Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 00:53

Hier valt het vuurwerk nog wel mee gelukkig. Levi is er ook niet bang van

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 08:34

Hier tot nu toe erg weinig last van het vuurwerk! Bodhi is er ook niet bang van maar toch pas ik op, is nu 3de keer dat ze het gaat meemaken dus bang worden is nog altijd een optie.

Hier ging de priveles ook goed, zat een les voor die van Karin hahah
Geoefend op raakvlakken, onderaan krijgt ze een snoepje en voor ze omkijkt naar mij krijgt ze der bal. Maar het duurde even voor ze het snoepje wilde zien, rende de lesgeefster gewoon omver hahha

Prachtige beker Marleen!! Past ie wel in een kast?!

Nog een wintersplaatje van Bodhi :D

Afbeelding

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 10:22

Zag er goed uit toen je bezig was!

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 00:06

Ahhh, mooie en sfeervolle foto hierboven!

Vuurwerk valt hier nog redelijk mee. Kijken hoe het morgen gaat als het losbarst, Toby heeft het nog niet eerder meegemaakt... De katten zijn ook niet zo bang, wij doen gewoon normaal, dus verwacht niet al te grote problemen... We zullen zien!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 01:05

Afbeelding

Afbeelding

Mijn lieve Flappie is jarig. Ze wordt 7 ♡

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 10:17

Gefeliciteerd!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 12:06

Gefeliciteerd!
Hier wordt op afstand wel al geknald, meer dan voorgaande jaren. De honden hebben er gelukkig niets van.
Straks met Mojo naar een oudjaarswandeling van een forum, ben benieuwd hoe hij het gaat vinden om met een flinke groep honden te wandelen. De meiden laat ik thuis, die doe ik daar geen plezier mee en mezelf ook niet echt. ;)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-14 13:44

Gefeliciteerd JJ!

Hier begint het langzaam open te trekken Suzanne, jullie gaan geluk hebben denk ik ;)

Hier niet heel veel vuurwerk maar wel enorm veel carbid. Csiva blijft maar aanslaan en Dumas zoekt steun. Luca trekt carbid op de een of andere manier 10x beter dan vuurwerk.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 01:55

Gelukkig nieuwjaar! Dat het voor iedereen maar een heel goed en gezond (honden)jaar mag worden!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 02:01

Hetzelfde!

Iedereen een heel gelukkig nieuwjaar met de beste wensen :)

En hoe gaat t met jullie honden en t vuurwerk?

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 02:10

Gelukkig nieuwjaar! Hier meer geknal dan voorgaande jaren. Nozem en Mojo hebben helemaal nergens last van, Tapas werd wat nerveus bij harde knallen of zoveelduizendklappers, maar werd al snel weer rustig toen ze tussen ons in op de bank lag. Gaat verder prima nu gelukkig.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 02:23

Das mooi! Kenny die vorige jaren heel gestresst was is nu opeens rustig, de hele dag al. Jochie is wel schrikkerig en blaft bij harde knallen, maar ligt tussen door ook gewoon te dutten. Alleen buddy is heel bang, blaffen bij elke knal, en toen wij ff bij de deur waren piepte en hijgde die helemaal hysterisch, Dus ik ben maar snel naar binnen gegaan(haat t vuurwerk sowieso haha) en toen werd ie wel wat rustiger gelukkig.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 02:57

Hier is het vuurwerk zo goed als voorbij. Flappie wilde de hele dag buiten lopen, die vind t geweldig! Natuurlijk veilig binnen gelaten ;) Jinn vond het spannend. Hij was nieuwsgierig maar met hele harde knallen toch wel angstig. Wanneer knal geweest was, was t ook goed.
Al met al had ik verwacht dat ie véél banger was..

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 09:11

Gelukkig nieuwjaar!

Ging goed met Mecx tot 0.00
Dat was toch wel teveel van het goede dat de buren precies voor ons raam stonden.

Maar met haar thunder shirt aan was het zo over.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 10:38

Hier ging het super! Lekker buiten gewandeld en gedaan alsof er niets vreemds aan de hand was. Om 0:00 is ze zelfs ook nog mee naar buiten gegaan! Op naar volgend jaar dus maar!

En natuurlijk een gelukkig nieuwjaar!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 11:47

overdag hier ook geen last met de honden maar hoe later het wers, hoe minder goed ze het konden verwerken. om 00.00 zijn ze ook flink gaan rennen en blaffen. toen het voorwerk weer afnam zijn ze uitgeput gaan slapen

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:17

Iedereen de beste wensen voor 2015!!

