[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 20:22

iemand een idee waar een vis kan blijven had 2 panda visjes nu nog maar 1 maar kan de andere echt nergens vinden?

andere vissen die hem op hebben gegeten? lijkt me niet waarschijnlijk maar misschien dood gegaan en gelijk opgegeten?

heb er verder 10 tetra's inzitten 2 cordios en een beta en een kuhli.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 21:16

Ik weet niet of het aan de mm's ligt, ik heb het idee dat er met het filterzand zelf iets niet klopt. Iets wat voor vissen niet goed is in ieder geval.

Die cory ziet er echt precies t zelfse uit zoals het bij mij begon. Eerst de kleinere soorten en toen ook de XL'ers en nu zelf de kwikwi's..

Nu heb ik die andere bodem en alles kleurt weer normaal. Dus die bodem heeft er echt iets mee te maken.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 21:22

stalnolie..het kan best dat je andere vissen hem op hebben gegeten hoor..in een nachtje is hij weg...

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 21:24

Hier vreten de vissen de dooien ook vakkundig op hoor, kwestie van enkele uren :=

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 21:30

DiscoDipp schreef:
Ik weet niet of het aan de mm's ligt, ik heb het idee dat er met het filterzand zelf iets niet klopt. Iets wat voor vissen niet goed is in ieder geval.

Die cory ziet er echt precies t zelfse uit zoals het bij mij begon. Eerst de kleinere soorten en toen ook de XL'ers en nu zelf de kwikwi's..

Nu heb ik die andere bodem en alles kleurt weer normaal. Dus die bodem heeft er echt iets mee te maken.

Dit is alleen geen filterzand.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 21:36

ah dan zal dat het wel zijn ben hem inmiddels al 4 dagen kwijt, en moet inderdaad snel zijn gegaan.... geniet zo van me bakkie dat we er zo vaak in kijken en naar staren dat je ons haast voor gek kunt verklaren haha....

me jongste zoontje gaat er ook echt met een stoel voor zitten en kan dan heus 10 minuten alles deskundig bestuderen.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:03

Haha mijn vriend (26) en ik (22) doen precies hetzelfde hoor!
Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:50

PanamaD schreef:
DiscoDipp schreef:

Dit is alleen geen filterzand.

Oh pardon overheen gelezen haha, kan ook best dat dit idd hetzelfde rottinsproces maakt zoals filterzand en dat het daarom hetzelfde effect geeft?

Ik weet veel van aquariums en alles er om heen maar tot dat mijn kwikwi's zelf weer goed komen en vinnen hebben kan ik je helaas hiermee niet verder helpen..

Wel weet ik bijna zeker dat we het zelfde probleem hebben, ik heb er nou echt zand overheen gegooid, als dit werkt dan heb ik een oplossing voor je, zo niet ben ik 25 euro lichter en we zijn dan allebij onze bodem vissen kwijt waarschijnlijk :')

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 22:54

Haha nou daf klinkt fijn!

De grote cory's tonen wel goed. Dat had jij ook toch?

Boden rot, kan dat al na nog geen 3/4 maanden?

Edit, ik lees net op 'rose vlek ziekte bij corydoras' dat iemand het zelfde probleem had. Hij had de cory kunnen genezen door hem levend voer te geven? En speciale cory tabletten(die geef ik al)

Ik las dat het kon komen door te kort aan mineralen waardoor ze ziek worden. Zou dit kunnen?

Ik voer ze cory tabletten, vlokvoer voor de neons en sluierstaart korrels omdat ze dit lekker vinden. Wel elke dag wat anders niet alles tegelijk.

Kan het zijn dat de cory's hierdoor gewoon niet goed genoeg voedsel krijgen en daardoor ziek worden?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 23:50

Heb hem apart gezet. 1 van de guppen peste hem doordat er eten in de buurt lag. Nu zelf een plekkie met voer. Hoop toch ergens dat hij het haalt

Afbeelding

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:00

Ik voer tabletten, vlokvoer voor tropische vissen, tubifex, rode muggenlarven, watervlooien (levend) en pekelkreeftjes (niet tegelijk inderdaad :D). De barbelen hebben die afwisseling nodig, maar ook de cory's zijn er gek op en krijgen hun portie wel mee. Eet 'ie wel nu 'ie apart zit?

