[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:21

Ik vond het lijken op twee vibrators :+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:10

Haha toch ben ik blij dat ik ze heb aangeschaft!
Staan nu mooi in mijn bak!
En er hoeven geen batterijen in dus ze zijn nog waterbestendig ook :+

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 23:46

Die gup is wel een mannetje toch? Gezien het "kapotte" vinnetje aan de onderkant. Mannetjes hebben een kapotte/gescheurde onder vin en vrouwtjes een mooie ronde vorm. (Uiteraard: correct me if I'm wrong!!)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 07:42

LieveLoes schreef:
Die gup is wel een mannetje toch? Gezien het "kapotte" vinnetje aan de onderkant. Mannetjes hebben een kapotte/gescheurde onder vin en vrouwtjes een mooie ronde vorm. (Uiteraard: correct me if I'm wrong!!)

Ja hebt zeker gelijk. Ben naar de winkel zelf gegaan. Het is bij deze heel lastig om te zien ik twijfel nog steeds of het een man is. Hoop t wel want hij is heel mooi!

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 12:13

Mooie guppen! Die ene blijft bij mij ook echt een twijfelgeval. Hoop dat het echt eeb mannetje is.

Nog ff een vraagje. Vandaag neem ik t aquarium(rio 180) van mn broer over. Nu wil ik daar zwart grind in. Weet iemand welke en waar ik het best kan bestellen? Of iig welk merk/soort. Ik ga er 3 sluierstaart goudvissen in doen dus wil niks scherps erin doen. Maar die je vaak ziet lijken toch scherp.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 14:51

Afbeelding

Hij staat <3
Nu dus nog grind.. alleen wel de goede. En planten en ofc de vissen xD maar dat laatste duurt nog wel even..

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 09:48

Ik had deze er jarenlang inzitten.

Bij Hornbach hebben ze ook afgerond zwart grind die goed schijnt te zijn.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 11:09

Ik had grind van dennerle, wel wat duurder maar wel afgerond grind!

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:10

Oke dank jullie! Zal ff rond kijken =)

Iemand ook een idee hoeveel kilo grind je nodig hebt voor een 100x40 bak? :')

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 11:44

Volgens mij heb ik er een twintig of vijentwintig kilo zak zand in, gok dat je met grind ongeveer net zo veel nodig hebt.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 13:34

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 14:13

Ik heb jbl sansibar grind. Heel fijn spul lijkt net zand. Ben er heel blij mee. Ik heb er 1 zak in zitten in een bak van 60x30 dus zal je 2 zakken nodig hebben denk ik?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 20:57

Ik gok dat er bij mij een tweede koppel maantjes ontstaan is. Zeker zeggen doe ik het natuurlijk niet maar er wordt gejaagd, en blad schoongemaakt.

Verder nog een leuk nieuwtje; ik heb waarschijnlijk weer een leuke uitdaging gevonden als bijrijder! Komende zaterdag vind onze eerste ontmoeting plaats! Beestje is nog aan het revalideren maar de bedoeling is dat ik zaterdag start met werken aan de longe!

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:33

Vandaag mijn aquarium weer eens goed schoongemaakt en opnieuw ingericht.
Had wat last van baardalg, dus het ornament wat er eerder instond verwijderd en vervangen door wat anders.
Het hout stond er al in, heeft een nieuwe plekje gekregen. Ben zelf erg tevreden, lijkt ineens veel meer ruimte te zijn.

Mijn algeneters waren te groot geworden voor mijn aquarium, die heb ik weg gedaan naar iemand met een enorm aquarium. Die mogen daar dus nog even verder groeien *D de twee kleinste heb ik gehouden. Echter beginnen deze ook enorm te groeien. Nog ff en dan zoek ik ook voor hun een nieuw baasje :j

Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-16 22:36

ziet er heel mooi uit!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:21

Wij gaan waarschijnlijk switchen naar een externe pomp. Welke merken/types hebben jullie en zijn jullie er tevreden over?

