Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:45

Skippy01 schreef:
Dat karakter je niet ligt is sowieso persoonlijk denk ik :)
Mij liggen herders en veedrijvers niet, molossers niet, en zo nog wel eea. Veel hondenscholen willen geen beagles of podengo's. Die zijn ook niet makkelijk te motiveren en zijn voor veel trainers best frustrerend denk ik.

De eigenaars zelf waren vooral heel erg gefrustreerd. Beatles werken in handen van de juiste eigenaars net fantastisch :D hier in België is een fokker die op hoog niveau gehoorzaamheid speelt met zijn beagles buiten het jacht seizoen :D

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:49

Nynkster schreef:
Voor mij is als een hond zoveel kruising is gewoon een “vuilnisbakkenras”.
Bedoel hoe kun je nou bewijzen dat je hond is wat ze zeggen dat die is? Als er geen ouders bekend zijn etc

Het zijn toch ook kruisingen?
Ik heb daar geen moeite mee. Hier ook geen contract hoor.
Keurig gekeurd, geënt en gechipt uit gezonde ouders. De prijzen kunnen inderdaad idioot zijn. Ik vind het niet erg om te betalen voor een gezonde hond. Ongeacht het ras of niet ras..

Mijn hond had ook een baard cursebreaker!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:51

CupCakes_ schreef:
KimD schreef:

Eigenlijk is alles een kruising wat geen stamboom heeft, want je hebt geen flauw idee wat de ouders zijn.

Tenzij je twee stamboomhonden zou fokken en geen stamboom aan zou vragen, dan weet je wel wat de ouders zijn maar heb je alsnog een kruising. :j

Edit: die namen zijn echt belachelijk, net zoals de Cockapoo, echt. _O-

Met het dik gedrukte ben ik het niet mee eens. Jip heeft bijvoorbeeld ook geen stamboom, maar ik wist wel alles van zijn ouders. Dat maakt hem niet gelijk een kruising omdat hij stamboom loos is. :)

Juist wel, want hij heeft geen stamboom en is dus per definitie een kruising.

Er zijn twee ouderdieren gebruikt die look-a-like waren waardoor er weer een look-a-like geboren is.

Wij hebben ook drie borders, zeg ik ook altijd zo. Maar de herplaatser is ook per definitie een kruising, ze is wel een look-a-like border en is een border in hart & nieren. Maar op papier is ze een kruising.
Laatst bijgewerkt door KimD op 09-05-20 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:53

IMJ schreef:
Nynkster schreef:
Voor mij is als een hond zoveel kruising is gewoon een “vuilnisbakkenras”.
Bedoel hoe kun je nou bewijzen dat je hond is wat ze zeggen dat die is? Als er geen ouders bekend zijn etc

Het zijn toch ook kruisingen?
Ik heb daar geen moeite mee. Hier ook geen contract hoor.
Keurig gekeurd, geënt en gechipt uit gezonde ouders. De prijzen kunnen inderdaad idioot zijn. Ik vind het niet erg om te betalen voor een gezonde hond. Ongeacht het ras of niet ras..

Je hebt er geen moeite mee, maar houd hier (wellicht onbewust) een erg ongezonde markt mee overeind.

Deze trend-fokkers verdienen door die idiote prijzen achterlijk veel op één pup. Zolang mensen dat bereid zijn te betalen voor een kruising gaan mensen dit blijven doen of zelfs een trend-kruising ontwerpen.

Maargoed, ik zal er verder ook niks meer over zeggen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:55

IMJ schreef:

Dit is al een hele oude foto van 'm. Ik vond die baard zo lelijk altijd :')

Afbeelding

Was wel grappig met sneeuwfoto's :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 09-05-20 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:56

cursebreaker schreef:
IMJ schreef:

[ [url=m/83qtd6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat snap ik bij het zien van de foto. :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:56

cursebreaker schreef:
xDenies schreef:
Voor een grote hond is EC best wel prijzig, je moet er een flinke hoeveelheid van voeren (sowieso volgens hun verpakking). De 12kg heeft grote brokken, de 7kg nog kleine smarties. Het is meer een merk voor de wat kleinere honden vind ik persoonlijk. (ja dat zal vast niet iedereen met me eens zijn maar dan heb je meerdere ervaringen, ik weet dat Arya ook geen kleine hond is maar toch)

Ik weet niet meer wat Bodhi kreeg maar best flink.

Maar in welk opzicht vind je het dan minder geschikt voor grote honden en dan meer voor kleinere honden? Gewoon uit interesse en nieuwsgierigheid :j

Dat is natuurlijk niet het woord dat ik gebruik. Maar als voorbeeld een hond van 18-20kg moet van E&C 217 tot 252gram (dat is nu, dat was eerst hoger) en op Acana bijvoorbeeld <200 gram. Dat is best een flink verschil. Nu moest Bodhi sowieso meer dan hun richtlijn en waren er toen alleen maar 7kg verpakkingen (á 44,95) en dan gaat een voeding best hard en is hij ook vrij prijzig. De aanschaf van een zak Acana lijkt dan hoger, maar uiteindelijk voer je daar minder van en ben je dus voordeliger uit.

