Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:05

Zie ik daar Tommy zitten? :D

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 14:48

Ja, de enige echte dakduif supreme! Hij kletst de oren van ons hoofd :+: :') net even nat gesprayd maar hij twijfelt nog of hij het fijn vind. Badderen doet hij lekker lomp: kont in het water en daar blijft ie rustig tien minuten zitten. Hoe heb jij het gedaan met je volière in de hitte? Kan me herinneren dat je natte lakens erover hing? Misschien verwar ik je nu.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:10

Afbeelding
De kipjes mochten lekker naar buiten gluren tijdens het onweer. Ze vonden het reuze interessant!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 19:59

Nee, geen natte lakens! Ze hebben hier badjes en ik bied meerdere keren per dag een lauwe douche aan (niet te koud want dat is ook niet goed). En verder laat ik ze zoveel mogelijk met rust zodat ze zich niet opwinden en oververhit kunnen raken. Ze gaan dan meestal in het binnenverblijf zitten waar het wat koeler is.
En verder hou ik ze heel goed in de gaten via de camera's!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 20:28

Meneer zit trots op zijn stokje nu de kooi open staat. Hij is er uiteindelijk zelf heen geklommen <3

Afbeelding

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:18

Afbeelding

Kleine mannen worden groot! Checkie heeft wat meer dons op de borst. Het samen wonen met Koda doet hem echt goed! ik heb ze al betrapt dat ze elkaar aan het poetsen zijn. Ontzettend schattig. Altijd leuk om te zien als Checkie per ongeluk uit zijn kooi komt zetten. En de totale verbazing die daarbij hoort.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 21:35

Die valt nog van verbazing uit de lucht als ie weer kan vliegen.
Super dat ze zo opknappen. En zich weer vogel gaan voelen.

Simone25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 12:34

Wat leuk, een vogeltopic haha! Bokt is ook overal van.

Ik heb momenteel 2 Pyrrhura's
En heb eerder zielige duifjes (houtduif, tortelduif en postduif) grootgebracht haha.

Zijn er hier mensen in dit topic die verstand hebben van de kleuren van de pyrrhura?

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 14:03

Simone25 schreef:
Wat leuk, een vogeltopic haha! Bokt is ook overal van.

Ik heb momenteel 2 Pyrrhura's
En heb eerder zielige duifjes (houtduif, tortelduif en postduif) grootgebracht haha.

Zijn er hier mensen in dit topic die verstand hebben van de kleuren van de pyrrhura?

Wat leuk! Ik heb er ook twee en weet wel het eea maar niet alles van de kleuren.

Hij is leuk op ontdekkingstour Benfan!

Ach wat een leuk plaatje Veertje! Is hij goed aan het wennen dus?

Nog een schattig plaatje van Bowie, hij is zo'n lief uilskuiken <3
Afbeelding

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:57

Meiden, enkele verdwaalde jongens.

Meyer Checkie en Koda de Senegal waren heel verliefd aan het doen. Ik denk dat ik binnenkort maar wat veren ga opsturen... om zeker te zijn dat we geen liefdeskindjes krijgen (of.. is dat juist leuk? ben alleen niet zo van de hybrides. Al zijn ze wel heel knap) want zo verliefd ging het er wel aan toen! Checkie maakte een heel lief geluid, een wat hoog, machinaal frrrrrr frrrr geluidje. Ja.. emm.. ik kan geen geluid beschrijven. :P

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:37

@Benfan, enorm benieuwd hoe hij er over een tijdje uitziet! Had je het idee dat het eerst 2 van hetzelfde geslacht waren of wist je dat nog niet precies?

@Stichlover, awh wat is Bowie prachtig zeg <3

Vandaag komt er een pakketje binnen voor Fynn. Heb voor hem nog een paar extra zit stokken/touw gekocht en wat lekkers want ja er was korting :+ Kan ik mooi afwisselen in de kooi. Hij begin echt wat losser te worden. Had eergisteren de kooi open gezet en we hadden niet door dat hij al naar boven was geklommen, opeens zat hij beneden op de grond :+ Ben enorm benieuwd wanneer hij zou kunnen vliegen, het is nu namelijk half vliegen en dan komt hij op de grond terecht. Kan hem makkelijk pakken en weer terug op de kooi zetten. De eerste keer wilde hij niet de kooi in en nu klom hij uiteindelijk zelf de kooi weer in en kon ik de kooi dicht doen. Daarna ging hij ook weer meteen slapen <3

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 19:56

Ik denk dat het beide mannen zijn. Maar je weet maar nooit. Aan de andere kant, als er in eens een ei ligt weet ik genoeg. Ga ze niet uit elkaar halen. Checkie is zo opgeknapt nu hij samenwoont. Zo zie je maar hoe onvervangbaar een andere vogel is voor een vogel.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:07

DNA is zo getest :P Binnen 2 werkdagen de uitslag!
Maar je komt er idd ook vanzelf achter :D

Welkom Simone!
En wat is Bowie een knapperd! <3
Knappe Fynn begint zo te lezen ook steeds stoerder te worden!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:19

Maar voor dat geld koop je weer zulke leuke speeltjes!