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 19:59

Ik heb mijn guppen vandaag verkocht *\o/* en ga nu mijn bak inrichten voor de Rasbora Kubotai, en Boraras Brigittae. Hier wil ik nog graag een dwerg 'algeneter' (iig een plakvis :D ) bij. Ik kom niet verder dan de otocinclus Vittatus, maar ik vroeg me af of er ook klein blijvende (liefst max 4 cm) ancistrus achtige plakvissen zijn. Iemand die dit weet? Met google kom ik niet verder, of ik google verkeerd :o

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:51

ik heb last van slakjes grrrrrrr...ik wordt er gek van..het zijn er zo veel..met een punthuisje
mn Helena's kunnen ze niet bijhouden met opeten.iemand een goede tip?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:59

Hi guys!

Heb het enorm druk gehad en daardoor niet meer zoveel gebokt. Nu weer iets meer tijd.

Ik heb helaas afscheid moeten nemen van mijn guppen :( en een aantal van de cory's: in de grote bak. Schijnbaar is de filterzand bodem toch niet zo'n goed idee geweest. Niks heeft meer snorharen en de bodemvissen doen het gewoon slecht. De laatste 2 cory's heb ik naar boven gedaan op een echte zand bodem, en wonder boven wonder hebben deze weer alle vinnen en snorharen *\o/*

Ik heb nu deze bodem ook besteld voor onder, deze zou vandaag binnen zijn gekomen maar helaas kan postnl zich niet aan afspraken houden, misschien komt ie vanavond nog..

Zaterdag dus omgooien! Ik zal van te voren nog fotos maken van de bakken, zijn weer enorm mooi geworden :D

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:03

Er is idd vertraging bij postnl, ook last van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:25

Marisje76 schreef:
ik heb last van slakjes grrrrrrr...ik wordt er gek van..het zijn er zo veel..met een punthuisje
mn Helena's kunnen ze niet bijhouden met opeten.iemand een goede tip?

Met de hand uitvangen. Ik heb ze ook en heb ook een berg helena's maar die puntslakjes komen bij mij altijd in fases. Dan heb ik weken nergens last van en dan opeens een explosie en zit m'n hele glas vol.
Ik heb ontdekt dat ze vooral s'avonds omhoog gaan kruipen, dus dan zet ik m'n lampenkap zegmaar even 5 minuutjes open en een uur later kruipt alles omhoog, dan vervolgens met de hang uitvangen. Dat doe ik dan meestal 3 dagen en dan heb ik er weer weken geen last meer van.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:38

wij hebben in het begin gewoon alle slakjes met een pincet kapot geknepen en nu nergens last meer van.

misschien het verkeerde filterzand? Want mijn cory's hebben mooie lange snorharen en heb ook filterzand.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:36

Ik heb het filterzand er nog maar een paar weken in zitten, maar ben er juist erg tevreden over. :=
Dus hangt misschien ook af van het soort filterzand en grootte van de korrels?

Houd er rekening mee dat je vlak voor SinterKerst zit hè, dan is het altijd enorm druk bij de postorderbedrijven. ;)

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:54

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 14:06

Westernfreak schreef:
Ik heb het filterzand er nog maar een paar weken in zitten, maar ben er juist erg tevreden over. :=
Dus hangt misschien ook af van het soort filterzand en grootte van de korrels?

Houd er rekening mee dat je vlak voor SinterKerst zit hè, dan is het altijd enorm druk bij de postorderbedrijven. ;)

Ik was er ook erg tevreden over, met nadruk op was.
Tis best mooi, en blijft schoon, slibt niet dicht maar naar een x aantal maanden zil je het merken aan je bodemvissen..

Kanji91@ :
Ik heb dat grind/zand (tis helaas niet zo fijn als ik had gehoopt) in mijn 60cm bak gehad, was wel mooi, zie je helaas wel veel op maar verder geen nare ervaringen. Heb ik ook maar kort gehad, daarna na het zand van de Boon overgestapt.