Dus dat is mijn kijk er op. Ik kraak de voeding nergens af en ik zeg ook niet dat het minder geschikt is.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:57

KimD schreef:
Dat snap ik bij het zien van de foto. :')

Krijg er gewoon kriebels van als ik het weer zie _O- :')

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 13:57

Zoe_97 schreef:
Skippy01 schreef:
Dat karakter je niet ligt is sowieso persoonlijk denk ik :)
Mij liggen herders en veedrijvers niet, molossers niet, en zo nog wel eea. Veel hondenscholen willen geen beagles of podengo's. Die zijn ook niet makkelijk te motiveren en zijn voor veel trainers best frustrerend denk ik.

De eigenaars zelf waren vooral heel erg gefrustreerd. Beatles werken in handen van de juiste eigenaars net fantastisch :D hier in België is een fokker die op hoog niveau gehoorzaamheid speelt met zijn beagles buiten het jacht seizoen :D

Ow, hm, danig onderschat dat ze een mix van actieve rassen hebben gekocht dan vermoedelijk? Zonde!
De beagle van mijn tante vond ik geweldig. Mooi slank, super sportief en super lief. Enige nadeel: vrat alles wat los en vast zat :') Gaaf als iemand zo'n hond gewoon naar volle potentie krijgt!

Zo zie ik ook geregeld mensen die met foxterriers en lakeland terriërs echt super meedoen in gehoorzaamheid, en in het seizoen ermee jagen. Geweldig! Zijn toch ook vaak eigenwijze boeven in onervaren handen :)

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 14:00

Zolang er geen DNA verificatie geweest is is een stamboom ook relatief “weinig” waard. Genoeg fokkers ( in het buitenland want in NL en BE nemen ze wel DNA testen van de ouderdieren en pups) wisselen hun pups bij nesten uit. :)
Om net betere uitkomsten te krijgen of meer geld bijv.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:00

xDenies schreef:
Dat is natuurlijk niet het woord dat ik gebruik. Maar als voorbeeld een hond van 18-20kg moet van E&C 217 tot 252gram (dat is nu, dat was eerst hoger) en op Acana bijvoorbeeld <200 gram. Dat is best een flink verschil. Nu moest Bodhi sowieso meer dan hun richtlijn en waren er toen alleen maar 7kg verpakkingen (á 44,95) en dan gaat een voeding best hard en is hij ook vrij prijzig. De aanschaf van een zak Acana lijkt dan hoger, maar uiteindelijk voer je daar minder van en ben je dus voordeliger uit.

Dus dat is mijn kijk er op. Ik kraak de voeding nergens af en ik zeg ook niet dat het minder geschikt is.

Jaa ik snap wat je bedoelt. Ik ben in ieder geval nu ook wel blij met de 12kg zakken ja en ook dat de brokken groter zijn in deze zak.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:02

kiwiwitje schreef:
Zolang er geen DNA verificatie geweest is is een stamboom ook relatief “weinig” waard. Genoeg fokkers ( in het buitenland want in NL en BE nemen ze wel DNA testen van de ouderdieren en pups) wisselen hun pups bij nesten uit. :)

Zeker, alhoewel er in de Oostblok landen tegenwoordig ook meer aandacht voor is. Daarom gaan daar ook veel mensen heen.

In Engeland worden nog steeds pups verzopen om de mislukte niet aan het licht te hebben.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:03

kiwiwitje schreef:

Dat inderdaad ook: DNA bepaalt, papier is vooral dat: papier.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:05

Bij 'ons' wordt DNA ook vastgelegd door de 'ras'vereniging en kunnen we terugkijken in de lijnen tot tientallen jaren terug wanneer ze met de Duitse Langstockhaar en Duitse lijnen zijn gaan fokken en toen met de ODH op de proppen kwamen. Ik kan in dat opzicht dus prima zien en terugkijken wat Arya's (medische) achtergrond is, ook al wordt er met deze honden natuurlijk minder lang gefokt als een ras als de BC om maar wat te noemen. Maar alles is wel vastgelegd vanaf die eerste momenten. En puntje bij paaltje; Arya is dan idd geen erkend ras bij het FCI nee.

