Dank jullie voor de complimenten over Mojo, het is een heerlijke hond tot nu toe. Hij is inderdaad behoorlijk snel, hoewel hij nog niet altijd even goed met zijn lange stelten uit de voeten kan.
Mag ik hier mee komen kletsen Ons hondje is nog vrij jong maar hopelijk wordt het een echt sporthondje
JesdaJinn
Geplaatst: 03-01-15 21:36
MissAnnemijn schreef:
Mag ik hier mee komen kletsen Ons hondje is nog vrij jong maar hopelijk wordt het een echt sporthondje
Vertel maar eens iets over je hondje
MissAnnemijn
Geplaatst: 03-01-15 21:46
Hondje is Sheltie Aiden van nu bijna 9 maanden oud We zijn hier in Amsterdam bezig aan de tweede vervolgcursus ondertussen maar niet bij een officiële KC. We gaan dinsdag beginnen aan de EGG A (hoewel hij waarschijnlijk meer richting B/C niveau zit). Hopelijk kunnen ze het daar goed inschatten. We gaan dus even 2 dingen langs elkaar doen. Als hij 1 is start er weer een nieuw seizoen behendigheid, twijfel nog tussen dan starten of wachten tot hij 1.5 is.
En Aiden is ook een mooie hond! Persoonlijk zou ik even kijken naar de cursus behendigheid, is dat allemaal rustig aanleren, bekijken, wennen, etc? Dan zou je het eventueel met een jaar al kunnen doen. Als het doel is om al snel parcoursjes en zo te gaan lopen, zou ik wachten tot anderhalf.
Odin
Geplaatst: 04-01-15 14:39
Ik ben met Mojo met jonge honden agility begonnen bij onze hondenclub, dat was een paar weken geleden, toen hij 7 maanden was. We trainen eigenlijk voornamelijk balans- en coördinatie-oefeningen, de go (voor bij de start), wat tunneltjes, wachtoefening (ook voor bij de start), raakvlakken en werken aan de band met je hond door spelen, en cirkeltraining zodat de hond leert om op je lichaamstaal en handen te letten (voor bochtenwerk en dergelijke). Op deze manier ben je op een heel speelse en verantwoorde manier bezig met de basis van de agility voordat er überhaupt ook maar 1 sprong aan te pas komt.
Odin: Jonge honden agility, klinkt leuk Leuke foto's! Ik ben vanochtend ook lekker wezen wandelen met Toby, deed anderhalf uur over een rondje van 45 minuten :p Tja, twee dingetjes getraind en dat kostte wat tijd... Hihi! Ben wel meer fan van gewoon lekker doorwandelen (Toby ook)... Maar ja, een gehoorzame hond is ook wat waard.
Ik ben vandaag een beetje hardlooptuigjes aan het kijken... Ik wil Toby als hij een jaar is twee keer per week mee gaan nemen met hardlopen. Zo'n tuigje voor om mijn middel in combi met een halsband (of hondentuig?) leek me dan wel handig. Ik ga nooit verder dan 4 km, moet zelf ook weer conditie gaan opbouwen... en het moet leuk blijven. Lijkt me dat Toby dat makkelijk gaat kunnen straks, die rent mij vast voorbij :p Uiteraard met niet te warm weer, hij heeft snel last van warmte met zijn lange haar.
Mensen hier die tips hebben? Wat is nu handiger met een klein hondje, nu 6 kg en 10 maanden oud, een tuigje of een halsband? Trekken mag sowieso niet vind ik. Ik heb zelf voornamelijk op Ebay rondgesnuffeld wegens dunne portemonnee en ik zie veel mooie (paars!) betaalbare dingen daar.
Halsband zou ik met hardlopen niet doen. Ookal trekt ie niet, wellicht ga je uiteindelijk wel canicrossen of wil je dat ie een handje helpt bij een viaduct opkomen dan is een tuig altijd fijn om om te hebben. Ik heb nu een slede hondentuig ideaal, maar als ze alleen naast lopen weer niet zo fijn. Een hunter tuig is wel fijn denk ik. Als ze alleen naast lopen en incidenteel eens trekt is het een prima tuig. Voor om je middel vond ik die van de zooplus prima! Zit erg veel rek in, maar als je geen survival doet vond ik het een fijn tuig.
mooie bouw idd ik vind haar haar zo apart, wel echt leuk. zijn t allemaal hele kleine krulletjes of lijkt dat zo?
KarinW86
Geplaatst: 04-01-15 21:06
Mooi hondje hoor!
Machie
Geplaatst: 04-01-15 21:08
Jessica_1998 schreef:
mooie bouw idd ik vind haar haar zo apart, wel echt leuk. zijn t allemaal hele kleine krulletjes of lijkt dat zo?
Klopt, ze heeft krulletjes. Ze is nu net geknipt dus zitten de krullen er aardig in. Wordt haar haar langer, dan worden het allemaal plukjes en verliest ze wat krul.
Met hardlopen zou ik sowieso een tuig doen. Ik zou kiezen voor en y tuig of een shorty. Dit zijn tuigen die de honden vrij laten in de schouders. Wel of niet trekken blijft eigen keus. Hardlopen met hond Is echt heel leuk!