Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:41

Ja, hij hijgt minder snel. Hij heeft het sowieso niet snel warm hoor, alleen tijdens het fietsen en wandelen. Daarnaast is Dexter zwart en het vestje lichtblauw. Dat scheelt ook al met de felle zon.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:42

Let er wel op dat een hond best last mag hebben van de warmte, net zoals wij.

Daarnaast hebben veel honden nu nog last van een combinatie van het verschillend weer en een (nog) vrij dikke (onder)vacht.

Door veel gebruik te maken van een koeljasje schop je de regulatie in de war. Sowieso is de Jet Stream niet geschikt om 'recreatief' te koelen.

Daarvoor zou ik kijken naar een koeljas (zoals Kim laatst voor Boellie had) dan naar een koelvest!

Edit: overigens wel echt tevreden over Ruffwear, mocht je in dat merk iets willen is de Swamp cooler een mooi alternatief.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:58

Ik ben me er van bewust dat ze er zeker last van mogen hebben. Alleen hij heeft er dusdanig last van dat zelfs binnen liggen niet meer comfortabel voor hem is,omdat hij het zo warm heeft.

Dus ik ben me aan het oriënteren welke het beste voor hem gaat werken. Nu pakken we namelijk heel vroeg in de ochtend of laat op de avond de lange wandeling mee. Maar dat komt niet altijd uit.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:04

Ik ben ook blij dat mijn teckel nog braaf bij haar mama zit.
Het is niet te houden in m'n tuin nu. Volgend weekend gaan we hopelijk het frame werk van de overkapping plaatsen, als de spuiter het klaar krijgt aankomende week. Weekend erna komt het dak erop. Dat is ook het weekend als Yoshi komt dus komt vast goed, dan ook meer verkoeling.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:08

CupCakes_ schreef:
Ik ben me er van bewust dat ze er zeker last van mogen hebben. Alleen hij heeft er dusdanig last van dat zelfs binnen liggen niet meer comfortabel voor hem is,omdat hij het zo warm heeft.

Dus ik ben me aan het oriënteren welke het beste voor hem gaat werken. Nu pakken we namelijk heel vroeg in de ochtend of laat op de avond de lange wandeling mee. Maar dat komt niet altijd uit.

Dan zou ik beginnen met een koelmat, dan kan hij er zelf voor kiezen of hij het behoefte aan heeft of niet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 15:24

Ik heb er een van hurtta. Maar nog niet nodig gehad. Zal je net zien dat ik t deze zomer zo kan regelen dat hij hem niet nodig heeft _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:27

kiwiwitje schreef:
Ik heb er een van hurtta. Maar nog niet nodig gehad. Zal je net zien dat ik t deze zomer zo kan regelen dat hij hem niet nodig heeft _O-

Ben er bang voor met alle voorspellingen. Ik wacht nog steeds op koel onesies voor mensen. -O-

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:28

Ik heb er toevallig onlangs ook voor gekeken, nadat jullie het eerder er al over hadden gehad in het topic. Maar aangezien Arya niet zo actief is als bv de honden van Kim in de sport/training, gaan wij ook idd kijken voor een koelmat ipv jasje zodat ze zelf kan kiezen, zoals KimD ook aangeeft. Wat we doen qua training straks/wandelingen probeer ik op de warme dagen dan vroeg in de ochtend en laat in de avond te doen, en dan valt het hopelijk nog mee voor d'r en zal zo'n jasje denk ik niet nodig gaan zijn - ik houd het wel in m'n achterhoofd want ze zien er wel super handig uit :j

Arya hijgt soms wel wat meer, maar ik denk dat ze ook even de tijd moeten krijgen om te wennen aan het meer warme weer. Tot nu toe gaat ze er gelukkig nog goed mee om, ondanks dat het snel warm wordt hierbinnen ivm grote licht koepels en geen echte mogelijkheid tot deuren/ramen openzetten fatsoenlijk. Voor de echt warme dagen wil ik dan zo'n koelmat gaan uitproberen en eventueel dan kijken voor een jasje, mocht ze het toch niet kunnen regelen zelf.

