Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zoe_97 schreef:Bij beide honden heb ik de eerste week op een matras in de woonkamer geslapen. Eerste nacht bij elk piepje om te plassen eruit gelaten. 2e nacht 10 minuutjes laten piepen en dan pas buiten. En zo uitgebreid. Na een week sliepen beide honden de nacht door.
Zoe_97 schreef:hier morgen ene nestwandeling geplandze waren met 2 teefjes en 4 reuen. 1 reutje is op 10 weken helaas door een ongeval overleden. de 2 zusjes zie ik meerdere keren per week, morgen zie ik een ander broertje terug voor de eerste keer
het laatste broertje zijn helaas was asociale mensen (ze wonen letterlijk 50 meter van me af en ik het de hond niet meer gezien sinds ze 3 maanden waren). ze vonden het risico dat de hond ziek werd door contact met de andere honden te groot en komen morgen niet
Jessica_R schreef:Hoe hebben jullie trouwens de eerste week gedaan? Alleen beneden? Bench naast het bed? Zelf op de bank?
Delphi schreef:Zoe_97 schreef:hier morgen ene nestwandeling geplandze waren met 2 teefjes en 4 reuen. 1 reutje is op 10 weken helaas door een ongeval overleden. de 2 zusjes zie ik meerdere keren per week, morgen zie ik een ander broertje terug voor de eerste keer
het laatste broertje zijn helaas was asociale mensen (ze wonen letterlijk 50 meter van me af en ik het de hond niet meer gezien sinds ze 3 maanden waren). ze vonden het risico dat de hond ziek werd door contact met de andere honden te groot en komen morgen niet
Ook sneu voor die hond! Dat kan toch nooit geen sociale hond worden als hij niet in contact komt met soortgenoten? Ahhh en met 10 weken een ongeval, dat is ook heel erg als dat je pupje isMag ik vragen wat er gebeurd is met dat pupje?
Zoe_97 schreef:is inderdaad sneu
Het pupje is van een trapje gevallen waardoor ene middenvoetjsbeentje ebroken was. dit was ene krome breuk en moest door een opperatie gezet worden. Echter heeft het pupje allergisch gereageerd op de verdoving en heeft de dierenarts hem niet meer wakker gekregen. (vanwaar de reactie komt, geen idee, de ouders zijn vrij van mdr-1 en de broers en zussen ook) alle broers en zussen zijn sindsdien ook onder narcose geweest (kenai en 2 zussen voor officiele heupfoto's, 1 broer voor castratie en andere voor een wonde te hechten) en geen van allen heeft ooit ene reactie gehad.
Helaas is onze wandeling niet kunnen doorgaan, door het weer izjn alle bossen dicht
Delphi schreef:Jessica_R schreef:Hoe hebben jullie trouwens de eerste week gedaan? Alleen beneden? Bench naast het bed? Zelf op de bank?
Hier hadden we instructies van de fokker. Mijn dochters zijn thuis gebleven toen wij Puck zijn gaan ophalen. Ze wilde met het ophalen nog extra info geven en raadde i.v.m. de rust aan de kinderen thuis te laten. Achteraf gezien inderdaad wel fijn. Bij thuiskomst moesten we de pup buiten kennis laten maken met de kinderen (en opa en oma die aan het oppassen waren). Daarna hopen op een plasje buiten (wat hij inderdaad deed), belonen en dan naar binnen. Binnen gelijk in de bench met zijn nesthanddoek erbij. Erbij blijven maar geen aandacht geven als hij piept. Hij viel gelijk in slaap en zodra hij wakker werd, niet piepen afwachten maar gelijk mee naar buiten voor een plasje. Daarna het huis laten ontdekken.
Bij ons ging hij daarna steeds uitzichzelf lekker de bench in. Bench mochten we vanzelfsprekend ook nooit als straf gebruiken.
's Nachts piept Puck nooit, vanaf dag 1 al niet. Dus daar kan ik je niet mee helpen. Ik laat hem om 23:15 uit en dan gaan we allemaal slapen. Wij boven, hij beneden in de bench gelijk vanaf dag 1. Ik kan hem goed horen als hij wel zou piepen. De eerste nacht piepte hij om 5:00. Toen ben ik er gelijk uitgegaan, plasje laten doen en terug de bench in. Toen heeft hij tot 9:00 verder geslapen. Vanaf dag 2 slaapt hij van 23:15-8:00 dus keurig.
Wij zorgen wel dat hij zeker 2 uur voor we naar bed gaan lekker wakker en wat actief is, zodat hij moe is als we gaan slapen.
Als hij piept en je weet zeker dat hij niets hoeft te doen, zou ik het zo laten. Als je twijfelt even buiten laten om te plassen en verder niet te gezellig doen (wel belonen voor een plasje) en daarna weer terug de bench in.
Maar inderdaad iedereen heeft zijn eigen methodes. En bij de ene hond werkt het één beter en bij de andere de andere methode.