[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:47

Te vroeg gejuigd :+
Hij heeft haar het hol uitgejaagd haha.

Wat balen zeg wortelsussie!

Ik heb een paar plaatjes geschoten van mn kleine bakje met L-nummers.

Bij de beschrijving van de L410 stond dat ze garnalen konden eten. (Mijn garnalen mogen best een beetje in toom gehouden worden dus dat nam ik voor lief) Mijn L410 delen het eten met de garnalen :+ (achterin mijn nieuwe aanwinst!)
Afbeelding

Afbeelding

En mijn L107/L184 <3 (dit is een dame)
Afbeelding

Marisje76

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 22:21

die stippel...moooiiiii

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:52

Mijn mannenguppen kleuren mooi door!

Afbeelding
Afbeelding

Ik bewaar er een paar voor in de bak van mijn nichtje en nog 2 voor de kleine bak van mijn dochter. De rest gaat in de verkoop.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 16:47

Fijn dat het bij jullie zo goed gaat! Ik zou nog graag een ancistrus stelletje terug willen hebben. Maar ivm de onverwachte en totale sterfte van mijn 3 ancistrussen durf ik het niet meer zo goed aan.

We hebben voor nu 1 kleintje gekocht en hopen dat het goed gaat.

En we hebben nu ook kuhli's gekocht! ik had ze hier gezien en vond ze zo leuk! En ze zijn ook leuk. Ook met licht aan zit er altijd wel eentje te scharrelen en als het licht uit is zijn ze altijd rondom de pomp aan het spelen.... Zo leuk!

Wij gaan overigens waarschijnlijk over op een externe pomp. We balen van onze huidige pomp en zijn nu aan het kijken welke externe pomp we nemen. We gaan wel filters plaatsen op de inzuiging. Dit om de garnalen te sparen (anders kunnen die in de pomp terecht komen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:17

hier ook 1 kuhli erin zitten wat een zenuwachtig ding, maar wel grappig inderdaad.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 01:10

Die van mijn zijn best relaxed, maar las ergens dat het van de groeps grote afhankelijk kan zijn.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:03

1 Kuhli zal ook altijd zenuwachtig en oncomfortabel blijven, dat zijn echt groepsdieren. Ze gaan hier ook eigenlijk altijd samen op pad, als ze door de bak struinen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:34

Wie weet er leuke zwemmers?

Ik wil binnenkort wat extra visjes erbij nemen. Heb nu blauwe neons en corydorassen maar ik zie ze bijna nooit... volgens mij vinden ze het licht niet fijn?

Ik zoek dus visjes die overdag ook lekker zwemmen, niet snel verstoppen en een mooie kleur.

Ben niet echt van het rood, zat aan platty's te denken maarja zijn wel rood.

En zijn (mannen) guppen leuk? Daar heb je best wat mooie visjes van toch?

Wie zijn nog meer leuk?

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:51

Ik heb platy sunshine geloof ik. Oranje met langere vinnen. Leuke aanwezige visjes

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 17:22

Ik dacht dat platy's juist in heel veel kleurschakeringen voorkomen? Volgens mij kweken ze wel heel erg makkelijk. ;)

Hoe groot is je bak? Ik zag de guppen destijds genoeg zwemmen in het aquarium, maar mijn corydoras (anaeus albino) zijn ook overdag in het licht actief. :+

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 18:21

Ik zag laatst witte platy's met zwarte stippen... Ook erg leuk..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:13

Je hebt idd verschillende kleuren platy's. :j

Ik heb nog een leuk nieuwtje, zag hem gister al aankomen, maar voor de 3e keer in korte tijd eitjes van de maantjes! Zou het dit keer dan.......

Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:18

Dat wist ik niet dat platy's ook andere kleuren hebben!

Welke zwemmers zijn nog meer leuk?

Welk licht is goed en niet heel duur? Want deze buis is zeker al een paar jaar oud. Misschien dat ze zich daarom zo weinig laten zien?

Bak is 60liter trouwens!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 20:33

Ik heb nu led verlichting.

Ik had voorheen diamant zalmpjes, groepje van 5? Erg leuke/mooie visjes!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:41

Ga ze onthouden

Ik wil even mijn baby's aan jullie voorstellen
Afbeelding
In de ovenschaal zitten nu ruim 65 baby cory's. Heb ernaast nog een bakje zitten waar de eitjes in zitten. Zitten er ook nog een aantal in!

Oudste die erin zit is 3 weken en jongste paar uur haha. Hoop dat veel groot mogen worden! Die krijgen een nieuw huisje en zelf hou ik er 4!

Vader en moeder <3

Afbeelding

Anne_vD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 00:27

wortelsussie schreef:
Ga ze onthouden

Ik wil even mijn baby's aan jullie voorstellen
[ [url=m/OeOlZD.jpg]Afbeelding[/url] ]
In de ovenschaal zitten nu ruim 65 baby cory's. Heb ernaast nog een bakje zitten waar de eitjes in zitten. Zitten er ook nog een aantal in!

Oudste die erin zit is 3 weken en jongste paar uur haha. Hoop dat veel groot mogen worden! Die krijgen een nieuw huisje en zelf hou ik er 4!

