gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dooortje

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:26

Ja komt vast wel goed! Hebben jullie nog tips voor mij voor de nazorg?
Heb de bench van zolder gehaald en daar kan hij straks eerst rustig bij komen. Las dat ze eerst binnen moeten blijven en niet gelijk op stro/zaagsel mogen
Afbeelding

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:36

Ziet er uit als een prima plekje, ligt er ook nog wat diks onder de handdoek? Lijkt me anders dat als hij veel ligt het misschien zeer kan doen.
Ik had een klein kattenmandje voor mijn konijn toen ze gecastreerd was, vond ze volgens mij toch erg prettig om in te liggen. :)

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:40

Ik heb een dikke fleece deken eronder, heb geen kattenmandje of iets. Misschien nog een kussen er in leggen waar hij op kan liggen?

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:53

Kan je altijd doen! :)
Aan goede zorg zal het hem in ieder geval niet ontbreken!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 12:08

Wat een leuk stel konijnen colunder. Merk jij ook dat jouw Franse hangoren eerder last hebben van de warmte dan je andere konijn?

En tof Eske_B de nieuwe ren! Mijn vriend en ik hebben nu bijna alle materialen voor de nieuwe ren in huis en gaan er vandaag officieel aan beginnen. Maar we hebben geen haast omdat we toch nog moeten wachten totdat Sproet haar vaccins heeft gehad. Volgende week donderdag wordt ze geënt en dan duurt het nog een week voordat ze naar buiten mag.

Jannickee sterkte met Binky, zo te zien wordt hij straks warm onthaald bij thuiskomst, wat een fijn plekje heb je voor hem gemaakt.

Ik ben Sproet een beetje aan het trainen met oppakken enzo, volgens mij heeft haar vorige eigenaar echt amper wat met haar gedaan. Als ze los in de kamer loopt komt ze wel al heel blij naar me toe hupsen als ik haar roep/op de grond tik om aandacht te trekken.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:02

Marloez,bij miijn volwassen franse hangoor merkte ik dat wel(helaas een paar weken geleden moeten laten gaan door myiasis)
bij de kleintjes merk ik er nog niet veel van,maar het is ook nog niet heel warm geweest sinds ik ze heb.

Zo te zien gaat Binky niks te kort komen.
hij is morgen vast alweer de oude.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:56

Binky heeft nog geen eten en drinken gehad, wel al gepoept. Vanaf wanneer moet ik me zorgen maken met niet eten/drinken?

Edit: blaadje andijvie deed wonderen, meneer begon ervan te eten alsof z'n leven ervan afhangt :+

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:11

Hoi! mag ik me hier melden? :) Ik ben Lisa, ik ben 13 jaar oud. Vorige week donderdag (dus nu een week geleden :)) hebben wij een lief konijntje van 7 (nu 8) weekjes oud opgehaald! Lola heet ze :D

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:13

Heb je een foto van Lola? :D

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:43

Dit is Lola:

Afbeelding

En dit is haar hok, mijn vader heeft hem zelf gemaakt :)

Afbeelding

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:45

Wat een leuk konijntje, en een mooi hok! Heeft ze ook een (vaste) ren waar ze in mag? Alleen in dat hok is namelijk wel te klein voor een konijn :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:46

Zo, even niet meer gereageerd hier..

Mooie ren Eskegirl!

Fijn dat Binky eet. Zou hem gewoon lekker andijvie geven als hij dat goed eet :)

Welkom Lisa!
Krijgt Lola op termijn nog een konijnenmaatje en een rennetje aan het hok? :o

Hier gaat alles goed. De knijnen hebben vandaag weer los gelopen, genieten <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:50

Mooie ren eske!

En weer mooie konijnen voorbij zien komen! :)
Wat fijn dat binky de castratie goed heeft doorstaan en weer eet! :)

Zelf een paar dagen ertussenuit geweest en heeft m'n moeder voor de konijnen gezorgd (met elke dag even een foto :P )

Maar alles prima hier!
Afbeelding

Afbeelding

Volgende week wordt alles hier ingeënt :)

Maaaarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 20:53

_Tarzan schreef:
Mooie ren eske!

En weer mooie konijnen voorbij zien komen! :)
Wat fijn dat binky de castratie goed heeft doorstaan en weer eet! :)

Zelf een paar dagen ertussenuit geweest en heeft m'n moeder voor de konijnen gezorgd (met elke dag even een foto :P )

Maar alles prima hier!
[ [url=m/ZvVpvH.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CDKfpH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgende week wordt alles hier ingeënt :)

Wat een plaatjes zijn het zeg!

