[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:14

Kunnen jullie het filmpje in de link zien? Vriendin heeft ene compilatie gemaakt van onze Eindejaarswandeling waar Neonlight met Kiko ook aanwezig was. Gezien Kiko een beetje onder de indruk was door al dat stippelgeweld, komt ze wel niet zo vaak in beeld, maar ze is erbij :)
https://www.facebook.com/tine.wauters.7 ... 142477047/

Zoe_97

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:20

Ik krijg de melding : kan de video niet afpelen.

Net goed nieuws gekregen. Kenai heeft B heupen en ED 0 aan beide kanten!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:21

hmm was te verwachten gezien onze fb-groep privé is. effe nadenken dan...

Proficiat met de heup foto's

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:28

Proficiat Zoe!
Ben benieuwd naar het filmpje. Heb zelf geen facebook dus kan niets zien, kom op de inlogpagina uit.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:52

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 00:18

Jessica
Ik ben tegen boven doen ze zijn niet gek dat leer je ze niet meer af. Begint hij meteen met jengelen??

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 00:20

Leuk! Sta er nog steeds van te kijken hoe enorm groot die weimaraner is.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:05

Zonnetje81, ik ben er ook geen fan van. Zeker bij dit beestje niet. Hij is super mens gericht en verliest je het liefst geen seconde uit het oog. Slaapt graag bij je voeten en volgt je overal. Dus dat durf ik niet aan nee.
Hij begint idd direct te jengelen zodra je uit zicht bent. Overigens vandaag wat dingetjes anders aangepakt. Geprobeerd vanaf 22 uur zoveel mogelijk wakker te houden (Hier was hij het niet zo mee eens :') ). En net met in de bench doen ook een gedragen pyjama shirt van mij erin gelegd en de radio zachtjes aan. Hij ligt er nu 10 minuutjes in maar ik hoor vooralsnog niks! Fingers crossed! Wordt vervolgd. Ik ga nu hopelijk genieten van mn nachtrust :+

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:08

Ik ben benieuwd! Slaap lekker! (Hopelijk)

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:15

Jessica_R schreef:
Zonnetje81, ik ben er ook geen fan van. Zeker bij dit beestje niet. Hij is super mens gericht en verliest je het liefst geen seconde uit het oog. Slaapt graag bij je voeten en volgt je overal. Dus dat durf ik niet aan nee.
Hij begint idd direct te jengelen zodra je uit zicht bent. Overigens vandaag wat dingetjes anders aangepakt. Geprobeerd vanaf 22 uur zoveel mogelijk wakker te houden (Hier was hij het niet zo mee eens :') ). En net met in de bench doen ook een gedragen pyjama shirt van mij erin gelegd en de radio zachtjes aan. Hij ligt er nu 10 minuutjes in maar ik hoor vooralsnog niks! Fingers crossed! Wordt vervolgd. Ik ga nu hopelijk genieten van mn nachtrust :+

Zegt niets hoor. Zo is Saar ook en die heeft ook boven geslapen.
Juist omdat ze op mij focuste en aan mij plakt, was het goed haar s nachts niet alleen te laten. Maar snap de hond niet boven ook wel..
Succes

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 07:52

Och ja dat deed ik in het begin oom. Tshirt van mij erin of gedragen sokken haha.

Deardarling ik twijfel ook nog over een verzekering.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:22

Heb je een beetje kunnen slapen vannacht?

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:24

Iemand tips om de pup zindelijk te maken? Aicka is nu ongeveer 3 maand en half.

We gaan er vaak mee naar buiten en wanneer ze pipi of kaka doet word ze beloond. Het probleem is gewoon dat ze ons nooit waarschuwt. Elke ochtend ga ik er mee naar buiten en meestal doet ze dan zowel pipi als kaka. Dan gaan we naar binnen en krijgen ze eten. We moeten ze heel de tijd in het oog houden want meestal gaat ze na een tijd weer kaka doen. We gaan er mee naar buiten en vanaf ze terug binnen is doet ze pipi of kaka. Heel frustrerend. 'S nachts is ze wel proper.

Ze is hier ook nog nooit voor gestraft... moeten we dit wel doen? Haar met haar gezicht erin duwen omdat ze het niet mag doen? Klinkt gemeen, maar ik denk dat ze nu ook gewoon totaal niet doorheeft dat ze binnen niet mag plassen of haar behoefte doen. Het is alsof ze het gewoon doet wanneer ze moet en niet nadenkt of dit nu binnen of buiten is, ondanks ze buiten wel altijd word beloond...

