Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:30

Harvey had het om medische redenen toch? Vind het wel cool staan. 8-)
Ik vroeg me beetje af of zo'n bril nu ook handig was voor bijvoorbeeld strand wandelingen, met al dat opstuivend zand.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 09:49

Wat zuur Jeanine! :(:)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 11:05

He zonde Jeanine!

Harvey is cool met zijn bril 8-)

Ik heb toch ook maar eens eindelijk een topic aangemaakt met de foto's van de fotoshoot O:)
[BB-ITP] Jip is Jip!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 11:11

Jeanine
Ah wat rot zeg -O-

996981
Ohh lekkere losloop wandeling gehad, genieten! En Ja, ik moet altijd lachen; ik zit met 1 hond vaak echt te klooien maar Kim schudt het met 6 en nu 8 honden zo uit d’r pols, lol. Maar de omgeving is inderdaad heerlijk hier. De foto’s van zaterdag laten een hoop moois niet zien, maar dat zal vast nog eens voorbij komen.

CC
Ahwwww dankje! Op die foto was ze duidelijk al gaan zwemmen, dus ik vind d’r daar al op weg naar > natte gremlin haha.

EDIT:
Ohh je plaatste je laatste bericht toen ik aan't schrijven was haha.
Ik ga zo eens spieken in je topic!

KimD
Hahahaha die arme Woezellll toch. Maar het was idd lekker chaotisch, maar lekker! Op naar de next one.

fannetje
Ja, leuke foto al van de fotograaf. Al is deze geloof ik qua eind bewerking nog niet klaar, maar meer als preview bedoeld nog. Zit momenteel nog in de selectie fase en kan geen keuzes maken haha. En wat top dat je lekker hebt kunnen trainen op de club! Complimentjes krijgen zijn dan ook erg leuk.

Kiimm
Er zijn echt bizarrrr veel mensen die inderdaad kim na-gapen als ze langsloopt ergens hahaha. En ook elke wandeling wel mensen die vragen naar Harvey’s bril, lol.

Nayomie
Ja op zich zit ze wel weer mooi in d’r vacht nu na de rui, al vind ik haar in wintervacht toch altijd net wat mooier/voller hihi. Maar de vacht is verder wel glanzend en gezond dus dat is ’t belangrijkste. Op de foto van de fotograaf vind ik d’r zelf qua vacht minder mooi, maar komt omdat ze al het water in was geweest en al uit zag als een halve natte gremlin, lol.

---

Hier niet veel te melden nu. Gister een rust dagje gehad en dat vond Arya ook helemaal prima haha.
En nu is ze ook erg rustig nog, wat mij wel goed uit komt want ik werd vannacht niet lekker en ook vanochtend met opstaan nog niet lekker, dus ik denk dat een langere wandeling vandaag ook even geskipt wordt - en dan krijgt Arya wat hersenwerk.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 11:56

Nayomie schreef:
Ik vroeg me beetje af of zo'n bril nu ook handig was voor bijvoorbeeld strand wandelingen, met al dat opstuivend zand.

Klopt! Harvey heeft Pannus waardoor de bril noodzakelijk is bij een UV sterkte van 3 of hoger.

Ik zou de bril zeker aanraden, sterker nog, ik overweeg voor Puk & Guinness een bril voor het steppen. Doordat ik ben afgevallen wil ik komend stepseizoen meer de bossen in en daar kunnen ze natuurlijk wel eens een struik of takje tegen het hoofd krijgen of voor rondvliegende modder of steentjes. :j

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 13:54

KimD schreef:
Nayomie schreef:

Klopt! Harvey heeft Pannus waardoor de bril noodzakelijk is bij een UV sterkte van 3 of hoger.