Bodemrot lijkt me wel erg snel na 3/4 maanden. Bij mij was het eerder na 3/4 jaar...;)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:20

Westernfreak schreef:
Ik voer tabletten, vlokvoer voor tropische vissen, tubifex, rode muggenlarven, watervlooien (levend) en pekelkreeftjes (niet tegelijk inderdaad :D). De barbelen hebben die afwisseling nodig, maar ook de cory's zijn er gek op en krijgen hun portie wel mee. Eet 'ie wel nu 'ie apart zit?

Bodemrot lijkt me wel erg snel na 3/4 maanden. Bij mij was het eerder na 3/4 jaar...;)

Ik ga vandaag of morgen naar de winkel waar ze vandaan komen. Laat ik mij maar informeren en vragen of ze weten wat het zou kúnnen zijn.

Hij is helaas dood

Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:44

He wat jammer..

Heb je toevallig hout in je aquarium?

Aan die vlekkenziekte heb ik toen niet geloofd omdat andere cory's er toen wel goed bij zwommen. Mij staat t nirt aan dat hij zijn vinnen zo bij elkaar geplakt heeft.

Mijn kwikwi's doen het wel goed maar het is afwachten of die vinnen terug komen en dat kost helaas tijd..

Bij mij begin de ellende trouwens wel al met 3-4 maanden.. dus het kan wel.

Edit:
Wat ik trouwens wel raar vind, ik had cory's, kwikwi's en Garra's in mijn bak. De ellende begon met de corydoras, toen de kwikwi's maar de garra's hebben nooit ergens last van gehad.. ook raar.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:42

Al even niks gepost maar wel gezellig mee gelezen, leuk dat jullie allemaal zoveel kennis hebben van de vissen.

Ik moet toch regelmatig nog even naar de winkel wat vragen maar wordt steeds handiger. Mijn aquarium is inmiddels zo 6 maanden op weg, wat meer vissen toegevoegd en ze doen het heel erg goed. Ik heb alleen chicliden en een aantal meervallen. de eerste heb ik in diverse kleuren, en ze hebben nu zelfs jonkies die het goed doen. De laatste heb ik er 5 van maar die zie ik zelden, ze zijn in de nacht actief maar wel erg mooi..

Ik heb helaas wel wat last van alg op de stenen, iemand daar nog tips voor?
Ik borstel ze nu eens per week schoon bij het vervangen van het water en had een middeltje gebruikt maar dat zonder effect.

Algeneters geprobeerd maar daar joegen ze zo achterna dat ze het niet hebben overleefd..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 13:03

Hier geen alg meer sinds lampen korter aan staan

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 14:55

Mijn nieuwe aanwinst;

Afbeelding

L81 Golden Nugget!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 15:13

Dies mooi! <3

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 15:17

De plaatjes op Google zijn mooier haha!

Maar hij is wat kleur verloren door de verhuizing dus dit is best logiSch dat hij wat bleek is.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 15:58

Kan je die zomaar vasthouden!? Ik zou bij de eerste spartel al gillend loslaten. Ik vind de vissen echt supergaaf maar vasthouden....brrr

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:15

Het punt met deze vissen is dat ze stekels in hun vinnen hebben. Wanneer je ze dus in een netje probeert te vangen, blijven ze hangen met de stekels in het netje waardoor je de vis gang beschadigen.

Veiliger is dus om hem met de hand te vangen. Hij was vrij kalm dus dat scheelt, ik heb er ook nog wel eens moeite mee haha

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 17:43

Kijk dat verklaard natuurlijk waarom je hem met de hand moet pakken. Doet mij eraan denken om niet zo'n vis aan te schaffen
Hij is wel heel mooi

doezel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:51

Poe poe. Tijdje niet hier geweest. Maar wat en gave bakken komen er voor bij. Ben nu ok bezig meten 130 bak
Afbeelding
Mijn andere bak (1m) gaat weg. En de vissen gaan dan in de grote bak

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 19:32

Wel mooi!
Gaaf model :P
Issie nu zo donker of lijkt dat maar zo?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 12:51

Zo, hij is weer op zn gemak/ op kleur!
Afbeelding

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 12:59

WOW :~