Iemand tips? Ouders zijn ook heel kwaad aan het worden omdat het gewoonweg niet betert.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:33

Wanneer een pup wakker wordt, gegeten of gespeeld heeft, altijd direct buiten gaan totdat plasje en/of kakje gedaan is.
Wanneer je op heterdaad betrapt, pup oppakken en op rug houden zodat ze stoppen met hun behoefte te doen en buiten zetten.
Waar slaapt de pup 's nachts? Anders wanneer je de pup niet in de gaten kan houden toch in bench zetten?

elisedcl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:44

petitparis schreef:
Wanneer een pup wakker wordt, gegeten of gespeeld heeft, altijd direct buiten gaan totdat plasje en/of kakje gedaan is.
Wanneer je op heterdaad betrapt, pup oppakken en op rug houden zodat ze stoppen met hun behoefte te doen en buiten zetten.
Waar slaapt de pup 's nachts? Anders wanneer je de pup niet in de gaten kan houden toch in bench zetten?

Dit doen we altijd. Na spelen, eten, slapen gaan we ermee naar buiten. Maar soms begint ze dan buiten te spelen en na een kwartier wachten gaan we dan gewoon terug naar binnen en 5 minuten later doet ze dan toch haar behoefte binnen... Heel frustrerend.

Ze slaap 's nachts bij de andere hond in de mand. (die trouwens wel zindelijk is). Tot een week geleden stond ik ook nog elke nacht op om haar te laten plassen. Dit heb ik dan stilletjes aan afgebouwd en nu slaapt ze 's nachts door. Ze heeft wel een bench. Hier krijgt ze haar eten in enzo. Ook in de auto zit ze daar in.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:49

In ieder geval nooit de pup met het gezicht in de plas of poepen duwen!! Of je moet het ook normaal vinden om een baby met zijn gezicht in zijn luier te duwen want in principe is dat hetzelfde. Ze snapt het gewoon nog niet.

Dat ze buiten speelt en dan vervolgens binnen plast is niet zo gek. Waarschijnlijk is ze dan zo hyper van het spelen dat ze er simpelweg niet aan denkt. Dus als je buiten gespeeld hebt, ga je naar binnen en zodra ze rustig wordt zet je haar buiten.

Wij moesten in het begin wel elk half uur naar buiten gaan met Neela, die was zo druk in het hoofd dat ze vergat aan te geven wanneer ze moest. Maar dat heeft wel geholpen want nu loopt ze naar de deur zodra ze moet. Dus doe elk half uur de pup even buiten. Plast ze of poept ze dan zeer goed belonen. En natuurlijk na iedere activiteit even buiten zetten. Soms moet je ook even wachten en doen ze niet meteen iets. Ga dan niet meteen naar binnen, wacht nog even. Gaan ze echter spelen dan terug naar binnen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:04

Geef je ook een commando als ze plast of poept? Hebben wij vanaf het begin gedaan, en ook al heeft Kiko geen zin om voor het naar bed gaan nog naar buiten te gaan, ze gaat naar buiten en krijgt duidelijk het commando om te plassen, en ze weet heel goed dat het dan niet met de bal spelen is maar ook echt behoefte doen is.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:47

Jeeeeh! Zonder enig piepje van 12 tot 7;30 geslapen! ;)

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:04

Neonlight schreef:
Geef je ook een commando als ze plast of poept? Hebben wij vanaf het begin gedaan, en ook al heeft Kiko geen zin om voor het naar bed gaan nog naar buiten te gaan, ze gaat naar buiten en krijgt duidelijk het commando om te plassen, en ze weet heel goed dat het dan niet met de bal spelen is maar ook echt behoefte doen is.

Ja doe ik ook altijd, ideaal. Als die te lang blijft drentelen buiten en ik zeg plasje, gaat die toch wel een plekje opzoeken om dat te doen;) Soms is die zo druk met spelen en vergeet die bijna wat te doen, dan helpt een commando wel.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:16

DearDarling schreef:
Ik heb aan alle kanten een doek erover anders wordt ze onrustig. Zo zie je maar, iedere hond is anders! Babs kon de eerste week helemaal niet in de bench, ze is toen een paar dagen bij mijn moeder en haar roedel gaan logeren en sindsdien kan ze van 00.00 tot 09.00u in haar bench, volledig droog zonder te piepen!

