kiwiwitje schreef:Ach een van mijn pupkopers zit bij een hondenschool waar ik van begin te janken. Maar helaas krijg ik ze niks anders wijs gemaakt. T zijn mensen die al een stafford hadden maar helaas toch niet altijd even geïnteresseerd in alle adviezen die ze krijgen.
Dat lijkt mij echt erg naar... Wist je op voorhand niet dat ze deze methode toepasten (geen verwijt)? Welke ‘methode’ volgt de hondenschool dan?/:
Nog even een update van Akira. Ik had de GoPro mee maar helaas kreeg ik halverwege een melding dat de kaart vol was.

Op de terugweg zijn we nog een klein teckeltje tegengekomen. Hij ging uit zichzelf liggen en ik heb hem deze keer gewoon laten doen. Toen de vrouw voorbij wandelde zei ze dat ze wel mochten kennismaken en Akira was enorm rustig. Gelukkig maar ook want hij weegt 33kg, tegenover een teckel van drie kilo (kaninchen teckel).
De vrouw zei dat haar hondje normaal gezien sneller schrik heeft van grote honden dus het is wel fijn dat Akira dan blijkbaar toch een beetje vertrouwen geeft.
Ik denk dus dat zijn ‘extremer’ gedrag vooral in de stad tot uiting komt omdat hij daar vrij veel stress heeft. Dus ik denk dat dat voornamelijk een oefenpunt is.
De eigenaars gaan hiervoor wel een gedragstherapeut contacteren (die zelf ook een Tjech heeft). Niet dat er extreem grote problemen zijn, maar puur om te kijken of alles ‘in orde’ is.
[ [url=m/Pfeheg.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Ik wou even kijken of de GoPro ook op Akira zou kunnen blijven hangen.

Ik voel me zelf enorm bekeken met die camera op mijn borstkas. :’) )