Zoe_97 schreef:Maar bij zo een verschillende visie is er voor aankoop al iets mis gegaan denk ik dan. Ofwel mensen die niet helemaal eerlijk geweest zijn over hun zienswijze. Ofwel een fokker die niet duidelijk was hierin.
Als je zienswijze niet bij elkaar past koop je ergens anders toch een pup?
Waarom? De zienswijze van de fokker heeft toch niets met de koop van de pup te maken, immers verkocht is verkocht. Misschien wil ik wel een pup uit een bepaalde lijn en is die fokker de enige die met die lijn fokt, dan ga ik echt een pup niet laten liggen omdat de fokker liever heeft dat je voer A geeft, terwijl jij goede ervaringen hebt met voer B.
Het is hetzelfde principe als een paard verkopen, je kan de koper advies geven het paard vierkant te beslaan omdat de hoeven snel slijten, maar je kan er niets tegen beginnen als de koper het paard op blote voeten laat lopen....
Zodra je iets uit handen geeft door middel van verkoop, ben je niet meer de eigenaar en kan je dus niets meer beslissen, wil je dit niet, moet je niet verkopen (of niet fokken of accepteren dat je kopers misschien een andere visie hebben.)
En ja, ik weet hoe moeilijk het kan zijn. In 2014 mijn pony verkocht naar een manege die op dat moment echt heel goed was voor zn paarden, ik ging daar zelf rijden zodat ik pony nog kon zien (en in de gaten houden) maar ik mocht alleen iets aangeven als ik iets opmerkte, wondje bijvoorbeeld, maar wat ermee gedaan werd, had ik niets meer over te vertellen. Helaas hebben ze uiteindelijk niets gedaan met mijn constatering dat pony een dikke kogel had, en is dit zn dood geworden. Ben ik daar boos om? ABSOLUUT! Want het was gewoon met lang genoeg stappen te genezen, maar nogmaals, ik was geen eigenaar meer, dus ik mocht me er niet meer mee bemoeien