Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kiwiwitje schreef:Ik vind het opzich niet erg om een half uurtje ofzo te rijden om naar een wandelstuk te kunnen. Ik ga liever niet naar bos maar naar plekken met echt ruim overzicht. Zodat die van ons ook gewoon lekker lang kunnen aan de lijn.
dierenfan schreef:kiwiwitje schreef:Ik vind het opzich niet erg om een half uurtje ofzo te rijden om naar een wandelstuk te kunnen. Ik ga liever niet naar bos maar naar plekken met echt ruim overzicht. Zodat die van ons ook gewoon lekker lang kunnen aan de lijn.
Waarom kunnen ze niet lang aan de lijn in niet overzichtelijk bos?
Bos kan ik lopend (500 meter) bereiken. Veel groter bos op 3 km. Zwemmen in de zee is wel half uurtje rijden en ga dan met eb zodat we lekker kunnen wandelen en zwemmen en iedereen aan het water plezier heeft.
Hier lopen er 2 altijd aan 8 meter rollijn en de pubers bij drukte ook en onoverzichtelijk dan mijn puver die niet altijd te vertrouwen is sowieso ook aan 8 meter lijn. Is uitstekend te doen ze kunnen allen net zo goed heen als terug om dezelfde bomen en bossen lopen als ze aangelijnd zijn. Heb maar 1 hond meer die betrouwbaar overal los loopt. Wel wennen want jaren lang 2 aangelijnd en 4 altijd los gehad
Zoe_97 schreef:In België mogen officieel honden nergens los helaas. Ik wandel nooit op standaard wandelroutes en heb mijn honden altijd los. 1 keer roepen en ze staan bij me of wanneer teruglopen niet veilig is (bv een groep onverwachte fietsers of een traktor ofzo) roep ik ze gewoon af en gaan ze liggen op de plek waar ze stonden.
Ik erger me rot aan mensen die het idee hebben dat omdat onze roedel waarmee we lopen samen sociaal is (soms tot 20 honden) dat ze hun onrespectvolle bulldozer er zomaar tussen mogen smijten. De roedel verdedigd elkaar. Zomaar een vreemde hond die er tussen duikt komt echt niet goed. Vaak in geen velden of wegen een baas te bekennen....