Beginnen met kippen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:45

Oh wauw wat een gave beestjes! :oo <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 20:48

Die zijn mooi!

Mijn hennetje heeft ontdekt hoe ze het net red om uit de ren te flapperen (voor zover ze dat kan). Hopelijk is ze het morgen weer vergeten.. de mannen vonden het niet zo gezellig. Maar die zijn veel te zwaar om erover te geraken :')

Ceetje_bokt

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:34

Oh WoW, die zijn echt helemaal zwart. Bijzonder zijn ze absoluut, maar mooi vind ik het niet.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 21:47

Heel bijzonder om te zien ja, dit ras. Ik waardeer het wel, maar ergens klopt het in mn hoofd toch niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:59

Welke krielkip qua ras zouden jullie aanraden die niet teveel geluid maken en redelijk tam (kunnen) worden?

Mijn 3 plofkipjes gaan vanmiddag helaas weg, maar kippen waren wel erg leuk in de tuin. Dus we zouden graag een 3 of 4 tal krieltjes willen.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:35

Ik vind mijn Cochin krieltjes hele fijne beestjes! Ze zijn erg nieuwsgierig waardoor ze het in het begin dus al snel interessant vonden om bij me te komen kijken als ik in de buurt was en uit mijn hand te komen eten. Ze maken ook totaal niet veel geluid. De haan kraait ‘s ochtends natuurlijk en af en toe ook nog een keer overdag, en de hennetjes zijn lekker rustig. De ene piept weleens wat en de ander maakt ook wel wat geluidjes maar niet hard oid, ik hoor ze alleen als ik buiten ben :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 15:45

Mijn cochin kieltjes kunnen best luidruchtig zijn, maar alleen als ze in paniek zijn of een ei hebben gelegd. Dan is de hele buurt wakker :+ Maar ze zijn wel heel tam.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:00

Ik moet het nog gaan meemaken, maar ik heb gekozen voor Faverolles krielen omdat ze bekend staan als kalme en tamme dieren. En omdat ze vrij goed leggen, en ook nog eens heel mooi zijn vind ik :D

Ze zijn nu in ieder geval wel heel leuk, met hun bolle wangetjes <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door black_kelpie op 18-05-18 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:34

ik zie weer gave kippies en kuikens voorbij komen, nog nooit gezien zulke zwarte kippen :)

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:47

Die zwarte kippen zijn echt mooi. Maar wel apart, die zwarte kammen en lellen.

Ik dacht ook dat de rode kleur een functie had, dat de haan daaraan ziet of hij met een hen kan paren of niet. Maar zal bij deze kippen wel anders werken. ;)

De kuikentjes zijn echt schattig met die bolle koppies.

E_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 18:43

Aaaah wat een schattige kuikentjes <3

tuttifrutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:30

Onze zwarte kipjes hebben hun eerste dag bij ons al gelijk een ei gelegd! Super leuk!
Pinto_1 dat is waar inderdaad! Ik heb eerlijk gezegd ook geen idee hoe dat bij de Ayam Cemani gaat/is !

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 07:16

Wat is de kleur van de schaal, tuttifrutti?

tuttifrutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 08:59

Afbeelding
:D

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:09

Dat is dan wel een domper... ik hoopte op pikzwarte eieren :D

tuttifrutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:14

Hahah dat zou wel gaaf zijn inderdaad! Staan wel onzindingen op internet over zwarte eieren.

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 17:10

E_J schreef:
Ik vind mijn Cochin krieltjes hele fijne beestjes! Ze zijn erg nieuwsgierig waardoor ze het in het begin dus al snel interessant vonden om bij me te komen kijken als ik in de buurt was en uit mijn hand te komen eten. Ze maken ook totaal niet veel geluid. De haan kraait ‘s ochtends natuurlijk en af en toe ook nog een keer overdag, en de hennetjes zijn lekker rustig. De ene piept weleens wat en de ander maakt ook wel wat geluidjes maar niet hard oid, ik hoor ze alleen als ik buiten ben :j

Dan heb jij geluk of ik pech...ik neem nooit meer cochinnes. Die 2 van mij kunnen gewoon gillen, niet normaal. We zijn het ze aan het afleren met een plantenspuit, tip op pinterest en werkt prima :D Ik zeg duidelijk NEE als ze gillen en als dat niet werkt dan krijgen ze een beetje water tegen hun kop. Ze snappen het heel goed, want ze stoppen al met gillen als ik de spuit pak.
Op de plantenspuit hebben we een label geplakt met "Stoute Kippenspray" ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 19:24

Stoute kippenspray _O-

Mooi wit ei van de zwarte dames! Vind het echt mooie kippen.

Wij zijn voor kriel wyandottes gegaan. Zat een fijne fokker hier redelijk in de buurt.

Ze moeten nog even over de shock heenkomen. Maar ze zijn nu al zo leuk <3

Afbeelding

Iemand hier trouwens ervaring met aan 1 zijde kortwieken? Hoeveel van de slagpennen moet je knippen en hoe kort? Wil geen risico lopen dat ze over de omheining vliegen, aangezien ze vrijwel direct dan de tuin uit lopen (we hebben geen poort).

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:43

Onze kippen zijn eenzijdig gekortwiekt door de fokker. Ik meen me te herinneren dat hij er 2/3 vanaf knipte met een gewone schaar. Inmiddels alles aangegroeid, maar hun hek is nu 180 cm.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:58

Kortwieken is heel simpel!
Altijd maar aan 1 kant knippen, anders zijn ze gewoon in evenwicht en kunnen ze alsnog vliegen.

Altijd de laatste 2 pennen laten zitten zo zie je niet dat ze geknipt zijn.

Afbeelding

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 21:35

of je knipt aan 1 kant om en om een veer weg, dan kun je ook niet zien dat je kippen geknipt zijn en vliegen ze ook niet meer weg. Bijkomend voordeel is nog dat de patronen op je kippen intact blijven.

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 21:52

NenaC dat was bij onze australorps niet voldoende. Dit wel en je zag geen verschil.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 21:54

Levende have heeft er een keurig instructiefilmpje over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 11:36

Dank jullie wel! Hebben ze net nog even bijgeknipt, was wat minder rigoreus met kort knippen. Als ze buiten durven gaan we zien of het genoeg is :+

Ze zitten hier achter een vrij laag hek, met de vorige 3 ging dat prima, dus met deze hopelijk ook. Anders moeten we hem even aan gaan passen.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 12:23

bij mijn vliegers werkte het heel goed. ik heb nu al hennen die 6-7 weken aan het broeden zijn. van de week alle eieren (die rot waren) weggehaald en nu zitten ze gewoon weer iedere dag op nest en eieren. word er een beetje moedeloos van. :(