Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:17

Jones was wel moeilijk hoor. Bijna nergens mee te paaien behalve geitenkaas en rodi worst en zelfs dat spuugt ‘ie nog steeds uit als hij nerveus is. Jackie daarentegen vreet ALLES. Ideaal!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:19

xDenies schreef:
Ohnee dat was ook niet mijn bedoeling met het bericht. Maar niet iedereen is er op de hoogte van dat deze nu ook bestaat :D Al hoor ik er verschillende verhalen over en blijft die voor de hond een hogere acceptatie hebben.

Nou ben ik wel benieuwd daarna? Zit er over te denken mijn katten er op over te zetten. Heb proefpakket besteld.

Nou Senna mag best moeilijk genoemd worden met trainers. Ze is gewoon niet om te kopen. Echt van alles geprobeerd van kaas tot shoarma vlees. :+

xDenies

Re: Puppy erbij 2020

Waar ben je benieuwd naar? :)

Nynkster

Op puppycursus was t ook moeilijk. Ik train nu met de graanvrije snacks van zelfde merk als de brokken (profine). Die bevallen goed en vindt hij ook smakelijk

Warboel

Oh god nog meer om me druk om te maken met al die trainingshapjes _O-

Goed om te lezen dat Arya het goed doet op Edgar & Cooper! Wil Ot daar ook op gaan zetten. Weet eigenlijk niet wat ze nu bij de fokker krijgt, dinsdag even vragen. Krijg sowieso voor een tijdje mee als ik haar ophaal natuurlijk.

Kleine muppet :+: dinsdag weer nieuwe foto’s maken :D
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:20

RoosvanBlue schreef:
Jones was wel moeilijk hoor. Bijna nergens mee te paaien behalve geitenkaas en rodi worst en zelfs dat spuugt ‘ie nog steeds uit als hij nerveus is. Jackie daarentegen vreet ALLES. Ideaal!

Haha, echt twee uitersten dan! Geweldig! (Wel handig dat de oudste de moeilijke eter is, maakt Jackie voor het gevoel makkelijker denk ik?)

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:22

xDenies schreef:

Omdat je verschillende verhalen hoor? Positief of negatief? Heb ook gewoon 2 moeilijke eters genaamd poes Truus en poes Shrek. :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:24

punjab schreef:
xDenies schreef:

Omdat je verschillende verhalen hoor? Positief of negatief? Heb ook gewoon 2 moeilijke eters genaamd poes Truus en poes Shrek. :+

Nou wij als winkel zijnde zijn er natuurlijk enthousiast over, maar kreeg toch wel eens de feedback terug dat de brokken niet altijd even goed geaccepteerd werden. De kuipjes wel allemaal positief en ook veel variatie. Kan natuurlijk ook aan de eigenaar liggen en hoe lang die volhoud, maar toch :P Bij de hond weet ik dat eigenlijk iedere hond het goed eet.

Als ze de samenstelling niet hadden verandert hadden ze het hier nog steeds gegeten gok ik zo.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-20 21:24

Hier inderdaad verder gewoon iets wat binnen bereik ligt. Had altijd van bosch fruitees ofzoiets. Heb daar nog een paar doosjes van. En de semi moist blijven ook nog favo. Maar de doosjes van die fruitees zijn makkelijk voor in de auto dus als we gaan wandelen.

Als we een paar keer snoepjes gebruiken tijdens het wandelen dan luisteren ze wel spontaan net even wat sneller/beter

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:27

@kiwi héél herkenbaar! Af en toe wat brokjes mee en dan kan het allemaal wél op de eerste keer vragen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:28

Jip is wat beloning betreft ook lastig. Ik hoef iets ook niet een paar dagen achter elkaar te geven, want dan heeft meneer er al geen interesse meer voor. Dus ik ben continu op zoek naar iets nieuws. Nu heb ik inderdaad trainers besteld bij kiwi, maar dat is een paar keer en dan blieft hij het niet meer.

