Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Arashah schreef:dat hout was er al bij, bij het hok. jij hebt een mooi hoog hok! ik heb een lager hok maar daarvoor kunnen ze mooi rondrennen, klimmen kunnen ze ook.
maar dankje wel voor jou tip! ga ik zeker iets mee doenMaar wat is ferplast? zijn dat die plastic plateau's die jij in jou kooi hebt? het is mij gezegt door de dierenarts dat ik oppassen moet met plastic spullen, omdat ze er maar al te graag aan knabbelen. maar ik kijk rond voor zulke plateau's, i wel makkelijker schoonmaken.
wat heb jij je kooi leuk ingericht!! ik heb nog niet veel in hun kooi, maar bijna iedere dag komt er wat nieuws in hun kooi, het ziet er nog een beeje kaal uit..![]()
maar morgen maak ik nog een hangzak van een oude handdoek, waar ze ook heerlijk in kunnen slapen wanneer ze willen.
ik heb ook nog wel een oude theedoek die ik ophangen kan
ik voeg zo even een foto toe, het is nog kaal maar langzaam komt er meer erbij. ze vinden het echt leuk als er iets nieuws erbij komt, ze gaan dan heel dankbaar er aan knagen![]()
ze zijn nu al zindelijk, en dat met 7 weken oud1 van hun plast en poept op dezelfde plaats, de ander doet dat nog niet altijd. maar wordt zeker weten een hoekje gemaakt, is wel handig als ze hier los in woonkamer lopen.
plassen op het hout doen ze niet, ik heb 1 keer een drolletje gevonden.
zodra ze beiden aan mijn stem en bewegingen gewend zijn, dan mogen ze er ook uit van mij. maar helaas schrikken ze nog af en toe van mijn onverwachte bewegingen.. ik praat veel met ze, wanneer iemand dat een keer gaat filmen.. (die denken ook wat voor rare persoon ben ik)
foto plaats ik zo even van hun kooi: is nog heel erg saai ingericht, maar daar komen langzaam meer matten erbij en hangzakken.
Ik had vandaag een houten tunnel voor hun gekocht, en een huisje waar ze beiden samen erin kunnen, ook als ze volwassen zijn.
even als info: ik heb hennep bodumbedekking voor hun en kranten in strepen geschuurd en dat erbij gedaan, vinden ze machtig mooispringen en gek doen, nestje bouwen. en als onderlaag nog een dikke laag kranten (voor hun plasjes)
[ [url=m/VNPeHR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Edit: toevoeging:
wat geven jullie jullie ratten voor groenten? wat mogen ze hebben en wat niet?
Simoonzel schreef:Ze mogen wel vruchtvlees van een avocado (al is dit wel erg vet) maar absoluut geen pit of schil. Mannen mogen ook geen mango.
pimaude schreef:Geef jij niet gewoon kasper brok arash? Mijne krijgen saaie rattenbrokjes en de lekkernijtjee verstop ik in hun klimkokosnootjes of onder kleedjesmeelwormen en een ei krijgen ze ook regelmatig.
Ik krijg dus alleen mijn naakte niet zindelijk.. iemand tips of heb ik pech?