We gaan Maandag naar de dierenarts met Kira. Nu ze wat gewend is wil ik haar laten nakijken. Vandaag hebben we trouwens een ijsje gehad samen. Lekker appeltjes ijsje :) Vond ze best lekker.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 20:38

Verstandig Benfan! Altijd fijn om zekerheid te krijgen!
DNA testen is niet zo duur hoor! :D Afhankelijk van waar je het laat doen. Ik ken mensen die het naar Spanje opsturen en dat kost dan 5 euro per vogel, maar dan krijg je de uitslag pas na een paar weken en soms klopt het niet.
Ik laat het altijd doen door Gendika. Kost 15 euro en je weet het met 2 dagen :P
En in die 2 dagen ben ik dan al constant mijn mail aan het refreshen. Ik kan echt geen geduld opbrengen voor dat soort dingen :')

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 21:08

Misschien doe ik het, maar mijn lui-heid kennende doe ik het niet. En 30 euro aan speeltjes is tegenwoordig ook niets meer. Vandaag bij de dierenwinkel gekeken.. toch maar weer zelf aan de knutsel.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:42

Benfan, online staat ook best veel inspiratie coor speeltjes. Ik snoei een wilg en maak er speeltjes van. Ik ben opzoek naar iets van een zitstok bij de bank zodat ze bij ons kunnen zitten, zo’n kreng kost €100 B-)

Tommy wil het liefste de hele dag gekriebeld worden:

Kyto is wat ziekjes trouwens, hij niest wat sinds twee dagen en zijn neusje is wat rood. Heb het gevoel dat hij zich ook wat min voelt dus morgenochtend ga ik meteen even bellen

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:50

Aaaahh, wat doet Tommy het goed zeg! Echt een zachtaardig ventje <3
En hij begint in zijn masker al flink door te kleuren :oo

Benfan, ik koop regelmatig speeltjes en de valkparkieten zijn er tenminste maanden mee zoet, maar Mango sloopt ze binnen een paar dagen _O-
Hoppa, weer 20 euro in snippertjes op de grond :')

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:52

Groepsfoto van de kleintjes in de kraamvoliere :D
Over een week of 2/3 mogen ze verhuizen!
Afbeelding

En eens wat meer foto's van Reign, die in de andere voliere zit.
Het is wel een kroelkipje aan het worden <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ik probeer Mango weer aan een tuigje te wennen. Als jonge vogel (nog voordat ik hem kreeg) heeft hij ooit verstrikt gezeten in een tuigje waarna ze hem hebben moeten losknippen. Sindsdien moet hij er niets meer van weten.
Ik hang het tuigje tussen zijn speeltjes zodat hij er aan went. Zo dichtbij durft hij te komen en that's it :+ Heeft er nog iemand tips? Iets lekkers pakken durft hij niet in de buurt van het tuigje.
Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:17

Ik zou denken een paar dagen laten hangen totdat hij er niet meer naar omkijkt en dat een nieuw plekje verzinnen om het tuigje neer te leggen/op te hangen. Wellicht dat als hij het zo op verschillende plekken ziet, dat hij snapt dat het iig niet naar hem toe komt om hem op te eten ofzo.. zou het anders ook niet weten. Verder misschien als je het tuigje (ver genoeg bij mango vandaan) in je ene hand hebt en mango in je andere hand, om het moment dat hij blijft zitten het tuigje wegleggen en wat lekkers pakken ofzo. Of tuigje op de grond leggen, telkens als mango een stapje dichtbij doet wat lekkers geven, als hij er van wegloopt ook prima, maar dan geen lekkers b.v. succes iig

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 13:27

Ja, zo doe ik het ook idd.
En ik heb een harness hoody besteld. Die lijken totaal niet op een tuigje dus misschien vindt hij dat wel wat.
Als het niet lukt is het ook prima hoor! Dan doen we het gewoon niet. Ik wil niet dat hij zijn vertrouwen in ons verliest.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 20:56

Afbeelding
De pups vinden Kira erg interresant. Zijn er ook voorzichtig mee. Wel wou Berne ook een stuk appel.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 20:58

Wat leuk! Zijn dat jouw honden?

Mango leert momenteel om op commando zijn vleugels op te tillen :D

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:37

Ja, heb er 4. We hebben net helemaal in een deuk gelegen. De kleine bruine hond, Berne, jatte de appel uit de poot van Kira. Heel voorzichtig!!! Kira leek het helemaal niks te doen

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 22:33

Cayenne schreef:
Ja, zo doe ik het ook idd.
En ik heb een harness hoody besteld. Die lijken totaal niet op een tuigje dus misschien vindt hij dat wel wat.
Als het niet lukt is het ook prima hoor! Dan doen we het gewoon niet. Ik wil niet dat hij zijn vertrouwen in ons verliest.

Ik heb het met cleo destijds tijden geprobeerd: een tuigje....ze was toen ook nog erg jong, dus dacht: dan went ze wel als ik het rustig opbouw....nou helaas... -O- ze vond het vreselijk...ze bleef zich maar verzetten en probeerde zich eruit te wurmen...doodeng...dus geen tips helaas, hoop dat mango er wel aan kan wennen :j