Dus, ik sla alle dingen op die hier genoemd worden :D

En ik hoop dat we snel weer terug naar de cursus mogen, want ik wil graag met Jip aan de slag met speuren/behendigheid/of jacht. Maargoed, we mogen niet klagen. :+

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:32

Deniese dank je wel. Ga het proefpakket eens proberen en kijk wel of ze het eten.

Twijfel ook voor Senna om over te stappen. Makkelijk 1 merk in huis dan.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:34

Voor een grote hond is EC best wel prijzig, je moet er een flinke hoeveelheid van voeren (sowieso volgens hun verpakking). De 12kg heeft grote brokken, de 7kg nog kleine smarties. Het is meer een merk voor de wat kleinere honden vind ik persoonlijk. (ja dat zal vast niet iedereen met me eens zijn maar dan heb je meerdere ervaringen, ik weet dat Arya ook geen kleine hond is maar toch)

Ik weet niet meer wat Bodhi kreeg maar best flink.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:37

Skippy01 schreef:
RoosvanBlue schreef:

Haha, echt twee uitersten dan! Geweldig! (Wel handig dat de oudste de moeilijke eter is, maakt Jackie voor het gevoel makkelijker denk ik?)

Zeker! Het is wel leuk want je ziet op verschillende vlakken de voors en tegens. Jones is zelfstandiger maar dat maakt hem wel makkelijk thuis, en Jackie is heel erg op mij gefocust wat weer een heel nieuwe ervaring is. Zij probeert echt alles naar haar pootje te zetten en Jones vindt alles wel prima. Samen zijn ze vooral een wervelwind van speels en vrolijk en druk :')

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:42

xDenies schreef:
Voor een grote hond is EC best wel prijzig, je moet er een flinke hoeveelheid van voeren (sowieso volgens hun verpakking). De 12kg heeft grote brokken, de 7kg nog kleine smarties. Het is meer een merk voor de wat kleinere honden vind ik persoonlijk. (ja dat zal vast niet iedereen met me eens zijn maar dan heb je meerdere ervaringen, ik weet dat Arya ook geen kleine hond is maar toch)

Zal eens kijken hoeveel ze zou moeten. Ze krijg nu farmfood vind ik toch ook niet goedkoop. Maar oke daar hoef ze niet veel van per dag.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:47

RoosvanBlue schreef:
Zeker! Het is wel leuk want je ziet op verschillende vlakken de voors en tegens. Jones is zelfstandiger maar dat maakt hem wel makkelijk thuis, en Jackie is heel erg op mij gefocust wat weer een heel nieuwe ervaring is. Zij probeert echt alles naar haar pootje te zetten en Jones vindt alles wel prima. Samen zijn ze vooral een wervelwind van speels en vrolijk en druk :')

Grappig wel altijd, hoe verschillend ze kunnen zijn binnen een ras!
Wervelwind, ja, dat ken ik... :j :')
Ik ging beide heren even wat oefeningen laten doen... Was alleen vergeten dat Lewis 'aan de voet' helemaal niet kent. Resultaat was die heerlijke warboel op insta die je volgens mij gezien hebt :j :+

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:52

Skippy01 schreef:
RoosvanBlue schreef:

Grappig wel altijd, hoe verschillend ze kunnen zijn binnen een ras!
Wervelwind, ja, dat ken ik... :j :')
Ik ging beide heren even wat oefeningen laten doen... Was alleen vergeten dat Lewis 'aan de voet' helemaal niet kent. Resultaat was die heerlijke warboel op insta die je volgens mij gezien hebt :j :+

Nou dat zag er hartstikke profi uit hoor!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:24

@Roos Thanks! Maar één op één is toch een stukje makkelijker wel hoor, om ze oefeningen strak te laten doen :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:40

xDenies schreef:

Maar in welk opzicht vind je het dan minder geschikt voor grote honden en dan meer voor kleinere honden? Gewoon uit interesse en nieuwsgierigheid :j

---

Warboel
Ahh, heerlijke foto!