Ik ben aan het kijken naar verzekeringen, ik heb er een gevonden die HD foto’s vergoed (proteq) maar nu heb ik ergens gelezen dat dat niet is als er niet al iets aan de hand is, iemand ervaring ermee? Ik zie door de bomen het bos niet meer..

Mijn pup is via de fokker voor een jaar verzekerd bij Proteq (heet nu Reaal). Heupen en ellebogen valt onder mijn dekking. Foto's worden dan wel alleen vergoed als het medisch noodzakelijk is en niet om te kijken of een hond geschikt is om mee te fokken. Voordeel van een pup onder de 8 weken via de fokker verzekeren is dat je geen wachttijd hebt en alles verzekerd is.
Als je je hond nu aanmeld, krijg je een wachttijd. Alles wat daarbinnen valt wordt niet vergoed. Het klopt inderdaad dat als je hond ergens last van heeft en je gaat je hond verzekeren, dat die kwaal en andere gerelateerde dingen dan buiten je dekking vallen.
Als je hond dus al eens voor heupklachten bij de DA is geweest zal de verzekering heupfoto's, heuponderzoeken en heupoperaties niet vergoeden. Zo staat het bij mij in de algemene voorwaarden. Ze mogen ook bij je DA het dossier van je hond opvragen.
Wat ik na een jaar ga doen weet ik niet. Proteq past jaarlijks de premie aan, hoe ouder de hond hoe meer premie over het algemeen. De pakketten zijn wel nieuw sinds het Reaal dierverzekeringen heet. Bij mij valt nu castratie en sterilisatie ook onder de dekking, net als dat er 65,- per jaar vergoed wordt aan preventieve zorg (ontworming, vlooien, entingen). De consultkosten worden gewoon vergoed en niet van die 65,- afgehaald.
Bij mij wordt per nota 70% vergoed, met een eigen risico van 150,- en een max. van 3000,- per jaar. De premie is normaal 318,- voor een jaar, maar via de fokker is hij voor dit pakket verzekerd met een jaarpremie van 150,-. Maar volgend jaar wordt het duurder natuurlijk, dus dan moet ik ook nog eens kijken wat ik dan ga doen.
Op de website kun je trouwens hun algemene voorwaarden lezen.

elisedcl schreef:
Iemand tips om de pup zindelijk te maken? Aicka is nu ongeveer 3 maand en half.

We gaan er vaak mee naar buiten en wanneer ze pipi of kaka doet word ze beloond. Het probleem is gewoon dat ze ons nooit waarschuwt. Elke ochtend ga ik er mee naar buiten en meestal doet ze dan zowel pipi als kaka. Dan gaan we naar binnen en krijgen ze eten. We moeten ze heel de tijd in het oog houden want meestal gaat ze na een tijd weer kaka doen. We gaan er mee naar buiten en vanaf ze terug binnen is doet ze pipi of kaka. Heel frustrerend. 'S nachts is ze wel proper.

Ze is hier ook nog nooit voor gestraft... moeten we dit wel doen? Haar met haar gezicht erin duwen omdat ze het niet mag doen? Klinkt gemeen, maar ik denk dat ze nu ook gewoon totaal niet doorheeft dat ze binnen niet mag plassen of haar behoefte doen. Het is alsof ze het gewoon doet wanneer ze moet en niet nadenkt of dit nu binnen of buiten is, ondanks ze buiten wel altijd word beloond...

Iemand tips? Ouders zijn ook heel kwaad aan het worden omdat het gewoonweg niet betert.

Heel veel geduld en veel tijd erin stoppen! Absoluut niet boos worden en al helemaal niet met hun kop door de plas of poep halen.

Ik zou de bench gewoon gaan gebruiken voor alle slaapjes. Mijn ervaring is dat een pup d.m.v. een bench heel veel makkelijker zindelijk te maken is!
Ik heb een labradorpup van 10 weken en 2 dagen en hij is eigenlijk al zindelijk. Ik heb vanwege zijn volwassen grootte en grote bench genomen, maar die heb ik kleiner gemaakt. Met paneelhekjes van een konijnenren en tie-wraps heb ik een knus hokje gemaakt. Hij kan er heerlijk uitgestrekt in liggen, maar het is te klein om echt in rond te lopen. De paneeldelen heb ik aan de buitenkant bekleed met fleece om een holletje te creëren.

Nadat ik de pup heb opgehaald is hij daar gelijk in gegaan voor zijn eerste slaapje met zijn handdoek uit het nest erbij. Dit om het zijn eigen nestje te laten worden en de geur snel over te laten nemen. Pups zullen hun nest niet willen vervuilen, zeker niet als de fokker daar ook al wat energie in heeft gestoken.

