Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:51

Kira heeft het echt getroffen zo te zien!! Fijn hoor! <3
Hoe gaat het met jullie vogeltjes in de hitte?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 23:09

Ik ben zo verschrikkelijk verliefd op Kira. Kan bijna nergens anders over praten. Yup.. gestoord vogel vrouwtje.

Ik heb hier een airco, heerlijk koel op de vogelkamer. Zit er nu bijna de hele dag. De honden willen ook heel graag mee. Is hier heerlijk vertoeven!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 23:34

Kooien staan overdag open, zonwering dicht.
Staat een grote waterschalen vlakbij en op de open kooien waar ze kunnen badderen.
Zwembadje aan de kleinste kooi gehaakt, ze wisselen wel eens van kooi, dus water genoeg.
En ze zijn vandaag verwend met paar druifjes.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 02:07

Het is hier in huis overdag tussen de 24 en 25 graden dus dat is voor Mango te doen. Hij vindt douchen en badderen heerlijk.
De valken hebben het natuurlijk zwaarder omdat ze buiten zitten. Die hebben ook badjes en ik hou ze goed in de gaten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 06:47

Hier zijn overdag de gordijnen en deuren / ramen naar buiten dicht.
Vanaf ongeveer 22 uur ramen en gordijnen open tot 7:15 uur voor ik naar mijn werk ga.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 07:14

Ik ben wel heel blij dat ik niets meer op het nest heb zitten met deze hitte.
Dat is ook precies de reden dat ik rond deze tijd eigenlijk al geen kleintjes meer wil hebben.
Zoveel horrorverhalen van ouders en kleintjes die dood gaan in het nest vanwege deze hitte ;(

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:28

Ik heb vanmorgen vroeg de tuindeuren nog even open gehad, nu zit alles al even dicht en de zonwering staat uit, het is hierbinnen 25 graden, dus eigenlijk heerlijk...ik merk niks aan die 2, zitten gewoon rustig te poetsen en te slapen als altijd. Ik heb meer medelijden met m’n paard...

Leuke foto’s met die bramen, komen die van je eigen bramenstruik? Ik voer de diepvries variant...bang voor beestjes... :')
Kira heeft het volgens mij super goed naar haar zin!

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:58

De bramen komen uit de pluktuin, maar hebben wel eerst een aandal dagen in de koelkast gelegen en zijn gewassen.

De vogels doen het hier rustig aan, het is in mijn appartement zo rond de 28 graden, maar dat kunnen ze goed hebben.

Altijd vers water etc voorhanden en schaduw

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:22

Het is hier warm ook, geen gordijnen nog. Gelukkig wel de wind erop en we kunnen de woonkamer van twee kanten openzetten. De dakduiffies doen het goed. Ze vinden het ook te warm om veel herrie te schoppen. Van mij mag het elke dag wel zo rustig ~~}>

emily17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:54

Zou een valkparkiet samen kunnen met een grasparkiet? Ik had twee grasparkietjes maar 1 daarvan is helaas overleden (7 jaar oud geworden). Het leek mij heel leuk om een valkparkiet erbij te nemen. De grasparkiet die ik nu nog heb is 4 jaar oud en een mannetje, hij is heel rustig en zal ook nooit agressief doen tegen een andere vogel.
Mocht het kunnen dan koop ik natuurlijk ook een grotere kooi. :)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 10:59

Soms lukt het, maar over het algemeen zijn grasjes een stuk territorialer als valkparkieten en delft de valk al snel het onderspit wanneer de grasparkiet broeds wordt.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:09

emily17 schreef:
Zou een valkparkiet samen kunnen met een grasparkiet? Ik had twee grasparkietjes maar 1 daarvan is helaas overleden (7 jaar oud geworden). Het leek mij heel leuk om een valkparkiet erbij te nemen. De grasparkiet die ik nu nog heb is 4 jaar oud en een mannetje, hij is heel rustig en zal ook nooit agressief doen tegen een andere vogel.
Mocht het kunnen dan koop ik natuurlijk ook een grotere kooi. :)

Ik zou het niet durven eigenlijk. Natuurlijk kan het goed gaan maar dat zijn echt de uitzonderingen hoor :). Als ik zie hoe de grasparkieten hier onderling met elkaar omgaan soms.. :\

emily17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:17

Dit is wel echt een rustige grasparkiet, daarom zat ik er aan te denken. De andere grasparkiet kon soms een beetje boos tegen hem doen, maar hij deed nooit iets terug. Hij is ook niet druk ofzo. Hij zit vaak gewoon op 1 plek een beetje te kwetteren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:20

Heb je eventueel permanent plek voor een 2de kooi?
Dan kun je het wel doen. Dat ze samen los gaan maar zo nodig ook hun eigen plekje hebben.

emily17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:21

Ineke2 schreef:
Heb je eventueel permanent plek voor een 2de kooi?
Dan kun je het wel doen. Dat ze samen los gaan maar zo nodig ook hun eigen plekje hebben.