Hier niet zo'n beste jaarwisseling gehad. Overdag ging het nog wel redelijk uitlaten ging gewoon goed. Maar in huis... Buren hadden flink vuurwerk en hele straat is 1 dikke bende. Boco was echt bang. (had eerder van zo'n thundershirt moeten horen misschien had het hem nog geholpen) Had hem nu Bach rescue druppels gegeven maar het viel voor hem niet mee. Om 22.00uur kwamen de eerste flinke knallen en ze zijn ook tot een uur of half 3 doorgegaan met afsteken. Met de dikke bommen die ze steeds voor ons huis gooiden. Hij ligt het nu nog steeds te verwerken en hij is doodop. Het lijkt er nu op dat hij gaat slapen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 12:24

Ook van mij iedereen de beste wensen!

Hier was het ook dikke paniek voor Tessa. Vorige jaren verstopte ze zich onder de kerstboom, nu ging ze steeds blaffen. Toen we haar eindelijk op schoot kregen heeft ze de hele middag en avond lopen trillen. En ze zijn nog steeds bezig met halve bommen. Tay heeft er niks van. :+ Die keek hooguit geergerd op als hij wakker werd van Tessa haar geblaf.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 15:16

vooral die illegale knallen ja... verschrikkelijk!

de paar knallen die ik nu nog hoor zijn gelukkig geen probleem :)

wel even de stress er uitgelopen door 10 km met chels te gaan hardlopen, dat vond ze wel lekker, ze ligt heerlijk te slapen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:15

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:26

Wat een leuke foto's MyWishMax! Vooral nummer 8!

Toby reageerde eerst niet zo op het vuurwerk, tot gister aan het einde van de middag, mijn vriend ging nog even een klein rondje met hem lopen... Keiharde knallen buiten en nu is hij helemaal bang als hij vuurwerk hoort... Niet geplast toen en later op de avond ook niet gelukt hem in de tuin te laten plassen. Resultaat, vanmorgen een plasje in de keuken...

Vanmorgen heeft hij een langere ronde met mijn vriend gelopen, ging helemaal goed, het was rustig en hij kon dus ook lekker een stukje los. Wil ik vanmiddag weer even een klein rondje doen, wil hij al niet mee in de hal, op zijn kont zitten... Toch maar stukje opgetild, weer neergezet buiten... Nou ja, vroegtijdig maar weer huiswaarts gegaan, hij ging steeds plat op de grond liggen. Vanavond hopelijk weer rustig hier zodat ik even normaal een rondje met hem kan lopen.

Uiteraard ook voor iedereen de beste wensen voor 2015!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:13

Vervelend Dagmar! Dat hij er zo fel op reageert opeens? Misschien kwa training wel even doorpakken? In de hoop dat je volgend jaar niet hetzelfde gaat krijgen?

Ik heb bij Bodhi een vuurwerk cd/you tube filmpjes op gezet toen ze klein was, zacht begonnen en steeds harder. toen ze haar 2de oud en nieuw kreeg weer eventjes die geluiden af gespeeld maar niet teveel aandacht aan besteed, ze leek vorig jaar lichtelijk angstig, op het hoogtepunt.

Dit jaar geen voorbereiding gedaan, maar wel heel bewust in mijn doen en laten geweest. En ze deed het super!

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:36

Afbeelding

Lekker gewandeld vandaag :D

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 18:40

@Seni: Ja, echt apart, eerst reageerde hij er nauwelijks op eigenlijk. Afgelopen weken toch wel zo nu en dan wat vuurwerk gehoord en dan was er eigenlijk niks aan de hand. Maar ja, was ineens wel erg hard en veel blijkbaar op de 31e. Vandaag geen knallen buiten en prima kunnen wandelen, hij was weer zijn vrolijke zelf (enthousiaste stuiterbal :p).

Die vuurwerkgeluiden zijn ook wel een idee! Mooi dat het dit jaar zo goed ging!

@JesdaJinn: Leuk! :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 18:55

Bij die vuurwerkgeluiden moet je wel een hond hebben die daar in gelooft. :') Tessa is als de dood voor vuurwerk, maar filmpjes of een cd is niet echt en reageert ze dus niet op. Ik negeer het ook absoluut niet als ze angstig reageren.