naar adem te smakken. Heb m uit zn lijden verlost door zn nekkie te breken. Was direct weg. Wel heftig zeg >;)

Kan iemand mij een tip geven? De waterpest planten houden ontzettend veel vuil vast. Hoe kan ik dit het beste weg krijgen? Vorige keer met waterwissel heb ik wat planten 'uitgeschud' maar daardoor bleef de bak zeker 5 dagen troebel, niet echt een succes

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:13

Ik heb zojuist besloten dat ik afstand ga doen van mijn pleco.
Ik ben er ontzettend blij mee, en hij is echt wel een beetje mijn trots, maar ik merk dat hij niet happy is..
De maantjes worden ouder en wat agressiever en ze vallen hem geregeld lastig.

Hij had een minuscuul gaatje in zijn rug vin die inmiddels een halve cm groot is, en vanochtend had hij veel en grote witte stress plekken.
Hij is niet happy en hij verdient een huisje waar hij dit wel is..

Nu nog een plekje vinden waar ik hem kwijt kan, en hem uiteraard zien te vangen en te vervoeren..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 13:46

Even een noodvraag :=
Mijn Splendid olifantsvin man is de laatste dagen raar. Hangt veel passief boven in een hoek ( bij de uitgang waar het water stroomt) en zijn schubben staan 'opgezet'. Verder geen signalen wat het zou kunnen zijn, maar dit gaat wel duidelijk mis.... Vooral die opgezetten schubben is niet echt kenmerkend voor hem.

Weet iemand wat het kan zijn zodat we kunnen helpen? Het is mijn favo vis namelijk. Water is al vervangen en alle waardes zijn ok. Andere vissen hebben verder geen kenmerken of raar gedrag.
Afbeelding

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 14:51

We zijn er inmiddels achter dat hij buikwaterzucht heeft. Direct apart in een aquarium, maar daar issie niet echt heel happy mee. We proberen een zoutbehandeling van 2,5 gram de liter ( 5-8 was regulier,maar dat is wel heeeeeeeel veel := ) maar hij hangt nu steeds ondersteboven en lijkt het op te geven.
Afbeelding

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:18

Ik duim voor je, maar ben bang dat gij je gaat verlaten..

Ik heb zojuist onze pleco weg gebracht. Heel raar idee om iets weg te brengen waar ik zo happy mee was, maar ongelukkige vis is een baasje met schuldgevoel..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 15:29

Aawww balen zeg! Waar heb je hem heengedaan?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 16:59

Ik heb hem naar avonturia de vogelkelder gebracht. Altijd goede ervaringen mee, op de verkoop bordjes staat netjes de minimale grote van de bak vermeld en hoe groot de vissen kunnen worden, en ik weet dat zij ook vragen naar de grote van je bak dus weet dat hij daar goed zit, en indien hij verkocht wordt dat ie goed terecht komt.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:09

Aw zonde van je vis Lowara! Buikwaterzucht is idd meestal dodelijk, weinig aan te doen helaas.

@LoveUggs: Oeh, jij hebt sneller een plekje voor jouw pleco dan ik. Hier oogt hij niet ongelukkig, maar ik wil hem wel graag kwijt. Niemand die dat beest wil hebben, zelfs de lokale winkel met vissen niet. Zou hem naar de aquariumwinkel in de stad kunnen brengen maar kan er nog niet toe komen...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:15

Ja, heb er even voor moeten bellen, en na overleg werd ik terug gebeld dat ik hem langs kon brengen.
Ze hadden er plek voor, dus konden hem in elk geval kwijt.

Ben er na wat moeite met vangen naartoe gegaan, en toen ze hem uit de emmer halen kreeg ik te horen dat hij er onwijs goed en gezond uitzag. De gaten in zijn rugvin zouden binnen notime weer zijn aangegroeid.

Ik ben blij dat hij, ondanks dat hij bij mij niet helemaal op zijn plek zat, wel in goede gezondheid was. Voldoende voeding heeft gehad, en fit was, en dat ik nu de juiste keuze heb gemaakt door hem een huisje te gunnen waar hij beter op zijn plek komt.
Wie weet komt hij wel in een grotere bak terecht waar meer ruimte voor hem is.

Ze kennen me daar inmiddels, dus gelukkig kan ik binnenkort nog eens vragen of ze weten in wat voor huisje hij terecht is gekomen. Of ja; hem zelf eens opzoeken in de winkel mocht niemand hem willen hebben. :=

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 15:44

Weet iemand dit;
een van mijn L107 zijn staartvin ziet er niet zo goed uit.
Lijkt bijna alsof deze weg gegeten is ofzo.

Nu kreeg ik de volgende reacties; vinrot, of het resultaat van vechten..

Aan de ene kant denk ik: vinrot. Zie ze nooit op andere plekken dan in de schuil holen.

Aan de andere kant denk ik iets anders: Ik vind het er totaal niet uitzien als vinrot namelijk. Het ziet er schoon/rustig uit, alleen de dunne stukken vin tussen de (hoe noem je dat bij vissen?) staartwortels ( ? ) is verdwenen..

Vechten geloof ik niet in eigenlijk. Het zijn vredelievende vissen naar hun soortgenoten, en ik heb maar 1 man en 3 vrouwen..

Nu wil ik eigenlijk toch een behandeling opstarten met Esha2000, maar: ik heb garnalen in deze bak. Kan dit gewoon samen?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:14

Kun je er anders een foto van proberen te maken? Misschien is het gewoon wel geschuurd?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 16:26

Afbeelding

Ja, foto had ik al :) Gister ofzo gemaakt.