Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mandje

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 19:32

Leuke foto's bij de schapen.
@ Odin mooi rondje.

Gisteren training gehad. Hebben een cambling geoefend. Ging echt super. uiteindelijk de beste score van de avond gelopen. Nu helaas 2 weken vakantie en dan hopen dat het week mee blijft zitten (trainen buiten)

Bigbrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:19

Hier! Momenteel volg ik V.E.G met mijn Mechelaar, E.G. is al behaald( *\o/* ).
Zelf zit ik nog te kijken om behendigheid met haar te gaan doen maar weet ik niet echt een goede club in de buurt.. Beetje lastig dus.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:32

Vanavond weer behendigheid gedaan. Hij was stuiterdruk terwijl we vanmorgen nog 1.5 uur hebben gewandeld met totaal 8 honden.
Maar ik ben zo blij! De raakvlakken op de kat en wip gingen super! Alleen de schutting was een drama. Palen gingen goed (12 stuks) en het vooruit sturen ging ook verder als normaal.

Durf nu zelf ook meer 'los te laten' zodat hij zelf moet zoeken (Marleen, dankzij jou tip van hele tijd terug!) Kan daardoor kortere lijnen lopen en beetje cru gezegd doet Jinn het meeste werk. Maarja hij is ook sneller. Kan meer tussendoor pakken terwijl Jinn er om moet zegma (Snap je? Beetje lastig uitleggen)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 23:44

Goed bezig!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:09

mandje schreef:
Leuke foto's bij de schapen.
@ Odin mooi rondje.

Gisteren training gehad. Hebben een cambling geoefend. Ging echt super. uiteindelijk de beste score van de avond gelopen. Nu helaas 2 weken vakantie en dan hopen dat het week mee blijft zitten (trainen buiten)

Leuk!

Waar woon je bigbrown? Misschien weet iemand hier een club in jouw buurt?

Fijn Mariska! Altijd leuk als het trainen beter gaat.

Ik heb gisteren m'n eerste rondje gelopen met m'n nieuwe behendigheidhondje. Ik vond het haast gemeen om te zeggen, maar ik heb nog nooit zo fijn gelopen met Beau :o In het nieuwe jaar beginnen we met lessen, wat een fijn hondje! Ik kan niet wachten tot we echt beter gaan lopen en ik de sport nu echt kan leren. Al moet ik wel conditie op gaan bouwen :=

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:13

Hilde, ik heb het denk ik gemist, maar met welk hondje loop je nu behendigheid dan?

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 16:52

Dat heb ik geloof ik ook gemist, Hilde

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 18:05

Ik ook ;)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:03

Enjoy, een border collie teef van een goede vriendin :D

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:06

Ja heee, werken met een bc is ook heel heel heel anders dan Beau :F:

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:52

Haha. Succes!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:22

Hihi leuk Hilde, inderdaad heel wat anders

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 00:26

Leuk hilde, Succes!

Ik heb ook een nieuwtje, Woensdag heb ik eindelijk het officiële hulphond tuig van MissionPuppy gekregen voor Aedan. Ook eerste training onder begeleiding van hun gehad, we zijn naar de supermarkt geweest. Aedan deed het super goed. De instructrice was erg onder de indruk van wat hij al geleerd had van de training *trots*
Ook foto's gemaakt voor het pasje, dan kan ik mij bewijzen. die komt hopelijk volgende week of week erna ivm kerst.
Zo fijn dat hij nu overal mee naar toe mag. We gaan wel hard oefenen, officieel ebben we er anderhalf jaar voor gezet voor het examen maar waarschijnlijk kan het al eerder. Als we dat gehaald hebben krijg ik labels zonder de L en een nieuw pasje zonder L

Afbeelding

Afbeelding

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 11:46

http://youtu.be/nh2CbxtmE8Q

Filmpje van Csiva van woensdag tijdens te training. Let niet te veel op mij, ik had een verkeerde bh aan :o
Ik ben supertrots op die kleine draak. Ze loopt hier op 4.7 m/s en dan is keurig vind ik. En dr palen gingen zowaar goed! Terwijl ze daar heel vaak op gaat ouwehoeren omdat ze volgens haar stom zijn ;)
Ze liep de hele training heerlijk trouwens. Ook nog ff de schutting zonder buizen getraind en die ging ook heel prima. Dus nu tijd voor wat interval training daarop. Hopelijk kunnen we deze lijn vasthouden. Alleen moet ik nog wat meer vertrouwen in mn kuitspier krijgen. Die is bijna helemaal dicht nu maar echt afzetten durf ik nog niet zo goed...

