Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 00:24

Ah Roos, mooi!! <3

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 00:28

Afbeelding
Zo leuk. <3
Nee voor de veiligheid maar niet zelf geknutseld hihi..

Ik heb Neko geloof ik met een half jaar oud laten helpen. Was ie toen ook wel aan toe. :j
Zou ff overleggen met je da als ik jou was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 00:56

Oh zo leuk <3

Ik zal er zelf ook aan te denken, morgen ben ik weg maar zal dinsdag bewindvoerder bellen. Konijn dat recent overleden is ligt nog een rekening van en nog van het chippen dus even peilen wanneer ze van plan is die te betalen. (Heb het geld wel hoor , maar is een duur jaar geweest kwa dieren en daarom weduwe konijn weg ipv een nieuwe erbij . Even bijtanken :) )

En dan de DA eens vragen , hij heeft nog geen kater streken gelukkig. Gaat ie sproeien dan direct naar de DA :=

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 01:09

Ikke zijn ballen lijken ook harder te groeien dan hijzelf := Ik ben van plan hem pas in het voorjaar te laten helpen. Hij is nu 5 maand maar denk dat hij van de lente pas bewust word van zijn hormonen. hoop ik...

@ Rooschl gaaf die voerbakjes! moeten ze wel ieder aan de goede kant eten he :D

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 01:20

He verdorie maanlicht! Hoop dattie snel terug is!

Leuke bakjes Roos!

Dushi heb ik met 4 maanden laten stereliseren :) gewoon zo snel mogelijk dan komen er ook geen ongelukjes was mijn mening!
Weet alleen niet of er bij poes en kater groot verschil zit?!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:42

Hij is terug! Net een half uurtje. Ik had het bijna opgegeven en toen hoorde ik opeens het kattenluik. Hij was helemaal door het dolle heen. Echt heel lief. Was ook helemaal uitgehongerd.
Ik denk dat hij bij iemand binnen opgesloten heeft gezeten, hij ruikt vaag naar parfum en sigaretten.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:48

Oh germ! Wie weet waar die uitgehangen heeft! Maar gelukkig dattie weer thuis is :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:49

Wat fijn zeg maanlicht!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 10:50

Ja, echt een last van mijn schouders. Nu is hij niet van mijn schoot af te slaan. Ben blij dat ik vrij ben vandaag.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:07

Gelukkig is die weer thuis maanlicht!

Kerstboom hebben wij niet staan misschien volgend jaar ze zit wel steeds in de palm hoge pot waar die in staat vind elke dag een berg pot grond haha

Heel het weekend veel moeten werken vriend wel thuis nouuu heb ik gemerkt het is echt mijn katje ligt altijd bij mij gisterenavond was ik thuis nou ze negeerde me zwaar en ging alleen bij vriend liggen

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:26

Fijn dat Mario weer thuis is!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:31

Ja, ben zo blij!
Ik had er gister gewoon ruzie over met mijn vriend, terwijl we eigenlijk nooit ruzie hebben.
Zo zie je maar weer hoeveel je je aan zo'n diertje gaat hechten.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 12:15

Pelryo schreef:
Ikke zijn ballen lijken ook harder te groeien dan hijzelf := Ik ben van plan hem pas in het voorjaar te laten helpen. Hij is nu 5 maand maar denk dat hij van de lente pas bewust word van zijn hormonen. hoop ik...

@ Rooschl gaaf die voerbakjes! moeten ze wel ieder aan de goede kant eten he :D

Tegenwoordig met al ons kunstlicht zijn ze het hele jaar door in staat om kids te verwekken en zodra de dagen weer langer worden komt de geslachtsdrift goed op gang,dus vanaf januari :P
Ik zou als ik jou was hem zo snel mogelijk laten helpen kan nu al makkelijk en als ze eenmaal gaan sproeien ben je te laat want ze blijven zeker nog 6 weken vruchtbaar en dus bewust van hun mannelijkheid.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:38

Gelukkig is Mario thuis, moest er net aan denken dus ging ff snel Bokt openen om te kijken of hij terug zou zijn.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 13:50

Hij wijkt niet meer van mijn zijde, is denk ik zelf ook behoorlijk geschrokken. Net ging ik boodschappen doen, toen glipte hij ook even naar buiten, maar toen ik terugkwam zat hij me alweer miauwend op te wachten.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:06

Die kerstfoto's van Ares! <3 schattig! Ik wil ook een mutsje zoeken voor Otis en daarmee onze kerstkaarten maken. :')

Gelukkig is Mario weer terug Maanlicht! Lijkt mij verschrikkelijk als je katje ineens weg is.

Mooie bakken Roosch!

Mijn Abessijntje Otis wordt al zo groot! Hij is nu 4 maanden, net 3 weken bij ons. Zal binnenkort weer foto's posten. Hij wordt wel steeds ondeugender, springt nu ook met gemak op het aanrecht en de hogere servieskast. Terwijl hij heel goed weet dat hij dat niet mag, haha. Plantenspuit doet m niets. :') Hij likt gewoon door uit de gootsteen. Knijpt alleen even zijn oogjes dicht, het monstertje. Maar het is zo'n heerlijk ding, hoe hij lekker kan knuffelen en met zijn handjes je gezicht kan betasten en zo blij is als je 's ochtends de slaapkamer uit komt om hem te begroeten. En hij kan zo hard spinnen en snurken, zo schattig. :') Al heeft hij wel echt zijn gekke dagen, dan is hij niet te stoppen. Zo hard rent hij dan van het ene naar het andere eind van de kamer, uren achter elkaar. Springt op alles wat hij tegen komt. :=

Om de hoeveel weken knippen jullie de nageltjes? De fokster had het wel aangeraden om te doen, maar ik vind het nu nog niet noodzakelijk. Hij krabt goed aan zijn paal en de nagels zijn niet te lang. Wie weet later :)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:33

Leuke bakken zeg!!

