juval schreef:Dus in NL zou je teefje een betere uitslag gehad kunnen hebben.
Waarschijnlijk een A, of ze hadden de C kant als B beoordeeld en B gegeven met hoge NBW. NLD is momenteel een aanfluiting met de uitslagen, van wat ik zeer recent heb gezien geven ze de A bijna cadeau, belachelijk. En dat terwijl ze zogegenaamd vanaf 01/01 strenger wilde keuren, dat werd toen 01/04 en inmiddels lijkt het weer een stille dood gestorven.
mirjamalvaro schreef:Iedereen zegt strenger, maar sowieso is het hier anders. Ze kennen geen norberg waarde toe. Er is geen panel, maar slechts 1 persoon die bepaald wat de uitslag is.
Ik weet natuurlijk niet hoe het met andere rassen is, maar geloof wel ongeveer hetzelfde.
mirjamalvaro schreef:Dat is standaard in zweden

A is hier zeeeeer zeldzaam, B springt iedereen gat in de lucht. C is okee goed. D is afgekeurd.
Het is hier nu zo erg dat ze C met C goedkeurwn. Wat ik weiger te doen. Dus ik ga mooie HD-A reu zoeken.
Dat er maar één persoon kijkt vind ik wel een kwalijke zaak, want niet iedereen kijkt objectief op dezelfde manier. Juist de discussie binnen een panel zou daar een middenweg en goede conclusie uit moeten opleveren. Verder fokken is wel echt lastig, ik zou ook uitsluitend A erop zetten ja. Maar jij mocht ook niet zomaar uitwijken naar andere landen, toch?
Van schreef:Lastig is dat die verschillen
Ze willen het hier toch ook strenger maken?
Hier gisteren 6 pups geboren. 5 gezonde dames en helaas 1 reutje doodgeboren
Nogmaals gefeliciteerd! Maar ook een dikke knuffel omwille van je reutje!