Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

LieveLoes schreef:Die gup is wel een mannetje toch? Gezien het "kapotte" vinnetje aan de onderkant. Mannetjes hebben een kapotte/gescheurde onder vin en vrouwtjes een mooie ronde vorm. (Uiteraard: correct me if I'm wrong!!)

de twee kleinste heb ik gehouden. Echter beginnen deze ook enorm te groeien. Nog ff en dan zoek ik ook voor hun een nieuw baasje
en ga nu mijn bak inrichten voor de Rasbora Kubotai, en Boraras Brigittae. Hier wil ik nog graag een dwerg 'algeneter' (iig een plakvis
) bij. Ik kom niet verder dan de otocinclus Vittatus, maar ik vroeg me af of er ook klein blijvende (liefst max 4 cm) ancistrus achtige plakvissen zijn. Iemand die dit weet? Met google kom ik niet verder, of ik google verkeerd
en een aantal van de cory's: in de grote bak. Schijnbaar is de filterzand bodem toch niet zo'n goed idee geweest. Niks heeft meer snorharen en de bodemvissen doen het gewoon slecht. De laatste 2 cory's heb ik naar boven gedaan op een echte zand bodem, en wonder boven wonder hebben deze weer alle vinnen en snorharen
Marisje76 schreef:ik heb last van slakjes grrrrrrr...ik wordt er gek van..het zijn er zo veel..met een punthuisje
mn Helena's kunnen ze niet bijhouden met opeten.iemand een goede tip?
Westernfreak schreef:Ik heb het filterzand er nog maar een paar weken in zitten, maar ben er juist erg tevreden over.![]()
Dus hangt misschien ook af van het soort filterzand en grootte van de korrels?
Houd er rekening mee dat je vlak voor SinterKerst zit hè, dan is het altijd enorm druk bij de postorderbedrijven.