Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:47

Ik zou denk ik voor het vliegen gaan en eventueel vliegen en deels auto. Denk dat wij ons als baasje drukker maken dan de honden.
En zeker meenemen.

Ivy is vergeleken met haar moeder erg groot maar vader is groot en die zijn kant gaat Ivy ook op.

Hier een Opel Astra station en alle drie (twee grote en een kleine) in kofferbak. Zonder bench.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 17:22

Jeetje wat gaaf! Dat is ook echt wel mijn droom zeg <3

De optie om een ander baasje te zoeken zoubik per direct laten vallen. Beer heeft het zo goed bij jullie! Je zou eventueel eens kunnen kijken wat de mogelijkheden allemaal zijn met vliegen? Of je zelf erbij kan zijn bijvoorbeeld? Ik heb daar verder de ballen verstand niet van.

Maar wat een gave kans zeg! <3

Oshaa

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 17:35

Dankjulliewel voor de reacties! Niet meenemen is ook niet echt een optie voor ons (al zei mijn ma bijvoorbeeld meteen dat we dat wel moeten doen). Alleen vind ik het vliegen echt zo eng. Er lijkt ook echt geen mogelijkheid te zijn waarbij iemand erbij is / mag zijn. Behalve als hij een 'emotional support animal' zou zijn, maar ja - dat is hij niet.

Het is meteen natuurlijk ook vrij lang, al vraag ik me af dat als je toch onderweg bent de paar uur extra vliegen zoveel uitmaakt? Als in - hoeveel beter zou het zijn als de vlucht korter is, maar er vervolgens wel duizenden kilometers met de auto gegaan moet worden? Natuurlijk kan je een tijd over de autorit doen, maar het blijft toch 4500 - 6500 km, dus aardig wat uren in de auto.

We hebben natuurlijk nog een tijd om alles goed uit te zoeken :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 17:48

Ja lastig hoor. Misschien echt even heel concreet lijstjes maken met pro/cons van elke optie? Je zou (ik geloof dat zij het was) Nagini van hier op bokt eens een berichtje kunnen doen. Zij is met de honden een tijdje terug ook verhuisd waarbij ze moesten vliegen als ik het me goed herinner. Misschien dat zij je wat tips/tricks kan geven.

Ik dacht eerst ook van boot is perfect als in; dan is Arya iig gewoon bij ons de hele tijd. Maar als je toch ng eens gaat kijken naar het hele plaatje en naar hoeveel langer een boottocht is...Dan is het misschien toch beter om het gewoon zsm te doen met behulp van vliegen en dan zijn ze ook zsm van de potentiële stress af. Al denk ik in ons geval dat ik Arya serieus zou moeten sederen als die alleen zonder ons zou moeten gaan vliegen. Ik denk dat dat voor haar echt echt echt heel erg veel stress zou zijn waar ze een trauma van oploopt. Vliegen is natuurlijk nogal een ervaring en niet in alle gevallen is het voor een hond beter als eigenaar er niet bij is. Als ze je echt de pan uit flippen als je er niet bij bent en een trauma oplopen is natuurlijk ook echt heel erg bagger - zeker als je ook nog een keer terug wilt komen eventueel :'). Het vliegen is ook iest wat je nogal lastig vooraf kunt trainen. Ik zou het dus ook echt heel erg lastig hebben met zo'n keuze maken ja. Maar ik zie dan ook wel heel vaak beren op de weg, waar ze meestal niet eens zijn.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 19:01

Hier ken ik verschillende aussies die gekocht zijn in de US en in Rusland. Allen met vliegtuig gekomen en behalve moe en onder de indruk waren die honden tiptop en na paar dagen helemaal gewend. :)

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:42

Moeten ze niet ook 3? weken in quarantaine na de reis? Ik weet het niet meer zeker hoor, of misschien is dat USA. Ik weet ook niet meer of dat alleen bij vliegen was of ook bij inreis per boot. Niet om je af te schrikken, maar dat is wel iets om rekening mee te houden, omdat je hem dan ook niet mag bezoeken.
De afstanden met de auto vallen daar trouwens best mee, het klinkt qua kilometers heel ver, maar het is daar (buiten de steden) echt heel anders rijden dan hier in het drukke en volle Europa.

