Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lizzo_RV

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 23:30

Sterkte

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:32

Altijd erg om een ratje te verliezen. Wel mooi dat ze bij jou kon zijn. Sterkte!

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:01

Sterkte Y;(
Echt naar dat ze overleden is, maar wel heel fijn voor haar dat je erbij was.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 17:11

Ik denk dat het overtollige vel in de oksel toch een tumor is, voel een heel klein knobbeltje. En nu heeft ze ook nog eens een bult tussen haar voorpoten zitten ;( iemand ervaring met het verwijderen van 2 tumors tegelijk?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:30

Vevina; ik kan je helaas niet helpen, sterkte -O-

Vandaag nog maar met 2 op de bank:

Afbeelding

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 21:34

Sterkte :(

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 17:25

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 18:28

Annwfyn schreef:
Sterkte Vevina.. Hopen dat het goed behandeld kan worden.

Ik zit in een dilemma, heb dit ook al geuit op een rattenforum maar wil hier ook wel wat advies verkrijgen.
Hoe meer meningen hoe beter denk ik.

Wellicht weten jullie dat ik met 2 mannelijke (8 maanden oude) ratjes zit, ze zijn 15 januari bij me gekomen als bange verwaarloosde beestjes.
Nu, een maand verder, zijn ze ontpopt tot gezellige rebelse speelse jonge mannen en is het elke avond feest op de bank.

Ik heb de ratjes opgenomen met het idee: ik ben nu totaaaal niet op zoek naar ratjes, maar ik kan ze ook niet aan hun lot over laten en tegen de tijd dat ze weer tot rust zijn kijk ik wel weer verder.

Dat moment is dus nu.

Het zijn echt schatten van dieren, ontzettend lief en ik bewonder hoe goed ze het afgelopen maand hebben gedaan.

Mindere punten zijn dat ze nu in een kooi zitten (savic zeno 3 knockdown) die wel voldoende groot is, maar waar ik me gewoon niet prettig bij voel. Ik heb voorheen een Royal Suite gehad, dus dit is wel even een klein kooitje dan. Ik heb echter niet de middelen om groter te gaan.

Dierenarts potje is er wel nu, maar kan niet worden aangevuld, mocht er iets zijn. (want momenteel zonder inkomen en woon wel op mezelf, dus helaas ook financieel zijn er problemen. Overigens wel hard aan het solliciteren, maar je weet nooit hoe lang dit nog duurt en de ratjes zijn niet mijn enige dieren).

Ik heb voor mijn andere dieren een vaste oppasser (moet een paar keer per jaar 1 a 2 weken oppas hebben), maar deze persoon is bang voor ratten en wil er liever niet voor zorgen. En in mijn directe omgeving ken ik nu ook nog niemand die dit op zich kan nemen.

Nu kan het natuurlijk zo zijn dat ik volgende week wordt aangenomen en dat ik iemand tegen kom die best voor de ratjes wil zorgen. Maar deze dingen zijn gewoon niet zeker.

Ik wil totaal niet van ze af, ik ben enkel op zoek naar het beste voor ons allemaal.
En als dat bij iemand anders is, kan ik me daar bij neerleggen.

Wat zouden jullie in deze situatie doen

Voor het oppas probleem zijn wel oplossingen te vinden. Ik ga elk jaar op vakantie waardoor ik mijn ratten ook bij een oppas moest laten, via marktplaats heb ik een hele lieve vrouw leren kennen die graag op ratten past. Ze heet Nathalie en staat op marktplaats. Ze woont in Utrecht en is echt super goed voor de ratten! Volgensmij vraagt ze €4 per dag. Op mijn ratten heeft ze nu al meerdere weken op gepast en ze vinden het echt leuk daar!

Lizzo_RV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:45

Afbeelding

De jongens doen het hier super! Op de foto zie je Dreuzel! :)

Wil ook nog rondkijken voor een fuzzje, vindt ze zo leuk! Dus als iemand weet waar een plaatsbare zit.... :Y)

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 10:09

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:24

helaas Annwfyn: ik kan je niet helpen :( Wat een vervelende situatie :(

Oke, ik heb nu al ruim 5 a 6 ratten gehad in mijn leven (ugh, nu voel ik me oud :P ) maar het valt mij nu op dat Lilly (de nieuwe, halfjaartje oud ongeveer) als ze stilzit heel erg wiebelt. Van links naar rechts. Ik ga er eens proberen een filmpje van te maken! Is dit nou normaal? Het is me nooit eerder opgevallen eigenlijk...

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:58

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 15:54

Oke, dat is een goede inderdaad! Wel iets waar ik aan dacht, maar geen idee verder. Ik ga een YouTube :P

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 20:44

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 15:48, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 21:26

Fijn dat er een goed huisje is gevonden! Sterkte, het is super rot! Maar je hebt t goed gedaan!

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 23:03

hallo iedereen,

ik lees nu veel over de verzorging van ratten, huisvesting, ziektes.
de reden: omdat ik graag wat meer leven hier in mijn woning wil.

omdat ik fulltime werk, is het niet verstandig een kat of een hond te nemen.
ik wil het beestje niet de hele dag opgesloten in de woning hebben.

ik ben verder wanneer ik vrij heb of bij mijn verzorgpaard of thuis. op vakantie ga ik zelden, en wanneer toch is het naar mijn ouders in NL. (hooguit 1 of 2 keer in jaar, max. 2 weken)
verzorging kan een vriendin van mij overnemen, anders is hier in de buurt iemand die wil oppassen.

natuurlijk wanneer ik een diertje neem, is dit voor het leven. ze mogen bij mij oud worden.

ik woon alleen, ben 25. geen kinderen, geen andere huisdieren, ik wordt zelf helemaal gek van harde geluiden, dus mijn tv en radio staan eigenlijk nooit aan. en als er iets aan staat dan zachtjes.
ik heb hier zelden bezoek, en wanneer bezoek gaat de volume ook niet hoog. en zeker geen drukke boel in huis.

voordat ik 2 ratten aanschaf lees ik me wel goed in, ik haal geen ratten uit de dierenwinkel weg.

de ratten mogen van mij hier ook heerlijk rondscharrelen zodra ik thuis ben, ik ben niet zo gevoelig als het om meubels knagen gaat.
uiteraard word met kabels opgepast! bij mij ligt geen 1 kabel op de grond of hangt in bereik van de beestjes.
planten staan op tafel of vensterbank, kunnen ze er niet bijkomen.

hoe doen jullie dat eigenlijk met jullie werk/school en de ratten? ik doel meer op de dagindeling en wat jullie dan doen met jullie ratten?

wat is voor mij heel belangrijk om te weten?

is het wel verstandig om ratten te nemen? (plaats, tijd, geld is natuurlijk daar)

ik denk er serieus overna, dit is dan een doordacht beslissing.

ik dank jullie voor jullie antwoorden! :)

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 08:50

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:52

Dank je wel voor jou antwoord!:)

Dierenartskosten maakt mij niet uit, dat geld is daar.

Ik ben of half 2 middags al thuis of eerst pas om half 10 avonds.
Ze komen er iedere dag uit, lekker rondscharrelen, lekker bij mij. Zolang ze het natuurlijk wel willen, dwingen doe ik niet.

Ik zoek mij ook een ruim en hoog hok, lekker klimmen en rennen en slapen XD vind ik belangrijk.

Hoe is dat met hun geur? Ik was gister kort in de dierenwinkel om de beestjes te bekijken, maar vond de dieren wel extreem ruiken.

De dieren haal de dieren niet bij een dierenwinkel weg, ik kijk liever bij een fokker.

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 14:59

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 19:43

dat is een goede tip, dankje wel! :)

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 23:16

Gewoon een goede verhouding tussen grondoppervlak en hoogte. Dus geen smalle vogelkooi van 1.80 hoog en geen laag breed ding zoals een caviahok. Maar als je specifiek een rattenkooi koopt zal je daar geen last van hebben. :+

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:05

En geen hout!! Dat gaat stinken want ze pissen er op en dan trekt de geur er in %)

Dit is het enige wat ze niet molesteren :') en hier liggen ze ook altijd in. Besteld van wish en zeker een aanrader.
Afbeelding

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:11

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 07-07-22 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:23

Ahh balen ;( maar wel fijn dat ze het goed hebben

Ratknuffels bij de IKEA. Net echt :=
Afbeelding

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:45

ik ben vandaag eigenaar geworden van twee jonge dames *\o/* beide zijn grijs, ik houd ze uit elkaar doordat 1 onderaan haar bekkie wit heeft.

ze heten Bo en Nova, zijn nu al handmak. hebben een mooie grote kooi op wieltjes, ze kunnen kletteren maar hebben ook ruimte om te springen en gek doen.

op dit moment slapen ze lekker.
een uurtje terug was het zo een drukke boel daar, dat ik zaagsel overal heb :')
ze vinden het ook erg leuk als ik mijn hand in hun kooi leg, en dan tegen ze praat. alles onderzoeken en op mijn hand klimmen.

ik plaats zodra ik betere fotos heb, hier eem fototje.

heb vandaag ook een leuke hangzak gemaakt, die waren ze ook druk aan het onderzoeken.
binnenkort nog paar speeltjes halen.
en mijn woonkamer ratveilig maken. de tv kabel ligt op de grond, die moet ik even hoog vastmaken.

zodra ze een beetje aan mij gewend zijn, mogen deze twee dames voor de eerste keer lekker ravotten in de woonkamer :)

ik ben helemaal in de wolken met deze twee dames :D