Marloez, waarom moet de witlof in de poepbak?

Nu de oppashond weg is kunnen de konijnen weer lekker in de tuin ravotten en de onkruidjes weer kort wieken!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ivy_ schreef:Marloez, waarom moet de witlof in de poepbak?![]()
Nu de oppashond weg is kunnen de konijnen weer lekker in de tuin ravotten en de onkruidjes weer kort wieken!
Willemina_L schreef:Willemina_L schreef:Hoi allemaal, sorry dat ik zomaar kom binnenvallen in dit topic. Kunnen jullie mij nuttige tips geven?
Mijn halfzusje en broertje die allebei niet veel van dieren weten evenals de ouders overigens, krijgen twee konijnen. Die gaan nu de tuin in met een hok zodat ze de winter in kunnen buiten. Ik heb in ieder geval mijn vader al gezegd dat het leuk is voor de kids, maar om ze te houden zodat het ook leuk is voor de konijnen moeten er wel wat graafwerkzaamheden gedaan worden vind ik! Een konijn heeft ook recht op een fijn leven waarin de natuurlijke behoeftes gerespecteerd worden dacht ik zo.
Ik hoop op adviezen van jullie, zelf weet ik helaas erg weinig van tamme konijnen.
Bedankt alvast!
Is er niemand die wat advies wil geven? Mag ook per PB als dit het topic verstoord.
Eoweyn_x schreef:Marloez schreef:Interessant middel dat anti myiasis, ik had er nog nooit van gehoord. Maar ik heb dan ook voor het eerst sinds mijn kindertijd weer een konijn.![]()
Als ik er op Google zie ik dat sommige mensen het maar één keer per maand hoeven te gebruiken bij hun konijn? Klopt dat?
7
1 x per 12 weken
Ik gebruik het alleen bij risicokonijnen.
Marloez schreef:Pff ik zag dat de vorige eigenaar een advertentie had geplaatst op Facebook terwijl ze mijn vragen nog altijd niet beantwoordt had.. Daarom heb ik op die advertentie gereageerd met de vraag of ze even wilde antwoorden op haar privé berichten.En toen kreeg ik eindelijk reactie.. Sproet is alleen ingeënt voor RHD2 maar op de vraag of ze de booster heeft gehad krijg ik nog altijd geen antwoord. Echt super irritant zeg hoe moeilijk is het om gewoon te antwoorden! Ik wil namelijk zsm Sproet geënt hebben voor alles zodat ze weer lekker naar buiten kan. Het is dat ze te ver weg woont om even langs te gaan anders had ik dat al lang gedaan..
Ik vind haar neusje trouwens nog steeds wat aan de snotterige kant.. Geen idee of dat kwaad kan of dat het onschuldig is. Zouden jullie je hier zorgen om maken? Zodra ik weet of ze die booster wel of niet gehad heeft gaat ze sowieso naar de dierenarts die kunnen er dan mooi even naar kijken.
[ Afbeelding ]
Ik vind haar ademhaling ook een beetje verstopt klinken.. zo nu en dan met een licht 'piepje' erdoorheen zelfs. Maar alleen als ze het erg warm heeft.
Jannickee schreef:Dit heeft die van mij ook als hij het warm heeft, zal me er niet te druk om maken. Vind het er niet heel erg uitzien
Eoweyn_x schreef:Pff wat een gedoe zeg.. Ik zou ze niet eens meer geloven, maar dat ben ik.
Ik vind het neusje iets te snotterig en de ademhaling klinkt ook niet als normaal..