Hier volgende week ook entingen!
10 in een flesje en nog precies 3 over voor mij :)
(Pixy is in de opvang al geent)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:14

<3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag ook de hechtingen bij Lotje weg laten halen. Iets later dan gepland, het schoot er even bij in ivm wat omstandigheden. Heb het zelf ook geprobeerd maar dat lukte niet zo goed. We moesten vandaag toch met Dolf bij de DA zijn dus heb haar even meegenomen.

Zaten er nog 4 in :') wel weer een wondje ook... Daar was ik al bang voor, ik slaap aan de tuinkant en hoor ze dus vrijwel altijd als er onrust is. Eergisteren werd ik 's nachts wakker van hun gejaag, maar ik dacht niet direct aan ruzie oid. Gisteren was het wel héél rustig, ik kon warempel doorslapen 's nachts.. Maar, Lotje loopt zo vaak door het gaas heen te etteren met de andere 4.. Lolo grijpt dan in, ik denk dat het dit keer een wat hardere aanpak was.

Enfin, paar dagen smeren met Vetramil, komt wel goed!

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:54

We hebben uiteraard een ren gekocht voor Lola, van die hekjes. Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben :')
We gaan er nog wel even meer kopen (je kunt ze aan elkaar bevestigen) zodat ze ook echt de ruimte heeft. Met alleen deze is hij zeg maar vol als er een mens bij in gaat zitten. Ze moet natuurlijk wel lekker kunnen rennen :)
Mijn vader had een ook over een ander soort ren, niet van die hekjes maar gewoon een stevige houten ofzo, moeten we maar even naar kijken :)
We hadden altijd een weiland voor de konijnen (we hebben er altijd veel gehad) maar die is weg sinds we geen geiten, kippen en konijnen meer hebben.. Staan nu een kas en moestuin.
We zijn ons er in ieder geval bewust van dat ze natuurlijk niet in alleen dat hok kan leven haha!

Een maatje is eigenlijk niet de bedoeling. Is natuurlijk wel een optie mocht blijken dat ze daar behoefte aan heeft.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:16

Dankjewel marije, ze zijn echt stuk voor stuk geweldig <3

Leuke foto's Eoweyn!

Welkom Lisa, een maatje is een basisbehoefte van konijnen dus ja daar heeft ze zeker behoefte aan! .. Wel goed dat jullie bezig zijn met een ren en hier bewust van zijn :) leuk konijntje! Veel geluk met haar

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:23

De jouwe ook! Wat een heerlijk clubje is het toch <3

Fijn Lisa! Een zo'n rennetje is inderdaad te klein om erbij te zitten.
Wat een maatje betreft sluit ik me volledig aan bij Tarzan. Konijnen zijn groepsdieren en zijn echt veel gelukkiger samen :)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:24

Ik had ook mijn eerste konijntje alleen, (zij was 10 weken toen ik haar kocht) en na een maand of wat ging je echt merken dat ze het vreselijk vond om alleen te zijn. Dus ik wil je wel aanraden om er sowieso eentje bij te halen als Lola oud genoeg is! En een houten ren klinkt helemaal goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:39

Wat een snoesjes komen er voor bij <3

Pff bij de ene opvang moet de ren overdekt zijn , beetje jammer gaat nooit lukken hier %) . Zag de match een oudere man , rustig van karakter . Maar ja dan is mijn ren niet goed #)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:43

Hoeft toch niet heel moeilijk te zijn? Panelen maken bijv?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:44

Afbeelding

Hoe moet ik dan zitten? := , knieen in mijn nek?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:49

Daarom juist panelen. Die kun je eraf tillen. Mijn ren is ook maar 1,20 hoog ;)

Wat een rotbericht, bij Hart van Nederland -:(-
Hebben er duidelijk geen verstand van... 2HD2?

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:56

Ohh wat balen Rebecca! De opvangen bij mij in de buurt willen dat je voor een hangoordwerg minimaal een ren hebt van 4 m3 hebt. Overdag hebben ze de hele tuin en 's nachts heb ik ze in hun hok met een ren van 3 m3. Voor mij zit het er dus ook niet in dat ik een konijntje uit de opvang kan halen

Dat heb ik gemist? Waar ging dat precies over dan in Hart van Nederland?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 22:58

Dat is de eeuwige discussie , ik overdekt niet. Ik heb al 10 jaar konijnen en 8 jaar in een ren , ja ooit gaat het fout ja ooit . Pff ik word er zo naar van , het word gewoon door je strot gedouwd ><