https://www.facebook.com/tine.wauters.7 ... 142477047/
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jessica_R schreef:Zonnetje81, ik ben er ook geen fan van. Zeker bij dit beestje niet. Hij is super mens gericht en verliest je het liefst geen seconde uit het oog. Slaapt graag bij je voeten en volgt je overal. Dus dat durf ik niet aan nee.
Hij begint idd direct te jengelen zodra je uit zicht bent. Overigens vandaag wat dingetjes anders aangepakt. Geprobeerd vanaf 22 uur zoveel mogelijk wakker te houden (Hier was hij het niet zo mee eens). En net met in de bench doen ook een gedragen pyjama shirt van mij erin gelegd en de radio zachtjes aan. Hij ligt er nu 10 minuutjes in maar ik hoor vooralsnog niks! Fingers crossed! Wordt vervolgd. Ik ga nu hopelijk genieten van mn nachtrust
petitparis schreef:Wanneer een pup wakker wordt, gegeten of gespeeld heeft, altijd direct buiten gaan totdat plasje en/of kakje gedaan is.
Wanneer je op heterdaad betrapt, pup oppakken en op rug houden zodat ze stoppen met hun behoefte te doen en buiten zetten.
Waar slaapt de pup 's nachts? Anders wanneer je de pup niet in de gaten kan houden toch in bench zetten?
Neonlight schreef:Geef je ook een commando als ze plast of poept? Hebben wij vanaf het begin gedaan, en ook al heeft Kiko geen zin om voor het naar bed gaan nog naar buiten te gaan, ze gaat naar buiten en krijgt duidelijk het commando om te plassen, en ze weet heel goed dat het dan niet met de bal spelen is maar ook echt behoefte doen is.
DearDarling schreef:Ik heb aan alle kanten een doek erover anders wordt ze onrustig. Zo zie je maar, iedere hond is anders! Babs kon de eerste week helemaal niet in de bench, ze is toen een paar dagen bij mijn moeder en haar roedel gaan logeren en sindsdien kan ze van 00.00 tot 09.00u in haar bench, volledig droog zonder te piepen!
Ik ben aan het kijken naar verzekeringen, ik heb er een gevonden die HD foto’s vergoed (proteq) maar nu heb ik ergens gelezen dat dat niet is als er niet al iets aan de hand is, iemand ervaring ermee? Ik zie door de bomen het bos niet meer..
elisedcl schreef:Iemand tips om de pup zindelijk te maken? Aicka is nu ongeveer 3 maand en half.
We gaan er vaak mee naar buiten en wanneer ze pipi of kaka doet word ze beloond. Het probleem is gewoon dat ze ons nooit waarschuwt. Elke ochtend ga ik er mee naar buiten en meestal doet ze dan zowel pipi als kaka. Dan gaan we naar binnen en krijgen ze eten. We moeten ze heel de tijd in het oog houden want meestal gaat ze na een tijd weer kaka doen. We gaan er mee naar buiten en vanaf ze terug binnen is doet ze pipi of kaka. Heel frustrerend. 'S nachts is ze wel proper.
Ze is hier ook nog nooit voor gestraft... moeten we dit wel doen? Haar met haar gezicht erin duwen omdat ze het niet mag doen? Klinkt gemeen, maar ik denk dat ze nu ook gewoon totaal niet doorheeft dat ze binnen niet mag plassen of haar behoefte doen. Het is alsof ze het gewoon doet wanneer ze moet en niet nadenkt of dit nu binnen of buiten is, ondanks ze buiten wel altijd word beloond...
Iemand tips? Ouders zijn ook heel kwaad aan het worden omdat het gewoonweg niet betert.
Delphi schreef:Jessica_R: wat super!!! Ik blijf trouwens ook wel eens gewoon wat rommelen in de buurt tot mijn pup in slaap gevallen is, zonder hem echt aandacht te geven. En overdag ''oefen'' ik ook met uit het zicht gaan en als hij stil is zonder aandacht te geven weer te verschijnen en bij de bench in de buurt wat te rommelen.