Vader en moeder <3

[ [url=m/4MPvAB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mag ik vragen vanaf hoe oud jij de baby's voert en met wat voor voer?

Ik heb meerdere keren eitjes gehad en ze zijn ook uitgekomen alleen elke keer als ik start met voeren overleven ze het niet. Ik snap alleen niet wat ik verkeerd doe, waterniveau voer ik geleidelijk op en ik zorg dagelijks een aantal keer voor vers water/beluchting. Denk dus dat ik iets fout doe met voeren..

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 08:31

Ik voer gewoon corydoras tabletjes! Een klein stukje die ik tot gruis maak zodat je allemaal kleine stukjes hebt. Ik gaf ze direct voer want ik las overal dat ze meestal nog 2 dagen met het ei rond zwommen... nou hier niet sommige waren er al binnen een paar uur af, als ze dan 2 dagen later voert ben je te laat.

Ik ververste ook 2x daags maar heb daar geen tijd voor. Doe het nu dus elke avond en overdag staat het luchtpompje aan. Snachts uit vanwege de herrie

Waterniveau nog niets aan gedaan vind ze daar te klein voor.

Verder doe ik maar wat! Heb er weinig verstand van maar tot nu toe gaat het goed! *afkloppen op hout*

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:51

Poeh al een hele tijd niet meer hier geweest... het ging allemaal goed in mijn bak, tot gister... schijnbaar is de pomp kapot gegaan, al mijn vissen dood :( heb er zo de balen van...

Ik heb trouwens hout in mijn bak, daardoor werd het water bruin, weet iemand hoe lang het duurt voordat het stopt met kleuren?

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:21

Wat een pech, lijkt mij een ware nachtmerrie zoiets. Ik ben ook altijd bang dat de temperatuurregelaar stuk zou gaan. Dat is zoiets waar je weinig naar kijkt vind ik.

Dat bruin afgeven duurt redelijk lang, heb het ooit ook gehad, kan weken duren

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:44

wortelsussie schreef:
Dat wist ik niet dat platy's ook andere kleuren hebben!

Welke zwemmers zijn nog meer leuk?

Welk licht is goed en niet heel duur? Want deze buis is zeker al een paar jaar oud. Misschien dat ze zich daarom zo weinig laten zien?

Bak is 60liter trouwens!

Ik heb nu gewoon de 'daylight' TL lampen van Sylvana die voor gewoon gebruik zijn in plaats van speciaal voor aquaria. Bevalt prima en veel goedkoper (zo'n drie euro per buis van 60 cm) dan de aquariumlampen. Op het doosje staat net een andere lengte als op de doosjes van de aquariumlampen, maar als je de buizen naast elkaar houd zijn ze precies hetzelfde.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:48

Ik heb gister 4 nieuwe visjes gekocht!

Mijn 4 mannen guppen:
Afbeelding
Deze heeft ook blauwe vinnen. Alleen ben ik bang dat dit een vrouwtje is gezien de dikke buik en kleiner dan de rest is...
Afbeelding
Mijn favoriet
Afbeelding
Onder de gup waarvan ik denk dat het een vrouwtje js
Afbeelding

En gistee zag ik na tijden weer alle neons! Nog alle 10 gelukkig

Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:02

Ik denk idd dat je daar een vrouw hebt zitten..

Ik heb weer planten besteld bij aquaplantsonline + 2 afzetkegels! Nadat mijn manen 3x eitjes hebben gehad waarvan ik 1x heb gezien dat ze veel moeite hadden met het vrij kleine blad in de bak ben ik gaan rondkijken.

Planten waren echt in fantastische staat! Altijd al tevreden met hun planten maar deze keer wat meer haha. Ik had 2 planten met ik denk wel 10 cm wortel! Ze staan er nu heel mooi bij in mijn bak, maantjes zijn niet nieuwsgierig dus alles werd heus niet meteen geïnspecteerd hoor!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:19

Ik ga ook weer daar bestellen, dat de plantjes de laatste keer niet allemaal aansloegen lag vooral aan mijn barbeeltjes...

Die afzetkegels zien er nogal euhm.. apart uit! :')

Leuke guppy's! Ik zou inderdaad ook denken dat het een vrouwtje is...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 22:26

Haha dan heb ik de ergste foto nog niet geplaatst ervan haha.
Maar ze schijnen veel gebruikt te worden en erg handig te zijn, als eitjes of larfjes naar beneden vallen vallen ze op een rand en kunnen de ouders ze weer oprapen.
Wanneer de larfjes uitkomen verplaatsen ze de larfjes naar een ander onderwerp dus vond dat ik er minimaal 2 moest hebben.

Zijn net 2 punt t**ten naast elkaar :=
Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 23:00

De kegels zien er idd zo uit wat je zegt LoveUggs haha!

Het wordt afgeraden dat 1 vrouwtje op zoveel mannen guppen, toch?

Merk dat 1 man hele tijd achter haar aan zwemt. Jammer, ze is wel mooi. Morgen maar naar de winkel om dit voor te leggen! Vrouwtje terug brengen want wil liever geen baby guppen!