Dat is ook een goed idee, had ik nog niet aangedacht :) tweede kooi kan hier zeker bij. Ik zal er aan denken!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:00

Fynn heeft van mij een nieuw speeltje gekregen. Hij is er maar al te druk mee :D Het is eigenlijk de bedoeling dat ze erop gaan zitten, maar net zoals zijn vorige schommeltje vind hij het leuker om het speeltje heen en weer te laten bewegen :+

Afbeelding

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:11

Afbeelding
Hoe dapper zijn wij!!! Even naar de speeltuin. Weer wat nieuwe woorden gehoord. Zelfs wat engels! Al kan ik mij niet herinneren wat.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 22:31

Zo lief hoe dat grijze ding opbloeit <3

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 23:35

Elke dag komt er weer wat bij. Van spelen, in en uit de kooi, woordjes, naar je roepen, gekke geluiden. Elke dag ontdekken we samen weer wat nieuws. Zo ontzettend blij dat ze op mijn pad is terecht gekomen. Geen seconde spijt van deze aankoop.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 07:04

Oh wat heerlijk om te zien zeg! Zo benieuwd hoe ze er over een tijdje uitziet <3 ze kon zich volgens mij geen betere plek wensen!

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:41

Fijn dat het met Kira zo goed gaat! Bijzonder hoe snel ze opbloeit!

Houden jullie en de birdies het nog uit met dit weer?

Remi heeft echt een grondige hekel aan water, dus die baddert in het briesje van de ventilator die hier heel zachtjes aan staat met beschermkap er omheen. Hij is een beetje bijzonder zullen we maar zeggen!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 15:45

Wat een leuke foto's! <3
Veertje, die touwtjes vinden ze idd leuk! :D Kijk alleen wel uit dat hij ze niet op eet. Er zijn veel verhalen bekend van grasjes en valkparkieten die daardoor een verstopping kregen. Ik knip die klosjes er altijd vanaf.

Leuke foto Benfan! Is ze gewiekt? Omdat ik geen tuigje zie :P

Dido, ik heb ook een paar valken die niet van douchen houden, maar gisteren was de allereerste keer dat ze allemaal wilden douchen :D Ik was echt blij!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 21:27

Thanks voor de tip! Heb ze er meteen even afgehaald :) Kan het beter voor zijn dan dat ik er te laat achterkom :D

@Dido, wat heerlijk om te zien zeg!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 03:35

Ja absoluut! Beter voorkomen als genezen! :D
Ik heb 23 valken en had er maar ééntje die echt die klosjes probeerde op te eten, maar zul je net zien dat ze een verstopping krijgen..
En ik heb foto's gezien van vogels waarbij ze echt een hele berg van die klostouwtjes operatief moesten verwijderen omdat ze niet verteren en daarom een verstopping veroorzaken.. Dat wil je echt niet :=

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 11:01

Ik vind het best enge speeltje. Hier zijn ze gek op dat spiraaltouw dat ik heb. Ze springen er op en af en. Ik knip standaard wekelijks (of vaker) de losse dingen eraf maar vind het best eng. Denk dat zodra ik een goede vervanger heb gevonden dat dit speeltje de deur uit gaat. Nu vind dat sneu want ze spelen er zo vaak mee.

Ik wil de kooi een beetje leuker maken voor de dakduiffies. Tijd terug een wilg een tak armer gemaakt. Deze staat nu in de kooi, hebben ze ook weer wat afleiding, de gordijnen lukken maar niet (rails) dus ze moeten het nog wat langer uitzingen in de kooi. Ze kunnen wel redelijk vliegen maar voel me zo schuldig.

Hier een foto van de kooi. Takken er even lomp ingezet zodat ze kunnen wennen. Sorry voor de zooi, missen nog veel meubels :Y) kooi had ik even naast me gerold voor gezelschap Afbeelding