De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:07

Fruit bevat voor konijnen ook teveel suikers. Groenvoer is dan inderdaad beter :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 19:24

Hier hebben ze onbeperkt hooi en hou ik 20 gram brokjes per kilo konijn aan.
Als we gaan koken krijgen ze restjes van onze groenten. Al ben ik ook een idioot en haal ik het soms gewoon voor ze :+.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:34

Hier onbeperkt hooi en de kruising Frans met normaal formaat konijn (2,5/3kg) krijgen twee handjes brok per dag en zijn goed op gewicht, het scheelt dat de fransoos echt mega snel eet, die duwt gewoon zoveel mogelijk in z’n mond en begint dan te kauwen :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-19 19:44

_Tarzan schreef:
Hier onbeperkt hooi en de kruising Frans met normaal formaat konijn (2,5/3kg) krijgen twee handjes brok per dag en zijn goed op gewicht, het scheelt dat de fransoos echt mega snel eet, die duwt gewoon zoveel mogelijk in z’n mond en begint dan te kauwen :')

Hamster 2,0 :') .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 19:49

Ik let daar ook op , maar Tarzan eet altijd hooi . Loopt gerust weg van de brok om hooi te knabbelen :)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 20:41

Rebecca schreef:
Zitten wel belangrijke stoffen in brok , hooi is favo hier maar brokjes vind ik wel belangrijk elke dag

Groenvoer is niet belangrijk en krijgen ze niet elke dag , voor vandaag ligt er nog een appeltje voor ze

Ben ik het niet mee eens. Ik hou deze altijd aan

Afbeelding

Voer ook elke dag groente aan ze

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:02

Goede pyramide. Ik kende hem al inderdaad en gebruik hem ook.
Hier altijd de hooiruif propvol met hooi :) Nu ook heel vaak leeg binnen 2 dagen.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:17

Es_ther schreef:
Al ben ik ook een idioot en haal ik het soms gewoon voor ze :+.

Ik ben zo'n altijd idioot :+

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 21:18

Ik ook :+ }:0 :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 22:04

Hier ook man elke week zit de hele boodschappentas vol met groente. 4 konijnen en 2 cavia's eten aardig door :+

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 07:35

Haha ik haal ook altijd groente voor ze. En idd als t de juiste groente is krijgen ze de restjes. Ik geef een klein handje brokjes, bedekt de bodem van t schaaltje nog niet helemaal. Als ik meer geef krijgt ie zachte poepjes. Verder is peterselie het einde en vind ie appel ook heel lekker.

Iemand tips om Wombat aan het hooi te krijgen? De dames aten elke dag het hooirek helemaal leeg maar Wombat eet t niet echt volgensmij. Alleen wat in zijn toiletbak ligt. In speeltje stoppen heb ik ook al geprobeerd. Toch eet hij het wel eens, maar niet zo vaak en niet genoeg. Dit hooi was het enige hooi dat de dames aten, maar het duurde ook heel lang voor zij eindelijk hooi gingen eten.

Wij doen heel langzaamaan leashtraining (ik weet de gevaren), hij is super chilled en loopt er lekker mee rond en lijkt het goed te accepteren. Nu 1x met de lijn eraan geoefend. Wie weet kunnen we binnenkort naar t strand samen, kan die lekker graven! Ons strand is vaak lekker rustig. Je moet daar betalen omdat het beschermd is, maar omdat wij bij een nature reserve werken die daar gasten brengt mogen we altijd gratis naar binnen haha.

Afbeelding
Lijk ik nu op een racekonijn? :+
Afbeelding
Afbeelding
Daarachter is nog een veel groter strand en bovenop de rotsen (waar ik sta) is een heel zandpad van een paar km. En daarachter weer zandduinen. Genoeg te ontdekken :D

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 20:28

Onze konijnen werden ontzettend getreiterd door eksters. Stomme #@+! beesten _-:(

Nu de ren overdekt met speciaal gaas tegen vogels. Hopelijk houden ze het nu wel voor gezien ~~}> :wave:

Afbeelding

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 09:49

Oh goed gedaan Coconut, vervelend zeg! Maar je had je ren sowieso overdekt toch?

Hmm Pepper gaat nu toch langzaam achteruit, wordt (nog) magerder en zie haar vaker rusten dan voorheen .. arme muppie :(:) Buiten dat heb ik nog niet het gevoel dat ze ‘er klaar voor is’ dus zolang ze verder vrolijk rond loopt blijft ze nog even genieten <3

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:18

De ren was niet overdekt. Nu wel :)

Ach. Heb je voor jezelf wel een soort "richtlijn" wanneer het genoeg is geweest voor haar? Als ze zo mager wordt, komt ze dan zo de winter wel door?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:41

Ah Oke, nou mooi toch dat het zo opgelost is :) Hopelijk komen et geen eksters meer!

