Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ymor schreef:Klinkt echt super fijn inderdaad! Zo zou het ook moeten zijn. Gewoon communiceren met elkaar.
Interessante meningen over voer. Ik zit al jaren op prins en mijn honden doen het daar super goed op! Ze glimmen allemaal hebben onwijs veel energie. Dus ik voel nog niet de behoefte om over te stappen.
Leuk die doodle kruising! Ben benieuwd wat voor soort hond daar uit komt.
IMJ schreef:Oh ik ben heel benieuwd skippy! Kan je curly wel normaal kammen?
Zoe_97 schreef:Lol, wat gaan ze nu nog allemaal verzinnen voor bastaarden? Een double doodle ik ga echt stuk hier![]()
![]()
![]()
Anyway veel plezier met je nieuwe pup! En welkom hier
Nynkster schreef:Ik vind het ook wel beetje ver gaan hoor... en dan de prijzen die erbij horen.... gister zag ik borderXstabij pups voor 1250 euro, dat is meer dan een gemiddelde stamboom border. Nou sorry maar dat gaat mij ook de pet te boven.
Skippy01 schreef:IMJ schreef:Oh ik ben heel benieuwd skippy! Kan je curly wel normaal kammen?
Nee, dat valt nauwelijks te kammenZoe_97 schreef:Lol, wat gaan ze nu nog allemaal verzinnen voor bastaarden? Een double doodle ik ga echt stuk hier![]()
![]()
![]()
Anyway veel plezier met je nieuwe pup! En welkom hier
We weten dat jij anti-alles-wat-niet-fci-is bent. Laat mensen gewoon in hun waardeal die namen zeggen iets over de achtergrond, en dat wordt allemaal bijgehouden, en bij goede fokkers wordt er ook gewoon getest op alles wat in de bron-rassen voorkomt. Er zitten in het topic volgens mij evenveel mixjes en niet fci rassen en types als stamboom honden. En al die honden hebben bestaansrecht , of het jou aanstaat of niet
Nynkster schreef:Voor mij is als een hond zoveel kruising is gewoon een “vuilnisbakkenras”.
Bedoel hoe kun je nou bewijzen dat je hond is wat ze zeggen dat die is? Als er geen ouders bekend zijn etc
Esplendido schreef:Natuurlijk heeft ook een kruising bestaansrecht. Maar ik heb moeite met de mentaliteit van veel ‘doodle’ fokkers. Achterlijk veel geld vragen, bijna wurgcontracten met allerlei verplichtingen en hoge boetes en mensen valse beloftes doen over de hypoallergene vacht. Het lijkt soms wel zodra een fokker het ‘doodle’ noemt of een ander veel gebruikte term ‘designerras’ er ineens nog veel meer geld voor de pups gevraagd kan worden dan voor de fci erkende rashonden.
Onder alle fokkers zit kaf onder het koren, maar bij de doodle fokkers en designerras fokkers is het wel erg goed zoeken naar het koren...
Nynkster schreef:Voor mij is als een hond zoveel kruising is gewoon een “vuilnisbakkenras”.
Bedoel hoe kun je nou bewijzen dat je hond is wat ze zeggen dat die is? Als er geen ouders bekend zijn etc
RoosvanBlue schreef:Esplendido schreef:Natuurlijk heeft ook een kruising bestaansrecht. Maar ik heb moeite met de mentaliteit van veel ‘doodle’ fokkers. Achterlijk veel geld vragen, bijna wurgcontracten met allerlei verplichtingen en hoge boetes en mensen valse beloftes doen over de hypoallergene vacht. Het lijkt soms wel zodra een fokker het ‘doodle’ noemt of een ander veel gebruikte term ‘designerras’ er ineens nog veel meer geld voor de pups gevraagd kan worden dan voor de fci erkende rashonden.
Onder alle fokkers zit kaf onder het koren, maar bij de doodle fokkers en designerras fokkers is het wel erg goed zoeken naar het koren...
Ja dat vind ik dus ook. En die hele hypoallergene stierenstr*nt, kom nou. Het is een hond en een hond is allergeen. Een geschikte vacht kan de verspreiding van huidschilfers aanzienlijk verminderen en dan heb je dus minder last maar dan zijn de poedel, barbet, waterhond of zelfs sommige poolhonden volgens mij net zo geschikt.
Neemt niet weg dat de meeste doodles hartstikke leuk zijn hoor! Maar ik ben dus allergisch voor dat gehype![]()
Welkom en alvast veel plezier met je pup IMJ!
KimD schreef:Nynkster schreef:Voor mij is als een hond zoveel kruising is gewoon een “vuilnisbakkenras”.
Eigenlijk is alles een kruising wat geen stamboom heeft, want je hebt geen flauw idee wat de ouders zijn.
Tenzij je twee stamboomhonden zou fokken en geen stamboom aan zou vragen, dan weet je wel wat de ouders zijn maar heb je alsnog een kruising.
Edit: die namen zijn echt belachelijk, net zoals de Cockapoo, echt.