Haha ben benieuwd wat vriendlief daarvan zou zeggen
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jodie_ schreef:Van het krabben worden de nagels juist scherpals ik ze hier ook heb geknipt rennen ze daarna gelijk naar de krabpaal haha.
Ik heb altijd het idee dat mensen die gek zijn van Bengalen dat ook zijn van Abessijnen en andersom, heb laatst stiekem zelfs naar Abessijn kittens gekeken, vind ze zo leuk! Heb het idee dat ze qua karakter ook wel wat van hetzelfde zijn. Bij die twee bengels hier is het in ieder geval ook nogal moeilijk om ze dingen af te leren, want ze zijn alles behalve snel onder de indruk en de plantenspuit vinden ze vooral leuk speelgoed. De enige optie die ik nog heb om ze te laten 'schrikken' is ze goed in het nekvel te grijpen, maar ze zijn me dan altijd net te snel afgrr!
Yom schreef:saai,saai, saai...vrije dag 1 zit er op en er is nog niks te merken. Maar ja tis ook pas dag 62 he maar met meerdere kittens verwacht ik ze toch iets eerder dan donderdag (dag 65)
Jodie_ schreef:Haha precies hetzelfde hier! En ze mogen toch best veel, maar op het aanrecht wil ik gewoon niet hebben, en ik wil niet dat ze aan de bank/stoelen krabben en in het wasrek hangen. 3 keer raden welke 3 dingen het aller leukste zijn om te doen.![]()
Ik moet zeggen dat ik het veel erger had verwacht met het karakter. Het zijn wel hele aanwezige katten, het is niet zo dat je bij ons binnenkomt en na een halfuur denkt 'goh, er ligt ook nog een kat in de vensterbank'. Ze moeten de hele dag overal bij zijn en alles meemaken, maar liggen ook gerust een paar uur achter elkaar heerlijk op schoot te kroelen. Er wordt wel gezegd dat Bengalen niet zulke schootkatten zijn maar hier is het dringen om de plekjes op schoot, vooral onder een fleecedekentje dan is het helemaal feest. Ik vind ze enorm sociaal en erg actief, maar ze kunnen zichzelf heel goed zoet houden (scheelt ook wel dat we er twee hebben) en ze kunnen hier echt met gemak een lange dag alleen zijn.
Ik heb zelf ook wel erg getwijfeld omdat overal stond dat het geen schootkatten zijn, en dat ze zo eigenzinnig zijn, maar ik vind het echt enorm meevallen. Zijn echt hele erge kroelkippen maar dan erg actief en in een mooi jasje
Jodie_ schreef:Oh wat grappig! De ene bij ons wil altijd wel bij je in de buurt zijn maar is een mindere schootzitter, de ander die springt nog net niet bij je op schoot als je halverwege de stoel of bank bent. Ze slapen ook allebei op bed, de ene altijd op het voeteneind en de kleine komt echt lepeltje lepeltje bij je onder de dekens liggen. Heerlijk haha! We hebben ze vanaf dag 1 samen en ik heb niet het idee dat ze er minder sociaal door zijn geworden, ik ben echt heel blij dat ik dit gedaan heb want het is zo heerlijk om ze met elkaar bezig te zien. Ze zijn echt onafscheidelijk, slapen samen helemaal in elkaar verstrengeld, wassen elkaar, en vooral het spelen vind ik het heel fijn dat ze elkaar hebben, want met zoveel energie ben ik blij dat ik niet de godganse dag met ze hoef te spelen om er vanaf te komen. Ze kunnen echt twee uur lang rondjes achter elkaar aan rennen door het hele huis, en stoeien, of de een heeft zo'n speelhengel in de bek en de ander speelt met het uiteinde. Ik vind het echt een aanrader hoor! Ook wel omdat de introductie volgens mij een stuk makkelijker is met twee kittens. Al snap ik wel goed waarom je het op deze manier doet, maar dit is mijn ervaring met twee tegelijk.
Haha ik ga over ongeveer een halfjaar mijn eerste nestje fokken, dus mocht je tegen die tijd nog steeds een Bengaal overwegen![]()
Overigens ben jij of wie dan ook altijd welkom om te komen kijken als ze het ras eens in het echt willen meemaken. Er zijn hier uit de omgeving zelfs al mensen geweest omdat ik blijkbaar de enige ben en de dierenarts reclame had gemaakt ofzo, haha!
Risje1988 schreef:Hallo allemaal.
Hebben jullie toevallig ervaring met zelf n krabpaal maken van boomstammen?
Had m topic gevonden, maar die word al een half jaar niet meer gebruikt.
Heb nu n gewone krabpaal maar vind die bomen die ik op internet voorbij zie komen zijn wel super gaaf om zelf te maken.
gaby12 schreef:Dit heb ik op mijn balkon staan eenvoudig maar doeltreffend Risje 1988.
Let niet op de hond die denkt dat ze ook een kat is![]()
http://myalbum.com/photo/LBsKqpq6nRkh/360.jpg
Unseen schreef:Ik denk absoluut dat er voor beide manieren wat voor te zeggen is. Ik ben inderdaad wel de hele dag de klos om meneertje bezig te houden en ik wordt ook regelmatig als boksbal gebruikt (waar hij voorheen zijn broertjes voor had). Maar ik heb wel het idee dat wij op deze manier een heel sterke band met hem opbouwen, wat ik belangrijk en fijn vind voordat er nog een 2e bij komt. Hij is echt ons kindjeDat zal ook vast het geval zijn als je al met 2 begint, maar zo ervaren wij het, hihi. Otis had de eerste paar nachten wat moeilijk alleen, maar hij was heel snel gewend aan het leven zonder broertjes, mama, opa en oma's.
Hihi over een half jaartje is het misschien nog wat vroeg, maar zou het leuk vinden om te zijner tijd eens te komen kijken! Waar woon je ergens?
Yom schreef:een nieuwe dag aangebroken om te wachten, dag 63
de verwarminsmonteur die rond 9 uur zou komen is er (nog) niet dus eens kijken wat ik kan gaan doen![]()
Iemand die nog iets zoekt zodat ik wat kan speuren op internet???