Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:58

Kleur staat hem inderdaad erg gaaf!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:08

Gaaf tuigje, staat hem mooi! Ik heb toevallig voor mijn verjaardag een tweede tuigje gekregen, diezelfde maar dan in mocha. Wilde eigenlijk roze, maar vriend vond het niet heel charmant om met roze te lopen. :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 14:19

Leuk kleurtje, staat hem goed

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:40

Die kleur staat hem goed!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 15:59

Staat mooi!

Als Dieke uit haar huidige tuig groeit krijgt ze ook weer een dog of copenhagen tuig. Ze draagt nu de oude ruffwear van mijn galgo XD

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 16:03

Even spammen hoor
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 16:11

En wie is Envie ..? <<) <<)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 16:12

Roze heeft zo'n aandoenlijk hoofdje. <3

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 16:32

oh pupje paars <3
zo lief die puppe foto's

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 16:40

Wat groeien ze hard <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 16:52

Haha hebben lang getwijfeld hoor tussen roze, rood en donkerpaars(de laatste)
Envie is de laatste haha. Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 17:12

Aah echte hondjes, knapperds

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 20:57

Wat zijn ze al gegroeid zeg. Super schattig die foto's <3

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 23:33

Ohhh jongens ik wil gewoon even delen hoe super blij en opgelucht ik ben dat mijn knappe pup nu los in de woonkamer slaapt, geen kik meer geeft als we hem savonds of overdag alleen laten en mij gewoon lekker naar bed laat gaan zonder te blaffen <3 wat een verademing!! En ook gewoon super super trots. Helemaal blij met mijn knappe Pinto

En ohhhhh wat een droppies die pups

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 07:27

Hier is de hel van puberteit begonnen.

Eten, neehhh is niet nodig maar vervolgens wel spugen...

Oren zijn er voor de sier.

Netjes meelopen? Tuurlijk niet zelfs 10m is veeulll te weinig en moet ie flink trekken.

Maandag een wandeling met m'n schoonmoeder gemaakt, die heeft haar ogen uitgekeken hoe dwars Woody was.. hij luisterde zo goed en maakte eindelijk progress en nu is alles gone lijkt t afentoe wel.

Ik hoop zo dat deze fase snel voorbij is xD

----
Verder nu een waterblazer gekocht voor hem, dat we hem lekker kunnen drogen wanneer nodig en haren uitblazen.

Ben wel benieuwd naar jullie mening over borstelen. Hoe vaak t best te doen?

Hier hadden we ook een ruffwear tuig, maar even terug op halsband omdat we merkte dat hij daar wel beter mee liep en hij die minder verschrikkelijk om doen vind. Dus overweeg ook een DC air, die hoef je niet over het hoofd te doen toch?

Omg die puppys <3
Mooi tuigje Cody!
Wat fijn Noox!!
Laatst bijgewerkt door meisie94 op 12-08-21 07:30, in het totaal 2 keer bewerkt

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 07:27

Het zijn weer knappe pups Kim.
En dat blauw staat hem goed Kimm.
Fijn Noox, dat slaapt vast een stuk geruster.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:09

Wij hebben trouwens de nieuwe non-stop tuigen, zowel de ramble als de flag-line zijn beiden echt top!

_KimmeL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:09

Wij hebben ook de DC air in het blauw, heel tevreden mee! Makkelijk schoon te maken en droogt snel.

Meisie94, het tuig hoeft idd niet over het hoofd, er zit een klipje bij de hals die je los kunt maken. Ook een van de redenen dat we deze gekozen hebben. Koda vindt het omdoen prima maar zodra we tuigjes op maat maakte paste die niet over z'n hoofd. Iets met een groot hoofd en dun nekje :+

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 09:25

Whoaaa wat is Dieke gegroeid zeg haha en dan pas 6 maanden!
Die zwart wit foto vind ik echt heel erg mooi!

Marlis
Ze heeft inderdaad zeker Duitse Herder erin ja, al zie ik de Mechel ook erg goed! Blijf d’r kleur erg mooi vinden.

Nolicapri
Ah, wat een dropje! Hoe gaat het ondertussen?