Zo schrikken hoor, gelukkig is hij weer thuis!!

Nero zit meestal bij mijn vriend :') waarom geen idee. Iemand kwam met de opmerking misschien is je vriend wel warmer dus dat is lekkerder natuurlijk. Ja opzich, ik heb het bijna altijd koud en dan loopt m'n vriend gewoon in een T-shirtje xD

Ik heb de nageltjes 1x geknipt om te wennen maar hij krabt regelmatig zelf dus ik let er gewoon op als ze echt te scherp of lang worden, en anders laat ik hem z'n gang gaan.

En castreren is dat onder narcose? Ik las ergens plaatselijk verdoven kan dat ook? Blijven ze dan wel zitten :') ?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 14:33

Wat een leuke naam, Otis!
Ben benieuwd naar foto's :).
Ik heb Mario's nageltjes 1 keer geknipt, ze waren gigantisch scherp. Dat heb ik toen met een gewoon nagelschaartje gedaan, maar je kunt het beter doen met een speciaal schaartje, ivm splijten van de nageltjes.
Als je het nog niet nodig vind, niet doen.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 15:40

Ik knip de nagels van die van mij regelmatig, ze zijn er inmiddels ook al zo aan gewend dat ze rustig blijven zitten, terwijl ik eerst nog net niet de hele kat in een deken moest wikkelen en 1 pootje eruit moest laten steken :')

Ik knip ze denk ik wel zo ongeveer elke 2 weken. Ze scherpen gigantisch snel en aangezien ze zich hier graag overal op afzetten, voornamelijk op de stoffen eetkamerstoelen en op schoot, kunnen ze zo in ieder geval niet zoveel schade aanrichten.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:12

Ik knip ze ook regelmatig met een speciaal schaartje ideaal.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:52

Dankje Maanlicht! Foto's komen, moet ze nog op de laptop zetten :)

Wat voor katten heb jij Jodie? Komen die ook buiten? Ik heb geen idee wanneer ze te scherp zijn eigenlijk :') Mijn handen liggen open, maar hij wordt voorzichtiger en gebruikt nu niet meer iedere keer zijn nagels als we stoeien. Ik mag verder alles bij hem doen, dus ik ga er vanuit dat hij niet heel moeilijk zal doen met de nageltjes knippen.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:24

Ik heb 2 Bengalen en ze komen in principe niet buiten, alleen in de achtertuin op het moment een halfuurtje per dag ravotten als ik er bij ben. We gaan een ren bouwen dus dan kunnen ze wel naar buiten maargoed ook maar beperkte ruimte natuurlijk. Kortom het zijn geen buitenkatten!

Ik check gewoon regelmatig even de nageltjes en als er echt zo'n scherpe dunne punt aan zit dan knip ik dat stukje er altijd af zodat ze wat stomp zijn. Plus je voelt het inderdaad wel als ze zich een keer afzetten ofzo haha. Als ik ze geknipt heb dan kan het nog wel zeer doen maar dan steken die kleine scherpe rotpuntjes niet zo.

Ik heb trouwens dit nagelschaartje: http://www.zooplus.nl/shop/katten/apotheek/potenverzorging/51567

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:14

Oe Bengalen <3 Bedankt voor de duidelijke uitleg! Tot nu toe houdt hij die scherpe dunne puntjes zelf nog goed bij op de krabpaal (is van hout met sisaltouw, dus lekker veel te krabben). Geen zorgen dus :D

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:20

Unseen schreef:
Oe Bengalen <3 Bedankt voor de duidelijke uitleg! Tot nu toe houdt hij die scherpe dunne puntjes zelf nog goed bij op de krabpaal (is van hout met sisaltouw, dus lekker veel te krabben). Geen zorgen dus :D

Van het krabben worden de nagels juist scherp :D als ik ze hier ook heb geknipt rennen ze daarna gelijk naar de krabpaal haha.

Ik heb altijd het idee dat mensen die gek zijn van Bengalen dat ook zijn van Abessijnen en andersom, heb laatst stiekem zelfs naar Abessijn kittens gekeken, vind ze zo leuk! Heb het idee dat ze qua karakter ook wel wat van hetzelfde zijn. Bij die twee bengels hier is het in ieder geval ook nogal moeilijk om ze dingen af te leren, want ze zijn alles behalve snel onder de indruk en de plantenspuit vinden ze vooral leuk speelgoed. De enige optie die ik nog heb om ze te laten 'schrikken' is ze goed in het nekvel te grijpen, maar ze zijn me dan altijd net te snel af :') grr!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 18:29

die van mij trekt zijn puntjes van zijn nagel af met zijn tanden, zoals iemand hier een tijdje terug een filmpje van had geplaatst.

Super dat hij weer terug is maanlicht! :D