Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eoweyn_x schreef:Gaaf! Foto's, als ie af is?
Hier geen last nee, van warmte in ieder geval. Wel van katten...
Kom net thuis en zie een hoop onrust bij de konijnen. Stonden allemaal op scherp, op de achterpoten. Ik loop naar buiten en ineens schieten ze alle kanten op.
Komt er - tussen bamboe en ren - een kat aanrennen. Ik stond daar, tussen ren en sloot, dus hij durfde/kon niet weg, heb een trap in z'n richting gegeven en daar lag ie, in de sloot. Zelf gesprongen, van schrik gok ik, heb hem niet geraakt.
Kon vervolgens Ilona en Marley uit het gaas plukken, gelukkig alle teentjes nog heel.
Ga vanavond bij de katteneigenaar langs om netjes te vragen of ie z'n beesten bij zich wil houden. En zodra het lekkerder weer is mag de hond weer een paar nachten in de tuin.
Heel rot misschien maar dit kost mij nog eens (nog een keer, Freek is al door een kat vermoord) mijn konijnen! Nu heb ik eindelijk een veilige ren, is het nog niet genoeg.
Marloez schreef:Interessant middel dat anti myiasis, ik had er nog nooit van gehoord. Maar ik heb dan ook voor het eerst sinds mijn kindertijd weer een konijn.![]()
Als ik er op Google zie ik dat sommige mensen het maar één keer per maand hoeven te gebruiken bij hun konijn? Klopt dat?
Willemina_L schreef:Hoi allemaal, sorry dat ik zomaar kom binnenvallen in dit topic. Kunnen jullie mij nuttige tips geven?
Mijn halfzusje en broertje die allebei niet veel van dieren weten evenals de ouders overigens, krijgen twee konijnen. Die gaan nu de tuin in met een hok zodat ze de winter in kunnen buiten. Ik heb in ieder geval mijn vader al gezegd dat het leuk is voor de kids, maar om ze te houden zodat het ook leuk is voor de konijnen moeten er wel wat graafwerkzaamheden gedaan worden vind ik! Een konijn heeft ook recht op een fijn leven waarin de natuurlijke behoeftes gerespecteerd worden dacht ik zo.
Ik hoop op adviezen van jullie, zelf weet ik helaas erg weinig van tamme konijnen.
Bedankt alvast!