Kiimm
Dat blauw staat ‘m goeddddd! Hier hebben we van de DC tuigen een zwarte en blauwe - in het verleden nog rood gehad. Vind die blauwe ook erg mooi ja!

Nayomie
Ohh die mocha ben ik ook benieuwd naar op de foto’s, hoe die uit ziet!

kiwiwitje
Wat een snoetjes hebben ze toch erop he *smelt*

Noox
Wat een fijne update!

meisie94
DC tuig hoeft idd niet over de kop. Wij doen het zelf wel; Arya is niet anders gewend al vanaf pup af aan, maar je kunt inderdaad een clip losmaken en het zo omdoen.

Al zou ik zelf de hond ook altijd leren om over de kop aan te doen, als de hond hier gewoon voor openstaat natuurlijk, dat ze dat kennen, mocht je echt een keer iets om moeten doen op die manier - maar da's een persoonlijke mening ofcourse. Hier gaat het over de kop om en af doen ook heel gemakkelijk - toen ze pup was hebben we dat met wat snoepjes/beloningen erin 'duwen' vrij snel aangeleerd zonder issues. Maar Arya is sowieso wel wat gewend wat dat betreft, aangezien ik nu ook oa vaker met die Dry-Up cape sta te klooien ( :') )die over d'r kop aan moet - het hals gedeelte - maar het tuigje idd ook altijd over de kop aan krijgt. Lijkt me zelf ook veel sneller gaan als losklikken, maar da's wederom een persoonlijke voorkeur natuurlijk en afhankelijk van hoe het gaat met de hond want je wilt idd niet de kop eraf trekken :'). Dus gelukkig voor mensen die het idd niet zo willen doen heeft DC de optie om los te maken dus dat is wel fijn.

Hier net als Kim nu ook sinds een tijdje een Non-Stop tuig erbij. Deze gebruik ik met name als Arya dus voor de heupgordel loopt- daar vond ik het DC tuig toch niet optimaal voor. We hebben een zwart Line Harness en daar ben ik ook erg tevreden over so far.

Voor de vooral losloop wandelingen en de kortere wandelingen hebben we het DC tuig nog in gebruik.
Van DC zou ik zelf ook die mocha of groene variant nog willen - lijken me zulke toffe kleurtjes ook in het echie. Maar met momenteel 3 goed werkende tuigen in huis voor 1 hond, is het niet echt te verantwoorden om nog een tuig bij te kopen in de nabije toekomst :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 10:04

Non-stop is ook geschikt dus voor hardlopen? Ik merk dat Zhiva dat namelijk wel blij van wordt om dat samen te doen en met de riem in de hand is ook niet erg ideaal :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 10:12

Jaa, Non-Stop is echt uitermate geschikt om mee te hardlopen, zowel de tuigjes voor de hond, maar je zou ter aanvulling op hardlopen kunnen kijken ook nog naar hun heupgordels; die zijn daar ook ideaal voor!

Ik heb de trekking belt, waar ik mee hike icm met een bungee line van Black Wolf die ik via Kim kon testen en erna zelf heb gekocht in een flitsend kleurtje hihi. Maar deze gordel is ook geschikt om mee te hardlopen; het is inderdaad echt fijn om die riem niet vast te hebben haha, dus met hardlopen lijkt me dat sowieso wel een must/meer ideaal.

Ze hebben ook nog gordels van lichter materiaal, zoals de CaniX, voor wat meer professioneel gebruik ook, maar die gewone trekking belt is ook al prima - ok; ik spreek niet uit eigen ervaring want ik doe niet aan hardlopen, maar hij is er wel ook voor ontworpen dus dan zal 't vast prima werken haha. Ken eerlijk gezegd niemand wie NS spul gebruikt heeft en er niet tevreden over is. Willemijn heeft de gordel ook en wil er volgens mij ook mee gaan hardlopen geloof ik (correct me if I'm wrong cupcakes), dus die kan je vast tzt nog wat meer feedback geven bv.