Je zou er zijn eigen kussen in kunnen leggen, zodat het snel als zijn nest voelt. Overigens gebruik in de bench nooit voor straf! Het moet een leuk, vertrouwd eigen plek van de pup blijven.

's ochtends als ik hem uit de bench haal ga ik er gelijk mee naar buiten en dan poept en plast hij altijd. Dat beloon ik heel erg goed met een puppybrokje van zijn eigen voer. Verder beloon ik nog weinig met brokjes, om zo het buiten poepen en plassen extra interessant te houden voor mijn pup. Verder ga ik als hij binnen los rond loopt ongeveer elk uur/1,5 uur even met hem naar buiten voor een plasje. Poepen doet hij eigenlijk altijd een 1,5/2 uur na zijn eten. Voor hij zijn brokjes krijgt zorg ik dat hij gedronken heeft en gespeeld en al moe is. Na zijn eten gaat hij de bench in voor een slaapje van 1,5 tot soms wel 2 uur. Dit is ook beter voor zijn maag om niet actief te zijn zo kort na het eten. Zodra hij wakker is weer gelijk naar buiten voor een plasje en poepje.
Op deze manier krijgt hij weinig kans om binnen iets te doen. Ik zeg inderdaad ook ''plasje'' en ''poepje'' om er zo een beetje een commando aan te hangen.

Betrap je hem op het moment dat hij wel iets binnen wilt doen of doet zou ik niet boos worden. Gewoon ''nee'' zeggen (dat zeg ik als hij iets doet dat niet mag) en hem gelijk optillen en mee naar buiten. Door het optillen stoppen ze automatisch met plassen of poepen. En als ze buiten verder gaan met plassen of poepen goed belonen, ondanks dat hij het eigenlijk binnen had willen doen.
Ben ik te laat en is hij binnen al klaar, dan ruim ik het op en negeer ik het ongelukje. Dan nog boos worden heeft geen zin. Ik ben zelf van mening dat een pup meer leert door aan te moedigen en te belonen, dan door te straffen.

Jessica_R: wat super!!! Ik blijf trouwens ook wel eens gewoon wat rommelen in de buurt tot mijn pup in slaap gevallen is, zonder hem echt aandacht te geven. En overdag ''oefen'' ik ook met uit het zicht gaan en als hij stil is zonder aandacht te geven weer te verschijnen en bij de bench in de buurt wat te rommelen.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:45

Delphi schreef:
Jessica_R: wat super!!! Ik blijf trouwens ook wel eens gewoon wat rommelen in de buurt tot mijn pup in slaap gevallen is, zonder hem echt aandacht te geven. En overdag ''oefen'' ik ook met uit het zicht gaan en als hij stil is zonder aandacht te geven weer te verschijnen en bij de bench in de buurt wat te rommelen.

Ja idd! Ik laat hem nu overdag ook zoveel mogelijk in de bench slapen. Wat ik ook heb veranderd is dat ik zn mandje heb weggehaald en in de bench heb gedaan. Hij lag namelijk veel liever in zn mandje. Nu dat hij geen "keuze" heeft zoekt hij sneller de bench zelf op en doet hij overdag ook slaapjes in de bench. Ik doe m dan open zodra ik zie dat hij wakker begint te worden. Zo voorkom ik dat hij gaat piepen als hij wakker wordt.

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:10

Wij hebben tot +/- 5 maanden ook alleen de mand in zijn bench gehad als rustplek, dus geen losse mand en ook niet slapen/rusten op de bank bijvoorbeeld. :) Na 5 maanden de complete bench maar buiten gegooid m, blijkt dat we een behoorlijke volhouder hebben qua niet in de bench willen. :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:20

Neela slaapt overdag wel op de bank of in een losse mand, nooit in de bench als ik thuis ben. Als we weg zijn of in de nacht wel.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:09

Zucht. Ik vind het nog niet eens zo erg dat het kapot is. Ik ben eerder bang dat ze het opeet.

Afbeelding

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:13

Ah oooh... ze kijkt ook lekker betrapt :')

Daarnet naar de privé/theorie les geweest van Puppycursus. De instructrice was erg over hem te spreken en vond dat hij het al erg goed deed ;) zaterdag gaan we kijken bij de groepsles. Dit telt dan nog niet als les maar dan kan hij alvast kennismaken met de andere pups voor hij zelf mee gaat doen de week erop +:)+