Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ukkiepuk schreef:Ik heb mijn guppen vandaag verkochten ga nu mijn bak inrichten voor de Rasbora Kubotai, en Boraras Brigittae. Hier wil ik nog graag een dwerg 'algeneter' (iig een plakvis
) bij. Ik kom niet verder dan de otocinclus Vittatus, maar ik vroeg me af of er ook klein blijvende (liefst max 4 cm) ancistrus achtige plakvissen zijn. Iemand die dit weet? Met google kom ik niet verder, of ik google verkeerd
julius_juut schreef:Voor zo ver ik weet zijn er naast de verschillende otocinclus soorten (waar je qua dierenwelzijn wel even ernstig over na moet denken of je daar aan wil) geen klein blijvende plakkers. Dan zou je misschien nog op hillstream loaches komen (niet echt plakkers, maar ook van die buikschuivers), maar die hebben wel heel specifieke eisen voor hun huis om te overleven.
Riddershow schreef:De snorharen van mijn panda's en leopard's zijn zeker een halve cm. Dus misschien dat toch ergens iets is waardoor de snorharen beschadigen?
Ik las ook ergens dat een rode buik kan komen door gifstoffen uit de bodem? hele andere oorzaak, maar misschien ff testje uitvoeren?