En nog wat meer over onze ervaring met E&G. Dus even naar onze situatie kijkend: Qua hoeveelheid die wij voeren doen we er eigenlijk net zo lang mee als wat we met een even grote zak WoW deden, in verhouding. Ik voer op het oog - en dan voer ik als ik kijk naar hoeveelheid (laatst toevallig even weer afgewogen) dus wel iets meer als wat de richtlijn van de zak is (maar er zijn maar heel weinig honden die precies volgens de richtlijn van zo'n zak eten, ongeacht welk merk en daar altijd precies genoeg aan hebben). Ik koop nu de 12kg zakken en de grootte van de brok is eigenlijk nu perfect voor haar als grotere hond (en kan ik dus juist in dat opzicht ook aanraden aan grotere honden) en vergelijkbaar met de WoW qua grootte - ze zijn iets dikker nog denk ik. Ze verzadigen haar goed, en zoals gezegd is ontlasting goed en vacht is prachtig en heeft ze ook nooit last gehad van groeipijnen enz. Mocht ik het idee hebben dat ze niet genoeg verzadigd zou zijn ofzo, zou ik ook verder kijken maar ik heb er nu eigenlijk niks over aan te merken. Ze krijgt het nu 4 maanden zoiets dus genoeg tijd voorbij nu ook om er echt iets goeds over te kunnen zeggen.

Het kost idd wel wat, maar dat is iets wat iedereen voor zichzelf moet beslissen natuurlijk waar ze de grens trekken van wat haalbaar en betaalbaar is. Wij zijn het na WoW gaan proberen en ze doet het er super op, dus dan zie ik idd nu geen reden om op iets anders over te gaan :) Ik ken dan weer best wat andere grotere honden die het hier ook prima op doen :j Bij ons is het dus ook niet zo dat we sneller door een zak van dit merk heen gaan als eerder bij de WoW brok, dus die verhoudingen liggen wel gelijk. Alleen is het idd in aanschaf prijs gewoon wel duurder, maar dat is natuurlijk met alle merken onderling wel dat er flink wat verschil in zit. Maar mocht je het proberen en de hond doet het er goed op... Da's het belangrijkste natuurlijk :) Zo'n zak kost elke keer wel een duit, maar zolang ze het goed erop blijft doen gaan we door haha. Arya is nu 26 nog wat kg met 10 maanden dus er zal tzt ook zeker nog wel wat veranderen in de hoeveelheden, maar dat is iets waar we nu nog weinig over kunnen zeggen natuurlijk hihi. Maar ik moet er idd wel rekening mee houden, dat het ons tzt wel nog wat meer kan gaan kosten ja. Eerst eens kijken ook wat het straks gaat doen als ze gecastreerd is tzt en of de brok dan nog voldoende energie/verzadiging geeft als ze waarschijnlijk weer wat moet minderen in hoeveelheid.

En wat katten betreft; het zijn gewoon hufters met eten soms :') - al heb ik het nog best getroffen met Sansa, als ik soms om me heen hoor in het katten wereldje hoe dramatisch het eten is bij sommigen. Ik zal hier wel met overgaan naar volwassen voer nog even wat moeten gaan hocus-pocussen. Van Applaws een volwassen variant geprobeerd laatst, maar ze bleef gewoon de kitten brok eruit pikken en moest niks weten van dat nieuwe smaakje (ik had al extra een gepakt waar kip & eend in zat, want ze krijgt nu kip en arya's brok waar ze van mee pikt is met eend dus ik dacht; dat moet goedkomen. Niet dus :'). Gelukkig zijn er wel meerdere smaken te krijgen dus ik ga weer verder proberen binnenkort. En zo zal elk merk gewoon heel verschillend vallen bij elke kat. Voor de kat heb ik toen verder nog gekeken naar Orijen (of Acana? Weet ff niet meer) en Purizon. Uiteindelijk bij Applaws gebleven, die eerste keus was, en omdat ze die gewoon meteen goed at. Maar nu ze over moet op volwassen voer, hoop ik wel dat er een smaak bij zit die ze gaat eten, lol. Je moet idd soms volhouden als je wat nieuws probeert natuurlijk, maar bij katten is het veel ingrijpender en gevaarlijk als ze niet eten, zelfs voor kortere tijd. Dan kan 2 dagen al echt veel te lang zijn, dus ik zou daar minder standvastig in zijn als bij een hond - al moet ze wel echt van de kitten brok af langzamerhand :j Maar goed; verder gaan de brokken er hier normaal prima in bij d'r en krijgt ze 1x per dag, voor we naar bed gaan, vlees van applaws (70g verpakkingen zijn dat meestal) en een snackje tussendoor overdag.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 07:26

Mag ik meeschrijven en lezen? Wij kunnen onze pup over 1,5 week ophalen.
Het is een labradoodle, of eigenlijk een doubledoodle.. dat is een labradoodle x goldendoodle.