Ik zou de bril zeker aanraden, sterker nog, ik overweeg voor Puk & Guinness een bril voor het steppen. Doordat ik ben afgevallen wil ik komend stepseizoen meer de bossen in en daar kunnen ze natuurlijk wel eens een struik of takje tegen het hoofd krijgen of voor rondvliegende modder of steentjes. :j

Ik vond steppen tijdens een clinic met sem (toen nog vier pootjes) echt verdomd zwaar.

Ben aan het kijken voor een mountainbike om met Ivy met de tijd te kunnen doen.

Wel heel gaaf het steppen vond ik.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 13:54

Beterschap cursebreaker en balen jeanine

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 15:21

Marlis schreef:
KimD schreef:

Ik vond steppen tijdens een clinic met sem (toen nog vier pootjes) echt verdomd zwaar.

Ben aan het kijken voor een mountainbike om met Ivy met de tijd te kunnen doen.

Wel heel gaaf het steppen vond ik.

Steppen moet je even onder de knie krijgen maar is echt heerlijk! <3

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:30

Dat klinkt ook wel echt gaaf! Zie het wel eens voorbij komen, mensen die steppen met de hond. Wel echt gaaf en goede training ook.
Ik ga eens zo'n bril overwegen, lijkt me enorm ideaal. Een van de honden hier zal maar eens door hoog gras rennen en al die gras zaadjes in het oog krijgen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:34

Ik denk dat ik echt kapotttt blijf met zo'n step, maar vind het super tof om te zien en alle honden die ik ken waarmee gestept wordt hebben er ook echt plezier in om op zo'n manier te werken met 'de baas'.

Die bril zie ik inderdaad steeds meer mensen gebruiken, voor idd meer doeleindes ja. Kan in meerdere situaties wel echt fijn zijn om de ogen gewoon optimaal te beschermen wat dat betreft. Met hoog gras en in de zomer dus grasaren oa, maar ook zand en planten zaadjes e.d. Arya rent ook echt loeihard zo de struiken in en door het hoge gras enz. dus het is idd geen verkeerd idee!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:56

Hahaha en toch is het echt super leuk, ga er ook geregeld mee naar het werk. Heerlijk in de ochtend, muziekje aan en gaan met die banaan.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 18:50

Steppen is inderdaad super tof. Mèt hond, maar ook zonder <3
Zaterdag gaan wij naar Reeuwijk om trektuigen te passen. En dan kunnen we weer op gaan bouwen met steppen. Zoveel zin in! :):)

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 19:20

Zit op telefoon te bokken dus lange bijleespost word lastig. Drukdruk laatste tijd dus lees vooral mee.

Cupcakes toffe foto's van jip!
KimD respect hoor wandelen met zoveel honden! Vind die bril erg stoer bij harvey!
Janine naar de keuring geweest, jammer van de DQ.

Wij hebben met Dieke zondag een bokt meeting gehad :D
Al paar voorproefjes gehad.

Ben heel benieuwd naar de rest.
Ze was zo braaf! Zelfs korte stukken los geweest. Ging dan wel even rennen maar bleef om ons heen cirkelen en kwam ook weer met roepen. Ging niet naar andere honden. En dat 1e keer op ander terrein met onbekende honden.

Net 6 maand en zo knap <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 19:26

CupCakes_ schreef:
Steppen is inderdaad super tof. Mèt hond, maar ook zonder <3
Zaterdag gaan wij naar Reeuwijk om trektuigen te passen. En dan kunnen we weer op gaan bouwen met steppen. Zoveel zin in! :):)

Benieuwd wat het gaat worden!

Eloya schreef:
Zit op telefoon te bokken dus lange bijleespost word lastig. Drukdruk laatste tijd dus lees vooral mee.

Cupcakes toffe foto's van jip!
KimD respect hoor wandelen met zoveel honden! Vind die bril erg stoer bij harvey!
Janine naar de keuring geweest, jammer van de DQ.

Wij hebben met Dieke zondag een bokt meeting gehad :D
Al paar voorproefjes gehad.

