Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Annwfyn schreef:Sterkte Vevina.. Hopen dat het goed behandeld kan worden.
Ik zit in een dilemma, heb dit ook al geuit op een rattenforum maar wil hier ook wel wat advies verkrijgen.
Hoe meer meningen hoe beter denk ik.
Wellicht weten jullie dat ik met 2 mannelijke (8 maanden oude) ratjes zit, ze zijn 15 januari bij me gekomen als bange verwaarloosde beestjes.
Nu, een maand verder, zijn ze ontpopt tot gezellige rebelse speelse jonge mannen en is het elke avond feest op de bank.
Ik heb de ratjes opgenomen met het idee: ik ben nu totaaaal niet op zoek naar ratjes, maar ik kan ze ook niet aan hun lot over laten en tegen de tijd dat ze weer tot rust zijn kijk ik wel weer verder.
Dat moment is dus nu.
Het zijn echt schatten van dieren, ontzettend lief en ik bewonder hoe goed ze het afgelopen maand hebben gedaan.
Mindere punten zijn dat ze nu in een kooi zitten (savic zeno 3 knockdown) die wel voldoende groot is, maar waar ik me gewoon niet prettig bij voel. Ik heb voorheen een Royal Suite gehad, dus dit is wel even een klein kooitje dan. Ik heb echter niet de middelen om groter te gaan.
Dierenarts potje is er wel nu, maar kan niet worden aangevuld, mocht er iets zijn. (want momenteel zonder inkomen en woon wel op mezelf, dus helaas ook financieel zijn er problemen. Overigens wel hard aan het solliciteren, maar je weet nooit hoe lang dit nog duurt en de ratjes zijn niet mijn enige dieren).
Ik heb voor mijn andere dieren een vaste oppasser (moet een paar keer per jaar 1 a 2 weken oppas hebben), maar deze persoon is bang voor ratten en wil er liever niet voor zorgen. En in mijn directe omgeving ken ik nu ook nog niemand die dit op zich kan nemen.
Nu kan het natuurlijk zo zijn dat ik volgende week wordt aangenomen en dat ik iemand tegen kom die best voor de ratjes wil zorgen. Maar deze dingen zijn gewoon niet zeker.
Ik wil totaal niet van ze af, ik ben enkel op zoek naar het beste voor ons allemaal.
En als dat bij iemand anders is, kan ik me daar bij neerleggen.
Wat zouden jullie in deze situatie doen