Ik heb altijd honden gehad. De laatste overleed toen ik zwanger was van onze dochter, zij is nu 5 jaar. Dat was een herder×bouvier met mega veel energie! Ik vond het een geweldige hond maar voor onze dochter leek het me wel iets te veel van het goede. Bewust voor haar naar iets heel anders op zoek gegaan.
Ik heb er zin in weer te wandelen en trainen!

We hebben ook 2 Siberen (katers) ik hoop dat ze een beetje lief voor hem gaan zijn!

Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 07:44

Ik heb altijd beloningen bij als ik ga wandelen. Zodra ik HIER roep en Skip komt, krijgt hij een snoepje.

Deze snoepjes zijn van alles wat. Goedkope botjes (graan) tot gedroogde long enz.

Meestal slaan we veel proefzakjes in op Animal Event en Dog Pop en dat soort evenementen, maar dat gaat dit jaar niet natuurlijk.

Ik maak ook regelmatig zelf beloningen met de voedseldroger, long, maar ook kvv in ijsblokjes vorm en dan de droger in.

Als je een beetje oplet met wat voor vlees je gebruikt, is zelf drogen goedkoper dan gedroogde trainers uit een webshop of winkel.

Ik houdt van 1kg vlees ongeveer 200g trainers over. Elektriciteit voor de droger is ongeveer €1 per 16 uur drogen. Als ik vlees koop van onder de €5 per kg, ben ik goedkoper uit.

Dan is het arbeidsproces er niet in meegenomen! Gaat veel tijd in zitten, maar vind het leuk om te doen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 08:09

IMJ schreef:
Mag ik meeschrijven en lezen? Wij kunnen onze pup over 1,5 week ophalen.
Het is een labradoodle, of eigenlijk een doubledoodle.. dat is een labradoodle x goldendoodle.

Ik heb altijd honden gehad. De laatste overleed toen ik zwanger was van onze dochter, zij is nu 5 jaar. Dat was een herder×bouvier met mega veel energie! Ik vond het een geweldige hond maar voor onze dochter leek het me wel iets te veel van het goede. Bewust voor haar naar iets heel anders op zoek gegaan.
Ik heb er zin in weer te wandelen en trainen!

We hebben ook 2 Siberen (katers) ik hoop dat ze een beetje lief voor hem gaan zijn!

[ [url=m/ugeUY1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom! :)
Welk formaat gaat hij worden? Wavy coated zo te zien?
(Mijn ouders hebben een Australian labradoodle, medium, Curly coated. Hij wordt hier ook wel eens genoemd door mij ;) )

Herder x bouvier is geloof ik wat de vorige van @cursebreaker hier ook was.

Héél wat anders wel, van een veedrijvers mix naar een jachthondenmix!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:14

Ahw Warboel wat een heerlijke foto! <3

Welkom IMJ! Weet je een beetje hoe de ouders zijn qua karakter? Ik ken hele rustige doedels en extreme stuiterballen. Hangt er natuurlijk ook wel vanaf hoe ze zijn opgevoed, maar die twee uitersten vind je ook bij de labrador/golden/poedel.

Popo is trouwens niet makkelijk qua beloningen haha. Hij is gewoon niet zo voedsel gedreven en eet rustig op zijn eigen tempo. Ik kan dus geen harde dingen gebruiken voor de training want dan duurt het belonen super lang omdat hij het rustig staat te kauwen. De kip is hap slok weg en ruikt ook best sterk dus daar hou ik het bij. Voor speeltjes doet hij echt een moord maar dat is tijdens de gehoorzaamheid training niet zo handig dus daar train ik thuis mee.