Als iemand vraagt wat voor hond ze is zeg ik wel gewoon ODH alsof het een ras is, maar vertel er wel meestal gewoon bij dat het dus idd geen erkend ras is, maar dat er wel een vereniging achter zit die met hart voor de honden fokt om ze gezond te houden qua karakter en lichaam - en dat vind ik vooral gewoon belangrijk. Ik heb dus wel een zelfgemaakt 'stamboom' papier van de rasvereniging maar goed.. Dat is uiteindelijk niet echt iets 'waard' nee. Maar DNA wordt bij ons in de rasvereniging dus ook vastgelegd in ieder geval :j, je kunt terugkijken in de achtergrond lijnen en de belangrijke medische testen alsook gedrags testen worden gedaan met de fokdieren.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 09-05-20 14:09, in het totaal 4 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-20 14:05

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:

Zeker, alhoewel er in de Oostblok landen tegenwoordig ook meer aandacht voor is. Daarom gaan daar ook veel mensen heen.

In Engeland worden nog steeds pups verzopen om de mislukte niet aan het licht te hebben.

Zolang je voorouders hebt waar niet uit dna verificatie getest is heb je nog niks. En toch wel veel fokkers gebruiken bijv geimporteerde honden. Ik heb dat ook gedaan. Maar in principe weet ik niks over de stamboom van mijn honden. Omdat er veel buitenlands bloed achter zit.
In mijn geval engels.

Maar nee das indd niet uniek dat verzuipen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:14

Eeuwige discussies, niet meer, niet minder. Ik hecht in ieder geval ontzettend veel waarde aan een stamboom en heb rassen waarbij dat godzijdank ook van toepassing is.

Maar, zoals eerder gezegd, ik zal verder zwijgen. De honden waar ik het niet mee eens ben laat ik gewoon links liggen, dan hoef ik me daar ook niet druk om te maken.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:16

Hè bah, zo sneu wel... Echt ongezonde pups inslapen, prima. Maar verzuipen, brrrr :(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:16

Skippy01 schreef:
Hè bah, zo sneu wel... Echt ongezonde pups inslapen, prima. Maar verzuipen, brrrr :(

Als je ze laat inslapen zijn ze geboren, als je ze verzuipt niet.

Het gebeurt overigens ook veel bij de werk-fokkers. 90% zal dat nooit in het hoofd komen, zeker niet die wat fokken om het ras te verbeteren.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:17

cursebreaker schreef:
IMJ schreef:

[ [url=m/83qtd6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Was wel grappig met sneeuwfoto's :')

[ [url=m/RFibmO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja zelfde baard!! :D ik vond m ook lelijk!

Ik vind de discussie inderdaad jammer.. er zijn wrs minstens zoveel rashonden met grote problemen als kruisingen.. wellicht nog meer. Dat maakt het 1 niet erger dan het ander btw!
Deze dame fokt met zorg en houdt haar honden voor haar plezier..geen broodfokker oid. Labradoodles bestaan inmiddels ook al best lang hè.

Ik hoop dat wij er plezier mee gaan hebben in ieder geval.
Laatst bijgewerkt door IMJ op 09-05-20 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:18

KimD schreef:
Skippy01 schreef:

Als je ze laat inslapen zijn ze geboren, als je ze verzuipt niet.

Het gebeurt overigens ook veel bij de werk-fokkers. 90% zal dat nooit in het hoofd komen, zeker niet die wat fokken om het ras te verbeteren.

Ja, ik snap de logica erachter heel goed. Maar ik ben een softie. Ik zou het niet kunnen ;)

@IMJ waar je ook komt, mensen gaan een mening over je Doodle hebben ;) gewoon zoveel mogelijk naast je neerleggen :) (en je realiseren dat je jachthonden gemixt op je bordje hebt liggen, en dat ze net als elke andere hond opgevoed moeten worden, dat lijkt net als met labradors nogal eens te worden vergeten haha)
Komt vast goed, dat genieten!! :D

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:22

KimD schreef:
Als mensen mij vragen welke hond niet op de allergieën werkt zeg ik altijd "Die van de HEMA op batterijen." :+

Of een MHD.

De MHD heeft toch net zo goed effect op allergieën? Het gaat meestal niet om haar maar om huidschilfers. En die hebben ze wel gewoon.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:24

Kaus schreef:
KimD schreef:
Als mensen mij vragen welke hond niet op de allergieën werkt zeg ik altijd "Die van de HEMA op batterijen." :+

Of een MHD.

De MHD heeft toch net zo goed effect op allergieën? Het gaat meestal niet om haar maar om huidschilfers. En die hebben ze wel gewoon.

Het gaat om het sarcasme erachter, als in 'naakt'. Dus, beter niks.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:25

Wie hadden ook al weer een koel jas voor hun hond? Ik ben toch wel aan het twijfelen om er eentje voor Jip aan te schaffen. Hij heeft best last van de warmte, zelfs binnen waar het toch koel is.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:31

Ik heb de ruffwear jet stream en ik merk een enorm verschil met Dexter :D

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 14:35

Kaus schreef:
Ik heb de ruffwear jet stream en ik merk een enorm verschil met Dexter :D

Kijk, dat is fijn om te horen! Minder last van de warmte?