Ja mijn ‘richtlijn’ is als ze niet meer ‘vrolijk’ is en stopt met eten, dan is het genoeg .. en ja ik maak mij zorgen om de komende winter maar heel eerlijk had ik nooit verwacht dat ze afgelopen winter zou overleven ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 20:46

Soms is liefde ook loslaten , ben liever net te vroeg dan achteraf spijt dat je je huisdier te lang hebt laten lopen

Zit met hetzelfde dillema met mijn oude dikke manke kat , nu is het wat kouder en ze mankt alweer . Ik zit ook in over de winter met haar , maar ze is happy ze eet en drinkt en ligt nog naast mij op de bank

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:10

Afbeelding
<3
Foto’s maken is altijd moeilijk want ze wil altijd zo graag kriebeltjes :D

Mijn gevoel zegt dat het nog te vroeg is nu, al denk ik vaak genoeg, wanneer is het genoeg?

Maar ze komt elke keer als ik kom naar mij toe gehupst, ligt nog lekker bij de rest, wordt koninklijk verzorgd door iedereen (zo grappig hoe ze alles voor elkaar krijgt :') ) Ze eet wanneer ze er zin in heeft en hey als de havervlokjes op zijn en baasje komt langs dan zorg ik wel dat er nieuwe in m’n bakje verschijnen _O-
Ze is een pittige tante hoor Hihi!

Ze wordt ook nog altijd goed geaccepteerd en staat nog boven de rest, dat zegt ook veel naar mijn ervaring.

Ik ben inderdaad alleen echt bang voor de winter :(

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 07:49

Dat klinkt alsof t inderdaad nog niet haar tijd is Tarzan :)

Wij kwamen gister weer thuis van twee nachtjes kamperen en Wombat kon niet stoppen me likjes te geven <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 11:39

Ik dacht, leg alvast stro in het hok omdat het weer straks omslaat, ik laat het stro los en wie staat er opeens onder ... _O-
Afbeelding

Afbeelding
Fooooood *\%/*

Afbeelding
De prins en prinses ^&+

Afbeelding
En ik was Ginny kwijt, lag ze in de buis 8)7

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 19:26

Knappe Pepper <3 ! Moeilijk dilemma zeg. Zolang ze nog goed eet en met de groep meekomt zou ik het zo laten.
Leuke foto's weer :D

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:04

Ahh lieve fotos hihi

Wombat heeft gister zn eerste outdoor adventure gehad. <3 het strand is 1km verderop en we komen er eigenlijk veel te weinig haha. Hij vond t volgensmij wel leuk! Lekker rondhuppelen, snuffelen, zelfs helemaal languit tegen me aan in de zon liggen <3 hij was helemaal relaxed. Wil alleen wel een langer stuk lijn eraan maken zodat die iets meer ruimte kan hebben.

Wat ik alleen niet snap, hij houdt thuis zooo veel van graven, en dan nemen we hem mee naar zo veel zand en graaft ie niet _O-

Sorry, fotospam! :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:33

Wat bijzonder om te zien, zo'n nijn mee op stap.

Nelson mocht vandaag op gewichtscontrole. Bijna 5 kilo schoon aan de haak. Mooi in model, maar ze verwachten gezien zijn ouders en zijn leeftijd(Is van januari) dat hij nog een groeispurt krijgt en zeker nog gaat uitzwaren.

Afbeelding

Hij had er zin in :+ normaal gaat Majoor mee als gezelschapsdame, maar die had een ochtendhumeurtje. Gelukkig is Nelson vrij relaxt en trekt hij een bezoekje aan da ook zonder gezelschap

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:30

Coole foto’s met wombat op zo’n mooie omgeving!

Haha geweldig hoe Nelson kijkt :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-19 08:32

cobelens schreef:
Wat bijzonder om te zien, zo'n nijn mee op stap.

Nelson mocht vandaag op gewichtscontrole. Bijna 5 kilo schoon aan de haak. Mooi in model, maar ze verwachten gezien zijn ouders en zijn leeftijd(Is van januari) dat hij nog een groeispurt krijgt en zeker nog gaat uitzwaren.

[ [url=m/mMSKlp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij had er zin in :+ normaal gaat Majoor mee als gezelschapsdame, maar die had een ochtendhumeurtje. Gelukkig is Nelson vrij relaxt en trekt hij een bezoekje aan da ook zonder gezelschap

Haha Nelson was het er niet mee eens!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:50

Geweldige foto's Tarzan! <3

Laughterline wat leuk je konijn mee naar het strand! Had je veel bekijks?

Nelson is echt mijn type. Wat een prachtig konijn!