Vanmorgen hebben we even geoefend in een parkje met om dingen heen sturen aangezien we binnenkort behendigheid mogen gaan proberen. Ik heb hem dan los en we spelen tussendoor. Verder was er niemand dus dat kan dan prima. Hij zal ook nooit van me weg lopen als ik een speeltje heb want dat is echt de heilige graal voor hem. :+
Maar goed er kwam op een gegeven moment een meneer aan met een klein hondje die van een afstand (+/- 20m) vroeg of ik mijn hond even wilde aanlijnen, want de zijne was erg angstig en ze waren aan het oefenen. Hij klonk echt haast alsof hij zich schuldig voelde (best wel lief). Dat was natuurlijk geen probleem, en ik ben nog iets verder het gras op gelopen zodat Popo ook niet naar zijn hondje zou gaan kijken. En toen dacht ik wauw, wat fijn dat je onder honden eigenaren nog zulke beschaafde uitwisselingen kunt hebben met alle mafkezen die je tegenkomt hahaha. Vooral daarom wilde ik het even hier delen. *D

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:57

IMJ welkom wat een leuke foto van de 2 samen.

Simoonzel Popo lijk op Senna. Ook alles voor speeltje maar niet handig met behendigheid. Als we weggaan is altijd standaard speeltje mee en ze luistert dan ook perfect alleen oog voor ons en speeltje.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 11:03

IMJ
Welkom! Heerlijk vooruitzicht en wat een snoezige foto zeg van je pup en dochter!!

Wij hebben ook een kruising Herder x Bouvier gehad wat skippy goed onthouden heeft haha. Wat toevallig! Nu ben ik natuurlijk wel erg benieuwd naar een foto? hihi. In zijn jongere jaren was Rex wel lekker actief maar in de latere jaren was hij liever lui als moe zeg maar haha. Rex was 6 jaar toen onze zoon geboren werd, dus die was toen al best rustig moet ik zeggen - extreem energie niveau herken ik gelukkig dus niet van in de tijd dat we onze zoon kregen. Hij was wel enorm lomp en rende Milan wel eens omver, lol. Maar mij lijkt een labradoodle x goldendoodle qua energie toch minstens zo intens te zijn als een herder (kruising) hihi. Ben benieuwd naar jullie pupsel straks. Veel plezier gewenst ermee alvast!

mvdende
Da’s wel tof ja, zelf drogen! Ik zie het mezelf niet doen haha. Maar als je het leuk vind ermee bezig te zijn, is het idd wel iets wat je kunt doen - en dan is het wel mooi meegenomen als het wat goedkoper kan. Gelukkig heeft Kiwi kwalitatief super spul in huis wat gedroogde snacks/trainers betreft en kan ik ook enorm veel variëren als ik wil qua smaken, wat ik wel handig vind weer. Maar als ik zie wat er doorheen ging aan trainers in die eerste maanden en nu ook nog als we wat meer oefenen, dan denk ik dat ik het veel te arbeidsintensief zou vinden om alles zelf klaar te maken. Waar droog je het eigenlijk mee? Een speciaal apparaat/oven?

Simoonzel
Dat klinkt idd alsof het een fijne interactie was met die andere hondeneigenaar en hond. Zo fijn als je idd gewoon op een normale manier met elkaar om kunt gaan. Benieuwd hoe het met behendigheid gaat straks bij jullie. En da’s wel een fijne wetenschap dat Popo gewoon echt niet bij je weg zou gaan als je een speeltje bij je hebt. Als Arya echt bij me is, zal ze ook niet zomaar weg gaan. Zitten er wat meters tussen en ze is Te nieuwsgierig dan krijg ik nog wel eens een middelvinger haha.

---

Wij hebben de afgelopen week ook weer een mooi plekje ontdekt <3
Leek wel iets uit een sprookje. Zo'n heel afgelegen plekje waar je alleen komt door een heel smal pad te lopen. Foto's doen het geen eer aan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 09-05-20 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt