gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lady24

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:43

Je hebt ook een konijnen app waar nuttige informatie instaat!

Marloez, waarom moet de witlof in de poepbak? :')

Nu de oppashond weg is kunnen de konijnen weer lekker in de tuin ravotten en de onkruidjes weer kort wieken!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:47

Ivy_ schreef:
Marloez, waarom moet de witlof in de poepbak? :')

Nu de oppashond weg is kunnen de konijnen weer lekker in de tuin ravotten en de onkruidjes weer kort wieken!

Dat was een reactie op Rebecca's bericht. :+

Fijn dat je nijntjes weer lekker los kunnen lopen! Ik moet nog wat planten identificeren en er eventueel uit trekken voordat Sproet er los in mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:48

Ah leuk! , ik heb (peper) dure hekken vanuit huis meegenomen (zelf betaald jaren terug) en nog wat nieuwe goedkopere hekken erbij :) . Maar de ren aanpakken wil ik eigenlijk nog niet , maar ik zal toch door moeten ook zeker voor Nynke .

Haha ik wil madam zindelijk hebben , onder mom van poepen en eten ligt de witlof in de schone hoek . Maar madam trekt het er gewoon uit en eet het buiten de poepbak op , dus alle keutels liggen keurig buiten de bak :')

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:57

Willemina_L schreef:
Willemina_L schreef:
Hoi allemaal, sorry dat ik zomaar kom binnenvallen in dit topic. Kunnen jullie mij nuttige tips geven?

Mijn halfzusje en broertje die allebei niet veel van dieren weten evenals de ouders overigens, krijgen twee konijnen. Die gaan nu de tuin in met een hok zodat ze de winter in kunnen buiten. Ik heb in ieder geval mijn vader al gezegd dat het leuk is voor de kids, maar om ze te houden zodat het ook leuk is voor de konijnen moeten er wel wat graafwerkzaamheden gedaan worden vind ik! Een konijn heeft ook recht op een fijn leven waarin de natuurlijke behoeftes gerespecteerd worden dacht ik zo.

Ik hoop op adviezen van jullie, zelf weet ik helaas erg weinig van tamme konijnen.

Bedankt alvast!

Is er niemand die wat advies wil geven? Mag ook per PB als dit het topic verstoord.

Op bunnybunch.nl is goede informatie te vinden :)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 13:59

Ho ik zat niet op te letten, excuses haha!
Het heeft hier ook eventjes geduurd voor ze echt in de bak gingen, maar ze hebben nu weer een nieuwe poep en plas plek.. het stukje hok waar de hooi ruif staat. Ze knoeien ook veel hooi en dan is dat lekker om in te plassen.. Dus ik heb daar op de grond nu gewoon hennep strooisel gedaan zodat de tegels niet te nat zijn als ik het weer schoonmaak.

Ze wil gewoon niet op de poep bak, snap dat dan :')

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 14:31

Pff ik zag dat de vorige eigenaar een advertentie had geplaatst op Facebook terwijl ze mijn vragen nog altijd niet beantwoordt had.. Daarom heb ik op die advertentie gereageerd met de vraag of ze even wilde antwoorden op haar privé berichten. :+ En toen kreeg ik eindelijk reactie.. Sproet is alleen ingeënt voor RHD2 maar op de vraag of ze de booster heeft gehad krijg ik nog altijd geen antwoord. Echt super irritant zeg hoe moeilijk is het om gewoon te antwoorden! Ik wil namelijk zsm Sproet geënt hebben voor alles zodat ze weer lekker naar buiten kan. Het is dat ze te ver weg woont om even langs te gaan anders had ik dat al lang gedaan..

Ik vind haar neusje trouwens nog steeds wat aan de snotterige kant.. Geen idee of dat kwaad kan of dat het onschuldig is. Zouden jullie je hier zorgen om maken? Zodra ik weet of ze die booster wel of niet gehad heeft gaat ze sowieso naar de dierenarts die kunnen er dan mooi even naar kijken.
Afbeelding
Ik vind haar ademhaling ook een beetje verstopt klinken.. zo nu en dan met een licht 'piepje' erdoorheen zelfs. Maar alleen als ze het erg warm heeft.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:54

Eoweyn_x schreef:
Marloez schreef:
Interessant middel dat anti myiasis, ik had er nog nooit van gehoord. Maar ik heb dan ook voor het eerst sinds mijn kindertijd weer een konijn. :P

Als ik er op Google zie ik dat sommige mensen het maar één keer per maand hoeven te gebruiken bij hun konijn? Klopt dat?

7
1 x per 12 weken :)
Ik gebruik het alleen bij risicokonijnen.

Op de verpakking staat 1 keer per maand.

Anti myiasis gaat wel net zo snel leeg,maar is wel een stuk goedkoper..
als dat dus net zo goed werkt kan ik daar op overgaan.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:02

Op mijn Anti Myiasis van Beaphar staat 12 weken.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:05

Dan ga ik die maar eens halen,ik had no myiasis van de dierenarts.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:13

Dat is een goede website, bedankt! Ben blijkbaar al zo oud dat ik daar niet eens aan denk... :D

Ik ga het ze aanraden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:20

Ivy ze heeft niks te willen :')

Marloes ik wil je niet negeren maar ik heb persoonlijk geen idee :o

Ik heb ook No myasis , maar ik let vooral op wat er kwa mug vliegt. Wil die maden nooit weer :n

Zo ik heb buiten vast wat opgeruimd , doet pijn die lege ren en dan af en toe een plukje grijs haar van hem . Hekjes verzet , de bank de ren in zodat ik lekker bij ze zitten kan als het ooit zomer is :P . Nu nog zien wat ik met het deel doe waar nu grint ligt , misschien zand erop en dan los de tegels er weer terug leggen . Maar ik neem mijn tijd:) , heb Nynke nu lekker actief door haar brokjes in haar bal te doen :') .

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:34

Maden komen door de groene vlieg, niet door muggen.. Wellicht is nomyiasis dus wel een idee. Mij geeft het een veiliger gevoel. Had een konijn wat zichzelf niet altijd even goed schoon kon houden ivm artrose.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:36

Ja die :P , muggen vliegen allemaal rotzooi beestjes :x

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:02

Marloez schreef:
Pff ik zag dat de vorige eigenaar een advertentie had geplaatst op Facebook terwijl ze mijn vragen nog altijd niet beantwoordt had.. Daarom heb ik op die advertentie gereageerd met de vraag of ze even wilde antwoorden op haar privé berichten. :+ En toen kreeg ik eindelijk reactie.. Sproet is alleen ingeënt voor RHD2 maar op de vraag of ze de booster heeft gehad krijg ik nog altijd geen antwoord. Echt super irritant zeg hoe moeilijk is het om gewoon te antwoorden! Ik wil namelijk zsm Sproet geënt hebben voor alles zodat ze weer lekker naar buiten kan. Het is dat ze te ver weg woont om even langs te gaan anders had ik dat al lang gedaan..

Ik vind haar neusje trouwens nog steeds wat aan de snotterige kant.. Geen idee of dat kwaad kan of dat het onschuldig is. Zouden jullie je hier zorgen om maken? Zodra ik weet of ze die booster wel of niet gehad heeft gaat ze sowieso naar de dierenarts die kunnen er dan mooi even naar kijken.
[ Afbeelding ]
Ik vind haar ademhaling ook een beetje verstopt klinken.. zo nu en dan met een licht 'piepje' erdoorheen zelfs. Maar alleen als ze het erg warm heeft.

Dit heeft die van mij ook als hij het warm heeft, zal me er niet te druk om maken. Vind het er niet heel erg uitzien :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:07

Pff wat een gedoe zeg.. Ik zou ze niet eens meer geloven, maar dat ben ik.

Ik vind het neusje iets te snotterig en de ademhaling klinkt ook niet als normaal..

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:13

Jannickee schreef:
Dit heeft die van mij ook als hij het warm heeft, zal me er niet te druk om maken. Vind het er niet heel erg uitzien :)

Krijgen ze daar ook een snotneusje van? Ze eet en drinkt verder goed. Af en toe poetst ze d'r flaporen.. Verder ligt ze voornamelijk languit te slapen maar als het begint te schemeren wordt ze wel weer actief.

Eoweyn_x schreef:
Pff wat een gedoe zeg.. Ik zou ze niet eens meer geloven, maar dat ben ik.

Ik vind het neusje iets te snotterig en de ademhaling klinkt ook niet als normaal..

Nou ik heb ook gewoon de neiging om haar maar helemaal overnieuw te enten voor RHD2.. Stel je voor dat ze er over liegt en ik geef haar uiteindelijk alleen de booster. Dan maar beter het eerste gedeelte dubbel geven.. Maar dat ga ik nog overleggen met de dierenarts. Ik heb er al naar toe gebeld (al weet ik nog altijd niet niet welke zij heeft had) en ik ga ze terug bellen als ik antwoord terug krijg en anders met een paar dagen als ze mijn vragen nog altijd niet heeft beantwoordt.

Haar ademhaling klinkt nu overigens weer goed het gebeurd heel af en toe (2 tot 3 keer per dag) een minuutje of 2.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:39

Marloez, ik zou het toch na laten kijken! Heel normaal vind ik het ook niet.
Met de warmte heb ik nog nooit geen snotneusjes of zware ademhaling gehoord, dus het hoort niet..

Wbt de entingen gewoon even overleggen met de dierenarts inderdaad!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:24

Vergeet de nobivac ook niet ;)

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:31

Las net een artikel dat er in zeeland geen grote konijnensterfte is door de RHD2, ben ik wel blij mee..

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:38

Afbeelding
Die van mij heeft dat ook een nat neusje(op de foto te zien) alleen met warmte, dierenarts zei dat het daardoor kwam dus ben er ook maar vanuit gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:41

Hebben mijn dieren of wacht mijn dier heeft dat ook vaak als het warm is

Afbeelding
Afbeelding

De toekomstige ren , moet nog even aangepakt worden

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:41

Dat snotneusje heeft Flip ook wel eens, bij hem maak ik mij er niet zo druk om omdat hij wel eens haken heeft (zijn een paar weken terug nog gedaan) maar denk dat het toch daar vandaan komt .. Toch misschien even naar laten kijken dus als je haar laat enten.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:46

Ja ik ga haar sowieso helemaal na laten kijken als ik de rest van de entingen geef (waaronder inderdaad de nobivac :) ). Dat moet een geruststelling voor je zijn Ivy_ dat het in zeeland niet zo erg is wat betreft het virus.

Hmm dan ben ik toch een beetje meer gerustgesteld op dat neusje.. Ze heeft in elk geval geen traanoogjes dan zou ik me meer zorgen gaan maken. En niezen doet ze ook niet.

Starza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 21:01

Heb het net gelezen Eowyn! Zal inderdaad ook wegblijven na mijn laatste reactie (even voor de mensen die geen bunnybunch account hebben, en hier is t toch ook net zo makkelijk), heb een felle reactie terug gegeven. Nog geen nieuws gehad, het is jammer genoeg zo en diegene die de reactie heeft geplaatst mag zn eigen mening hebben maargoed.

1. Niet negatief bedoeld ofzo, maar je zet een bericht op het forum met de vraag of je konijn het kan overleven. Je geeft aan dat je er niks aan kan doen nu, maar wat voor antwoorden had je dan verwacht eigenlijk? In principe weet je pas of je konijn (en eventuele jonkies) het overleven als je even bij de dierenarts bent geweest. Stel het zou goed mis zijn bij dit konijn dan is ze dus ten dode opgeschreven want er wordt geen actie ondernomen. Ik vind dat eerlijk gezegd wel heel kwalijk. Bij het nemen van een huisdier horen verantwoordelijkheden en die worden in mijn ogen nu dus niet nageleefd. Ik hoop dat het goed komt met je konijn. Misschien als je weer terug komt van vakantie een afspraak maken om je mannetjes konijn meteen te laten castreren? Dan kunnen je konijnen misschien ook wel samen, weer een konijnenbehoefte opgelost! ;)

Mijn reactie:

Ik vind je reactie niet gepast, ik ben onder de 18 en kan niet zomaar naar de dierenarts gaan met Vlekje, ze staat op mijn ouders naam. Flo heeft toevallig laatst een verwonding aan zijn oog gehad, t lijkt me niet dat je een konijn die 8 hechtingen in zn oog moet meteen laat castreren, dan wacht ik eerst dat hij hersteld is, wel zo fair toch anders heeft hij dubbelop pijn ;). Ten tweede, heb ik inderdaad op een ander forum kleurkansen en namen gevraagd omdat ik dat best intressant vind. Als je goed hebt gelezen kun je ook zien dat ik het jammer vind omdat ik het beste wil voor Vlekje en zeker niet wil dat ze overlijdt. Een nieuw nestje hoef ik niet hoor, heb dr laatst al eentje gehad. Het was totaal niet gepland, had het liever ook niet gehad maar het is nu eenmaal zo dus er naar vragen kan dan toch geen kwaad, toch? ;) Bij het nemen van een huisdier horen inderdaad verantwoordelijkheden, ik ga normaal altijd als er wat is naar de dierenarts. Op haar leeftijd is dr laten castreren ook niet helemaal veilig, en ze moet waarschijnlijk al langer drachtig zijn dan 2 weken. Ik vraag inderdaad of ze het kan overleven, want ik wil toch dat ze blijft leven, wel pijnloos natuurlijk. Ik was daar benieuwd naar, ik had antwoorden op die vraag verwacht, logisch of niet dan? Mijn konijnen komen sowieso samen, ze zitten normaal ook samen, maarja als er eentje 8 hechtingen in t oog heeft en de ander waarschijnlijk zwanger is is dat volgensmij ook geen konijnenbehoefte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 22:35

Bunnybunch eigen daarom kom ik er niet meer :x :)

Afbeelding

Nynke be like :') , oliebol keutels