Maar ik vond voor het intenser wandelen en als ze dan aan de gordel zat, het DC tuig toch niet helemaal lekker. Waar DC meer voor het 'normale' werk gaat zodat het breed inzetbaar is gewoon gewoon gebruik zeg maar (waar niks mis mee is want Arya doet met de DC tuigen ook echt alles gewoon helemaal prima, tot zwemmen aan toe), ontwikkelt Non-Stop hun producten echt voor sport/intensiever werk, dus zeker aan te raden.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 11:54

Wat lief die pups! Niet normaal hoe snel die kleintjes groeien hè!

Hier ook een DC tuig voor de Jack. Die heeft ze bijna nooit om, omdat ze eigenlijk altijd losloopt (we wonen buitenaf en ze is altijd mee naar stal en klanten) alleen savonds in de winter heeft ze hem
om omdat daar het lampje aan bevestigd is en soms op concours.

De pup heeft nu een tuig van Puppia, maar daar wil ik straks ook een DC tuig voor. Al vrees is dat we nog een tussenoplossing moeten gaan zoeken :)) hij groeit bijna uit dit tuigje maar past zijn uiteindelijke DC tuig nog lang niet

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 12:10

Je zou eens voor een tweedehands tuigje van DC kunnen kijken?
Die kom je regelmatig tegen.

Hier hebben we 3 maten DC tuigen gehad voor Arya vanaf pup tot nu :') Ik heb de kleinere maten DC tuigen die ze als pup had aan anderen gegeven - maar je kunt ze ook prima nog 2e hands doorverkopen bv.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 13:00

De Non-stop spullen kan ik ook aanraden, je zult misschien wel moeten wennen om met de trekking belt hard te lopen. Althans ik vind 'm zelf vrij fors, voor het wandelen vind ik dat prima, maar ik zou er zelf niet mee willen hardlopen. Je zou voor het hardlopen ook de Non-stop Touring Bungee Adjustable kunnen overwegen als je niet vanalles mee wilt slepen of als je standaard met een rugzak loopt. Dat is geen gordel, maar een riem die je heel eenvoudig om je middel kunt hangen, er zit een stuk elastiek in en een korthoudlus.

Piuni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 16:36

Ohh kiwi, wat een doetjes <3

noox, wat fijn zeg! Wij willen hier ook graag naar toe, maar als we weg zijn is het toch paniek, ook als we de ruimte beperken, gelukkig gaat het in de afgesloten bench wel gewoon goed, dus dat doen we voorlopig even als we weg moeten

Keetje heeft de laatste tijd maar wat ongeluk :( Gister heeft ze ineens een aantal keer over moeten geven in de auto. Ik denk zelf dat het komt omdat ik door de heuvels vrij stijl omhoog reed met verschillende bochtjes, maar dit heb ik nog niet mee gemaakt met haar. Wellicht dat ze ook iets verkeerds heeft gegeten in de tuin. Zaterdag maar eens een stukje gaan rijden over de platte weg om te kijken of het toch geen wagenziekte is.

Naast al het ongeluk gaat verder gelukkig alles goed! Ze loopt weer goed op haar poot en ze is een echt "circushondje" en kent echt al veel trucjes. Haar favoriet is toch wel een kusje geven, maar soms gaat het zo enthousiast dat ik bijna een gebroken neus op zou lopen :') Dus nu werken we aan de controle ervan. Lopen aan de lijn gaat ook al steeds beter. Soms vliegt ze nog wel eens van links naar rechts en van achter naar voor, maar in principe loopt ze netjes naast me zodra ik voet zeg.

Onderstaand heb ik een foto van haar tuigje toegevoegd, ik vind hem zelf alles behalve fijn (door die lange sliert eraan kan ze niet normaal los of gaat ze erop/erin staan)
Bij de dierenwinkel past ze enkel maar de puppytuigjes van dat goedkope materiaal en die schuiven heel erg van links naar rechts met het lopen. We hebben ook een K9 tuigje, maar hier wurmt ze zich uit. Het vaste tuigje van het merk op de foto hebben we ook gepast (dus zonder sliert) en is ook nog te groot... Weten jullie een fijn tuig, zonder sliert, voor inimini teckeltjes?

Afbeelding