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 20:46

Wij hebben achterin een draadbench in de auto wij hebben een Opel zafira.

Vliegen of met de boot is lastige keuze ja! Maar zou zeker meenemen.

Ik deel even een te lieve foto... grote jongen met klein hartje

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 21:00

Christinia, nee dat hoeft gelukkig niet als je ze braaf inent. Wat dat betreft valt zo'n reis voor de hond dus wel redelijk mee.

Ik zou er dan ook echt niet over twijfelen om je hond mee te nemen hoor! Zeker als ze gewoon gewend zijn in een bench te zitten. Hopelijk heeft ie daar meer vrede mee dan ontevreden Dexter _O-

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 21:24

Kaus schreef:
Christinia, nee dat hoeft gelukkig niet als je ze braaf inent. Wat dat betreft valt zo'n reis voor de hond dus wel redelijk mee.

Ik zou er dan ook echt niet over twijfelen om je hond mee te nemen hoor! Zeker als ze gewoon gewend zijn in een bench te zitten. Hopelijk heeft ie daar meer vrede mee dan ontevreden Dexter _O-

[ [url=m/VU9wPe.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/*

Afbeelding

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 21:25

Oh geen quarantaine, dat valt mee! Maar gewend aan de bench thuis is niet gelijk gewend aan de bench elders.

@meisie94 doe 'm alsjeblieft niet in een draadbench in de auto, dan kun je beter gewoon de gordel door z'n tuig halen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 21:45

*proeeeest*
die foto van Dexter :') :') :')

--

Wij komen net terug van een fotoshoot. Had een tijd terug een mini-shoot gewonnen via instagram.
Die zou dan ongeveer 30min in beslag nemen en ik krijg dan 3 gratis foto's naderhand. We zijn uiteindelijk zo'n 1,5u weggeweest en ze heeft straks zeker 50-100 foto's voor me om uit te kiezen, dus dat gaat heeeel erg pijnlijk aan de beurs worden voor me, want dan zal ik er nog veel willen nabestellen haha. Zelfs met mij samen zaten er wat ik zo op de camera zag, echt hele mooie tussen. Dus nu wordt het (on)geduldig wachten tot ze klaar zijn hihi.

Arya zelf vond ik wel wat anders nu tov als ik zelf foto's van d'r maak - sneller afgeleid en vaak 2-3x iets moeten zeggen tegen d'r en je zag dat het echt mentale energie vrat van d'r hihi. De fotografe merkte het niet echt en vond d'r goed luisteren, dus da's 't belangrijkste haha. Bij het bekende plekje aan het water kwam naderhand nog een ruiter met loslopende hond die lekker om arya aan't draaien was die aangelijnd was op dat moment. Krijg je de 'oh hij doet niks, wil alleen uitdagen' te horen. Ja prima, maar mijn hond is aan de lijn aangezien je met je paard lekker op en neer aan't draven bent vlak voor onze neus, dus een beetje onhandig he om je hond dan maar gewoon los z'n ding te laten doen bij een aangelijnde hond. Maar goed, m'n dame reageerde super netjes dus chapeau voor haar haha. Grotendeels gewoon lekker los ervoor en erna, en ook andere mensen die foto's aan't waren netjes met rust gelaten. Ze stinkt nu wel echt enormmm naar dat vieze water van de rode beek hier haha- zit veel ijzer in en dat water stinkt dus echt.

Was nog geen 10min thuis net en ze lag met d'r badcape al rechtop te slapen op de bank - is helemaal ko nu :')

Afbeelding

En een kleine sneak peek:

Afbeelding

En nu ga ik eens even zelf rustig zitten en avondeten.

EDIT:
Ik zie nu dat Kim ook nog een heeeele charmante Harvey laat zien hahaha.
Dies ook zo hilarisch die foto! - ik had m'n post geschreven en geplaatst voor ik de nieuwe reacties zag.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 06-08-21 21:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 21:46

_Christina schreef:
Moeten ze niet ook 3? weken in quarantaine na de reis? Ik weet het niet meer zeker hoor, of misschien is dat USA. Ik weet ook niet meer of dat alleen bij vliegen was of ook bij inreis per boot. Niet om je af te schrikken, maar dat is wel iets om rekening mee te houden, omdat je hem dan ook niet mag bezoeken.
De afstanden met de auto vallen daar trouwens best mee, het klinkt qua kilometers heel ver, maar het is daar (buiten de steden) echt heel anders rijden dan hier in het drukke en volle Europa.

Nee er is gelukkig geen quarantaine! Hij is al volledig voor rabiës geënt dus dat scheelt. Moet alleen tzt controleren of het in Canada ook per 3 jaar is of dat hij in juni nogmaals de enting moet hebben.

De afstanden zijn idd anders rijden, dat is zeker waar. Heb 1.5 jaar in Canada gewoond en rijden was (buiten de steden) best leuk. Alleen kost het wel gewoon tijd. Het is vooral dr 12 dagen op een boot waar ik niet zeker van ben in het volledig vliegen vrij idee...

Aan een bench is hij nog niet gewend, maar we zouden zeker ruim op voorhand de officiële vlieg bench in huis halen :).

Edit: cursebreaker gaaf die fotoshoot! Wordt straks lastig kiezen! En fijn dat Arya het zo goed deed!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-21 21:54

Oeh leuke een fotoshoot curse!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:16

Ben benieuwd naar de foto’s van arya!

En er komen een paar hele charmante foto’s voorbij zie ik!

Ik heb mijn hond meegenomen uit Australië dat was een reis van 31 uur met tussenstop ze moeten in het ruim. Ik vond het verschrikkelijk spannend maar aan haar heb ik niks gemerkt. Dus ik zou idd de keuze maken om de rechtstreekse reis te maken.

Even een kiekje van vrolijke Emma
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 22:18

Wij hebben de keuze gemaakt nooit met de honden te vliegen, zeker niet in het ruim. Ik vlieg zelf ook niet, als ik bedoeld was om te vliegen had ik wel vleugels :+ , dus als Kay ooit een WK in Zuid-Afrika oid zou hebben dan gaat dat helaas niet door.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:29

Ik heb geen ervaring met het vervoeren van honden in het vliegtuig, ik zou me ook niet prettig voelen als ik er niet bij kan zijn. Moeilijk hoor die keuze maar wel een heel gaaf avontuur! :D

Ik heb voor Cody een tuig besteld, een mooie blauwe. Ben heel benieuwd! :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:35

Overigens vind ik vliegen voor een verhuizing wel iets anders, dat zijn geen 'pretreisjes'. Dan zou ik het overwegen maar in mijn geval vliegen we dan alsnog niet want ik vlief zelf niet. :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 09:58

Aah Emma heerlijk Bekkie

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:02

Afbeelding
Wij heerlijk uurtje wezen wandelen bij Brielle. Lekker rustig. Ook de honden van zus meegenomen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:03

Dan was je in de buurt Marlis!

Wij hebben er een rustige wandeling opzitten, ondanks alle toeristen die loslopen in de gebieden _O-
Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 10:10

Wij hadden het heerlijk rustig dus ze mochten lekker los ravotten. Alleen terug naar auto werd het drukker met veel surfers.

Leuke foto zo op het trapje.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 12:18

Wat heerlijk die wandelingen! Wij zijn vanochtend weer op puppycursus geweest. Onwijs trots op Frits :D hij begint te snappen hoe hij zich moet gedragen in de grote mensen wereld

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 13:12

996981 schreef:
Wat heerlijk die wandelingen! Wij zijn vanochtend weer op puppycursus geweest. Onwijs trots op Frits :D hij begint te snappen hoe hij zich moet gedragen in de grote mensen wereld

Genieten dan hè!
Wij hebben deze week helaas geen les ivm examens, vind het heerlijk altijd lekker trainen

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 13:18

Marlis schreef:
996981 schreef:

Genieten dan hè!
Wij hebben deze week helaas geen les ivm examens, vind het heerlijk altijd lekker trainen

Ja echt top! Helemaal ook omdat het even een momentje voor mezelf is. We hebben een baby van 4 maand die nog niet naar de opvang gaat. Ik werk thuis met haar erbij. Gaat prima, maar ff tijd voor jezelf is heerlijk!

Frits vindt het ook leuk om samen te werken en lijkt best slim te zijn, dat helpt mee! Onze Jack is zo’n eigenwijze trut :') die vindt samen werken niks aan

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-21 13:29

Dan helemaal fijn effe eigen tijd.