Ben heel benieuwd naar de rest.
Ze was zo braaf! Zelfs korte stukken los geweest. Ging dan wel even rennen maar bleef om ons heen cirkelen en kwam ook weer met roepen. Ging niet naar andere honden. En dat 1e keer op ander terrein met onbekende honden.

Net 6 maand en zo knap <3

[ [url=m/e8KOOV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/86sn3i.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/pdZFnj.jpg]Afbeelding[/url] ]

6 maanden en die hond is nu al groter dan mijn VW Caddy. paasei! :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 19:53

Wat is er met Dieke gebeurd? Dat was dat ik voor het laatst zag nog een puppy _O-

Oeh, leuk CC! *\o/*

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 20:39

Oh my god dieke is enorm haha.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:27

Ivy is alweer 26 weken en 28 kilo!! Wel echt nog slungel en puppy qua bouw. Zit maar kwart Duitse herder in maar vind haar daar toch meer van weg hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:31

Absoluut, is goed te zien hoor.

Nolicapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 21:59

Goedenavond,

Ik kom even binnen vallen, ik heb een vraag.
Mijn puppy Jackrussel is nu 12 weken oud.
Ze is regelmatig een paar uur buiten en doet hier dan ook braaf de behoefte. Alleen zodra we weer binnen zijn, plast ze direct weer in huis of op kleedjes en/of in de mand. Terwijl ze kort daarvoor nog buiten plasje heeft gedaan.
Ze is niet opgegroeid in huis, maar in de paardenstal waar ze sliep en haar behoefte deed. Vanaf 8 weken woont ze in huis.
Is dit gewoon nog niet zindelijk of aangeleerd gedrag ? En wat kan ik hiermee het beste doen?

Nolicapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:00

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:02

Nolicapri schreef:
Goedenavond,

Ik kom even binnen vallen, ik heb een vraag.
Mijn puppy Jackrussel is nu 12 weken oud.
Ze is regelmatig een paar uur buiten en doet hier dan ook braaf de behoefte. Alleen zodra we weer binnen zijn, plast ze direct weer in huis of op kleedjes en/of in de mand. Terwijl ze kort daarvoor nog buiten plasje heeft gedaan.
Ze is niet opgegroeid in huis, maar in de paardenstal waar ze sliep en haar behoefte deed. Vanaf 8 weken woont ze in huis.
Is dit gewoon nog niet zindelijk of aangeleerd gedrag ? En wat kan ik hiermee het beste doen?

Ivy plaste op het begin ook continu op kleedjes, deed ze sinds de laatste week bij de fokker als enige van t nest elke x. Hier gewoon continu naar buiten en na plas weer binnen en ook niet laten spelen buiten maar echt behoefte. En was eigenlijk vrij snel over.

Nolicapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:38

Buiten tussen het spelen door plast en poept ze wel. Het enige is, ookal heeft ze net geplast. Als ze binnen is gaat ze meteen weer plassen. Ookal is het maar een klein beetje.
Ze komt echt super veel buiten en ook lang.
Misschien moet ik gewoon maar geduld hebben.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:44

Vooral volhouden en buiten plassen en poepen moet echt een groot feest zijn. Buiten plassen of poepen moet echt de jackpot opleveren. Binnen levert niks op maar wordt ook niet gestraft. Als ze echt kleedjes en matten e.d. opzoekt haal die weg als dat mogelijk is en voor de rest is het vooral heel goed opletten en tijdig reageren. Daarnaast is ze ook nog maar 12 weken.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 12:54

Cody heeft een nieuw tuig, ik vind het kleurtje zo gaaf! <3
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 13:08

Staat hem goed! Boellie heeft nu de Air in blauw.
Chicka krijgt de roze (die ligt er nog maar ik wacht nog even tot die van Djes ook binnen is)
Djes krijgt de paarse. Maar ze hadden de Paarse in de pro opgestuurd ipv de air..
En puppy Envie gaat in t oranje. haar XS tuigje ligt er al. nog een beetje te groot maar dat komt wel.