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 13:19

Ziet er goed uit!

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:44

Mooi rondje Marleen, mooi gehandeld ook.
Alleen zie ik die 4,7 meter per seconde er niet helemaal aan af, maar misschien vertekent het filmpje. Is de afstand van het parcours officieel nagemeten en heb je daar de snelheid op gebaseerd?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 15:57

Ja, is nagemeten. Ik zag het er zelf ook niet zo aan af. Maar als ik de afstand deel door de tijd dat ze er over doet komt ik toch tot het aantal m\s? Of maak ik ergens een rekenfout?
Csiva toont op film trouwens altijd trager. Viel me al eens eerder op. Ze maakt voor haar maat vrij lange passen.
*ik ga nog eens nakijken of ik de tijd wel goed gemeten heb ;) *

edit: 118 meter en ze loopt er net geen 25 seconden over. 118/25 = 4.72...
Maar ik heb 'm niet zelf gemeten ;)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:46

Je berekening klopt wel inderdaad. Alleen zou dat gemiddelde aantal meters per seconde betekenen dat je 0,5 meter per seconde harder hebt gelopen dan de winnaar van (heb even een willekeurige uitslag erbij gepakt) 1 van de 2 VP's in de derde graad bij de Beste Belg in Agility wedstrijd die onlangs gehouden is.
En of dat inderdaad zo is, dat betwijfel ik, het lijkt me eerlijk gezegd niet heel logisch.
Als het wel klopt dan zie ik jullie nog wel eens op een of ander kampioenschap, al dan niet internationaal. ;)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 16:54

Nou, dit zijn vooral rechte lijnen he. En 15 sprongen, geen 20 ;) Met outjes en lastige bochten gaat de snelheid natuurlijk omlaag. Afgelopen jaar op een wedstrijd (jumping) liep csiva ook 4.7 m/s. Ja, vrij rechte lijnen, dan gaat dat wel. En hier staat geen wip en kat in die veel meer tijd kosten dan enkel een schutting met een running contact. Ik heb nog ff nagekeken, maar die gele tunnel is 6 meter en daar doet ze minder dan 1 seconde over.
Haar snelheid gaat op een rondje met lastige lijnen natuurlijk een goed stuk omlaag ;)

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 17:21

Het ziet er hoe dan ook uit als een belofte voor de toekomst!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:33

Zo we hebben weer een swingend weekend achter de rug ;-)

Gisteren wedstrijd gehad.
Onze eerste keer zonder voertjes en de eerste keer dat we onze kerst routine gelopen hebben.
Ging niet super goed maar daar dacht da jury duidelijk anders over en we hadden hele goede punten.

Vandaag de laatste les dag van 2014 op de club en dan doen de dogdancers
altijd een demo.
2x gelopen en de eerste keer ging redelijk.
De 2e keer daarin tegen ging SUPER :D

Zaterdag de laatste wedstrijd van 2014 en dan sluiten we een heel mooi eerste dogdance jaar af!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:36

leuk silence!

hier vandaag voor eht eerst zelf hardgelopen met een trektuig bij chels.... ze pakt het super op! hopelijk zijn we volgend jaar goed genoeg om een paar wedstrijdjes mee te kunnen pakken

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 14:37

Wat fijn daf het goed ging!
Hier hebben we ook kerstvakantie van de hs 2 weken.

Doen dus lekker rustig aan, maar ga wel 1 keer in de week zelf trainen en dan gewoon wat simpels

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 16:34

Klinkt goed Silence!
EmptyWords, welk trektuig heb jij? Ik heb zelf ook een poos hardgelopen met Tapas aan de heupgordel, gebruikte daar mijn Ruffwear tuig voor en dat ging prima, in combinatie met een elastische lijn (Rokstrap).

Bij ons ook even kerstvakantie wat de trainingen van Mojo betreft, en de schapen.
Met Tapas heb ik in principe 28 december gewoon manegetraining, alleen zijn we dan zelf niet thuis. 4 Januari train ik met Tapas weer en de training gehoorzaamheid en agility met Mojo start 6 januari weer.
Voor Mojo heb ik wel aardig wat huiswerk gekregen, zowel voor de gehoorzaamheid (na het volgende blok hebben we SHH-examen) als voor de jonge honden agility.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-14 16:53

Afbeelding
ik heb een x-back van canadog (vanwege het kleurtje :') ) verder heb ik nu een goedkope heupgordel en elastische lijn, voor nu werkt het prima, maar dit gaat nog vervangen worden, weet nog niet waardoor