KimD
Als je zo'n onesie vind, wil ik het linkje :j :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 09-05-20 15:31, in het totaal 2 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:29

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:

Ben er bang voor met alle voorspellingen. Ik wacht nog steeds op koel onesies voor mensen. -O-

Koelmat in bed is ook erruug lekker hoor <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 15:30

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:

Ik kan met boellie nog “vroeg” wandelen tot nu toe :') maar t moet voor mezelf ook nog lekker blijven.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:31

Ik maak me idd ook meer zorgen om mezelf :'). Ik kan warm weer ook echt niet goed handelen.

Zo, neefje is naar huis.
Arya ligt nu KO naast me.
Was even een hoop voor d'r om te verwerken hihi. Rest van de dag lekker rustig aan doen. Ben zelf ook kapot nu. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 15:38

cursebreaker schreef:
Ik maak me idd ook meer zorgen om mezelf :'). Ik kan warm weer ook echt niet goed handelen.

Zo, neefje is naar huis.
Arya ligt nu KO naast me.
Was even een hoop voor d'r om te verwerken hihi. Rest van de dag lekker rustig aan doen. Ben zelf ook kapot nu. :')

Ik ook niet :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 15:54

Skippy01 schreef:
Ja, ik snap de logica erachter heel goed. Maar ik ben een softie. Ik zou het niet kunnen ;)

@IMJ waar je ook komt, mensen gaan een mening over je Doodle hebben ;) gewoon zoveel mogelijk naast je neerleggen :) (en je realiseren dat je jachthonden gemixt op je bordje hebt liggen, en dat ze net als elke andere hond opgevoed moeten worden, dat lijkt net als met labradors nogal eens te worden vergeten haha)
Komt vast goed, dat genieten!! :D

Ja wat is dat? Dat mensen denken ik heb een gezinshond en die worden opgevoed geboren?

Ik had voor mijn zwarte herderxbouv een koelmat. Hij ging daar echt niet op liggen.

Voor mij hoeft zo enorm heet ook niet hoor (voor bijna niemand denk ik).. anders kan de pup (Charlie) komende zomer met onze dochter op de camping met de tuinslang spelen voor wat verkoeling.

Cursebreaker, was jouw kat er eerst of jouw hond? Ik ben benieuwd hoe dat gaat..

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 16:17

IMJ
Wij hebben Arya en Sansa tegelijkertijd in huis gehaald. Beiden komen uit hetzelfde huis ook :j

Gaat hier dus eigenlijk onwijs goed met die twee. Het zijn echt typische 'zusjes' wat dat betreft; ze spelen samen, ze eten ook gewoon samen aan dezelfde snacks en uit dezelfde bak (de kat heeft natuurlijk d'r eigen voer, maar ze zit net zo graag met Arya brokjes mee te pikken af en toe), ze liggen gezellig samen tegen elkaar aan te slapen en ze kunnen elkaar ook wel echt pesten af en toe :')

Het vergde even wat duidelijke begeleiding de eerste dagen en weken omdat beiden een andere taal 'spreken' en ze moeten leren Hoe ze het beste met elkaar kunnen spelen enz zonder elkaar ook te verwonden want Arya is natuurlijk wat groter maar Sansa heeft daarentegen weer moordwapens als klauwen :') (en dat doen ze dus superlief onderling. Het ziet er soms ruig uit als ze spelen maar ze letten zo goed op dat ze elkaar geen pijn doen). Hebben ze eigenlijk altijd al onderling heel leuk gedaan samen; dat spelen en voorzichtig zijn met elkaar #trotsemamahier. Dus we zijn nog steeds zo blij met de beslissing ze samen in huis te halen *\o/* <3 Het zijn echt de beste vriendinnetjes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Uit de 'oude doos'
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 16:21

Ohh wat schattig die twee <3 snap dat je daar een trotse mama om bent :D wat bijzonder ook dat ze uit hetzelfde huis komen. Lijkt me echt leuk om ze samen op te zien groeien!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:06

Oh geweldig ja! Mijn ene kater lijkt op de jouwe hè (kattentopic).. het zal hier wat langer duren wrs.. ik hoop op dit resultaat! Geweldig om te zien!

Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:31

IMJ schreef:
Nynkster schreef:
Voor mij is als een hond zoveel kruising is gewoon een “vuilnisbakkenras”.
Bedoel hoe kun je nou bewijzen dat je hond is wat ze zeggen dat die is? Als er geen ouders bekend zijn etc

Het zijn toch ook kruisingen?
Ik heb daar geen moeite mee. Hier ook geen contract hoor.
Keurig gekeurd, geënt en gechipt uit gezonde ouders. De prijzen kunnen inderdaad idioot zijn. Ik vind het niet erg om te betalen voor een gezonde hond. Ongeacht het ras of niet ras..

Mijn hond had ook een baard cursebreaker!

Zijn het ook, maar wat mij betreft hoeft het allemaal geen naam te krijgen. Je hebt gewoon een kruising dan, klaar niet bordoodle, labradoodle, pomsky en al dat soort “troep”

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:39

Ik heb het ook niet bedacht :') maltipoo en weet ik het.
Maar goed. Iedereen weet wat je bedoelt..
Troep vind ik wat overdreven..

Ik heb wel raskatten. Ivm allergie. De meeste mensen hebben Europees korthaar.. dan weet je ook wat ze hebben, of eigenlijk weet je het niet :D. en vind ik ook geen troep hoor.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 09-05-20 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:42

Nou lekker is dat. Wij in de auto onderweg naar stal, even webcam aanzetten om te controleren of Mera gewoon is gaan slapen want mijn broertje ging daarna ook nog weg. Webcam die niet aan wilt gaan. Ja lampjes branden echt. Nu zit ik al zeker 1,5 uur te klooien met die installatie en toch maar een bericht naar het bedrijf gestuurd.

'Wordt niet meer ondersteund, als je een email stuurt krijg je een terugbetaling'.

Oké onwijs schappelijk maar ben er natuurlijk niet direct mee geholpen. Had liever te horen gekregen dat hij ineens verdween via een e-mail of dergelijke zodat ik daar op had kunnen inspringen.

Iemand een betaalbare camera als tip? Anders bestel ik via hun gewoon een nieuwe want de service is netjes.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:45

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 17:58

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 18:29

Hij spreekt alleen Chinees :') Dus dat is een beetje onhandig. Maar de app is Engels. Wij hebben er gewoon een internet kabel ingestoken en dan hoef je alleen maar een kabeltje erin te doen en staat ie aan (Micro USB, die ook in 90% van de telefoons zit). Met wifi connecten is ook geen probleem. Ik stuur wel even wat screenshots via Facebook hoe de app eruit ziet, da's makkelijker dan hier uploaden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:49

Ik vind die Chinese camera dingen altijd zo shady, je hoort mij iets te vaak dat er meegeluisterd of gekeken kan worden :')

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:55

Als je een camera hebt, heb je deze dan op de bench gericht? Of heb je er eentje die gedraaid kan worden zodat je een hele ruimte kunt zien?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 19:58

Ymor schreef:
Als je een camera hebt, heb je deze dan op de bench gericht? Of heb je er eentje die gedraaid kan worden zodat je een hele ruimte kunt zien?

Deze staat op de bench gericht maar hier voor had ik hem voor de andere honden en stond hij in de keuken op een randje. Hij kon alle kanten op gedraaid worden.

Warboel schreef:
Ik vind die Chinese camera dingen altijd zo shady, je hoort mij iets te vaak dat er meegeluisterd of gekeken kan worden :')

Mooi, dan is er nog iemand die mee kan kijken hoe mijn puppy lekker slaapt *\%/* *\%/* *\%/*